Nädala TOP

Top 5 | Kisklus portfellide pärast (2)

Laur Uudam, arvamustoimetaja, 27. märts 2015 17:38
Foto: MIHKEL-MARKUS MIKK
Koalitsiooni moodustamisel on jõutud portfellide jagamise etappi, kus sanga järele küünitajaid on oluliselt rohkem kui jagatavaid kohti. Kõigi soovide rahuldamiseks ei piisa isegi uute ministrikohtade loomisest. Nii tuleb ohverdada ehk nii mõnigi senise ministri tool. Põnevat purelemist ja olelusvõitlust koha pärast poliitikapäikese all jätkub mõneks ajaks. 

 

Keskerakonna valikud

Keskerakonna juht on jätkuvalt haiglas ning erakonnal tuleb hoolimata tema plahvatuslikult paranenud tervisenäitajatest oma peaga nüüd otsustada, kes neist hakkab 100-liikmelisena kogunevas riigikogus asespiikriks, kes fraktsioonijuhiks, kes Tallinna presidendiks ja linnaosavanemaks. Uue toitumisahela väljakujunemine Savisaare eemal olles annab aimu parteisisestest tegelikest jõuvahekordadest.

 

Teisiti riigikogu

Sel kevadel koguneb uus riigikogu teisiti, sest õhk on 15 kartellierakondlase võrra puhtam, kes pidid rahva tahtel oma kohad ohverdama kahele uuele parteile. Kuigi Vabaerakond lükati võimuläbirääkimistelt eemale ning EKREle kleebiti külge reljeefne silt, võib loota, et uustulnukad ei luba vanadel erakondadel mugavalt sissetallatud radadel edasi tuiata.

 

Valged õhtud

Suveaja saabumine kingib meile terve tunni õhtust valget aega ning garanteerib raskemad tund varasemad ärkamised. Möödas on ka aeg, kui Eesti jättis sisepoliitilistel kaalutlustel kella keeramata ja eelistas suvel elada ajalises lõhes, võrreldes muu Euroopaga. Hommikuse valge ajaga poleks midagi mõistlikku peale hakata, õhtune pikem valge aeg aitab pimedast talvemasendusest kergemini välja tulla.

 

Hukutav piloot

Prantsusmaal sihilikult mäge ramminud reisilennuk viitab tehnikasajandi paradoksile, kus lennuaparaadi puhul ei pruugi probleemiks olla enam selle tehniline töökindlus, vaid reisijaid võib rohkem ohustama hakata hoopis inimfaktor. Germanwingsi lennuk täitis täpselt kõiki teise piloodi korraldusi. Kui tehnikat saab vajadusel täiustada, siis kuidas vältida ebastabiilse elemendi sattumist lennukimeeskonda?