Maailm

LOE: kolm võimalust, kuidas lukustada või avada lennuki kokpiti ust 

Õhtuleht.ee, 27. märts 2015, 13:48
Foto: Kaader videost (Reuters)
Prantsuse Alpides alla kukkunud Germanwingsi Airbus 320 pardalt leitud mustad kastid viitasid sellele, et kaaspiloot Andreas Lubitz lukustas tahtlikult kokpiti ukse piloodi ees, et lennukiga maa poole söösta. NY Times toob välja kolm viisi, kuidas lukustada ja avada kokpiti ust.

NORMAALNE KOKPITTI SISENEMINE:

Samal teemal

1) Meeskonnaliige helistab kokpitti uksetelefoni kasutades.
2) Ühenduse saavutamisel vajutab meeskonnaliige koodlukul vastavat klahvikombinatsiooni, mis omakorda käivitab kokpitis oleva sumisti.
3) Piloot vajutab ukse lukustamist kontrolliva lüliti "NORMi" pealt "UNLOCKi" peale.
4) Koodlukul süttib roheline tuluke, mis näitab, et uks pole lukus.
5) Meeskonnaliige võib siseneda kokpitti.

SISENEMINE KOKPITTI JUHUL, KUI PILOOT VÕIB OLLA TÖÖVÕIMETU:

1) Meeskonnaliige teeb läbi sama protseduuri nagu tavaliselt teeks, kuid kui ei saa kokpitist vastust, sisestab koodlukku hädakoodi, misjärel käivitub 30-sekundiline taimer. Koodi teavad kõik meeskonnaliikmed.
2) Kui 30 sekundi järel jätkuvalt kokpitist vastust ei tule, avaneb uks viieks sekundiks.
3) Hädakood ei tööta juhul, kui piloodi juures asuv lüliti on vajutatud "LOCK" ("LUKUS") peale.

KUI PILOOT EI SOOVI KEDAGI KOKPITI LUBADA:

1) Piloot või keegi teine kokpitis viibiv isik võib takistada uksest sisenemist sellega, et lükkab ukse lukustumist kontrolliva lüliti asendisse "LOCK".
2) "LOCK" asend välistab avariipääsu kokpitti korraga viieks minutiks.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee