Maailma suurim autotootja Toyota kutsub tagasi viis miljonit autot, mis on toodetud 2003. aasta märtsist 2007. aasta novembrini. 35 mudeli seas on näiteks Toyota Corolla ja Vitz.
Nissan kutsub tagasi 1,55 miljonit autot 35 margist.
Turvavarustuse tootja Takata turvapadjad kipuvad plahvatama ja suured autotootjad soovivad need välja vahetada. Miks turvapadjad ohtlikuks muutuvad, pole teada. Mõned asjatundjad oletavad, et põhjuseks on patjades kasutatav ammooniumnitraat. Ebastabiilne gaas kipub kuumenema, seda eriti niiskes kliimas.
Alates 2008. aastast on vähemalt kümme autotootjat - nende seas ka Honda, GM ja BMW - tagasi kutsunud üle 20 miljoni sõiduki, kuna nende turvapadjad on osutunud ohtlikuks.
Turvapatjade plahvatustes on kümned iniesed saanud vigastada ja vähemalt viis inimest on hukkunud.
Takata seisab silmitsi mitme kohtuasjaga ja firma esindajate sõnul on tehniline praak mõjutanud firma majandustulemusi. Siiski loodab firma käesoleval aastal saada ligi 150 miljonit eurot kasumit.
1 KOMMENTAAR