Kommentaar

Urmas Reinsalu | Pole mõtet karta soolaseid trahve – kõige soodsam on järgida seadust

Urmas Reinsalu, justiitsminister, IRL, 18. mai 2015 17:52

94 KOMMENTAARI

t
timo/ 21. mai 2015 21:42
Eesti on ainulaadne oma eelarvelise trahviplaaniga. Õiglustundest järelvalvesse tööle asunud inimesed kiruvad oma ülemuste trahvimis-survet, kuigi ülemad eitavad seda emotsioonitu kalapilguga. Teedel ja seadusloomes toimuv räägib paraku neist silmadest ilmekamalt selle nähtuse sisust! Seaduste "karmistamine" on vajalik hetkel, mil "vananenud" sättega enam piisavalt trahvitulu ei laeku, sest elu on seaduskuulekatesse rööbastesse loksunud. Paljudel regulatsioonidel on vastuvõtueelses propagandas esitatav eesmärk oluliselt erinev järgneva rakenduse tulemustest. Ei suuda nimetada ainsatki seadust, kus ettevalmistamise ajal deklareeritud siht saavutatud tulemusele vastaks. Lisaks on paljud elulised olukorrad juba sellised, et ühe seaduse nõuet järgides peab kodanik möödapääsmatult teise vastu eksima -ikka usinale ametnikule planeeritud tulu kasseerimise möödapääsmatuse garanteerimiseks. Ma ei lasku siin mudasse, mille sideaineks on loogika, et suure äri mäejalami (autojuhtide!) piitsutamisega suudab riigi politsei ärimaailma tipus valitsevaid tuuli muuta -just sellel põhimõttel võideldakse meie teedel "ausa konkurentsi eest transpordisektoris" - olgu see üheks tagasihoidlikuks näiteks neile, kes poolpimedalt usuvad trahvihimu looritajaid.....
a
Aktsiis/ 21. mai 2015 14:36
Ka aktsiis on trahv. Meid trahvitakse asjade kasutamise eest, mida me peaksime kasutama vähem või üldse mitte kasutama. Aktsiisi tõstmise vastu võib arvamuse välja öelda Toompeal loosungitega, miks ei võiks seda teha trahvide tõstmise puhul? Aga siin kommentaariumis lahmimine maandab pingeid ja homme maksame oma trahve, ja oma laste trahve rahulikult edasi.
t
20. mai 2015 22:40
täna trahviti linna vahel mobiiliga rääkimise eest...ka sihuke kahe otsaga asi..,lihtsalt vorbime,sest seadus annab võimu...aga miks see tegevus on reaalselt ohtlikum, kui limonaadi joomine,raadio näppimine,suitsetamine,nätsupaki avamine,nuuskamine,päikseprillide paigutamine vms tegevus?!
räägitagu mis tahes, trahvid vaja ära teha, olgu siis tulekustuti, tõkiskinga v apteegi eest
r
reede/ 20. mai 2015 20:27
Tahaks küll teada kes küll sellele poliitraisakullile oma hääle andis
Laupäev./ 21. mai 2015 12:49
Ma kahtlen, kas Reinsalu ise ongi niivõrd raisakull. Ta tundub selleks liila VAIKNE POISIKE ( üritan vältida TEGELIKKE iseloomuomaduste visuaalsust ) Pigem laulab Reinsalu TEGELIKE valitsejate ( Eesti riigi KAELTE ) ettekirjutatud laulu. Kaelteks ( kes pead suunavad ) on ikkagi ärastajatest saamamehed-miljonärid, kellel ei ole mingit ettekujutust MAJANDUSEST ja kes on suunanud raha hankimise ja paljundamise ainult RÖÖVIMISELE.
t
trahvidiktatuur / 20. mai 2015 19:59
Inimvaenulikud poliitlurjused mäelt alla
20. mai 2015 14:02
kõik, kes palju liikluses, teavad, et käib üks tohutu lõksupüüdmine politsei poolt. See pole liikluskord enam ega distsiplineerimine. Saaks aga trahvida,trahvida,trahvida... Räägiti ju ka, et paneme linnaliikluse piirkiiruse 40km/h.., no pole mõistlik jutt, eriti, kui see tähendab "haiget küttimist" näit. öösel. Paljudega nõus, et soolaste trahvide väänamine turvavöö, kollase tule eest, sissesõidu keelude eest, vasakpöörde eiramiste, 30km/h piirangumärkide ja öösel 40 km/h ja 50 km/h märkide eest, (eriti kohtades, kus vaheldub 70km/h) jne, jne, on täiesti ebanormaalne!!! Ega inimesed muidu ikka ei räägiks, kui sisuliselt ilma põhjuseta trahve ei saaks. Ei õigusta kuidagi rikkumisi, aga miks vilgub meil kollane tihti vaid korra, nii on tagant selga sõitmise oht suur. Palju trahvib politsei just öösel ja selliste märkide juures, mida on muudetud aegade jooksul ja kus võiks tahvel all olla, et kehtib vaid päevasel ajal. Karistama peab, aga ikka liiklushuligaani, mitte tavakodanikku, kes ohtu kedagi ei sea, ei ennast ega teisi, aga vahel kogemata patustab. Eks see trahvimine on nii veres, et ilma ei saa. Üks parkimiskorraldaja ütles kunagi, et see on ju nii kerge raha rahvalt võtta. No andke siis aga kuuma, kui muidu ei saa, võtke ausa ja kuuleka inimese käest nii palju, kui võimu jagub.
p
poku/ 20. mai 2015 00:04
Urmas ära unusta vanasõna ,kes teisele augu kaevab ,see ise sinna kukub
i
Isamalitsikukene/ 19. mai 2015 23:58
Vat mitte kõik ei müü elamislubasid, et kopsakaid trahve jaksavad maksta. Ma loodan, et peale järgmisi valimisi pead ise ka hoopiski töökoha otsima ja trahve kartma.

e
Ekstaole/ 19. mai 2015 23:17
nn õiguskuulekus on juba iseenesest kõrvalekalle. Tegemist on puhtakujulise orjameelsusega. Aga see selleks. Mingisuguse tahtmatu rikkumise eest saadava megatrahvi hirmus suurendatakse oma tegudega trahvimäära. Veidi nõrgema närvikavaga tegelased kes ei ole võimelised seejärel trahvi maksma, langevad võlalõksu, see soodustab oluliselt uusi rikkumisi jne jne. Sellisel määral trahvide tõstmine tekitab ühiskonnale täiesti ettearvamatu ja progresseeruva kahju. Nii nagu vägivald sünnitab vägivalda. Mõelge ise edasi. Aga hr Reinsalu on kogu aeg loll olnud. Väga loll. Aga ega siis tema üksi lollusi ellu ei vii. Selleks on vaja meid kõiki. Reinsalu toel on meie riigi turvalisust nii rängalt nõrgestatud, et tegelikult peaks sellega tegelema, mitte inimestelt röövimisega.
m
Max/ 19. mai 2015 22:08
Tüüpnäide majandusidiootidest,kes trahvidest "majandusharu" on teinud,valimisseaduse muutus peaks kiiremas korras tulema!!!
r
Reinsalu/ 19. mai 2015 22:07
poolt täiesti ajuvaba jutt. Ükski suur trahv ei tee liiklejast kodaniku seaduskuulekaks. Veel vähem inimesi kelle kuusissetulek mingi 500-1000 eurot. Seadusloomesse võiks kaasata psühholooge ja teisi inimhingede spetsialiste. Vaese inimese ja tema perekonna eelarvet hävitav trahv ( eeldavalt isegi lõhub perekonna ) teeb inimese vihaseks ja mõjub hoopis vastupidiselt mitte i tee inimest seadusi järgivaks kodanikuks. Trahvid peaksid olema proportsioonis sissetulekutega ja eelkõige peaks alustama rumalate valitsejate trahvimisega kui rumalusi räägivad ja lihtsalt vaimselt oma valijaskonda ahistavad.
v
väga/ 19. mai 2015 20:25
y
y/ 19. mai 2015 20:11
suurem trahv teile ei meeldi nüüd? miks?
kui aga kirjutatakse roolijoodikutest, või kiiruseületajatest, siis kommetaatorid jälle pole rahul- trahvid liiga väikesed, trahve polegi nagu, mis neid distsiplineeriks. võiks arvata, et inimesed on lõpuks hoopis rõõmsad suuremate trahvide üle. korralikud inimesed võiks ju olla rõõmsad, et äkki huligaanid hakkavad ka mõylema rohkem, enne kui gaasi vajutavad.
j
Joodiku / 19. mai 2015 22:16
koht on teatud aja kinnipidamiskohas. Suur rahatrahv ei paranda ohtegi liikluseeskirjade rikkujat.. Aga mida rääkida, meil jooksevad kurjategijadki karistamatult ringi saades karistuseks trahviraha mis väiksemad kui liiklushuligaanidel.
e
ei/ 19. mai 2015 23:19
Trahvi suurus või kinnipidamise pikkus ei vähenda kuidagi kuritegevust. Pigem on see vastupidi.
t
to, Toompea/ 19. mai 2015 18:56
Targem oleks kui te ei pläkutaks nii palju ,midagi tarka sealt ei tule.
n
noo/ 19. mai 2015 18:16
reinsalu oma jutuga on täiesti Rõiva valitsusse sobiv tegelane. Mis argument see miinimumpalga tõus ikkagi on. Miinimumpalk on tõusnud kordades küll, kuid samavõrd pole tõusnud ei keskmine palk. Paljudel pole palk aastaid tõusnud. Mees räägib ositi tasumisest, seega tunnistab ka ise kaudselt, et summad on siiski liig suured - kus riigis ikkagi pisitrahve rahapuudusel veel ositi tasutakse?
Mis manitsemisse puutub, siis tee või tina, kuid mingi 5-10 km/h kiiremini sõitmine ei ole selgelt mingi üliohtlik tegevus. Pigem on ohtlik valitsuse kolonnide kihutamine märkimisväärselt suurematel kiirustel.
n
nojahh/ 19. mai 2015 17:50
kui näen kahtlast kuju toimetamas, panen kohe gaasi põhja.

l
Ly/ 19. mai 2015 17:33
Loogilne ja täitsa arusaadav jutt Reinsalu poolt, kui ei riku reegleid, pole ka trahve.
t
teadja/ 20. mai 2015 00:30
on tehtud trahve ka kui reegleid ei rikuta. "plaan" vaja täita!
s
Suurim rõõm/ 19. mai 2015 17:14
Kui näed uudiseid ametnike eksimustest,trahvidest ja õnnetustest.
j
Jäpe/ 19. mai 2015 16:58
Nii nagu on kahte sorti jalgrattureid: need, kes on kukkunud ja need, kes varsti kukuvad. Samamoodi on ka autojuhtidega: need, kes on juba trahvi saanud ja need, kes varsti saavad. Nii nagu ei plaani jalgrattur kukkuda ei lähe ka keegi autorooli sooviga trahvi saada, aga mingil hetkel saavad kõik. Ära maksavad ainult ausad kodanikud - nälgivad, aga maksavad. Pätid jätavad niikuinii maksmata. Järeldused tehke ise.
j
jäpele/ 19. mai 2015 19:48
Keegi ei lähe autorooli sooviga trahvi saada aga mingil hetkel saavad kõik? Tohhoh!
o
O./ 21. mai 2015 19:16
Jah, täpselt nagu ükski eestlane ei plaani elu jooksul seadust rikkuda aga siiski on meil kriminaalselt karistatud isikuid umb. 500 000. Mina sealhulgas, sõitsin poodi saia järele ilma kiivrita paar aastat tagasi. 500 000! Üks kolmandik eestlastest ei ole seadusekuulekad kodanikud. Natuke nadi tunne on, kas olemegi pätirahvas või on riik natuke mööda pannud?
p
19. mai 2015 14:27
poome, käseme laseme. lui kunagi ole eesti keskmine palk 5000 krooni tõsteti roolijotadel trahv 18 000-ni. KAS MUUTUS MIDAGI?????????. loomulikult trahvimasin. võmmid saavad korralduse maksimum vändata ja ärgem unustagem kiiruskaameraid, mis koguvad aastas 1 mil eur-i nüüd siis 2.5 milj eur-i. tõstame makse , tahve, keerame kraane kinni. see on meie tattninadest valitsuse nokiaaaaa. vanad kommudest autorollutajad, vebfonditajad olid tiba targemad isegi
t
Taas näide/ 19. mai 2015 16:26
kuidas kommenteerivad ekrelased ja keskid,just nende kirjastiil.Kahju kohe teist.Kuid trahvid peavad olema körged,et kellegi peres poleks vaja leinata möne liiklushuligaani pärast.Kui ikka mitu korda on trahvi makstud,kyll siis löpuks hakkab midagi ka pähe.
x
xxxxx/ 19. mai 2015 20:27
Kuule seltsimees reformikommu,kui purjus inimesed istuvad rooli siis ei mõtle
nad sellest kui suur on trahv ja enamusel juhtudel ei mõtle nad üldse vaid
vajutavad gaasi põhja
j
19. mai 2015 21:01
Ja sellepärast ei peaks trahvi maksma?
v
Vähemasti / 19. mai 2015 22:19
heterotel on mõtlemisvõime ja kirjastiil. Lilladel pole ei üht ega teist. Ainus mõte on peas kuidas ära panna.
r
19. mai 2015 14:20
k
Kindlasti peab/ 19. mai 2015 13:33
trahvimine olema seotud inimese sissetulekuga. Terve mõistus võiks hr Reinsalul olemas olla. Eriti jabur on trahvirahadega riigikassat täita. See on anektoot! Ausõna!
s
see sõna on siiski/ 19. mai 2015 15:52
a
Arvamust/ 19. mai 2015 13:11
On juhtunud maanteel,et kogemata on väikene kiiruseületutamine. Olen sõites pidevalt stressis ega ometi ei ületa kiirust. Nüüd stress saab olema veel suurem. Arvan, et suured trahvid peaksid saama korduvad rikkujad. Samas peavad ka politseinikud plaane täitma. Oma riigis peaks olema tore elada, mitte pidevalt stressama.
Kadestan prantslasi, kus politsei teeb kindlaks kas rikkumine oli pòhjendatud ja alles siis otsustab kas trahvida või mitte. Tundub, et seal on politseinikul suur otsustusõigus. Seadused on tehtud inimeste poolt ja mitte alati targalt. Mõelge meie riigikogule.
a
Ants/ 19. mai 2015 13:34
Kui sa roolis pidevalt stressis oled, kas poleks mitte õigem pöörduda psühhiaatri poole esmalt ja seejärel ühistransporti kasutama hakata?
Penskar./ 19. mai 2015 14:00
Kiiruseületamise- ja kergete promillide puhul on suurem trahv õigustatud vaid juhul, kui REAALSELT põhjustati avarii, või avariiohtlik olukord.Vastupidiselt ajupestud Lamba-Antsudele ei tekki mul kuidagimoodi austust inimvaenuliku riigi- ja selle seaduste vastu. Kui EI OLE RAHA inimväärseid pensione maksta, siis ei saa raha olla ka tobeseaduste sepitsejatele priiskamiseks.
t
Tule taevas appi!/ 19. mai 2015 15:33
Ehk hakkame mõtlema kas sina saaksid ehk suurema trahvi kui sa oled täispeaga sõitnud 50märgi alal 90km/h nt lapse surnuks?!?!??? Muidu vaatame läbi sõrmede?
See on siis inimsõbralik riik?
t
to Penskar/ 19. mai 2015 19:57
Ega sa ometi autorooli istu? Jutt päris palju imelik, selline ei tohiks liikluses küll osaleda.
p
Penskar./ 20. mai 2015 06:45
Istun küll. Olen 45+ aastat mootorsõidukitega sõitnud. Ilma avariideta, kui jätta arvestamata 40 aasta tagused kukkumised krossirajal. Kunagi ei ole liikluses HULIGAANITSENUD. Seepärast taotlen, et suurte kogemustega juht, kes teab ja oskab tajuda kõiki ohtusid, peaks omama õigust ISE OTSUSTADA, millise kiirusega, millistel teelõikudel sõita, kui EI OHUSTA teisi inimesi, ega keda-mida iganes.
j
19. mai 2015 19:53
Jaa jaa, oma riigis peaks olema tore elada, ei ühtegi seadust, igaüks teeb, mida heaks arvab.
s
sass/ 19. mai 2015 13:04
Reinsalu peaks nagu esindama oma valijate huve. Selleks on ta ju saanud mandaadi. Kui antud teema oleks IRL-il kohe valimistel tõstatatud, siis oleks asi aus. Hetkel mitte.
v
19. mai 2015 20:00
Vot nüüd on ikka pesuehtne nali. Reinsalu peaks esindama valijate huve ? Naljamees oled. Valijate huvi on karistamatult seadusi rikkuda?

m
masssuuurik/ 19. mai 2015 12:54
Lükkan ümber mõlemad Reinsalu väited. Mind on Tartus trahvitud ebaõiglaselt. Politseinik lihtsalt eksis ja veel ülbitses, et ülemused nõuavad trahvide tegemist...! ???
e
elanik/ 19. mai 2015 11:19
Kulla härra minister!
Iga asja kehtestamiseks on seaduslik alus. Meil on igasuguste toetuste määramiseks: näit lastetoetus, toimetulekutoetus protsent alampalgast. Tahaksin teada, mis on üle 500 eurose karistuse määramise seaduslik alus. See ületab alampalga mitmekordselt
Samas tahaksin juhtida tähelepanu ka asjaolule, et mujal maailmas esimese rikkumise korral, muidugi kui see pole raske või üliraske piirdutakse suulise hoiatusega, meil aga lajatatakse kohe täie rauga
k
kodanik/ 19. mai 2015 12:47
Humaansem oleks kohapeal maha laskmine. Riigile ei tohiks 7g tinast kahju olema.
p
Pagulane/ 19. mai 2015 13:01
Liikluskorraldus on ajast maha jaanud ja on ka teadlikult valesti korraldatud.Riigi poolt on palju tegematta jatmisi.Sellega seoses on vaga lihtne korraldamatta liiklust rikkuda voi avariisse sattuda.Tundub,et liikluskorralduses ei kavatsetagi midagi paremaks muuta.See puudujaak asendatakse maailma korgeima trahvimaaraga..Trahvid on aga plaaniline riigi eelarve.
õ
19. mai 2015 20:01
t
tk/ 19. mai 2015 11:17
kas riigikassa on nii tühi juba..? Et võetakse äärmusalikud abinõud kasutusele
j
19. mai 2015 21:03
Jah, sunnivad sind vägisi seadust rikkuma
o
Oleksin nõus/ 19. mai 2015 11:11
kõrgemate trahvidega kui kõik eksimused sisse kasseeritaks,mitte nii,et tobedik jääb oma opeliga 7 korda vahele ja ei maksa sentigi,kuna väidetavalt pole.
n
Nipik/ 19. mai 2015 16:07
Mõtlesid vast tobedikku BMWga??? Opeliomanik!
m
Mis te hämate!/ 19. mai 2015 10:57
See on ju teil kirjas kui üks tuluallikas, mille arvel te saate alandada sots. maksu, mida teie rikkureist parasiidid peate maksma. Trahvidest ei pääse keegi kui neid innuga soovitakse teha. On number määrdunud, astud punase tulega kogemata sõiduteele, unustad tuled päikesepaistelise ilmaga põlema panna jne... Riigikassa täitub kolinal,samavõrra tõuseb rahva viha selle ahne ja alatu riigi vastu!
j
jah/ 19. mai 2015 10:44
Tsahkna korruptsiooni präsidendiks!
r
Redis/ 19. mai 2015 10:37
Minul on 1 lihtne küsimus, millele ükski poliitik ei ole suvatsenud enne trahvide tõstmist vastata.
Miks tõsteti Eestis trahvid kõrgemaks kui rikastes EL riikides? Millega seda põhjendatakse?
Ja see väide, et õige hõlma ei hakka keegi, ei ole antud juhul adekvaatne, sest ma pean ka oma alaealiste laste eest vastutama (ka nende 16.a eest , kellele tahetakse valimisõigus anda), kui nad turvavöö lahti teevad, punasega üle tee lähevad, tänaval suitsu teevad, unustab rohelise kaardi koju jne. Ehk siis, ma võin teha endast kõik, aga trahv võib mulle saabuda üks-kõik kust kohast. Seega, väide, et õige hõlma ei hakka keegi, ei õigusta kuidagi trahvide 2,5 kordset tõstmist.
n
Nips/ 19. mai 2015 16:11
Eks neil ole häda oma lollidele valimislubadustele katte leidmisega. Väikesepalgalistele lautoetust maksta! Tule taevas appi!
a
Aja Lugu/ 19. mai 2015 10:28
Kelle jaoks on trahvid soolased ja kelle jaoks mitte? Soomes sai üks tegelane 22,5 km/h kiiruseületamise eest trahvi 54 000 eurot. Joobnult ülevaatust läbimata autoga liikluseeskirju rikkunud täna ministriametit pidavale Tsahknale määrasid oma poisid politseist 424 euri trahvi. Enamikul meist ei ole politseis K.M Vaheri taolisi parteikaaslasi.

s
soku/ 19. mai 2015 10:27
Esiteks - jutt trahvimasinast ei ole müüt, vastupidist võib nagu mantrat korrata aga ega reaalsus sellest muutu.
Teiseks - Justmini kaasamisemöla on paras kvasireaalsus. Need vennad on õppinud plaanitu läbi suruma mistahes huvigrupi kiuste. Kui vaja, hakkavad suisa koosolekul huvigruppi laimama ja valetamises süüdistades marginaliseerima. Korduvalt nähtud - töötav tehnoloogia.
Kolmas ja kõige põhilisem - jutt seaduskuulekast käitumisest on jama. Digivahendite tulekuga on teatud tegude (näiteks kiiruseületamiste) avastamisprotsent suurenenud suurusjärkudes. S.t. kui varem karjuti "seaduskuulekusest", siis nüüd teame - lihtsalt ei jäädud vahele. Digiajastu isedokumenteeruvate kuritööde valguses tuleks karistusi otse vastupidi, lõdvendada, muidu muutub taas kogu rahvus kriminaalideks nagu nõuka ajal.
e
Eesti riigi juurakate õigussüstee on naerukoht....häbiväärne ja irvutamist vääriv kätepesukontor/ 19. mai 2015 10:11
Eriti tore on meie riigi juurakate ÕIGUSsüsteem, kus roolimõrtsukad kohtusaalist irvitavate nägudega ja vabadena lahkuvad.....koguni valuraha makstakse.
Need kokkuleppementlused lurjuste ja mõrtsukatega on juba siin riigis reegliks muutunud.
Kohtunikud eluks ajaks oma kohtadele kleebitud.....kena skeem ja kätepesukontor tegutseb.
Turvavöö mittekasutamine on siin aga eriline kuritegu.....tühja neist roolimõrtsukatest ja joodikutest, Reinsalu, onju nii?
r
rjäägi/ 19. mai 2015 09:52
k
kiibits/ 19. mai 2015 09:42
Kui kõik on seaduskuulekad, läheb Eesti praeguse valitsuse eelarve lõhki....
s
19. mai 2015 20:03
k
kellel/ 19. mai 2015 09:30
on sellist raha,et trahvi vaidlustada ja see on etteteada,et trahvimäärajal on õigus.
m
19. mai 2015 09:26
Ma olen 100% Reinsaluga nõus. On inimese enda teha, kas ta kulutab oma raha trahvide maksmisele või millelegi tunduvalt kasulikumale. Õige hõlma ei hakka tõesti keegi ja need, kes siin vahutavad, on enda käitumisse juba seaduserikkumise sisse kirjutanud. Tavainimest ei puuduta see kõik üldse.
e
Ei ole 100% nõus!/ 19. mai 2015 09:45
Kuule Taibu Tegelane, trahve võib määrata iga asja eest. Ei ole nii, et sõidad 90 alas 120 ja siis saad rämeda trahvi ja mõni troppar kes veereb seal 75km tunnis saab käsi hõõruda. Trahvi saab määrata ka liikluspidurile, kui ta ei uuri pidevalt oma tulekustutil olevat ,,koputamis,, kleepsu, kui ta on sõitnud sügisel kruusateel ning numbrimärk on must jne. jne. Need tulekustuti ja määrdunud numrimärgi trahvid on ka reaalselt inimestele määratud. Näis kui saad järgmine kord selliste asjade eest 250 .- EUR-i trahvi kas siis ka Reinsaluga nõus oled? Ja kotitakse neid õigeid kah, küsimus vaid ajas ning kui miinimum on paika pandud siis ei saa politseinik Sulle enam sellest väiksemat trahvi määrata, olenematta rikkumse tühisusest ning partei ja valitsuse kiidulaul ei vähenda trahvisummat. Hakka aga raha korjama :-)
m
19. mai 2015 20:13
Mine kukele, rumal inimene, miks ma peaksin trahvi saama? Ei laula ma midagi kiidulaulu parteile ja valitsusele, vaid lihtsalt ütlen veelkord ÕIGE HÕLMA EI HAKKA KEEGI ja sinu enda valik, kas raha jääb tasku või pead selle ära andma. Nii, et ära demagoogitse siin. Katsu aru saada, et väga paljusid autojuhte see seadus ei puuduta.
s
19. mai 2015 23:28
Selline kergesti ärrituv kodanik on liikluses kordi ohtlikum kui mõni inimene kes sõidab 10 km kiiremini. Ja soovitan Reinsalu kaitstes mitte mõistust kaotada. Ja küll saad oma trahvi kätte ja tuleb mõistus koju tagasi.
l
Lolle seadusi/ 19. mai 2015 10:07
polegi võimalik täita. Näiteks inimestel, eriti lastel, kaovad helkurid riiete küljest, tähendab, vanemaid saab trahvida tuhande euroga, või sõidad komandeeringusse ja muru jääb niitmata, jälle trahv jne.
j
Jopakolla/ 19. mai 2015 11:17
Kui liiklen Tartus või Tallinnas, siis päevasel ajal politsei tegemisi praktiliselt ei märkagi, sõidad ühtlases voolus oma igapäevast rada ja elu oleks nagu lill. Maakohas aga kui sinna mõni patrull satub, läheb selline klaperjaht lahti, et kõrvaltvaatajana ainult hirnu. Kui nad asula märgi taga poole tunni jooksul kedagi kiirusega kätte ei saa, siis läheb iga liikuva sõiduki kontrolliks. Alul lihtsalt puhuma, kui ka siis kedagi ei leia, siis läheb tulekustutite, ja tõkiskingade kontrolliks, kui ka siis midagi ei näkka, läheb porine numbrimärk loosi. Nad ei saa ju lubada, et tund aega läinud aga ei ühtegi trahvi.
p
Peipsi kalur/ 19. mai 2015 09:13
Irlitsikud ise on jube seaduskuulekad, eriti kilgid ja koka aivarid.
m
19. mai 2015 09:28
Mis sinul nendega pistmist, kui ei ole seadusekuulekad, siis ka peavad maksma. Ega sina sellepärast peaa seadust rikkuma, et "teised ka teevad".Ega sa lasteaias pole.
R
../ 19. mai 2015 08:48
Raske on mõista, et inimestel palutakse seadust järgida ja selle peale tuleb selline kiun nagu siin eespool...
h
Hea küll/ 19. mai 2015 10:09
järgin seadust ja homsest tööle ei lähe, muidu saadetakse komandeeringusse ja midagi jääb kodus tegemata, mille eest trahv.

f
fggb/ 19. mai 2015 00:10
Inimesed on erinevad ja nende võimekus eksimatult käituda on erinev, aga selle peale need harimatud seadusandjad ei tule, et trahvid määratakse ka lastele, mäluhäiretega ja igasugu muude hädadega inimestele, kes eksivadki rohkem oma probleemide tõttu.
h
huvitav?/ 19. mai 2015 08:58
Kas ohvri vigastused on väiksemad, kui avarii põhjustab laps või mäluhäire ja igasugu muu hädaga inimene?
m
mis vigastused?/ 19. mai 2015 10:11
Politsei peedistas maal koolilapsi, kui kella või mõnda helkurit polnud jalgratta küljes, millega lapsed kooli sõitsid.
b
babuška/ 19. mai 2015 17:25
ja pidigi peedistama, sest ellu jäämiseks vajalik ese oli puudu. Hea küll, laps polnud võib olla selles süüdi, et rattakell puudus, aga lapsevanem on ikka süüdi küll. Ja oma tegemata asjade eest ta trahvi maksabki.
Olen 60+ ja pole ei enda ega laste pärast pidanud trahvide näol riiki toetama. Saab küll olla seaduskuulekas kui tahad.
p
19. mai 2015 20:31
Paljud elavad oma elu ära ilma trahve saamata.Siin vinguvad need, kes end puudutatuna tunnevad.
v
vana/ 19. mai 2015 00:00
Tore lohutus küll, et ega politsei ju liiga ei tee ja arvestatakse süüdlasega... Aga miks seadus ise ei võinud arvestada süüdlase olukorraga ja määranud trahvi sõltuvaks sissetuleku suurusest? Vastan ise - siis oleks ju riigikogulase trahv olnud ju 4x suurem kui keskmise palga saajal ja 10x suurem keskmisest pensionärist, Aga riigikogulaste autolembust ja sõidustiili arvestades nii muidugi ei saa teha...
t
tahaks teada,kas see tont mõõdab kõike oma rahakoti paksuse järgi,/ 18. mai 2015 23:39
enamusel,heal juhul,on palk tõusnud 1,5-2 korda aga temasugustel libaisamaalastel muidugi võimalik,et 10x.
m
19. mai 2015 09:20
Mis siin rahakotiga ja palga tõusmisega pistmist on? Jutt on seaduse täitmisest. Minu ja paljude teiste sissetulek on ka väike aga ei ole tõesti vahet, kui palju trahvisummad on või tõusevad.
e
ei ole vahet/ 19. mai 2015 10:12
kui töötu ja miljonär saavad võrdse summa trahvi?
a
Ats/ 19. mai 2015 10:49
Siis ei tasu ju seadust rikkuda! Miljonär saab aru kui rikub ja maksab ära. Töötu üldjuhul halab lehes ja kommentaarides, et kõik teised on süüdi, et ta rikkus seadust ja maksta ei jõua. Seaduse rikkumine on oma vaba valik.
t
to ei ole vahet/ 19. mai 2015 20:36
normaalsed inimesed elavad ilma trahve saamata ja sellepärast polegi vahet, kui suured on trahvisummad. On sul väga raske sellest aru saada? Mis siia töötu või miljonär puutub.
a
19. mai 2015 20:39
Aga sa näed, siin hädaldajate jaoks nagu polekski see vaba valik vaid keegi nagu vägisi sunniks seadust rikkuma.
k
18. mai 2015 19:45
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
a
aga ma läheks ringliiklusega ristmikule ja võtaks vahele suunatulede mittekasutajad/ 18. mai 2015 23:31
oma 100 raha näolt,kes ei viitsi kasutada suunatulesi ja desinformeerivad kaasliiklejaid.
Raha tuleks ropult.
j
Jep, / 19. mai 2015 09:04
ja udutuledega 24/7 sõitjaid saaks ka lahkelt tuulutada. Päris kõva protsent juhte vajutab rooli istudes kõik nupud sisse, mis auto salongist leida on ja siis midagi peale rooli ja gaasi ei puuduta.
e
Et sa teaksid , et udutulesi võib kasutada!!!! :)/ 19. mai 2015 10:00
Valge ajal võib lähitulede asemel kasutada päevatulesid, mis võivad põleda ilma ääre- ja numbrituledeta. SAMMUTI ON LUBATUD SÕIDU AJAL KASUTADA LÄHITULEDE ASEMEL ESIMESI UDUTULESID, kuid sõiduki selline valguslahendus ei ole soovitatav pimeda ajal. Pimeda ajal või halva nähtavuse korral võib kasutada kaugtulesid. Möödasõidu kavatsusest võib anda märku kaugtulede lühiajalise vilgutamisega.
k
Kle ahv!/ 19. mai 2015 12:38
Mine käi koolis väheke. Liiklusseadus ütleb:§ 40. Tulede kasutamise üldnõuded
(1) Sõidu ajal peavad mootorsõidukil põlema lähi- või kaugtuled ning ääre- ja numbrituled. Trammil peavad sõidu ajal põlema lähi- ja ääretuled. Haagisel peavad sõidu ajal põlema ääre- ja numbrituled.
(2) Valge ajal võib lähitulede asemel kasutada päevatulesid. Päevatuled võivad põleda ilma ääre- ja numbrituledeta.
(3) Autorongil (välja arvatud autorong, mille veduk on B-kategooria auto) ja masinrongil, millel puuduvad ees ülemised ääretuled, peab veduki kabiini või kere esiosa kohal olema valgustatud autorongi tunnusmärk.
(4) Halva nähtavuse korral või pimeda ajal valgustamata teel peatatud või pargitud mootorsõidukil ja selle haagisel peavad põlema ääre- ja numbrituled. Asulavälisel teel tuleb lisaks kasutada ka ohutulesid.
(5) Halva nähtavuse korral või pimeda ajal valgustamata asulavälisel teel peatatud või pargitud sõidukil ei tohi põleda lähi-, kaug- ega udutuled. Asulateel peatatud sõidukil ei tohi põleda kaug- ega udutuled, välja arvatud juhul, kui udutulesid kasutatakse lähitulede asemel. Asulateel pargitud sõidukil ei tohi põleda lähi-, kaug- ega udutuled. Asulatee vasakul teepoolel peatatud sõidukil ei tohi põleda ka lähituled.
(6) Asulas võib käesoleva paragrahvi lõikes 4 nimetatud ääretulede asemel kasutada mõlema- või liiklusepoolseid seisutulesid juhul, kui:
1) mootorsõiduk ei ole üle kuue meetri pikk ega üle kahe meetri lai;
2) mootorsõiduk on ilma haagiseta.
(7) Käesoleva paragrahvi lõigete 4 ja 6 nõuded ei laiene peatatud ja pargitud sõidukile, mis asub:
1) teel, mis on valgustatud nii, et sõiduk on piisavalt kaugele näha;
2) väljaspool sõiduteed ja kattega teepeenart;
3) asulas sõidutee ääres, kui on tegemist jalgratta, pisimopeedi, mopeedi või kaherattalise külghaagiseta mootorrattaga, millel puudub aku;
4) õuealal.
Näita mulle kohta, kus on kirjas, et pimedal ajal ei ole selline valguslahendus soovitatav??? Konkreetselt on kirjas, et ainult valge ajal tohib neid kasutada lähitulede asemel. Edaspidi ainult lähitulesid ja halva nähtavuse korral võib neid kasutada lisaks lähituledele. Eks loe ka halva nähtavuse mõiste läbi, selleks ei ole pime aeg!!!!
s
19. mai 2015 09:31
Sinul on siis järelikult seaduserikkumine oma väljaminekutesse sisse planeeritud (jätan sinu väljendi siiski kasutamata)
k
käige meie sõnade järgi/ 18. mai 2015 18:07
autorollo ja härra nilsson, laasi ja toobal, tädi tuiksoo jne. ihihihii
t
to käige meie sõnade järgi/ 19. mai 2015 09:32
Kas sina käid kogu aeg kellegi sõnade järgi, omal nagu pead otsas ei ole või?
k
kuidas sinu peaga on?/ 19. mai 2015 10:14
Kas täidad lolle seadusi Saksa täpsusega või ei täida lolle seadusi?
b
babuška/ 19. mai 2015 17:32
Jah, täidan seadusi ja ka lolle kui selle seaduse eiramine võib mu rahakoti pihta käia.
Vähemalt ei pea kusagil halama, et näed sain trahvi, aga maksta ei jõua.
v
19. mai 2015 20:46
Vaid viletsad vennikesed halavad siin. Kui ilma seadusi rikkumata ei ole teil võimalik elada, siis rikkuge terviseks ja makske, mitte ärge hädaldage kui hädapätakad.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee