Eesti uudised

Kas Saaremaa Laevakompanii saadab paremad laevad hoolduse varjus uuele liinile? (13)

Teet Teder, 19. mai 2015, 07:00
REGULA: Praamikuningas Vjatšeslav Leedo tõi suve hakul, kui reisijate arv pidevalt kasvab, liinile hoopis vana ja väikse parvlaeva.Foto: Mattias Tammet
Eelmisel nädalavahetusel asendas Saaremaa Laevakompanii (SLK) ühe oma uutest laevadest vanema ja väiksemaga, mis tekitas Saaremaalt mandrile sõitjatest mitmekilomeetrise järjekorra. Sahistatakse, et hooldusse läinud laevad saadetakse uutele liinidele ja Väinamerele jääb heal juhul ainult üks uus ja kolm vana laeva.

Alates laupäevast sõidavad Väinamere laevaliinidel Saaremaa ja mandri vahet parvlaevad Muhumaa ja Regula. Hiiumaaga peavad ühendust laevad Hiiumaa ja St. Ola. Parvlaev Saaremaa suundus laupäeval, 16. mail korrapärasesse klassitaastusremonti Klaipedasse.

Samal teemal

"Regula väiksem mahutavus ja pikem laadimis-lossimisaeg vähendab tippajal veidi Kuivastu–Virtsu liini läbilaskevõimet. Samas pühapäeval ei kasvanud ooteaeg Kuivastus üle kahe tunni, keskmiselt oli lõunast kuni õhtul kaheksani ooteaeg 1,5 tundi. Selline aeg on Kuivastus omane ka kahe suure laeva liiklemise korral kevad-suvel, sest reisijad saabuvad sadamasse massiliselt alati ühel ja samal ajavahemikul. Regula sõitis pärast lõunat vabagraafikul, Muhumaa aga tavapärase põhigraafikuga: üks tund ja 10 minutit," rääkis OÜ Väinamere Liinid (SLK tütarettevõte) teenindusjuht Anu Hiiuväin.

Ta ütleb, et inimesed peaksid oma sõite paremini plaanima, et selliseid ummikuid ei tekiks. "Väiksema laeva liiklemise korral tuleb ootejärjekorras seismise vältimiseks osta varakult valmis e-pilet ja tulla sadamasse täpselt oma piletil olevale reisile või valida sõitmiseks hommikune ja hilisõhtune kellaaeg, kui koormus on väiksem. Reisidele hajutamine on tippajal väga oluline ja suve lähenedes peame seda jälle meelde tuletama ja paluma."

Samas räägitakse, et laeva korraline hooldus ei ole ainus põhjus, miks toodi liinile vana laev Regula. Nimelt kaotas Vjatšeslav Leedole kuuluv SLK praamihanke ja Väinamerel hakkab järgmise aasta 1. oktoobrist sõitjaid vedama Tallinna Sadam oma laevadega. Leedo peab enda omadele uue kasutuse leidma. Saaremaa ajaleht Meie Maa kirjutab, et kuulduste põhjal viib SLK juba suve hakul parvlaevad Saaremaa ja Muhumaa Saksamaale. SLK juhatuse esimees Tõnis Rihvk lükkas kuuldused ümber.

Õhtulehele on sahistatud, et parvlaev Saaremaa läks küll korralisse hooldusesse, aga samas valmistati seda ette juba uuele liinile minekuks, ehk laeva ramp kohandati uue kliendi sadamate jaoks.

Küsimustele, miks ei lükanud SLK hea partnerina laevade hooldust sellele ajale, kui leping reisijateveoks läbi saab ja kas praegune olukord on SLK pahatahtlik vigurdamine, sest ta kaotas praamihanke, SLK eile ei vastanud. Kiideti ainult, et "nädalavahetus läks Väinamerel ootuspäraselt".

Kui Leedo ka uued laevad ühel hommikul minema viiks ja vanad asemele paneks, ei rikuks ta ühtki majandusminister Edgar Savisaare ajal 2006. aastal tehtud hanketingimust. Neis tingimustes on kirjas, et Virtsu–Kuivastu ja Rohuküla–Heltermaa liinil peavad sõitma kaks parvlaeva, sealjuures Hiiumaa liinil üks uus laev.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on kutsunud tänaseks SLK esindajad oma plaane ja lepingust kinnipidamist täpsustama.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee