Eesti uudised

TV3 | Mida teha, et haljasalad vabaneksid pargitud autodest?

Toimetas Kristin Aasma, 3. aprill 2015 23:02

63 KOMMENTAARI

p
PPV/ 5. aprill 2015 21:20
Nende majade juures teisel pool teed olid enne garaazid ja tasuline parkla aga need lükati maatasa ja ehitatakse nende asemele kaubanduskeskus. Kaubanduskeskuste parklasse aga ei lubata oma autot ööseks jätta ja nii jääbki elanikele parkimiskohti järjest vähemaks.
t
To teadmiseks/ 5. aprill 2015 18:59
Mis panust annavad linna rahakotti vihmavarjuhoidjad, tattninadest referendid, luksus mersud 4x4, hunnik bürokraatidest rotte, kes elavad majksumaksjade turjal, kommunistlik propaganda? Linnale kes ei oska rahaga ümber käiua ei tohigi seda raha usaldada.
t
teadmiseks/ 5. aprill 2015 14:31
Väga paljud väljaspool Tallinnat asuvaid ettevõtteid on korraldanud ka transpordi tööle,samas käib väga palju just väljastpoolt Tallinnat inimesi linnas tööl ja seda oma autoga.Samas linna heaks nad midagi ei tee,kiruvad ummikuid ja katkiseid tänavaid,tasuta transporti ,mida iganes.Aga panust linna rahakotti ei ole,ainult nõudmised.
i
intsule/ 5. aprill 2015 14:19
Elan Mustamäel,tööle on Ca 4 km,sinna piirkonda jääb ka laste kool.Meie perel ei ole autot,ei ole ka vajadust selleks.Kas ma peaksin siis iga päev selle 4 km sõitma autoga,et tunda end rikkana.Linnas igapäevaelus ei ole vaja autot,saab hakkama küll,eks see ongi rohkem prestiizi küsimus,mitte vajalik.Mõni käib Säästumarketis,aga väljub sealt Stockmanni kilekotiga,et maja ees autost väljudes ikka naaber näeks,mis tase on.
t
to: M/ 5. aprill 2015 13:03
Sina sotsialismi ajal hakkama ei saaks. Õnneks meil seda enam pole.
j
jõllpõrnitsist/ 5. aprill 2015 13:01
Toimub inimeste arvamuse kujundamine ÕL-i poolt. Teatud kommentaarid kustutatakse ära, et järgi jäänud kommentaaride järgi võiks kellelegi sobiva järelduse teha. Putin nimetas sellist nähtust vist infosõjaks. Kelle vastu OL sõdib?
5. aprill 2015 11:32
Kallis M ! See sinu mõtete vastane jutt on hülge möla !!! Tubli oled !
m
M/ 5. aprill 2015 11:20
Ja Teie viite mu lapse lasteaeda ja läheta õigeks ajaks ühistranspordiga minu eest tööle??? kui lasteaeda laps saab viidud 7.30 siis mingi viisiga kesklinna 8-ks ei saa. "mugavuse " pärast ma autoga ei sõida vaid selle pärast, et 10 minutit enne 8-t tööle jõuda. Rumal jutt võiks ikka rumala pea sisse jääda, mitte seda siin kirjutada.

u
uskumatu/ 5. aprill 2015 07:53
et niiviisi mõtlevate inimestega peab koos elama.
k
Kummaline/ 4. aprill 2015 19:47
Tõde sisaldavad kommentaarid kas ei ilmu üldse või siis kustutatakse?
Ei sisalda ei vaenu ega üleskutseid- lihtsalt pakuvad lahendusi ja selgitavad tekkinud olukorra põhjusi.
Mis toimub?
e
Elbil/ 4. aprill 2015 19:24
Kuhu kadus prillid kui pudelipohjad arvamusavaldus..... Ei meeldinud voi ? Tode liiga palju ?
t
to kiisu/ 4. aprill 2015 19:01
Kiisul on kiisu aru. Kui sul puudub ühistranspordi kasutamise võimalus tööle sõitmiseks, siis kas kiisu "aru" soovitab tööst loobuda ja asuda sotstoetuste järjekorda?
t
to Ats/ 4. aprill 2015 18:50
Tead kui palju inimesi käib Tallinna piiride taha maale tööle. Praegu tulevad kõik tööstusarendused linnast välja, aga ühistranspordiga sinna tööle reeglina ei saa. Kõige nõmedam on see majade vahel trahvimine. Kas tõesti arvatakse et inimesed pargivad lõbu pärast haljasaladele. Pilt on väga sobivast kohast tehtud. Seal oli enne suur parkla ja garaažid. Hakati ehitama Mustamäe keskust ja kõik need 100-kond autot peavad nüüd sinna majade vahele kuskile ära mahtuma. Kas autoomanikele pakuti mõnd lahendust? Parkla kasutajatele, garaažide omanikele? Ainuke, mida pakuti vastu on trahv haljasalal parkimise eest.
u
urmas/ 4. aprill 2015 17:26
e
ei oska/ 4. aprill 2015 16:50
Miks peab sellist rumalat nõu andma, et kui auto on pargitud näiteks muruplatsile, siis tuleb see kindlasti kellegi poolt ära lõhkuda (kummid läbi torgata, peeglid lõhkuda või veel midagi hullemat)? Parem aita midagi välja mõtelda, kuidas olukorda saaks parandada. Kui oled lihtne tööline, siis oleksid ise samuti hädas selle auto paigutamisega. Ja kui sul on selline töökoht, kus lõpetad töö hilja öösel (bussid ju vähemalt minu kodulinnas lõpetavad töö juba kella 23.00 paiku), siis alati taksoga koju sõita, tuleb see kulukam. Ega ei oskagi mingit lahendust anda, eriti nende magalarajooni majade elanikele.
m
m50/ 4. aprill 2015 16:39
Nad ju endised kolhoosnikud harjunud mülkas elama

a
Ats/ 4. aprill 2015 14:03
Möla on siin oi kui palju,tarkasid ettepanekuid aga....Mis oleks,kui kindla korteri juurde kuuluks ka kindel parkimiskoht?Sama tööl,kui on auto kasutamine põhjendatud,peaks olema numbripõhine parkimiskoht,mis,muide oleks suur privileeg...Kindlasti peaks olema ka külaliste kohad--olekski kõik,mujal lihtsalt tuleb parkimise eest maksta või kasutada ühistransporti,mis Tallinnas ilmselt sel põhjusel ongi tasuta...
t
To: kah tallinlane / 10:36, 4. apr 2015/ 4. aprill 2015 14:02
Suures pildis olen täitsa nõus Sinu kommentaariga.
Tegemist on põhiliselt ametnike (linnaplaneerijate) möödalaskmisega kuna siis oli arvestatud paneelmajade elueaks vaid ca 25 aastat ning need samad paneelmajad olid ette nähtud majutama vaest pööblit, kes surmani ei suuda kokku koguda autoostu raha või kui ka suutis raha kokku saada, siis ei anta auto ostu luba nii kui nii.
Kui Sa vaatad näiteks Õismäe plaani või suurt aerofotot - näed Sa pigem kunstiteost - mitte linnaosa. Seal ei ole reaalselt üldse planeeritudki õiget elukeskkonda - veel vähem on seal üldse mõeldud autostunud elanikkonnale.
Ka täna on veel need planeerimisnormid väga paigast ära.
Ka täna ehitatavate hoonete planeeringu nõuetes ei ole ette nähtud piisavalt parkimiskohti.
Elementaarne oleks, et eluruumi ja parkimiskohtade pindala on võrdne.Selline suhe tagab piisava ruumi kõigile soovijatele.
Kasvõi näitena 4 malanduskorrust parkimine, panipaigad, tehnoruumid ja 4 elukorrust = 8 korruseline hoone.
k
konn/ 4. aprill 2015 13:54
see on ju krim asi.kui kätte saan löön nina küljest
k
konn/ 4. aprill 2015 13:52
n
No/ 4. aprill 2015 13:27
siin ongi näide, et: "Lihtsalt elatakse välja, ei moelda inimlikult !"
MINA TEEN NAGU TAHAN, KUI TAHAN, SÕIDAN KA MURULE, missest, et teistele see ei meeldi! Selline ongi jõmmi vaatenurk!
4. aprill 2015 12:14
Mul on kahju, et Tallinna võim pole siiani selgeks saanud, mis on haljas-ala ja mis heina-põld..... !? Haljas-ala hooldatakse süstemaatiliselt !!!- niidetakse, rehitsetakse...aga heina-põldu, et ehk heinateoks, kord aastas, enne Jaanipäeva ! Haljas-ala ehk võib näha vaid Kadriorus presidendi lossi ees, mida lakutakse iga päev..... Ehk teeks selle asja linnavõim esimeseks selgeks....
e
Eedu/ 4. aprill 2015 11:55
eks eeslid pargi murule! nii lihtne see on, kui parklas autole kohta pole seega tuleb elukohta vahetada või autost loobuda!
4. aprill 2015 11:45
Seni kuni linn pole lahendanud soovijate maakusimused, tuleks ka lopetada igasugune trahvimine !!!!!!!!!!!

j
jeebivend/ 4. aprill 2015 11:41
kurat jah...mingid skooda-ja peugottivennad pargivad pidevalt muru peale....nende koht on asfaldi peal....maastik jäägu ikka maasturitele
k
küsimus on valesti püstitatud/ 4. aprill 2015 11:38
Mis teha, et parkimiskohti juurde teha```Linn on peale Savisaare eemale jäämist täitsa ära pööranud! Ega see tv3 ka parem pole, selle asemel, et elanike aidata, mustatakse autojuhte, kellele pole koju saabumisel enam parkimiskohti jäetud. Dibiilid olete vü. 60-datel kui majad ehitati ei olnud nii palju autosi, nyyd tuleks parkimiskohti juurde teha, mitte karistada oma maksumaksjaid. Ja mis komme on öösel 01.30 käia ja trahve teha. See on nagu ebaseaduslik luuramine, mille eest võiks kinni minna
v
velts/ 4. aprill 2015 11:29
selleks on teisaldus autod ja trahv haljasalale parkimise eest. kas mupo sügab kontoris mune ????
k
kiisu/ 4. aprill 2015 11:23
Inimõigus on auto maha müüa ja kasutada ühistransporti.
k
korrektsioon/ 4. aprill 2015 11:14
Kommentaar (!) / 11:12, 4. apr 2015 oli mõeldud vastuseks kommentaarile / 10:51, 4. apr 2015.
J
(!)/ 4. aprill 2015 11:12
Jutus on liiga palju sappi aga kus on ettepanekud tekkinud olukorra lahendamiseks?
k
kah tallinlane/ 4. aprill 2015 10:36
Mul tuleb vene ajast meelde, kuidas siis võideldi nendega, kes armastasid üle muru kõndida. Selle asemel, et teha kõnniteed sinna, kus on otstarbekas ja kus rahvas reaalselt kõndis, tehti haljastus inimesi absoluutselt arvestamata. Nüüd lugedes seda, kuidas materdatakse autoomanikke, kes ei suuda oma autot mõne meetri kõrgusele hõljuma panna, siis meenub jälle vene aeg. Saage ometi aru, olemasolevaid maju ju ei nihuta üksteisest eemale, et autodele ruumi oleks. Et siis loobume autost? Tuletaks meelde, miks üldse auto endale muretsetakse. Lühidalt öeldes, et elu oleks mõnusam. Siis tuleb välja, et Tallinnas elamine tähendaks jalamehe elu. Kas kõik on nõus sellega? Elad näiteks Mustamäel, käid iga päev bussi või trolliga tööl ja vaatad, kuidas mujalt linnas töölkäijad oma autodega sõidavad? Sina aga ei saa, sest autole pole ruumi maja ees. Oletan, et nii mõnelgi läheb nuga taskus lahti. Ja seltsimees Savisaar hakkab kurvastama kuna inimesed hakkavad Tallinnast välja kolima. Tänapäeval läheb elu ilma oma autota järjest keerulisemaks. Sest ühistransport on nii nagu ta on.
Lühidalt, minu arvates peaks prioriteedid paika panema. Naised ju ka armastavad korteris taimi kasvatada aga taimedel on metsas siiski parem koht kasvamiseks. Täpselt samuti olukorras, kus on palju inimesi, tuleks ära otsustada, kas käime jalgsi linnas puude ja muruplatside vahel või sõidame oma autoga kuid asfaldidžunglis. Kellele meeldib loodus, on juba niigi Tallinnast välja kolinud. Miks muidu ehitatakse uusi maju linnast välja põldude peale? Mulle miskipärast tundub, et mõistlikum oleks sõita ringi oma autoga, elada asfaldidžunglis (kui mujal elamiseks raha pole) ja käia perioodiliselt looduses oma närve puhkamas. See on kompromiss.
u
Urmasele (09:42)/ 4. aprill 2015 10:13
Selles meie hädad on , et tõsiste probleemide lahendamise eesotsas on spetsialistide asemel humanitaarharidusega boheemlastest filoloogid. Muideks sinu teksti üle vaadates võiksid sa ise oma soovitusele järgneda ja KOOLIMAJA SISSE minna. ;)

a
A.H./ 4. aprill 2015 10:07
Mis teha? Tuleb nendel parasiitidest ja muidusööjatest mun*pokatel ja nende isendatel kurkat,labidad ja aiakärud kätte jagada ja panna parklakohti rajama. Seega reaalselt probleemi lahendamisega tegeleda ja teiseks siis läheb maksumaksjate raha, millest neid lontruseid ülal peetakse, asja ette.
n
nagu mujal/ 4. aprill 2015 10:04
tosta auto omamisega seotud makse, siis ei hangita igale pereliikmele autot, mida kasutatakse vahe ja mis seisab kuudeb viisi korrusmaja laheduses. Uhest autost koos elavale perele peaks aitama.
Et autoromusid ei jaetaks tanavtele roostetama, peaks olema aastamaks, iga aasta valjastatakse klerps, mis on auto akna.
Kutuseaktsiisi tous on ka hea, aga see ei pidurda meie enda arvates vaeste ma tootute autoomanike paarutamist, linn on keset paeva pidevalt autosid tais. Sellist asja ei nae kusagi mujal, kus inimesed on tool.
n
nõmmekas/ 4. aprill 2015 09:59
Meil Nõmmel on vaja väravad avada aga enamus seda ei viitsi teha.Palun ajakirjanikud tulge pildistage värskelt kanaliseeritud tänavaid,kus tee äärde külvati mururiba.Nüüd on see paljudes kohtades porimülkaks sõidetud.Ülim ülbus ja laiskus on selle nimetuseks.
Hoovis ruumi küll aga masinad tänaval.Mõni mees peab kodus remonditöökoda,elamine nagu prügimägi ja tänaval risude meri.Teine riigikogu liige ka ei suuda hoovi autot parkida.Eelmine omanik suutis,tema aga tekitab poriaugu oma elamu ettte.Sellised me oleme.Hoolivad,korralikud,puhtust ja korda hoidvad jne.Ostan kohvitopsi ja viskan autost välja,sinna läheb ka paberi rämps.Koerasitt ka kõnniteele või teise majaesisele muruplatsile.Kimades lompidest läbi,mina uhkes autos omas mullis.
u
Urmas/ 4. aprill 2015 09:42
Juss,mine koolimaja sisse ja õpi kirjutama
j
Juss/ 4. aprill 2015 09:35
Pelgulinnas hoiavad kohti kaks aastat olnud autod.Yks seisab Telliskivi tn autopesula vastas ja teine kaubaauto moodi Härjapea tn Heina tn otsas.Miks ei veeta selliseid maha jäetud autosid minema.Soomes veetakse kohe minema,kui on hoiatuslipik pandud ja siis teatud päevade järgi ongi auto läinud.Ja iga uue maja juurde ehitatakse kohe maja alla parkla.Meil ei osata öppida isegi teistelt,et saaks parkkida normaalselt
k
kraamer/ 4. aprill 2015 09:24
Tallinnas Ilmarise 15 kaotati maja eest haljastus täielikult ja ehitati asfalteeritud parklaks, kuhu mahub üle 30 auto. Kõnnitee jaoks oleks maja kõrval ruumi maa ja ilm, aga seda ei tehtud ja nüüd peavad lapsed ja viletsamad inimesed olema iga päev silmitsi riskiga sattuda auto rataste all.
Pealegi ehitati parkla pinnas vale kaldega ja vihma ajal on majaesine nagu ookean, kust kuiva jalaga läbi ei saa.
m
Mõistmatu/ 4. aprill 2015 09:06
Aga tänapäeval ongi parkimiskoht "inimõigus". Kõigi uute kortermajade korterite juurde on ettenähtud parkimiskoht.
On täiesti jabur nõuda 50 aastat tagasi ehitatud majade juurde igale korterile parkimiskohta. Üldjuhul pole ühistul endal nii suurt kruntigi. Aga nõuda haljasalade muutmist parklateks on ülim küünilisus.
t
tom/ 4. aprill 2015 09:00
igal ühitul on maja ees nii palju ruumi et sinna saaks rajada maaaluse parkimismaja- kust see raha võetakse-hea küsimus.

p
pange need autod tuppa/ 4. aprill 2015 09:00
pange oma autod tead omale tuppa
m
Mõistmatu/ 4. aprill 2015 08:59
Artikkel oli sellest , et mida teha, et haljasalad vabaneksid pargitud autodest, mitte sellest kuidas haljasalad muuta parklateks.
Kui magalarajoonis oleva kodu juurde parkida ei ole võimalik tuleb parkida kodust eemale või osta korter sinna kus on parkimise võimalus/garaaž. Kui parkimiseks kohta ei ole ja mujale ei soovita elama minna, siis tuleb lihtsalt loobuda sõiduvahendist. Milles probleem?
h
hehh.../ 4. aprill 2015 08:56
No kuhu kuradi per....e siis auto parkida??? Tehke sinna haljasaladele siis parkla ja ongi asi lahendatud.Meie korteriühistus oli küsitlus seoses auto parkimistega.Küsiti mitu parkimiskohta iga korteri jaoks oleks vaja eraldada.Mina üksi vastasin küsitlusele ja nii see asi pooleli jäigi.Nimelt kaevati uut trassi ja seoses sellega oli kõik majaesine tee üles kaevatud.Oli hea võimalus teed natuke laiendada ja moodustada autodele parkla.Kõigil oli savi ja nii me pargimegi sinna kuhu saab.
v
Vyrst/ 4. aprill 2015 08:44
Sa käivita auto...ja ma sõidan sust üle!
Jurakas./ 4. aprill 2015 08:27
Linnades, kus on arenenud ühistransport ( Tallinnas pealegi tasuta ) ei pea auto 24/7 käepärast olema. Linnlastele tuleb sisse viia MUGAVUSMAKS, mis oleks enam-vähem samas suurusjärgus auto hinnaga. See oleks löök----kaks kärbest ühe hoobiga. Riik saab raha ja linnades tekkib vaba parkimisepinda.
e
Elementaarne./ 4. aprill 2015 08:23
Siis tuleb ära osta kõrvalolev kaubanduskeskus, lasteaed või pilvelõhkuja. Sinna siis rajada parkimisplats. Tõkkepuuga igasse külge, heledasti valgustatud ja videokaameratega valvatud. Kuus nummerdatud parkimiskohta igale korteriühistu liikmele.
m
mari/ 4. aprill 2015 08:19
Planeeringus peavad olema sees turvalised, tasuta parkimismajad.
r
Rahvamees/ 4. aprill 2015 08:15
Samad probleemid on Eesti teisteski linnades ja isegi alevites kus kolhooside ajal korrusmajade vahele rajatud haljasalad on pargitud autode poolt lagastatud. Pargitakse prügikastide ette, et prügivedajad ei saa kaste tühjendada. Pargitakse korrusmajade välisuste ette, et väljuvad inimesed peavad lumme ukerdama. Tööautod tuuakse samuti maja ette, et liigset jalutuskäiku vältida.

e
eh/ 4. aprill 2015 07:41
Rehvid läbi torgata . Kuna rehvi remont on kallis ja katkine rehv segab oluliselt sõitmist ja auto on selleks et kiirelt ja mugavalt saada punktist A , punkti B . Siis vaevalt keegi seda segavat faktorit mitut korda soovib läbielada...
e
Enn Oja/ 4. aprill 2015 07:39
milles küsimus . 1. korrd trahhv 100€ kohabäl . kujj ej maksa sis auto selle valldajagulul äravedada ja 'enne tagasi ejj anna kuj pole makkst trahhvi koos viivisega . 2. korrd juba kohe äravedada nädalaks ja nõnna kassvavalt 1+1 nädalaks ja 1+1+1 nädalaks jne . küll mõjsstus p'eagi teattutkohast pähäduleb .
h
hihii./ 4. aprill 2015 05:23
Käime koos on ju nii..
Mingi vana armas laulujupike tuli meelde :)Tallinnas pidavat ju tasuta transport olema.Olen ise depressiivsest armsast mereäärsest linnast.Käin jala,olen tervem ja ei vingu parkimiskoha puudumise pärast.
m
muigan / 4. aprill 2015 04:04
Oled tegelikult liialt vaene ja rumal, et omada oma maja linnast väljas ja elad Mustamäel, mis ei ole normaalne elamiskoht! Ja sinna juurde veel uhkustad, et oled autoomanik. 1982 roostes bemar? Selle saab 2 päeva teenistuse eest :-)
f
Frei/ 4. aprill 2015 04:03
Ega igaüks ei peagi viiekohalist plekk-kasti omama ja selles uhkes üksinduses liikuma!
Lihtsameelsed vahivad autoreklaame, kus kunagi teisi sõidukeid ei esine. Aga oh imet - kui uus staatusenäitaja soetatud, selgub, et sellele pole ruumigi!
Lipslaste liisimistest http://tarbija24.postimees.ee/3143589/vaata-kes-on-peamised-uute-autode-liisijad-eestis
t
tagasihoidlik soovitus/ 4. aprill 2015 01:42
siis tulebki haljasalast eraldada maatükk (võimalusel) ja rajada sinna korralik parkla vastavalt nendele majaelanikele, kelle maja juurde see haljasala kuulub. See on kindlasti kulukas, kuid hea tahtmise juures ehk saab asja, Vähemalt minu kodu ligidal tehti ilus kaherealine parkla, tõkkepuud on kahes otsas ja sinna saava ainult selle maja elanikud sisse. Igale on eraldatud oma kindel koht. Parkla on valgustatud. See ei asu muidugi Tallinnas.
A
Lihtne/ 4. aprill 2015 01:31
Ahnus ja tasuline parkimine lõpetada!
m
Marksman/ 4. aprill 2015 01:24
Jalad on? Käia oskad? Vat siis käigi. ..

P
.../ 4. aprill 2015 00:43
k
KÕKS/ 4. aprill 2015 00:30
ärme ehitame nii arulagedalt linnatänavaid täis jätaks õige ruumi ka autodele ja jalakäijatelegi. Tuleks tõsta linna planeerijate erialast taset ega sotstöötaja ega pianist ei suudagi tehniliselt ja ruumiliselt mõtlema. Samas peaks ka arhitekt eluliselt tark olema - teooriast ja õpikust ega välismaa sidemed siin ei lahenda tuhkagi - ka välisinvesteeringutki .
s
sohvi/ 4. aprill 2015 00:27
nu siis tuleb autud emexsisse viia ,ega muud üle jäägi
m
mees/ 4. aprill 2015 00:20
haljasalal olevad autod tuleks süüdata
k
kü esimees/ 4. aprill 2015 00:07
ennem te karjusite, et jalgratturitele ei anta võimalusi rattaga sõita, nüüd karjute, et pole parkimisplatse. Aga meie ühistu rajas hoopis laste mänguväljaku ja kisa oli taevani. Inimesed, tulge ometi mõistusele, mis on tähtsam kas inimesed vöi autod. Kui ei ole inimesi, pole ka autosid
i
ints/ 4. aprill 2015 00:03
Tänapäeval peaks ikkagi üks parkimiskoht mitte kaugemal kui 500m oma elukohast olema inimõigus. Elan Mustamäel ja juba kell 6 töölt tulles ei ole ühtegi parkimiskohta. Lähim koht kuhu auto pana saaks on 1,5 km kaugusel oleva kaubanduskeskuse parkla, kuhu veel mingi ime läbi pole keelavaid märke pandud. Need, kes siin nüüd vastu vaidlema hakkab on liiga vaene, et autot omada või siis paduroheline pubekas, kes ei ole veel enda jaoks lahti mõtestanud, kuidas söögikraam poest külmkappi jõuab.
k
KÜ esimees/ 3. aprill 2015 23:52
Ja paluks sm. Kivikalt siis ka vastust, et mida peaks ühistu tegema, et parkimisprobleemi lahendama, kui puudub maa kuhu parkla rajada?