Maailm

Lennundusspetsialist: teadaolevate faktide järgi toimus lennukis "midagi veidrat" (2)

Toimetas Kristin Aasma, 26. märts 2015 14:02
Germanwingsi lennuki katastroofi päästetööd Prantsuse Alpides kestavad. Foto: AP / Scanpix
Soome transpordi turvalisuse agentuuri lennundusjuht Pekka Henttu selgitas Soome ajalehele Iltalehti, et kuigi Germanwingsi reisilennuki katastroofi kohta ei ole avaldatud veel kõiki teadaolevaid fakte, võib ta öelda, et piloot võib kokpitist lahkuda vaid ühel põhjusel.

"Üle-euroopalistes reeglites mainitakse füüsilisi vajadusi," sõnas Henttu. "Teist pilooti ei jäeta kunagi üksi." Füüsilised vajadused tähendavad WCsse minekut.

Samal teemal

On teada, et kui piloot oli püüdnud kokpitti naasta, siis ta koputas, ning kui koputusele ei reageeritud, siis üritas ta uksest sisse murda. Ust on võimlik sulgeda kokpiti poolt nii, et väljaspoolt ei pääse ka koodi sisestades. Sellised turvameetmed viidi lennukitesse pärast 11. septembri terroriakti USAs.

Henttu sõnul ei ole kõike lennukatastroofi kohta teada olevat avaldatud ning terrorismikahtluste kohta on vaid kinnitatud, et lennuk õhus ei plahvatanud.

Teine müsteerium oli pilootide olematu suhtlus ning eriti välise kommunikeerimise puudumine. Lennujuhtimiskeskusele oleks pidanud teatama, kui lennuki kõrgust muudeti. Germanwingsi lennuk oli alustanud laskumist, kuid sellest ei teatatud. Pilootide vaikimine on üks suuremaid küsimärke, arvab Henttu.

Tõenäoliselt oli lennuki autopiloot kasutusel kogu laskumise ajal, mis tähendab, et juht pidi andma autopiloodile käsu alustada laskumist, sest lennuk ei lasku ilma juhi käsuta. Samuti oleks pidanud piloot andma autopiloodile soovitud kõrguse, milleni laskutakse, kuid see jäi ilmselt tegemata või oli see madalam kui maapind.

Kolme teadaolevat üksikasja kokku viies leiab Pekka Henttu, et kuigi järeldused oleksid spekulatiivsed, on katastroofis siiski "midagi veidrat". "Nad ei suhelnud, kõrguse muutmine teostati suhtlemata lennujuhtimiskeskusega ning teine piloot oli jäänud üksi," ütles Henttu.

Prantsuse lennundusspetsialistide arvates viitavad sündmused lennukis kas kokpitti üksi jäänud piloodi haigushoole või siis enesetapule.

Pilootide nimesid ei ole tänaseni avaldatud. Üks pilootidest töötas Germanwingsis alates 2013. aasta septembris, teisel oli rohkem kui kümneaastane piloodikogemus. 

Salvestusel ei ole kuulda mingit vestlust ning seetõttu ei ole teada, kumb pilootidest lahkus ning kumb neist jäi kokpitti. Võimud ei ole seda kinnitanud, kirjutas thelocal.de.

Saksa lennufirma Germanwingsi Airbus, mis oli lennul 4U9525, kukkus üleeile alla Prantsusmaa Alpides raskesti ligipääsetavas kohas. Lennuki pardal olnud 150 reisijat hukkusid. Päästetööd kestavad. 

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee