Tarbija

Miks olid kaardimaksed Eestis ligi viis tundi tugevalt häiritud? (11)

Mattias Tammet, 20. mai 2015, 07:00
 Sille Annuk/Postimees
Eile hommikust keskpäevani, ligi viis tundi, oli tugevalt häiritud Eesti kaardimaksete süsteem. Aeg-ajalt oli süsteem täiesti kasutuskõlbmatu.

"Ma ka imestasin, et see probleem nii laialdaselt levis," ütleb Tallink Takso juhatuse liige Tõnu Uusmaa kaardimakseprobleemide kohta. "Mul oli ka endal sellega jama. Olin koostööpartneriga kohtumisel ja pidin talle välja tegema, aga ohhoo – ei saanudki teha. Ta pidi mulle ise hoopis välja tegema."

Uusmaa ütles siiski eilse tööpäeva lõpul, et ta pole kuulnud, et kaardimakse toppamine taksodes suuri probleeme oleks tekitanud. "Kliendid ei ole kurtnud ja juhid ei ole ka kurtnud. Ja nad kurdaksid, sest kliendil on ju igati õigus maksmata jätta, kui see (kaardimakse – toim) ei tööta."

Eesti kaardimaksesüsteeme haldava ettevõtte Nets Estonia juhataja Raivo Tinni sõnul algasid probleemid hommikul kell kaheksa. See tähendas, et kaardimakset tehes võis terminal tehingu lihtsalt katki jätta.

Umbes kella 9.50 ja 11 vahel tegid Nets Estonia tehnikud süsteemile taaskäivitusi, sel ajal kaardimaksed ei töötanud üldse, muul ajal osa tehinguid siiski toimis.

Lõplikult sai süsteem korda kell pool üks päeval.

Samal teemal

Kõik teised pangateenused toimisid, sealjuures ka sularahaautomaadid. Samuti toimisid need terminalid, mida kauplejad olid rentinud Swedbankilt, kui nende kliendid kasutasid Swedbanki pangakaarte.

Raivo Tinn ütleb, et põhjuseid alles uuritakse. "Koormus läks kõrgeks sellisel hetkel, kui ta seda teha ei tohiks," tõdeb Tinn. Nimelt tõusis koormus kaarditerminalidele juba kell kaheksa, samas kui poed avatakse tavaliselt kell üheksa. Kust ülekoormus pärines, on esialgu arusaamatu. Välistatud pole küberrünnak. "Meie süsteem välismaaga ühendatud ei ole. Seega pidi see rünnak sel juhul Eestist pärinema," hindab Tinn.

Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask ütleb, et kui mõni klient maksis ühe ostu eest mitu korda, saab selle kohta esitada oma pangale kaebuse. Seda saab teha internetipangast, helistades klienditeenindusele või minnes pangakontorisse.

Iroonilisel moel on Swedbankil praegu käimas kampaania "Sularahavaba kuu", loosimises osalevad inimesed, kes maikuus võtavad automaadist välja alla 20 euro. Panga esindajate sõnul ei arvestata nüüd kampaania puhul neid summasid, mis võeti välja kaardimaksekatkestuse ajal.

11 KOMMENTAARI

m
25. mai 2015, 10:41
mõttetu pank see swd
a
Ardks 20. mai 2015, 14:39
Võtke rahad kõik välja sulas.Vaadake mis juhtub.
Loe kõiki (11)

Põnevat ja kasulikku

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee