Eesti uudised

STENBOCKI MAJA PROMOB AKTSIISITÕUSU: bensiin on Eestis liiga odav! (87)

Juhan Haravee, 23. aprill 2015 07:00
Taavi Rõivase uus valitsus pole veel kuudki ametis olnud, kui juba on kriitikud valmis kabineti nagu naela maa sisse taguma – aktsiisitõus ei tee elu kergemaks, nagu lubab valitsus. 

Valitsuse plaan viia Eesti välja Euroopa Liidu (EL) madalaima bensiiniaktsiisiga riikide hulgast, et hõivata meile vastavas edetabelis märksa väärikam koht, ei tekita rahvas oodatud entusiasmi. Eesmärk, et mõne aasta pärast ei ole meist madalam aktsiis enam ainult Lätis, Ungaris ja Bulgaarias, vaid et me troonime selle näitajaga uhkelt Euroopa rikaste riikide hulgas, ei näi üldsust millegipärast sugugi tiivustavat.

Samal teemal

Valitsus selgitab sotsiaalmeedias, milleks aktsiisitõusu õigupoolest vaja läheb: laekuva raha eest saavat tõsta esimese ja teise lapse toetused 60 euroni, maksta igale kolme ja enamat last kasvatavale perekonnale 200eurost lasterikka pere toetust peale olemasoleva 100 euro. Plaanis on langetada tööjõumakse. 

Stenbocki maja Facebooki kontolt saab lugeda rehkendust illustreerivat näidet: "Maal elav kolmelapseline pere, kus üks pereliige teenib Eesti keskmist palka ja pere kütusekulu ühes kuus on 225 liitrit, maksaks aastaks 2019 kütuseaktsiisi tõusu tulemusena ühes kuus 54 eurot senisest rohkem. Samas mõjutavad pere eelarvet selleks ajaks maksuvaba tulu kasv, sotsiaalmaksu langetamine, lastetoetuse tõus ning lasterikka pere toetus, mis kasvatavad sissetulekut kuni 250 euro võrra kuus. See tähendab, et kokkuvõttes tõuseb selle pere igakuine tulu umbes 196 euro võrra."

 

Kas Eesti on odava või kalli kütusega riik? Alloleva graafiku järgi on Eesti kütusehind Euroopa odavaimate seas....

Posted by Stenbocki maja on 21. aprill 2015. a.

Aktsiisitõusu kriitikud ei usu aga sugugi, et valitsuse plaan rahva elujärge märgatavalt parandada suudaks.

Keskmise netopalga 832 euro (550 eurot vähem kui ELi keskmine – 1382 eurot) poolest oleme ELis paremal juhul viimase kolmandiku tipus ehk siis 19. positsioonil.

Kui võtta arvesse, et meil on praegu Euroopa odavaim bensiin, mille liiter maksab keskmiselt 1,098 eurot, siis Eesti keskmise netopalga eest saab osta umbes 758 liitrit bensiini. See kujutletav tulemus jääb küll ELi keskmisele – 1070 liitrile – veidi vähem kui kolmandiku võrra alla, kuid on kindlustanud ELi 28 liikmesriigi hulgas auväärse

Valitsuse kriitikud pole häbenenud välja tuua ka ajast ja arust tõdemuse, et kui tõsta kütuse hindu, toob see vältimatult kaasa ka muude kaupade ja teenuste hinnatõusu.

Sotsist ettevõtlusminister Urve Palo ütles eile, et kütus on oluliseks tootmissisendiks põllumajanduses, kalanduses, mäetööstuses ja transpordis ning neis valdkondades on aktsiisitõusu mõjul oodata hinnatõusu.

Koalitsioonileppel on aga partnerite allkirjad all ning kui helge või õudne on see elu nelja aasta pärast, näeme nelja aasta pärast… kui mitte varem. 

Naabrite palgad ja bensiiniostujõud 

Keskmine palk (neto), kehtiva hinna eest saab osta bensiini…

Rootsi 2551 € 1781 liitrit

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee