Arvamus

Sten Tamkivi: Eesti avalik mõtteruum on läinud paari aastaga ussitama

Õhtuleht.ee, 11. mai 2015 13:03

75 KOMMENTAARI

h
Hr.Tamkivi,/ 16. mai 2015 22:05
soovite statistikat? Tänases lehes on artikkel statistikaga - Rootsi on oma leebe immigratsioonipoliitikaga jõudnud maailmas teisele kohale vägistamiste arvu poolest, esimesel troonib üks Aafrika riik. Tõeline Põhjamaa, eks ole. Võib nüüd uhke olla oma tolerantsuse üle. Nii haritud mehe kohta võiks olla enim arenenud suurema pildi nägemise ja faktide analüüsimise võime, taandada oma arutlus ühe mustanahalise kuldpea eduloole on lihtsalt hambutu.
k
Kallis Sten,/ 12. mai 2015 14:20
"Napi paari aastaga on totaalselt ussitama läinud Eesti avalik mõtteruum."
Väidan vastupidist - see on enam-vähem sama. Sa pole ehk headele artiklitele sattunud või piisavalt süvenenud. Rumalad tekstid ja kommentaarid, mis tegelevad asjadega, mida MUUTA EI SAA (sättumused, pea kuju jms) pole olulised. Kui aga tekstid tegelevad asjadega, mida MUUTA SAAB ja TULEBKI, ehk siis sisseränne, valitsemise kvaliteet jms. siis ole hea mees ja VÕTA OSA. Aga, palun, ära kuku sildistama - SEST SEE EI VII EDASI!
s
See/ 12. mai 2015 23:01
ettevõtja on paari aastaga läbinud põhjaliku ajuloputus kursuse, mis nagu näha on osutunud edukaks hindele 5. Vennikesest on saanud tõeline homomultikulti globalist neomarksistlike põhimõtetega. Kahju, jälle üks eestlane vähem.
t
Tamkivile/ 12. mai 2015 12:41
Kahe aastaga ussitama läinud? No selle kahe aasta jooksul ongi meeletu pressinguga seda multikulti ja muid võõraid nähtusi Eestile elu eest ju peale surutud!
k
katt/ 12. mai 2015 09:38
...peale sõda ei kihutanud minu vanemad oma lastega Eestist paremaid jahimaid otsima,
vaid nõrkemiseni tegime tööd nii perel hinge sees hoidmiseks kui ka lootuses,et
EESTMAA säiliks !Ja nüüd moraal sellest : KUI ON RAKE ,SIIS LASEME JALGA ,AGA
KUI KORDA TEHTUD ,SIIS TUEME "RÄNDTIRTSUDEGA "KOOS TAGASI !
e
... ja avastanud/ 12. mai 2015 14:09
enda jaoks midagi meeldivat, püüame seda teismeliselt pooltargana õhinal enese ümber külvata ja kõike energiliselt muuta, mitte märgates olemasoleva tausta, ajaloolisi jm. põhjuseid..
ja siis juba vanema mehena, targemana (kui ikka ollakse arenguvõimeline), vaadata tehtule tagasi ja kahetseda - kurat, oleks ma siis nii tark ja teadlik olnud, kui nüüd - ja nüüdki ma näen, kui vähe ma kõigest sellest tegelikult tean!
a
12. mai 2015 03:52
aartikkel on kirjutatud emotsionaalselt, sest Eestis ongi elu emotsionaalne.Nüüd natuke arvudest :Eesti Vabariigis elab 142 rahvust, seega ka 142 erineva emakeele rääkijat. Eesti Vabariigis on lisaks riigikeelele 2 suuremat keelerühma: vene keele emakeelena rääkijaid on ligikaudu 387 tuhat ja vanema põlvkonna eestlased, kes on lõpetanud kooli nõukogude ajal, 42% eestlastest, s.o.387 tuhat, kokku 774 tuhat elanikku.
Inglise keele oskajad on 14-6o aastased aktiivset elu elavad elanikud, kes moodustavad 61% elanikest, seega ligikaudu 800 tuhat elanikku.
Eesti keele, mis on riigikeele oskajaid on 1 miljon.
Eesti Vabariigis on venekeelsele keelerühmale loodud venekeelne meedia kõikides meedia ja kultuuri valdkondades. Uusmigrantide asumisel Eesti vabariiki ei ole võimalik nende riigikeelene integreerimine Eesti ühiskonda.
12. mai 2015 06:33
USA on kindlustanud oma pärisrahvale-indiaanlastele elupiirkonna, mida ei koormata sisserändajatega ega sisserändajate keele ja kultuuriga.
Eesti Vabariigis ei ole põlisrahva-eestlaste elupiirkonda, mis ei oleks sisserändajatega koormatud, küll on Eesti Vabariigis sisserändajate piirkonnad, kus ei ela põlisrahvast-eestlasi, sest nendes piirkondades on sisserändajad kehtestanud oma keele- ja kultuuriruumi. Kui migrantide arv suureneb veelgi, siis sisserändajate keel ja kultuuriruum suureneb veelgi, moslemid liituvad venekeelse keeleruumiga, sest Eesti Moslemikogukond on venekeelne.
t
Täpselt nii,/ 12. mai 2015 14:35
Ei tahaks seda küll üle korrata, kuid mr Stenil tundub kaugetel maadel ununud üks "pisuke" häda kõige selle mainitud halva peapõhjusena - oleme korduvalt alistatud ja vägistatud rahvas, kes peab mh hakkama saama 70 aasta eest alanud ümberasustamisega.
Kui Eesti RAHVUSELE osaks saanu teisendada ühele INIMESELE, siis mind väga huvitab kriisipsühholoogi profiil.. Aga see selleks - ärgem halagem, tehkem pealiskaudseid üldistusi ega hädaldagem, vaid pakkugem välja oma positiivne programm! Kui on midagi tarka öelda..
k
konsa/ 12. mai 2015 01:26
aga multikulti vägivallast usas
The epidemic of racial violence against white people in America
https://www.youtube.com/watch?v=1jBMM7C7IEE
No Country for White Children
https://www.youtube.com/watch?v=l-zttPCDqYU
black teens murder 12 year old white girl -- and steal her bike
https://www.youtube.com/watch?v=PJ1oh-2g-vg
Black teens kill baby in stroller because he looked White
https://www.youtube.com/watch?v=nRAJuE1qQ7o
Detroit: 3 Black Males Murder pregnant white woman.
https://www.youtube.com/watch?v=WwSolQx9Ysg
Black mob attacks pregnant White woman
https://www.youtube.com/watch?v=fRh48AdAS1A
jne. jne.
t
Täpselt nii,/ 12. mai 2015 14:03
oleneb, mis nurga alt vaadata. Ja kas üldse midagi vaadata või vaid osaliselt või mis meeldib või... silm kinni pigistada.
h
Häbi on olla eestlane/ 11. mai 2015 20:59
ei saa kõike keskerakonna, vähemusrahvuslaste, geide, mustanahaliste immigrantide ja valitsuse süüks ajada. Vaadake peeglisse.
ka minu jaoks on EESTI vist ainult lapike väikelinna surnuaias vanaema hauaga, mujal on ainult trahvid, seadused, vägivald ja ebardid.
m
Mana/ 12. mai 2015 14:02
e
eks meedia ole riigi peegel/ 11. mai 2015 20:53
uudised- tavaliselt mitte ühtegi positiivset, ainult saated vaestest, kurjategijatest, varastest, ärapanijatest, perevägivallatsejatest, kadedad naabrid, kes mürki pilluvad nii verb. kui füüsiliselt...
Et sellest aru saada, on vaja kas ÄRA OLLA JA SIIS TAGASI TULLA VÕI ELADA ISE
VÄLISMAALASEGA, siis vaatad küll, kui erinev on ikka nn vanast Euroopast või Ameerikast tulnu käitumine kohalikust KKK-sündroomi (kadedus-kibestumine-kompleksid) põdevast depressiivsest hälvikust, keda juba tammsaare kirjeldas.
p
Peegel on kõik/ 12. mai 2015 14:00
Ärme nüüd seda kõike halba vaid endi kraesse määri - jama, veri ja seks müüb IGAS RIIGIS, KÕIKIDE RAHVASTE juures. Täpselt samuti pole eestlane tervikuna ühestki rahvast erinev - häid ja halbu inimesi täpselt keskmiselt. Mis KESKMISEST ERINEB, on kombed ja ütlemised. See aga peabki nii olema - MAASSA MAAN TAVALLA.
Ülelüldisele amerikaniseerumisele (või mis tahes muu-eerumisele) peabki vastu olema, kurat. Ameerikas olgu ameerika - Eestis olgu Eesti -- nii lihtne see ongi.
Või soovib keegi kogu maailma kõlvikutel näiteks eukalüpti kasvatada? Huvitav, mis siis juhtuks?

ü
üliõpilane/ 11. mai 2015 19:07
Steniga täiesti nõus. Ussitamine on pugenud juba ka õppeasutustesse, mobitakse andekaid ja tublisid õpetajaid, kahjuks jäävad sageli intrigaanid ning end erialal ebakindlalt tundjad võitjaiks. Arukuse ja aususe eest väljaastujaid on üksikuid, õnneks siiski mitte päris olemata. Kuid kahju on sündinud ning kahjukannatajaks pikas perspektiivis ka maksumaksja, kelle raha kulutatakse hea hariduse andmise asemel oma positsioonide kindlustamisele.
v
Vene ajal/ 12. mai 2015 23:14
olid üliõpilased ikka ühiskonna edumeelsem ja teadlikum osa, aga nüüd toodetakse ülikoolides ainult võimule ja valitsusele ustavat ja kuulekat halli massi.
u
USA õnnemaa ja mehike tuli siia usside hulka ennast piinama/ 11. mai 2015 18:50
Ei tea mis seda "ettevõtjat" siis siia ussitanud Eestisse tagasi ajas?
Kas äkki hoopis selle USA neegrite jõhker ja vägivaldne rassism valgenahaga inimeste vastu?
Või silmakirjalik "keep smiling", kus ameeiklane sulle lausa kaela langeb tänaval ...ringi keerab ja unustab.
Või usa hullumeelne kuritegevus ja narkomaania ja slummid ja riigi elanike pidev hirm oma elu ja töökoha pärast.
Küll seal usas oli mehikesel ikka hea elu....piirideta tolerants...pedofiilid ja seksperverdid laste kallal, kasupered lapsi ära kasutamas ja kuritarvitamas.
Elu ju nagu lill seal unelmate ameerikas ja näe, tuli siis ussitanud Eestimaale.
Hämmastav, et noorsand ennast nii piinata on otsustanud.
l
lasteaiast/ 11. mai 2015 23:49
eks need on kõvad argumentid küll, miks eestlane peab olema ussisugu, ei saa ju eestlane ameeriklastest maha jääda
h
hääl tagumisest reast/ 11. mai 2015 18:15
Piinlik ja kurb oli lugeda, aga eks see meie hea uus ilm selline tulebki. Ridade vahel lubati vihakõneseadust ka, vihakõnelgem siis kuniks aega antud.
e
Et/ 11. mai 2015 16:00
viimase aja parimaid artikleid, aga nagu kommentaaridest näha, ei ole selle mõte paljudele arusaadav ja selliste inimestega sallivamat ühiskonda luua on ikka päris keeruline.
k
konsa/ 11. mai 2015 16:17
teada värk, et sallivad on haruldlaselt sallimatud
t
11. mai 2015 18:57
Tahan ka öelda, et viimase aja üks parimaid artikleid. Aga nagu näha, pole mõtet sigade ette pärleid loopida...
PS. Pole homo, moslem, tumedanahaline jne. Arvasin, et olen tavaline keskealine Eesti naine, aga no näed, tavaline olla tähendab olla viha pritsiv ja sallimatu. Hää meel, et ma seda pole.
e
Ei ole/ 12. mai 2015 23:18
sa EESTI naine, rahvuslus ja patriotism on sulle võõras.
ü
üks 45 000-st/ 13. mai 2015 11:09
patriotism on siis kui ise ei taha ja teistele ei luba
z
ziidiuss/ 11. mai 2015 15:55
Milline imelik mees see S.Tamkivi... Kas ta t e a b ,et Eesti on mikroriik? Et tema hästikuivatatud mõttepilpad uhavad meie kooslusele hävingut ! Laseme aga multikultil ja muul jamal vohada,et meist endist, eestlastest, ainult ruutjuur alles jääks?
e
11. mai 2015 23:53
eriti naljakas oleks seda kuulata 45 000 soome eestlaste ehk immigrantide suusut
n
nagu koerad heina kuhja otsas/ 12. mai 2015 00:06
ise jooksete tagasi vaatamata sellest mikroriigist minema, sõimate riiki, et teil siin on halb elada, ja veel kuinute, et teised ei jaga teie arvamust, mõni on nõus ka siin elada vaatamata nn äärmiselt halbale riigikorrale ja õelatele inimetele. Veel 20 aastat ja riik on eestlastest tühi (vanad surnud, noored naudivad heaoluriikide hüvesid - ja loomulikult, ei tunne ennast võõras riigis immigrantidena, kus sa sellega, immigrandid ju on ainult teised, mitte oma isamaalt ära jooksud eestlased), ainult näljased hundid uluvad metsades - ah jaa, metsi ka enam pole, kõik tehtud rahaks
j
jep/ 13. mai 2015 05:04
ja mets, kusjuures, on ju ka Soome viidud. Huvitav, miks need "põliseestlased" selles pattu ei näe? Aga noh, eks rahanumber on olulisem, siis saab netiühendust alles hoida ning anonüümselt viha käia pritsimas.
v
Vello/ 11. mai 2015 15:32
Internet on levinud massidesse ja kõigil on võimalik järjest rohkem oma rahulolematust avaldada. Võõrvaenulikkus on üks rahulolematuse vorme. Vihakuritegudeni viib pikaajaline rahulolematute eiramise poliitika. Headeks näideteks on Norra ja Rootsi. Meil ei ole natsiparteisid, oleme suht mõistliku suhtumisega rahvas. Tuleb tegeleda rahulolematuse põhjustega, mis on meie riigis kehvasti aetud sotsiaalpoliitika ja riigi võõrandumine rahvast. Ajab ju närvi, kui valitsev erakond tõstab bensiinihinda manitsedes säästlikusele ja endale uusi uhkeid autosid liisib. Selline dialoog ju tekitab viha! Siit edasi on ka raske selgitada, miks tuua siia võõraid, kui sotsiaalprogramm puudub. Seda peavad poliitikud mõistlikult selgitama arukate lahendustega. Me ei taha korrata Rootsi kohati väga ebaõnnestunud immigratsioonipoliitikat. Aga ennekõike on riik vaja tuua rahvale lähemale, siis tunneb igaüks ennast riigi osana ja rakendab oma energia riigi arengusse internetiviha asemel.
k
küsimusi palju/ 11. mai 2015 16:13
+1
miks see "salliv" sten nii vägisi siia "sallimatusse" eestisse tagasi pressib!? miks mitte siis juba "ülisallivasse" rootsisse!? mine ja naudi seda ülisallivat ühiskonda seal niipalju kui kulub, kes keelab!?
k
konsa/ 11. mai 2015 15:15
Sten Tamkivi: Eesti avalik mõtteruum on läinud paari aastaga ussitama
...Odiba rääkis ja mina mõtlesin, et ma tahaks, et ta oleks Nigeeriast kolinud hoopis Eestisse. IQ-d ja energiataset tõstma," seisis blogis. ...
<<<<<<<<<<<<<<<
miks nii RASSISTLIK lähenemisviis, miks see Odiba ei võiks AAFRIKAT, nigeeriat ülesseehitada,
täiesti lubamatu seisukoht, et aafrika las mädaneb, võtame parimad spetsialistid sealt ära
j
11. mai 2015 15:20
ja üldse, miks on lubatud lasta haritud eestlasi üle piiri
k
konsa/ 11. mai 2015 15:29
e
11. mai 2015 19:57
p
positiivne uudis/ 11. mai 2015 15:12
Rõõm kuulda, et Sten tagasi kolib. Eesti on tore koht ja teeme selle veel paremaks.
e
Ei ole/ 12. mai 2015 23:26
teda siia vaja, las elab oma õnnemaal ja paradiisis nimega USA rahumeeli edasi, seal tunneb ta ju ennast hästi,keset seda kaost.

k
Küsimusi palju/ 11. mai 2015 14:55
Mis õiguse võtab mingi ärikas, kapitalistide ja globalistide kannupoiss, halvustada oma kodumaa tulevikust hoolivaid inimesi!?
Mis pagana näitaja peaks olema see, et mingi firma juht kuskil riigis on gei!?
"Homode ja immigrantide toodetud telefone" - miks ei öelnud siis juba "hälvikute ja orjade toodetud telefone"?
Miks ütled, et varastatud - kas olid juures, kui vargus toimus? Või kust sul nii täpsed andmed?
Äkki peaksid ise viima ajukristallide kasutamise oma mõtteprotsessorites tasemele, mis võimaldaks reaalselt aduda selles riigis toimuvat ja mitte lasta oma mõttemaailma pooljuhtide poolt elektriliste signaalidega valguskiirusel läbi pressida?
m
11. mai 2015 15:08
Mis pagana näitaja peaks olema see, et mingi firma juht kuskil riigis on gei!
Tõesti, ei tohiks olla aga paljude jaoks on.
m
11. mai 2015 15:10
meil on satejuhid, keda pidevalt mõnitatakse ... kuigi "mis pagana näitaja peaks see olema" eks ju, me ju oleme nii armasad ...
1
15:10, 11. mai 2015-le/ 11. mai 2015 15:59
Ära plära, ei ole neid keegi mõnitanud. Su jutt on kitsas nagu l-tsi king!
l
lai jutt/ 11. mai 2015 20:00
Lihtsalt ühe suvalise artikli kommentarid Reikopi kohta:
/ 10:11, 12. märts 2014
ta v6iks ju kellegi kena noore poisi keppi ka lihtsalt otsesaates maitsta ja öelda kuidas see maitseb...
_
Muig / 05:54, 12. märts 2014
Seda, et need vähemusmehed lisaks tavalisele kepile ka suusakeppi lutsutavad, ma tõesti ei teadnud. Maailm on imeline.
_
kepimees / 23:51, 11. märts 2014
küll sina reikop juba neid keppide maitseid tunned!
v
veel laiem jutt/ 11. mai 2015 20:05
Esimese lahti tehtud artikli kommentaarid Sanderi kohta:
paul / 10:54, 10. apr 2015
muidugi on ta talent, sest vaid tõeline talent jõuaks kõige selle kõrval mida ta teeb veel 24h netist kiimelda ja hetero poisse enda juurde "pokkerit" mängima ja maalile poseerimise eesmärgil voodisse nillida.
_
Broadway / 00:21, 10. apr 2015
on mitmekihiline,mõnes kõige madalamas levelis võib ju igaüks askeldada,ilmselt mõni kohalik asjapulk-perv kutsus ,,külla''.
-
to tann / 20:48, 9. apr 2015
väga hea laulja??? isikliku elu jätame välja?? et kui on kasvõi eesti läbi aegade nilbeim pedobear, aga andekas, siis ikka meeldib? uskumatu suhtumine!!!
t
tagasiside/ 12. mai 2015 12:39
Ehk siis sama palju mõnitamist nagu iga teise kohta,kes paks,kes töötu,kes joodik,kes lastetu,kes sant...Jään enda juurde
15:59
ä
Ärgu/ 12. mai 2015 23:31
siis olgu homo, olgu normaalne. Ei pea olema hälvik, nõus?
k
Kahtlemata õige jutt-/ 11. mai 2015 16:36
kust vennike võtab selle õiguse?
Kui siin nii ussitanud kõik on,milleks siis tagasi tulla?
Sadade probleemide hulgast leidis PÄRLI-TELEFON !
Mis mingi tühine lukustatud vanema mudeli telefon üldse sellist ajuhiiglast kotib?
Küsimusi oleks veelgi,kuid las olla.
u
11. mai 2015 19:55
a
Arvan,/ 11. mai 2015 14:42
et inimesed on lõpuks silmad avanud ja saavad aru see parem-liberaalne äriühing viib Eesti hukatusse.Aga sellele ameerikast tulnud targutajale,USA on enamuses vägagi konservatiivne riik.
u
Ussitus/ 11. mai 2015 14:24
On veel üks aspeks, mida vaadelda võiks.
Kui inimesed suhtlevad tulevikus ( tänu kiirete iduprojektide arendusmeestele ehk rahamasinatele ala teen äpi ja saan kiirelt suure papi ) ainult läbi ränikristalli üha kiiremate sageduaste, siis võib kogu ühiskond minna ussitama. Märksõnad: Inimliku hoolivuse kadumine, vahetu näost-näkku suhtluse kadumine, pealiskaudsus , lõpuks ka tehnikarevolutsioonist tulenevalt inimeste masinatele allajäämine , inimestel liiga suure ja kiire infomahu pealesurumine jne... , Aga seda ilmselt rahamasinatest äpimeistrid ei mõista, sest areng on ju nende arvates üha suuremas infovahetuses.
l
lord/ 11. mai 2015 14:04
eks ta ole , kui mind kohal polnud siis oli asjad kehvaks läinud.
samas eesti avalikus ruumis kui oleks huvi olnud saanud toimetada ka siis kui füüsiliselt USA-s olid. mis siis viga olid et ei toimetanud ja huvi ei tundnud, füüsiline kohaloleks ei pidanud ju. nn itimeestele vajalik olema, või siis oli see tühi loba , või on ikka füüsiline kohal olek tähtis või ei ole
m
Mirjam/ 11. mai 2015 13:59
Aruka inimesena võiks ju ka jõuda järelduseni, et mitte kõik eestlased ei ole käinud seda ilmaelu kaugemalt vaatamas. Aga on asju, mida tuleb kogeda, ainult rääkimisest ei piisa. Ja mis seal salata, see maailm on siin ju mõneti ikka päris suuri muutusi läbi teinud lühikese ajaga, ja järelikult kohenamiseks ja asjade mõistmiseks ja harjumiseks siiski kulub veidi rohkem aega, kui see sundseid millesse on hulk inimesi tahtmatult lükatud. Kas mitte seesama Ameerika, mida siin kiideti, ei ole ise hädas oma inimeste võrde kohtlemisega. Ja neil on see rahvaste mitmekesisus seal pikemat aega kestnud, ja mitte ei saa hakkama. Ja siis hõõruda eestlastele nina alla, et küll te olete sallimatud, on pehmelt öelda imelik. Seda enam, et naaberriikides on ära nähtud, et võõraste sissevool ei võrdu alati kohalike kommete ja traditsioonidega arvestamisega, vaid see nö põliselanik peab hakkama arvastama kõigi sissetulijate, nende kultuuride ja traditsioonidega, ise kikivarvul käies. Aga hea liidu aluseks on kompromissid mõlemalt poolt, aga mitte nii, et üks ainult nõuab.
On vaja aega, ja palju palju empaatiavõimet, ja väga palju loomult häid inimesi, et protsessid saaksid toimuda loomulikult. Ja see vanasõna, et vägisi armsaks ei tee, ju kehtib ka. Liiatigi siis kiirkorras ja peale sunnitud viisil.
2
11. mai 2015 14:11
25 aastat on piisavalt pikk aeg
"
\/ 12. mai 2015 13:46
"piisavalt pikk" mille jaoks?
l
lihtne inimene/ 11. mai 2015 13:53
Seda kõike on hea rääkida, kui raha on sinu tegemised vabaks teinud. Vabadus minna, tulla kui kaugelt tahad, ei pea muretsema, mida homme lauale panna. Ja siis hakkab inimene nõu andma neile, kes elavad hoopis teistsugust elu. Ameerika ja Eesti on ikka nagu siga ja kägu võrdluses ja nii naiivselt ei maksaks elu ikka võtta.
m
Mei/ 11. mai 2015 13:49
Ma arvan, et see ussitamine pole mingi viimase paari aasta fenomen. Lihtsalt kui mõned aastad Eestist eemal olla, siis alles saab kõrvalt vaadates aru, kui sügav on sallimatus absoluutselt kõige ja kõigi suhtes. Lisaks kõigile "teistsugustele" ei sallita ka oma naabreid, töökaaslasi, sugulasi ja sügaval sisimas tihti ka mitte iseennast. Lihtsalt kurb ja masendav on seda suurt "rahvuslikku" mentaalset mandumist kõrvalt vaadata.
t
Tei/ 12. mai 2015 13:44
Ise oled "ussitamine". Kus tuli nüüd avastusega välja! Eestlasel on TONNIDE VIISI PÕHJUSI olla skeptiline kõige välise ja uue suhtes. Kõvemad ütlemised - mida peetakse eiteamis vihaks ja solvamiseks - on kaitseks maailmast sisse imbuvate jaburuste eest. KUI SIND IGA NURGA ALT VÄGISTATAKSE - PROOVI ISE MEELDIVAKS, TOREDAKS, LAHEDAKS SÕBRAKS JÄÄDA! Kurat, ime et eestlane üldse niigi suht normaalne tüüp on!
Elagu Eesti!
k
konsa/ 11. mai 2015 13:44
Sten Tamkivi: Eesti avalik mõtteruum on läinud paari aastaga ussitama
<<<<<<<<<
juhiks selle tüübi tähelepanu sellele, et multikltuursus sellises vormis nagu me teda praegu tunneme on
RASSISMI ERIVORM,mis on mõeldud rahvaste ja rahvuskultuuride hävitamiseks,
ning mille eesmärgiks on EIN multikulti VOLK, EIN multikulti REICH, EIN multikulti FÜHRER ja on üks ja ainus kultuur (lubatud), see on multikultuur,
kõik inimesed on ühte värvi, kõik inimesed räägivadühte keelt jne.
TEGEMIST ON IMPERIALISTLIKU SUHTUMISEGA
RAHVUSTESSE JA RAHVUSKULTUURIDESSE
h
11. mai 2015 14:17
Huvitav, et multikulti on paha ainult Eestis, eestlased ise kui multikulti osa Euroopa riikides (ainul Soomes juba >40 000), Ameerikas ja Austraalias, on igatpidi OK nähtus
k
konsa/ 11. mai 2015 14:40
to /
Huvitav, et multikulti on paha ainult Eestis, ....
<<<<<<<<
ma ei ole seda väitnud, ma väidan, et see multikultuursus, mida meile jõuga pähemääritakse on värd suhtumine, nagu omal ajal NÕUKOGUDE INIMESE KASVATAMINE.
multikultuursus on LOKAALSE, PIIRKONDLIKU tähendusega nähtus,
abielluti naaberkülast, naaber kihelkonnast, naaber vallast, naaberriigist, sarnasest kultuuriruumist pärit inimestega.
pole meil ju probleeme balti mere piirkonna rahvastega, abielud nendega on täiesti normaalsed, kõigi jaoks arusaadavad
k
konsa/ 11. mai 2015 14:45
usa ja austraalia puhtad rahvasegu piirkonnad, kus põlisrahvad täiesti mahasurutud
p
palk ja pind/ 11. mai 2015 14:54
sina ei väida, aga see on väga levinud seisukoht
n
11. mai 2015 15:00
Noh selge, kui naabririigist, siis pole immigrant, nii kajastakse ka rahvastikuregistris, aga kui ca 100 km kugemalt, siis juba oled. Muidu, milliseid ühiseid kultuurirumilisi jooni sa leiad nt norrakatega ja rootlastega (va nahavärv). Ja veel üks imelik nähtus - vaatamata sellele, et eestlaste jaoks soomalsed reeglina on joodiktest alaarenenud põdrad, nende põtrade heaoluhüvised kõlbadad küll.
p
11. mai 2015 15:06
pole meil ju probleeme balti mere piirkonna rahvastega, abielud nendega on täiesti normaalsed, kõigi jaoks arusaadavad
vs
norralane Tor Arne varastas oma kuueaastase lapse Pärnust tema ema Jana korterist ja viis Norrasse, kus ta tüdrukut ema eest varjab.
e
11. mai 2015 15:12
Eesti rahvas on puhta verd või? Nüüd küll leidsid argumenti, konsa
t
tähenärijale/ 11. mai 2015 15:14
ja jah, tean tean, puhastverd
t
to konsa/ 11. mai 2015 19:49
naaberiigist Venemaal alati oli oodata ja terve suguvõsaga
— 3/ 11. mai 2015 19:52
Tuhat vanandust, et julgesin parandada õigesti, võtan oma sõnu tagasi - las jääb "puhta verd"
v
11. mai 2015 19:54
venelased, sakslased, rootslased, taanlased, lätlased, soomlased, poolakad on oma geene külvanud küll ja küll
h
— 1/ 11. mai 2015 23:46
m
Mitte/ 12. mai 2015 13:36
VERI, VÄRV, PEA KUJU jne pole tähtsad, vaid MEELSUS ja KEEL. Ilma nende kaheta pole eestlust.
h
12. mai 2015 04:13
Huvitav, et multikulti on paha ainult Eestis, eestlased ise kui multikulti osa Euroopa riikides (ainul Soomes juba >40 000), Ameerikas ja Austraalias, on igatpidi OK nähtus-ele
Eestlased mujal maailma riikides ei suru sisserändajana oma keelt ja kultuuri kohalikele peale, ei sunni kohalikke loobuma nende kultuuri ja usutraditsioonist.
Loomulikult oleks huvitav teada, kas Tammkivi nõudis kohalikelt nende keele, kultuuri ja usulistest traditsioonidest loobumist.

l
luup/ 11. mai 2015 13:38
loen ja imestan. näiliselt edukaks ja targaks peetav aga paberimustal...rumalus kuubis.
j
juba maast madalast poliitiliselt ebakorr/ 11. mai 2015 13:32
Haha, mingi murjan ei ole kunagi olnud solvava alatooniga, vähemalt mitte minu kodupaigas. Ka mitte neeger ega pilukas. Muidugi oleneb kuidas ja mis alatooniga neid väljendeid kasutada. Pole kunagi neegritele ja pilukatele nii öelnud. Kyll aga kasutan muudel juhtudel neid sönu. Mitte meie ei ole muutunud, vaid loo autor. Ameerika yhiskond on liiga tundlikuks muutnud nad. Murjaniks nimetati minu lapsepölves lapsi. Armastava tögamisega. Ohtlik on hoopis see kui iga väljendi pärast peab värisema hakkama. Ka nende, mis on aastakymneid eksisteerinud. Ju ma olen siis rassist, sest leian, et rassid on erinevad. Kyll aga ei diskrimineeri ma inimesi rassilise kuuluvuse töttu. Pede kasutan ma näiteks kiiust yletava ja liiklusregleid eirava indiviidi pihta - roolipede. Mis kategooriasse ma siis nyyd selle väljendiga liigitun? Fashistiks, sest kirun enda rahvuskaaslasi. Issand, rassist, fashist, poliitiliselt ebakorrektne...
t
Tamkivi/ 12. mai 2015 23:46
ise on vist kommunist ja imperialist?
j
Jah, Sten./ 11. mai 2015 13:31
Sulle tundub imelik. Aga siin, surma järele lehkavas riigis ollakse juba harjunud, et ka enne surma tuleb haisu igalt poolt. Kui jaksad, tule, mees, ja tee siin õhk puhtamaks! Arvesta, et on ennemgi üritajaid onud.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee