Eesti uudised

Bemmid ja kartulid? Folklorist leiab, et hüüdnimede panek on normaalne

Teet Teder, 7. aprill 2015 07:00

55 KOMMENTAARI

h
8. aprill 2015 21:39
Huvitav, kus selle proua arust siin huumoriga tegemist on.Vatipüksid, ninasarvikud ja veerand venelased on ikka natuke solvav, sest eestlastel pole mitte midagi nende hüüdnimedega ühist.. Kui soomlased tahtsid nalja teha siis tundub, et neil polegi nalja soont ja sõna nali ttähendust nad ei tea.
e
Eks ütle eestlasele,/ 7. aprill 2015 15:57
et ta on töökam kui soomlane. Ehmatab selle peale ära, ei saa aru. Arvab, et tahad solvata teda. Eestalsele ei meeldi üldse keegi. Isegi teine eestlane mitte.
v
Vastulax/ 7. aprill 2015 13:23
Soome naine on raudselt ARBUUS-KOERAGA-pealt roheline , seest venemeelne punane ja piisavalt paks. Mehed aga Pede Pasanenid oma väljaveninud dressides.
j
Jaa.../ 7. aprill 2015 13:48
See arvamus tuli vist "spontaanselt nö rahva hulgast".
v
Vatipyksid/ 7. aprill 2015 13:01
huvitav kas soome ehitajad käivad talvel tööl ilma pyksteta?
s
Somm/ 7. aprill 2015 15:13
täpsustan: soome ehitusmehed ei kasuta oma vabal ajal vatipükse... ;)
s
7. aprill 2015 19:13
Sellepärast nad ei kasuta, et neil on kombeks möödaminnes põõsasse k*seda. Vatipüksid segaks neid.
s
Somm/ 7. aprill 2015 19:48
n
naine/ 7. aprill 2015 12:15
Ma ei saa aru mida siin solvuda on, asjatu probleem jälle internetti riputatud. Sommid on toredad
ja kutsutakse kuidas tahetakse,kenad hüüdnimed ju.
t
to naine/ 8. aprill 2015 00:12
Niisugust sinisilmset juttu räägib vaid see, kes pole soome rassismiga kokku puutunud.
Ja see on ikka tõeliselt ebameeldiv, uskuge. Olen palju mõelnud selle põhjustest ja arvan, et Euroopa aborigeenidena pole neil lihtsalt kogemust teiste rahvastega koos elamisest.
Igatahes teen juba mõnda aega kiiresti paranduse, kui mu rahvuseks välisreisidel ``soomlane `` pakutakse. Tõepoolest, olen pigem veerandvenelane.
t
to poeg/ 8. aprill 2015 08:28
See, et su vanemad sind vahetevahel sinu ärklitoast Balti jaama turule hapukapsa ostma saatvad, pole küll veel mitte mingisugune välismaa reis...
p
pojale/ 8. aprill 2015 11:49
Ära eelda, et kõik sinu moodi Balti jaama turul hapukapsast ostmas käivad.
Aga kui see on sulle välismaa, las ta siis olla. Ega mõistus pole paraku oma teha, ehkki kombed võiksid olla...
t
ttr/ 7. aprill 2015 12:14
Mida tervem on inimese psüühika, seda enam ta enda üle nalja visksb ja ei võta tõsiselt ka teiste nalju enda kohta. Mida kergemini inimene solvud, seda kehvemas korras on ta psüühika.
Toon näite.
Arvestades vene poliitikute äärmise plahvatusohtlikkusega iga väiksemagi mitte just kohe taevani ülistava kommentaari suhtes venkude aadressil ja nende rahvuslikku põhiküsimust välismaalastele "uvazhajech li tõ menja?", - sellega on nagu kõik öeldud:)))!
b
7. aprill 2015 11:35
BEMMid on väga hea hüüdnimi tõusik-eestlaste ja rullnokkade kohta. Ise olen nõus KARTUL olema, sest kartulit söön. Bemmi pole kunagi olnud ega unista ka bemmist.
Vot, kus nüüd läks aplaava lahti, soomlastele panete küll sõimunimesid.
Eesti rahvatarkus on - kes teisele nime annab, see ise seda kannab. Nii et, mõelge, kes te teisi sõimunimedega halvustada tahate - KES te ise olete.
p
poop/ 7. aprill 2015 11:28
hyydnimed eri rahvuste kohta tekivad spontaanselt nö rahva hulgast,mitte ei korraldata "konkurssi"maa juhtivas ja autoriteetsemas lehes.

h
Huvitatud/ 7. aprill 2015 11:00
Kas keegi oskab kommenteerida, miks nende väljapakutud nimede hulgas oli "vatipüksid"?
Mis seos sellel on eestlastega?
Mida soomlased üldse vatipükste all mõtlevad?
s
Somm/ 7. aprill 2015 11:11
Kõnekeeles toppahousut (vatipüksid) on ehitusmeeste (talve)püksid.
e
ei ole/ 8. aprill 2015 09:48
Toppahousudeks kutsuti sõja ajal Punaarmee sõudureid. Sellest ka see paha maik. Selle nimega kostitakse tavaliselt venelasi, kuid sobib ka eestlase halvustamiseks suurepäraselt :D Ehitustöölistega pole mingit pistmist.
p
Poro/ 7. aprill 2015 10:45
ja metssiga ehk villisika on molemd pandud sest meil ei ole porosid ja soomlsed käivad Saaremaal metssigu kyttimas. Aga Ryssa on liig mis liig. Kuigi minul pole venelaste vastu midagi.Sest meie ajalugu on teinud sellest ... Ja kui oled ise eestlane kellel perekonnas välismaalast Ega keegi pole Soome vastu sodinud..
o
oot oot/ 7. aprill 2015 10:33
See asi on nüüd kuidagi väga ilusaks siin seletatud. Helsinki Sanomat otsis eestlastele "pilkkanimeä" st. nime millega pilgata eestlasi. Kui oleks otsitud lihtsalt ühist nime , et kuidas eestlasi kutsuda, oleks olnud teine maik asjal.
Mulle isiklikult jäi arusaamatuks, et miks kedagi üldse peab pilkama ja olin hämmeldunud, et selline leht sellise võistluse korraldab.
Visati inimestele selline kont närida, et urr järage nüüd ja paljud järasid. Kuigi suurem osa oli arvamusel, et üsna labane värk, siis oli ka üdini vihast nõretavaid ja väga pahatahtlikke kommentare.
Osad nimed olid ka uhked Vargad, kaabakad, pätid, veerandvenelased, vatipüksid ( sellel sõnal on Soomes negatiivne tähendus) jne jne
No minu meelest ikkagi vägagi kõva möödalaskmine ajalehelt.
Tekib tunne, et soomaale ei julge avalikult pilgata ja venelasi ka mitte, sest muidu tullakse neid "päästma", rootslastega tuleb ka korrektne olla, siis pilkame eestlasi. Väike rahvas, kallale ei tule, midagi õhku ka ei lase, kui vihastavadki, siis pole hullu. Siis ütleme, et oli nali.
Vabandus oli muuseas selles stiilis, et vabandan ( et eestlased naljast aru ei saa :D)
p
poop/ 7. aprill 2015 11:30
rootslased on hurrid soomes
n
No/ 8. aprill 2015 03:00
Hea ,et idapoolt ei kästud meid fasistideks sõimata ( oli käsukorras teiste sõnade vahelt ununenud) . Käske tuleb ju kuulata ( hea küll treenige oma USA ja Eestlastega )aga maanduda Eestis ei tohi ja peate peremeestele näitama,et truud olete, selleks korraldage konkurs fasistide Eestlaste mõnitamiseks.
b
BMW/ 7. aprill 2015 10:30
Põdrad ise jumaldavad kah bemme, kui raha vaid jätkuks..
o
oot oot/ 7. aprill 2015 10:44
Bemmidel on nii kõva kohustuslik kindlustus Soomes, et kui selle Bemmi jaksabki osta, siis peab jaksama seda ka pidada. Süü on igatepidi loogiline. Auto millega kõige rohekm liiklusõnnetusi juhtub, viga ilmselt pole muidugi autos, vaid selles muhvis, mis on rooli ja pedaalide vahel :D
b
Bemmimees/ 7. aprill 2015 18:49
Natuke naljakast on ehk see, et Raivo ja Alexi põgenemisautod oli alati Bemareid...
p
plingpling/ 7. aprill 2015 10:15
bemmivennad on tõesti ehe võrdlus. Ei aita ka hea töökoht ega eesti mõistes hea palk, alati on vaja ka ettevõtte kütusekaardiga ka oma sugulaste ja naise autot tankida, et raha jääks üle muude ilusate vidinate ja kulinate ostmiseks. Ei ole haruldane ka vaatepilt, kus inimene sõidab üle 30 000 euro maksva autoga, kannab kalleid riideid, räägib 800 eurose iphonega aga ise elab vanemate juures.
a
Alar1/ 7. aprill 2015 10:13
Seda "normaalsust" saab väga lihtsalt testida: Las mõned ajalehetoimetused hakkavad korraldama avakikku moslemitele hüüdnimede panekut. Õhkulastud toimetuste ja tapetud ajakirjanike arvu järgi saabki teada, kui "normaalne" selline avantüür on.
v
villi/ 7. aprill 2015 09:44
kindlasti plussid Lainestele ja Helsinki Sanomatile.Loll saab kirikus ka peksa
l
Liisi Lainestele maksumaksjate rahast palga maksmine on tõeline Must Huumor/ 7. aprill 2015 08:56

f
folkloor/ 7. aprill 2015 08:54
Kui soomlased lõpetasid oma hüüdnimede jama ära, siis eestlased oma meediaga laterdavad sellest veel nädal aega.
Eriti imestama paneb, et isegi folkloristid on mängu tümmatud.
Seega kõige parem hüüdnimi oleks: latatara..
Tekib eriti ilus ilus "väekoht"..
o
7. aprill 2015 09:36
s
Soome põder/ 7. aprill 2015 08:36
"kas soomlased julgeks iialgi midagi sellist venkudest kirjutada, never!"
soomlastel on ju venelastele väga hästi tundud hüüdnimi, pole tarvis uut otsida. Eestlastele seda vastu ühtegi levinud hüüdnime pole. Ka pole kunagi kuulnud Soomes ühtegi nalja eestlastest.
a
alo/ 7. aprill 2015 08:35
No ja ole KARTUL edasi kui sulle see nii väga meeldib,oled kohe selleks loodud ! Mina igal juhul tahan apelsin olla! No tere Kartul !
h
Härra Ilvest tuleb kiita ja kiita !!/ 7. aprill 2015 08:16
Õhtuleht on jälle sopas mis sopas...
j
juhh/ 7. aprill 2015 08:15
inimestel on nagu nimed ja hüüdnimed on nagu koertel....mentaliteedi pobleem?
h
hüüdnimedest/ 7. aprill 2015 08:12
minule on elu jooksuk korduvalt igasuguseid hüüdnimesid pandud. need, mis mulle ei meeldi, neist ei tee ma välja ja vähese aja pärast keegi enam selle hüüdnimega ei kutsu. see hüüdnimi, mis mulle meeldinud on, sellele olen ka ise reageerinud ja see on päris hulga aega ka püsinud.
Niiet ärme tee sellest tühjast lärmi, aga kui selliseid hüüdnimesid tahame, siis teeme sellest välja ja nimed ongi külge poogitud.
s
s.o.s/ 7. aprill 2015 08:08
Jah ja ega ei ole ka soomlaste yle miskit imestada, nad ju nii pikka aega omavahel paaritunud
m
Mis nüüd...?/ 7. aprill 2015 10:42
Täna unustasid õelda, et viimane auväärne soomlane suri talvesõjas ja et me oleme Putini tallalakkujad. Palun.
p
Piinlik jahumine ja solvumine/ 7. aprill 2015 08:06
Eestlased võiksid ikka meenutada, kuidas nad ise ilguvad lätlaste, venelaste või soomlaste üle. Rääkimata laialt levinud teise eestlase personaalsest mõnitamisest (mõne persooni puhul peaaegu kohustuslik) lausa meedia tasemel.
k
7. aprill 2015 08:49
Kui sina ilgud, siis ära üdista! Näiteks meie perel ei ole olnud kunagi kombeks ilkuda teiste rahvuste üle ja ma ei ole kuulnud ka oma tutvusringkonnas, et keegi nii teeks.
Samas selles osas nõustun, et ei olnud nendel soomlaste poolt eeslastele antud hüüdnimedel häda midagi, vägagi humoorikad ja mõned isegi nagu ülendavad.
k
Kalla/ 7. aprill 2015 08:55
Sulle meeldiks olla "veerandvenelane" - see on väga solvav ! Ei ole soomlasi mingite hüüdnimedega kutsunud, aga nüüd hakkan neid "pool-venelasteks" kutsuma, see Putini ja Venemaa ees liputamine oleks selleks põhjuseks...
l
Liia./ 7. aprill 2015 09:01

a
asdf/ 7. aprill 2015 08:00
Eks eestlane ole soomes ka enamjaolt oma käitumisega sellise suhtumise tekitanud ja ega sisserändajaid ei armastata väga kuskil.
e
ei ole/ 7. aprill 2015 10:19
ju päris õige väide. Soomes töötab väga asjalikke tööinimesi Eestist ja ka täielikke jobusid. Ka meil on asjalikke soomlasi ja täielikke jobusid. Sama kehtib venelaste kohta. Isiklikult ei ole ühtki muust rahvusest inimest solvavalt nimetanud, olgu ta siis jobu või ei ja alati olen tundnud kummastust, kui nii tehakse. See ei tee mind põrmugi paremaks, kui ma teisi rahvusi sõiman.
j
jätke juba järele/ 7. aprill 2015 08:00
MIDA heatahtlikku on eestlaste ''veerandvenelasteks'' ja (pangaröövel) raivodeks mõnitamises?
mismoodi saab see ühele normaalsele eestlasele heatahtlik või kuidagi õigustatav näida?
millise kohaga te mõtlete?
k
Kalla/ 7. aprill 2015 08:58
Need kaks "hüüdnime" on väga solvavad ja ainult loll leiab need nimed vaimukad olema... aga soomlased on ju "poolvenelased" kummardage Kremlit edasi !
o
oi oi/ 7. aprill 2015 20:51
"veerandvenelane" ei ole minu jaoks ei vaimukas ega solvav, sest minu jaoks ei ole sõna "venelane" sõimusõna. venelane on vena rahvusest inimene. pealegi on eestis väga palju segaverelisi inimesi. ainult lollile on see solvav.
s
sss/ 7. aprill 2015 07:55
Nimed nimedeks kuid heal togamisel ja solvamisel on vahet kyll kulla folkrolist!!!!
s
s.o.s/ 7. aprill 2015 07:52
Teadsin , et soomlased on intellekti vaesed aga, et nii alaarenenud ei osanud arvata.
t
to s.o.s/ 7. aprill 2015 08:29
noh, mida sa ise just praegu tegid?
r
RP/ 7. aprill 2015 07:44
Nalja tehaksegi nendega,keda arvatakse naljast aru saavat.Vihkamis väärset ei olnud ju.Enamus ajasid mind küll naerma.
m
maamees/ 7. aprill 2015 07:44
See Ilvese solvumine on nagu Ossinovski halagi - kui sotsid ongi sellise nõrga närviga, miks nad siis avalikku ametisse trügivad? Lõputu poliitkorrektsus on täielik joga. Tegelikult saab sellist kergelt tögavat nalja teha vaid lähima sõbraga ning selle eest tunnustan ajalehte. Somaallased ja venelased pole soomlastele nii lähedased, et najast aru saaksid ja käsitleks seda ekslikult rünnakuna oma (rahvuse) vastu.
k
kuule liisikene/ 7. aprill 2015 07:43
hüüdnimed on alati, need tekivad elust enesest. mida nähakse, seda õeldakse. aga see, et kunstlikult ässitada nimesid otsima, leiutama, vot nendesamade hüüdnimede kunstlikult väljakiskumine ja üleskeerutamine ei ole normaalne. see ei ole enam folkloor. sina peaksid sellel erinevusel suutma ikka vahet teha. ei kõlba suure spetsialistina rumalusi rääkida.
j
7. aprill 2015 08:31
s
7. aprill 2015 07:22
Soome juhtival lehel ei kõlba siiski sellist joont ajada, mõni õhtuleht, siis võiks veel aru saada, aga kui eestlased nüüd nimed saanud, siis järgmiseks paluks võtta ette venelased ja somaalid, kohe nii tahaks venkude emotsioone näha-kuulda ja kas soomlased julgeks iialgi midagi sellist venkudest kirjutada, never!

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee