Eesti uudised

Head reisi! Bussijaama kassast ostetud piletile maksad kümme senti peale (33)

Katrin Helend-Aaviku, 18. aprill 2015 07:00
Tallinna ja Tartu bussijaamad noolivad piletikassast bussipileti ostnud reisijatelt kümme eurosenti. Kassade koormus olevat langenud, aga kulud tõusnud.

Reede õhtupoolikul on bussijaamas tihe liikumine. On neid, kes ostavad pileti iseteenindusaparaadist, aga paljud eelistavad piletikassa järjekorras seista.

Alles kassani jõudes märkavad nad klaasile kinnitatud väikest silti. Punasega on seal kirjas, et alates 1. aprillist võetakse peale bussipileti hinna sõitja rahakotist ka kümme senti. Tõsi, see on teatele kirja pandud veidi keerulisemas sõnastuses, nii et kassa ees piletiraha otsiv inimene ei pruugi seda ühe kiire pilguga hoomatagi.

Keskealine proua, kes just pileti on ostnud, soostub seda lahkelt ajakirjanikule näitama. Lisaks võetud kümme senti on seal kenasti kirjas.

Samal teemal

"Oh, seda ma ei teadnud üldse, et kümme senti pean teenustasu ka maksma!" hüüatab proua, kes enda sõnul tihti Tallinnas ei käi ja seega ei teadnud "kümnesendisest annetusest" tuhkagi.

"Nii meilt tasapisi siin ja seal raha noolitakse – kümme senti bussipileti ostmise eest, viis senti kütuseaktsiisi pealt…," vangutab proua pead. Ta sõnab, et kümme senti tema igakuisesse eelarvesse küll suurt auku ei tekita, aga arusaamatu on see sellegipoolest.

Bussijaamu koondava aktsiaseltsi T-grupp kõneisik Kristiina Keelmann selgitab, et alates 1. aprillist lisandub Tallinna või Tartu bussijaama kassast ostetud piletitele tõesti teenustasu. See on nn ostukorvipõhine ehk isegi kui üks inimene ostab korraga rohkem kui ühe pileti, on tasu ikka kümme senti.

Teenustasu võtmine olevat vajalik ühelt poolt seetõttu, et kassatehingud on elektroonilistest tehingutest kulukamad – nendega kaasnevad tööjõukulud ja rahakäitlemistasud. "Teisalt eelistab aina enam inimesi kindlustada koha bussis, ostes pileti internetist, mistõttu on kassade koormus langenud ning lahtiolekuaegade püsivana hoidmine nõuab kulude vaatepunktist katteallikat," annab Keelmann selgituse, mis kõlab umbes sama raskelt, kui on valgele paberile punasega kirjutatud sildil piletikassa juures. Teisisõnu tähendab see seda, et ettevõtte kulud maksab kinni klient. Keelmann märgib, et alternatiivina on kõigil nende klientidel võimalik soetada pileteid ilma teenustasuta piletimüügiautomaatidest. Samuti on võimalik teenustasuta osta pileteid bussijaama veebipoest www.tpilet.ee.

T-grupi kõneisik ütleb, et teenustasu on tavapärane näiteks ka panganduses ja seda kasutavad teisedki piletimüügivahendusega tegelevad ettevõtted.