Eesti uudised

Riigikogu uuest kodulehest: arendusele valiti kõige odavam pakkumus (5)

Martin Šmutov, 28. aprill 2015, 09:55
Riigikogu pressiteenistus saatis Õhtulehele vastuse, milles tõstetakse esile, et kuigi uus koduleht saab kõvasti kriitikat, tuleks arvestada ja rõhutada, et veebi arenduse projekt on olnud töömahukas, sest hõlmas endas paljude töölõikude uuendamist ja arendamist.

Riigikogu leht www.riigikogu.ee langes eile kõva kriitikatormi alla, kui Õhtuleht avaldas digiagentuuri Fraktal peadisaineri Tajo Oja arvamusartikli, milles väideti, et 98 000 eurot on sisuliselt maha visatud.

Samal teemal

"Riigikogu eelmine veebileht oli juba 10 aastat vana ning läbiviidud analüüside kohaselt ajale jalgu jäänud nii sisuliselt kui tehniliselt, sealjuures vana platvorm ei võimaldanud andmeid hoida nõutud kujul, näiteks masinloetavas formaadis ega võimaldanud teha veebis sisulisi muudatusi ilma igakordselt HTMLi ringi tegemata. Seetõttu oligi vaja uuendada kogu veebi," põhjendas muudatuse ja rahakulutuse vajadust riigikogu pressiteenistus. 

Nii loodi uus lähteülesanne ja kontseptsioon, lisaks uuele kujundusele uuendati täielikult tehnilist lahendust ja mindi üle uuele sisuhaldusplatvormile.

"Riigikogu veebi parendus- ja arendustööd jätkuvad. Kõikide tööde teostamiseks on läbi viidud kas hanke- või pakkumusmeneltus ning tööde teostajad on valitud lähtudes hankeseadusest ning sealjuures alati lähtudes soodsaima pakkumise põhimõttest;" kinnitas pressiteenistus. 

Kuidas nende tööde tegijaid valiti?

- Veebi tehnilise analüüsi tegi Opus Online OÜ, mis maksis koos käibemaksuga 9 828 eurot.

Veebi tehnilise analüüsija leidmiseks korraldati riigihange, kus pakkumuse esitasid järgmised ettevõtted: Mekaia OÜ,  MRM Baltic OÜ, Opus Online OÜ, Wiseman OÜ. 

- Veebi kujundustööd teostas MRM Baltic OÜ, mis maksis koos käibemaksuga 9 240 eurot. 

Veebi kujundaja leidmiseks viidi läbi pakkumusmenetlus. Pakkumuskutse saadeti kuuele agentuurile - AKU Collective, MRM Baltic OÜ, Wiseman OÜ, Creatum OÜ, Tank, DDB. Pakkumuse esitasid kaks pakkujat AKU Collective ja ADM Interactive (ehk MRM Baltic OÜ). 

- Veebi sisutekstid koostas loovagentuur Creatum OÜ, hind koos käibemaksuga 5 040 eurot.

Creatum OÜ töötas välja 56 veebiartikli tekstid ja sisu, mis peavad olema otsingumootorite jaoks optimeeritud (SEO). Näiteks töötati välja selline lehekülg.

Miks seda kirjatööd poleks saanud teha üks riigikogu 13st avalike suhete osakonna töötajast, jääb natuke arusaamatuks. 

- Arendushankele laekus 4 pakkumust, vastavalt hindamiskriteeriumitele valiti võitja välja, kellel oli ka kõige odavam pakkumus. 

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee