Eesti uudised

Mis sai kõrgepingeliini all töötanud tõstukijuhile saatuslikuks?

Arvo Uustalu, 11. aprill 2015, 08:00

14 KOMMENTAARI

l
Liinipost/ 12. aprill 2015, 12:18
Sa ajakirjanik tee omale selgeks mis on tõstuk ja mis on kraana ja alles siis pane pealkiri!
o
Olavi/ 12. aprill 2015, 00:42
Jah, piisab vaid hetkeks unustada, kus töötad ning juhtubki see. :(
1
11. aprill 2015, 19:08
110 kV pingel toimub läbilöök alles 3-4 cm kaugusel pingestatud seadmest. Pool meetrit on selge liialdus. Reegel on et 1 mm vahemaa läbilöögiks on vaja vähemalt 3000 voldist pinget. Pikemate vahemaade puhul on vajalik õhu eelnev ioniseerimine. Muidugi võib teravatipulise objekti faasijuhtmele lähenemise korral tekkida koroonalahendus. Seda ka pikema vahema korral. Sel juhul on vool väga väike ja nähtavat ja kuuldavat lahendust ei teki. Välistada ei saa et koroonalahenduse vool ka tappa võib.
Kindlasti ei saanud elektrilöögi saamist mõjutada juhi kaelas olnud pult. Kui siis niivõrd et puldi abil juhiti tõstukimast liini faasijuhiga kontakti. Kui tõstukimast tõesti liinijuhtmega kontakti ei läinud pidi miski mõjutama liinijuhtme ja tõstukimasti vahele jääva õhu elektrijuhtivust (näiteks lind, tõstuki summutist kerkiv tahmane heitgaas või tõesti intensiivne koroonalahendus mis läks üle elektrikaareks). Tõstukijuhi tappis otseselt juba maha jooksnud kõrgepingevoolust tingitud sammupinge. Maasse liikuv vool levib maasse äärmiselt ebaühtlaselt, otsides väikseima takistusega teed. Kui liinijuhtmest tekkis ülelöök tõstuki masti siis väljus see maasse tõstuki tugikäppadest (sellest ka need tahmased jäljed). Käppadest lähtuvad eri suundades mõõda maapinda kulgevad elektrilahendused. Ühe sellise osalahendusega sattus tõstukijuht ühe jalaga kontakti, liikus edasi läbi ta keha ja väljus teise jala kaudu uuesti maasse. Potensiaalide vahe võis olla vaid mõnisada volti kuid sellest piisab et tappa. 110000 voldine otsene löök inimese pihta näeb ikka väga jube välja.
õ
õõõ/ 11. aprill 2015, 12:08
See oli ikka väga ränk ohutustehnika rikkumine ja eriti tööde korraldaja poolne
V
!!!/ 11. aprill 2015, 11:32
Viga oli siisilmselt tööde korraldaja ning juhataja mütsi all kahe kõrva vahelises piirkonnas. Et tõstuki kergekäeliselt kõrgepingeliini all töötama saatis.
t
.........../ 11. aprill 2015, 14:51
tõstukitega on sama teema.
k
kodanik X/ 11. aprill 2015, 11:08
Kahju,et juhtub selliseid asju...

a
Ants/ 11. aprill 2015, 10:19
Liini all töötamine saigi saatuslikuks...
d
ddd/ 11. aprill 2015, 10:05
See on ainult hetk kui meelest läheb ja oledki otsapidi liinis.
p
PP/ 11. aprill 2015, 09:55
Tõstsin kunagi veoauto kasti elektri liini ,kaabin oli kärsa haisu täis ja esi rehv läks pölema,ei julge rohkem edasi mõelda mis oleks juhtuda võind.
f
fff/ 11. aprill 2015, 10:07
jälle siin mingi kirjandusteadlane kes otsib õigekirja kommentaariumist.....äkki ta pole üldse eestlanegi.....ainult vinguks krdi maailmanaba
i
11. aprill 2015, 10:27
Isegi mitme kõrgharidusega inimesed kirjutavad vigadega.
k
Kristjan/ 11. aprill 2015, 12:19
Mitte pinge ei tapa vaid amprid on need mis tapavad. Kui ma ei eksi siis piisab juba 0.35A et surma saada ja moblade laadijad annavad välja 2A. Miks auto akut peab kartma on see et seal võib küll 12V olla aga ampreid lühise korral tuleb 500+.
a
asd/ 11. aprill 2015, 12:43
Selleks, et 3,7V sinu kehasse 350mA-se voolu suudaks anda, peab su keha sisetakistus olema 9 oomi kandis. Võin sulle kinnitada, et nii madalaks sa oma keha kriitilistes piirkondades sisetakistust viia ei suuda isegi kahjustatud nahaga, läbimärjana ning alkoholijoobes olles.
Muidu on su jutt õige, tapab vool mitte pinge. Selleks, et aga piiavalt voolu tekiks, peab ka takistuse arvesse võtma. Keha takistus on suurem teadus ja väga paljude muutujatega ning suur erinevus on ka sellest, kas tegu on alalis- või vahelduvvooluga ning millise sagedusega vahelduvvool.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee