LIISIS: "Minu teada ei saanud me Amservist mingit riigikogulase soodustust," ütleb Liina Kersna.Foto: Arno Saar
Maarius Suviste 6. mai 2015 07:00
"101-liikmeline uus riigikogu on Eesti väikesel turul automüüjatele kahtlemata huvitav kliendigrupp," ütleb automüüja. Kas rahvasaadik saab autoostult soodustust? 

Mõni aasta tagasi kihas meedia riigikogulaste Volvo-soodustustest, mida pakkus Volvode riikitooja AS Info-Auto. Hinnaalandus võis ulatuda paarikümne protsendini. Rahvasaadikute puhul oli see PR-müük ja ka hulgimüük, on öelnud Info-Auto omanik Viktor Siilats. Soodustusi on rahvaesindajatele teinud ka nii mõnigi teine automüüja. Kas hinnasoodustused riigikogu liikmetele kehtivad ka praegu?

"101-liikmeline uus riigikogu on Eesti väikesel turul automüüjatele kahtlemata huvitav kliendigrupp," räägib Info-Auto turundusdirektor Tiit Lillipuu. Ta ütleb, et nende ja klientide suhtlus on kahepoolne, mistõttu nad ei kommenteeri klientide loata nende soove, valikuid ning oste.

"Info-Auto, nagu iga teinegi ettevõte, on huvitatud igast ostujõulisest kliendist ja klientidele tehtavad hinnasoodustused kujunevad müügiläbirääkimistel. Ettevõtetele, organisatsioonidele ja kliendigruppidele pakutavad hinnasoodustused sõltuvad suuresti müügimahust ja -potentsiaalist," räägib Lillipuu, et mida rohkem kaupu ja teenuseid klient või kliendigrupp ostab või on võimeline ostma, seda parema hinnaga ta neid müüjalt saab.

Kui aastaid tagasi laienesid riigikogu liikmetele soodustused automaatselt, siis nüüd ei pidavat enam nii olema. "Volvo Carsis on vahepeal suured ümberkorraldused toimunud. Ka Eesti on liikunud uue müügiregiooni alla ning automaatseid soodustusi praegusel ajal ettevõtetele, organisatsioonidele ja kliendigruppidele enam tehas ei anna," lisab Lillipuu. Tema sõnul on hinnasoodustuste suurus praegu väiksem kui kolme-nelja aasta eest: "Samas on autode hinnakirjahind rikkalikuma põhivarustuse tõttu pigem soodsamaks läinud."

Amserv Grupi ASi tegevjuht Rene Varek ütleb, et Amserv ei avalikusta enda klientidega seotud infot. "Kes, milliseid autosid on ostnud ja/või plaanib osta, mis tingimustel ja hinnaga, on Amservi ja kliendi kokkulepe," lausub ta. "Viimasel perioodil oleme täheldanud üleüldist suuremat huvi hübriid- ja keskkonnasäästlike autode suhtes. Juhul kui riigikogu liikmed näitavad selle koha pealt eeskuju ning ostavad kütuse- ja keskkonnasäästlikke autosid, siis on see hea ja tervitatav säästlikkusele suunatud trend."

Üks neist rahvasaadikutest, kes sel kevadel otsustas liisida Amservist keskkonnasäästliku hübriidauto, on Liina Kersna (Reformierakond). "Minu teada ei saanud me Amservist mingit riigikogulase soodustust," ütleb Kersna, kes liisis linnamaasturi Lexus NXi.

Tema erakonnakaaslane Yoko Alender plaanib liisida hübriidauto Toyota Auris, samuti Amservist. "Kui uus auto soetada, siis võimalikult uut tehnoloogiat kasutav ehk siis võimalikult keskkonnasäästlik," ütleb Alender. Hinnaklass on 20 000, liisingumakse ligi 400 eurot kuus. Riigikogulaste võimaliku soodustuse kohta ei oska vastne rahvasaadik midagi kosta: "Mulle tehti pakkumine isikliku palve peale, teiste kohta ei tea."