Eesti uudised

Millised laevad saarlasi edaspidi vedama jäävad? (13)

Teet Teder, 20. mai 2015, 07:00
KINDEL ON, ET MIDAGI KINDLAT POLE: Praamiärimees Vjatšeslav Leedo käis majandusminister Kristen Michali juures aru andmas, millised laevad jäävad lepingu lõppemiseni järgmise aasta oktoobrini sõitma. Minister ütles pärast kohtumist, et sõitma jäävad «valdavalt» uued laevad. Leedo seda selge sõnaga ei kinnitanud. Foto: TEET MALSROOS
Eile käis Saaremaa Laevakompanii omanik Vjatšeslav Leedo majandusminister Kristen Michali juures aru andmas. Ministri rahustas Leedo maha, aga avalikkusele ei kinnitanud ta laevade teemal sisuliselt midagi.

Eelmisel nädalal küsisid paljud, miks loksub Saaremaa ja mandri vahel vana parvlaev Regula, mitte uus ja uhke Saaremaa nime kandev laev. Öeldi, et see on hoolduses. Samas sahistati, et pärast seda läheb see Saksamaale liinile ja Vjatšeslav Leedo panebki saarlasi vedama vanad laevad. Eile käis Leedo kuuldu kohta minister Kristen Michalile aru andmas.

Samal teemal

Pärast poolteist tundi kestnud kohtumist ütles Michal: "Praegune kokkulepe on selline, et laevad sõidavad sellises mahus, inimesed saavad kõik veetud, et probleeme parvlaevaliikluses ei ole. Koledad kuulujutud, mis levitati, et inimesed ei saa veetud või keegi jääb kai peale, ei vasta tõele. Täna veetakse nende laevadega, mis on, üks uus laev läks viie aasta hooldusesse. Kui see hooldus saab läbi, tuleb see tagasi või tuleb samaväärses mahus teine laev vedama. Valdavalt kõik muud uued laevad, mis on: Muhumaa ja Hiiumaa, jäävad sõitma. Kui tulevad mingisugused muudatused, peab vedaja sellest teavitama. Täna ta seda teavitanud ei ole."

Ehk siis, minister kinnitab, et Leedo ei trikita. Ajakirjanikega rääkides Leedo nii kindlat kõneviisi ei kasutanud.

Kas uued praamid jäävad Eestisse mandri ja saare vahele liikuma?

"Ma ei kinnita praegu midagi. Kinnitan seda, et teenus saare ja mandri vahel jääb, kuna meil kehtib leping aastani 2016," vastas Leedo. Ta lisas, et rääkis ministriga sellest, kuidas parvlaevaliiklus hakkab kulgema, kas on mingisuguseid drastilisi muutusi ja ühtlasi andis ülevaate, millega ettevõte väljaspool Eestit tegeleb.

Millega tegelete väljaspool Eestit?

"Ilmselt see on meie siseküsimus ja nende kohtade küsimus, kus me tegeleme. Me oleme seda kinnitanud ju aastaid, et me otsime töid mujalt. Meil on praegu töös viis suunda."

Kas üks neist suundadest on Saksamaa?

"Muidugi. Ja ma ei tea, kust kohast see äkki nii põõsa alt välja kargas, sest Saksamaa suunal me oleme töötanud poolteist aastat juba. On korraldatud

arvukalt pressikonverentse. Kellel on huvi, siis kõigil on ju võimalik seda infot hankida," vastas Leedo.

Aga kui Saaremaa ajaleht Meie Maa SLK plaanist uued laevad Saksamaale viia kirjutas, nõudis SLK advokaat selle ümberlükkamist ja ähvardas kohtuga. See ei olevat tõsi.

Milliseid muutusi nüüd Eesti liinidel oodata on?

"Graafikud on enam-vähem samad, laevad liiguvad, kõik saavad sõita."

Millised laevad liikuma jäävad?

Leedo naerab: "Laevad liiguvad ja kõik saavad üle veetud. Kuidas ma saan teile öelda, missugused liiguvad, kui näiteks järgmisel aastal peab Hiiumaa minema dokki. Laevad liiguvad."

Aga uute laevade jäämise kohta?

"Kui uued lähevad, siis tulevad teised asemele. Kui teised ei tule asemele, siis sõidavad uued. Liiklus säilib ja muretseda ei ole kellelgi põhjust."

Täpsemaid vastuseid, millised laevad Eestis ja kui kaua sõidavad, Leedo ei andnud ja ministergi ütles, et kui uued laevad sõidavad, pole tähtis. "Riigi jaoks on oluline, et kvaliteet oleks võimalikult hea. Ma möönan, et 2006. aasta leping sätestas madalamad tingimused, kui praegu on."

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee