Eesti uudised

SAMA TÖÖ: mees saab 1000 eurot, naine aga 890

Teet Teder, 22. aprill 2015, 07:00

34 KOMMENTAARI

j
Jana/ 27. oktoober 2019, 18:38
Hülgemöga. Oma kogemusest, ja ka paljude teiste kogemustest tean, et naistele tehakse sama töö korral suuremat palka.
h
Heh/ 22. aprill 2015, 20:06
Mis seal viriseda, tavaliselt naised ootavad ikka, et mees välja teeks ning nüüd tahavad veel suuremat palka...
j
Jaan/ 22. aprill 2015, 17:24
Kahjuks peavad paljud normaalseks pool tööpäeva telefoni otsas passimist ja iga tühja-tähja pärast töölt lahkumist. Keegi peab ju töö ka ära tegema.
s
See lugu/ 22. aprill 2015, 16:16
ei näita ju sugude kohtlemise erinevust vaid rassismi.
Kuidas tööandja suhtub kohalikesse elanikesse.
t
Toits/ 22. aprill 2015, 15:06
m
mis teha/ 22. aprill 2015, 12:22
Näide elust -meeskassapidajale ei jöua nii kiiresti kaupa letile laduda kui see jaksab läbi lyya-,naiskassapidajal pead vahepeal käima vorsti vahetamas värskema vastu et enne maksmist halvaks ei läheks.Seda olen pidevalt kogenud Maxima poodides kus ka mehi juba kassas
h
huvitaja/ 22. aprill 2015, 12:15
Huvitav kus see soolise palgalõhe jutt on välja imetud?? Kas võrdõiguslikkuse volinik üritab tõestada taaskord et tema amet polegi mõtetu ja riigiraha raiskamine.Mina töötan riigiametis ja küll mingit palgalõhet ei ole vaatamata soo erinevusest.Kõik saavad nii nagu on välja teeninud!
h
huvitajale/ 22. aprill 2015, 12:22
Välja IMETUD?? Noh, mul on kahes ettevõttes olnud ligipääs palgaandmetele ja nii ONGI, et samaväärse töö eest saavad mehed eestis rohkem. Miks aga, on täiesti põhjendamatu!
p
penskar/ 22. aprill 2015, 18:52
võin tuua vastupidise näite ja siis? Lisaksin aga teise näite, tegime nädalavahetusel väljas tööd, naine väsis poolest päevast ära, mul polnud häda midagi, töötasin õhtuni, kas me oleks pidanud sama tasu saama, kui see oleks palgatöö olnud?
v
22. aprill 2015, 20:33
k
kiirabist/ 22. aprill 2015, 11:15
Kiirabis on nii. Brigaadid sõidavad välja järjekorra alusel. Kui oled järjel, siis kutse saabudes ka sõidad.
Palgad TÄPSELT VÕRDSE TÖÖ ja VÕRDSETE NÕUETE kohaselt on erinevad. Eriti meestel ja naistel.
Istusin arstina autos kõrvuti autojuht -parameedikuga, kes sai minuga võrdset palka. Mina naine, tema mees. Arst-arst suhtes on meestel aga võrdse töö puhul meeste palk suurem, ehkki töö on võrdsetel alustel.

m
Muusik 50/ 22. aprill 2015, 11:06
Kõikides kollektiivides,milledes olen aastakümnete jooksul mänginud,on teenistus olnud alati võrdne meeste ja naiste vahel.Ei tule kõne allagi,et keegi peaks saama paremini tasustatud,olenevalt soost.
m
muutus/ 22. aprill 2015, 10:12
Reformikommud on meediamagnaatidele peapesu teinud, enam ei tohi neid kritiseerida, tegelda tuleb vaid pseudoprobleemidega.
ü
ühesugune/ 22. aprill 2015, 10:10
on liigi nimetus - inimene. naine ja mees on erinevad... järjelikult ei saagi olla küsimust, et selline asi nagu palk või mis iganes oleks ühesugune. mis pseudo teema see on? kõige ehedam näide: naistel ei ole kaitsevägi kohustuslik. miks???? mehed ei lähe sellepärast pöördesse. mehed saavad aru, et on erinevus. kui on vaja uppuvalt laevalt pääseda, siis kõigepealt lapsed ja naised. siis on erinevus küll naistele teretulnud. pagan te naised ohite. selle vingumise pärast peetaksegi mehi väärtuslikumaks. palju õnne oma lolluse eest.
v
Volts/ 22. aprill 2015, 10:09
Kindlasti on ka vastupidiseid näiteid. Palun ka neid presenteerida.
m
milles/ 22. aprill 2015, 10:05
probleem, tuleb meeste palk naiste omaga võrdseks viia ja asi korras! Siis peaksid kõik rahul olema!
n
Nii/ 22. aprill 2015, 09:45
Alates tänasest saavad naised ja mehed võrdselt palka - kõigile 400 € per kärss ja ei mingeid lõhesid!
j
Jänks/ 22. aprill 2015, 09:41
Tööandja maksab alati nii vähe kui võimalik ja pigem on probleem selles, et naised on palga suhtes liiga leplikud, nad ei julge palka juurde küsida.
t
22. aprill 2015, 09:21
teeninduses loeb see ka, kes kliente sisse toob. kui selle kuti pärast tulevad kliendid sinna sööma, siis ongi ok. ta toob ka tööandjale rohkem sisse. see on kahe otsaga asi. ei ole nii üheselt võetav.tõsi, siis peaks asi olema lisatasus, et kutt saab lisatasu ja palk on võrdne. kõik on lahendatav.

s
22. aprill 2015, 09:04
Selle loo algul toodud näide ei kinnita, et just sooline palgavahe oli. Kui oleks mees sellise palgaga alguses tööle asunud ja hiljem tööülesandeid lisandunud ning ta oleks samuti vaikimisi sellega nõus olnud, oleks hiljem kõrgema palgaga ikkagi võidud uus meesterahvas teenistusse võtta. Samuti oleks võidud naiste puhul erinevat palka maksta sama töö eest kui töötajad ise seda vahet ei tea.
m
meil/ 22. aprill 2015, 08:54
ei ole mingeid lastaiakasvatajaid, mei on lasteaia opetajad, kes on aastaid saanud opetaja palka 15 000 krooni kuus, kui nad on viitsinud kolm aastat opetajaks oppida. toole on voetud ka ilma hariduseta oni esi, nene palk on vaiksem.
Mujal maailmas on lastaias kasvatajad, kes oskavad lastega suhelda ja nendega mangida niikuinii.
Eestis peavad laste vane ad eraldi maksma lasteaeda tellitud balletiopetaja ja pianisti eest, raakimata mingitest klounidest ja naitlejatest.
k
küsimus võrdõiglusest/ 22. aprill 2015, 08:52
inimene töötab 40 tundi nädalas , 56 nädalat aastas aga pensioni arvestusse läheb 1 aasta asemel kirja 0,3 aastat
seda ei nähta , Marianne kus sa oled ?
v
22. aprill 2015, 09:22
vanasti oli aastas 52 nädalat
e
ets/ 22. aprill 2015, 08:28
e
ets/ 22. aprill 2015, 08:28
e
ets/ 22. aprill 2015, 08:26
Kas on arvesse võetud,et iga kuu naine tegeleb 5-7 päeva oma hargivahega,sel ajal ei taju ta maailma adekvaatselt(ei ole minu tarkus).
j
Jänks/ 22. aprill 2015, 09:39
Kus sina küll oma "tarkuse" oled ammutanud?DD
Nii lollile ei maksmaks ma isegi miinimumpalka mitte.
i
22. aprill 2015, 08:03
Isegi kui ei ole sama töö, siis selgitage mull, miks on 20 lapse elu eest vastutamine ja sealjuures veel arendamise ootamine (nt lasteaed) oluiiselt madalamalt tasustatud kui nt autojuhi või aknapesija amet? Keskmisest ehitajast rääkimata? Kas kõik naised peavad bussijuhtideks minema (neid on juba palju) ja lasteaiad ja haiglad lihtsalt maha jätma? sinna on suund.
´
22. aprill 2015, 08:56
´Võrrelda saad veel presidendiga, peaministriga, riigikogulasega, sibiga, jne..
n
no bussijuhil on/ 22. aprill 2015, 18:59
kordades suurem vastutus, kui sinu 20-l lapsel, lisaks veel materiaalne vastutus, aga palka saab 500- 600 euri vahel, lisaks igasugused muud tööga seotud kulud, mine jah bussijuhiks :).
t
Täitsa / 22. aprill 2015, 08:00
nõus konsaga, et ka meeste ja naiste omavahelised palgad erinevad ja soolise palgalõhe puhul tegu pigem soolise vaenu õhutamisega. Kui räägitakse samast tööst, siis jäetakse jällegi tähelepanuta väga oluline faktor, et sama tööd võivad erinevad inimesed erinevalt teha. Kõik taandub lõppkokkuvõttes töötaja ja tööandja vahelisele kokkuleppele - soolise palgalõhe teema käsitlemine pealiskaudselt exceli tabeli meetodil on ebapädev ja pesuehtne vaenu õhutamine. Kui ei ole, siis miks näiteks (tipp)kaevur saab sadades kordades vähem palka kui (tipp)jalgpallur.
t
22. aprill 2015, 08:07
teema üle mõtlema õhutamine ei peaks ju kurja tegema? Ja miks peakski tippjalgpallur rohkem teenima kui kaevur? teema teine pool on, et mehed elavad meil keskmiselt ligi kümme aastat vähem. Huvitav, et mehed ise selle üle arutlema ei kutsu.

k
konsa/ 22. aprill 2015, 07:51
copy paste:
hea komm artiklist;
PÄEVAINTERVJUU: kuidas saada lahti soolisest palgalõhest?
http://arvamus.postimees.ee/3164847/paevaintervjuu-kuidas-saada-lahti-soolisest-palgalohest#comments
.
kommiija->
AA
"«Sooline palgalõhe näitab, milline on meeste ja naiste kesmiste palkade erinevus. ... Selle puhul ei võeta arvesse, milliseid töid mehed ja naised teevad ja milline on nende haridustase. See on keskmiste palkade kõrvutamine,» selgitas Sepper."
.
Ja täpselt seetõttu on sooline palgalõhe täiesti kasutu näitaja.
<<<<<<<<<<<<<
juhiks eraldi tähelepanu, et ei räägita sõnagi
NAISTE OMAVAHELISEST PALGALÕHEST. (samuti meeste omast)
nimelt naiste omavahelised palgad on äärmuslikumad (MADALAMAD-KÕRGEMAD) kui meeste omad, ehk siis
naiste omavaheline PALGALÕHE ON TUNDUVALT SUUREM KUI MEESTE NAISTE VAHELINE PALGALÕHE
..
Soolise palgalõhe teema puhul, on tegemist
SOOLISE VAENU ÕHUTAMISEGA
m
mortale/ 22. aprill 2015, 10:47
Säärast loogikat ei saa kasutada, sest Sepperi soolise PL definitsioon kõlas teisiti, ta rääkis meestest ja naistest. Sellegi poolest, tulla välja avalikus TV säärase loogikavaese selgitusega, näitab et uuringuid seal taga pole, treitakse subjektiivseid arvamusi ja võetakse palka välja.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee