Repliik

Küsimus | Kuidas toime tulla kütuseaktsiisi tõusuga? (29)

Õhtuleht.ee, 16. aprill 2015, 17:47
Foto: Alamy/Vida Press
Millise soovituse annate kütuse hinnatõusuga toimetulekuks? Kas praegune rahulolematus kütuseaktsiisi tõusuga oleks väiksem, kui enne valimisi oleks erakonnad rääkinud ka katteallikatest? 

Andres Anvelt (SDE aseesimees): Sotsiaaldemokraadid ei varjanud mitte kuidagi enne valimisi oma valimislubaduste katteallikaid. Toetasime ja toetame nii progressiivse tulumaksu kui ka ettevõtetele avansilise tulumaksu kehtestamist, samuti luksusautomaksu sisseseadmist. Ka olid meie valimisprogrammis kulud ja tulud tasakaalus.

Samal teemal

Sotsiaaldemokraadid ei läinud koalitsioonikõnelustele sooviga tõsta kütuseaktsiisi, mis on kaudne maks ja mõjutab üldist hinnataset. Paraku ei olnud meie koalitsioonipartnerid SDE pakutud katteallikatega nõus. Enam kui kuu väldanud läbirääkimistel käisidki kõige põhimõttelisemas vaidlused koalitsioonileppe katteallikate üle.

Sotsiaaldemokraate kütuse aktsiisitõus ei rõõmusta, küll on aga põhjust tunda rahulolu selle üle, et valitsuse tegevusprogrammi jõudsid väga paljud meile olulised lubadused ja eesmärgid – näiteks laste ja lastega perede parem toimetulek, miinimumpalga kiirem tõstmine ja hambaravihüvitise laiendamine tööealistele inimestele. Just see oligi põhjus, miks sotsiaaldemokraadid nõustusid koalitsiooni minekuga.

Kahjuks ei saa ma jagada säästliku auto ostmise soovitust. Tegelikkuses on säästlikud autod tunduvalt kallimad ega ole seetõttu paljudele inimestele taskukohased. Oma programmis toetasime keskkonnasäästlike autode puhul maksuvabastusi. 

Remo Holsmer (Reformierakond): Reformierakonna maksupoliitika eesmärgiks on nihutada maksustamist tulude teenimiselt kahjuliku tarbimise ja pahede suunas. Sama põhimõtte on olnud meie valimisprogrammides ja selle tõestuseks on Reformierakonna juhitav valitsus langetanud tulumaksu 20%ni (veel kümmekond aastat tagasi oli see 26%), vähendanud töötuskindlustusmakset ning 2017. aasta keskel plaanime 1% võrra langetada ka sotsiaalmaksu.

Tööjõumaksude langetamise eesmärgiks on majanduse elavdamine ja soodsama maksukeskkonna kujundamine uute töökohtade loomiseks. Ka uus valitsus maksustab rohkem pahesid, tõstes alkoholi- ja tubakaaktsiisi ning keskkonnale kahjulikku tarbimist kütuseaktsiisi tõstmise kaudu.

Iga uus automudel, mis tehasest välja lastakse, muutub järjest säästlikumaks ja keskkonnasõbralikumaks. Siin käib armutu ja pöördumatu konkurents autotootjate vahel, millest võidab lõpuks tarbija. Veel kord, kütuseaktsiisi tõusu mõju lõpphinnale jääb alla viie sendi liitri kohta  ja ei tasu unustada sedagi, et Eestis ei ole automaksu.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee