Eesti uudised

KADI PÄRNITS: riigikogulane võiks õiglustundest mõne kuu hüvitisest loobuda

Lahkuv riigikogulane saab hüvitiseks 20 000 eurot, tavatöötaja mitte midagi. Kas see on õiglane?

Teet Teder, 18. märts 2015, 07:00

219 KOMMENTAARI

n
Nipitiri/ 21. märts 2017, 16:30
Milleks sellist artiklit vaja kirjutada on? See ajab inimesed lihtsalt vihale,inimeste arvamus ei maksa sealjuures mittemidagi. Loomulikult on see jabur ja absurdne,et riigikogulane,kes on nagunii saanud päris head palka ja erinevaid hüvitisi,saab töölt lahkumise puhul nii suure summa! Eestis ei muuda seda miski,rahva protest kommentaariumites ja sotsiaalmeedias kohe kindlasti mitte. Eesti valitsus on mõttetu,kes ei hooli oma rahvast ja mõtleb,kuidas vaid oma taskutest hakkaks pappi üle voolama!
v
Vaene person/ 21. märts 2016, 06:00
Mu 2 aasta palk on sama suur... See on täieha ebaõiglane
t
Tule taevas appi/ 20. märts 2016, 23:09
Terve punt vaja sealt vallandada ja riigist välja saata ilma hüvitisteta.... nad ei pigista ainult maksumaksjaid vaid ka ettevõtjaid. Nii et mingisugust lisa hüvitist, töötajatele ei suuda väikeettevõtjad isegi parima tahtmise juures maksta. Ainult lisa makse koguaeg suruvad peale. Ja kui ise ettevõtjana pingutad, et oleks meestel tööd ja leiba ning võimalusi Eestis elada ja kui sa seda tehes põrud premeeritakse sind vanglaga ja ligimeste vara konfiskeerimisega ja kui sa sealt kuidagi veel välja rabeled siis töötukassa poolt sa töötuks ka võtta ei sa. Nii et WELCOM TO ESTOONIA...
i
Ints/ 20. märts 2016, 19:18
No jah. Teevad nii nagu tahavad. Inimesed ju maksvad kinni kogu nende tsirkuse ja ega nad ise ei pea eriti füüsilist vaeva nägema, et raskelt raha teenida, et ennast siin elus hoida. Vot sulle demokraatiat ja demokraaatlikut eestit!
k
kahjuks-/ 20. märts 2016, 12:13
-on igas valdkonnas meie riigikeses mingi "kala"sees-kõik seadusemuudatused on ebainimlikud ,kogu raha keerleb väikse klanni käes ,keegi millegi eest ei vastuta-keeratakse vaid maksumakajale täiega,vastu midagi andmata -üüratukallid ehitushanked-Eesti õhk,,elekter jne.miljoneid jagub igalepoole-maapiirkonnad saab varsti inimtühjaks,hävitades kunstlikult põllumajandust ja loomapidamine-eesmärk on üllas-vinguvad Eestlased jalust ära -fosforiit ning Rail-Baltica võivad rahulikult toimetada-härrad pukis loevad raha edasi,
s
See/ 10. aprill 2015, 18:27
on õiglane ainult MÄDARÕIKA arvates.
e
exvõmm/ 22. märts 2015, 19:44
Nihkes on asi seni, kuni jagaja endale rohkem võtab kui teistele annab.
õ
Õiglane/ 22. märts 2015, 11:06
Raisad sauna taha ja kuul kukklasse. Riigikogu on tõbraste kooslus.

h
hulgus/ 20. märts 2015, 16:34
Oma järgmises elus valin kindlasti ameti "lahkuv riigikogulane"...
v
veda/ 19. märts 2015, 23:06
Lugedes neid kommentaare , siis rahva lemmikud te pole ja millega kiidelda ! Vastuvõetud seadused , kas rahva arvmust ka küsinud olete , eriti veel kui puudutab pereelu . Et leida lahendusi ja õpetada välja inimesi , kes õpetaksid elama , mitte karistusi ja trahve tõsta . Väljavalitute privileegid ,mida edasi kaevata pole õigust ! Annetage vähemalt kuhugile ja tehke midagi head ka teistele!
l
Ly/ 19. märts 2015, 22:23
Mina pean iga päev tööl käima, aga teie riigikogujad - niipalju, kui olen näinud riigikogu istungeid telerist, on pooled toolid saalis tühjad. Enamust ei tunnegi ,pole kunagi sõna võtnud, tõstavad ainult kätt , seda oskan minagi. Kui tagasi ei valitud, ju siis ei saanud tööga hakkama. Miks raisatakse raha - 6 kuud - 20000.
l
Lotte/ 23. märts 2015, 10:52
Tõsi on see et rahva usalduse nad kaotasid,peaksid hoopis ise rahad tagasi maksma. Jube Eesti vabariik, juhtpuldi juures teevad endale ise sobivaid seadusi- kõik need hüvitised, kompensatsioonid, saadikupuutumatused jne. Eesti rahvas on nii lammas(mina kahjuks ka), et ei suuda tänavale harkidega minna, seepärast ongi neil seal suva mida teevad.
q
QQTA/ 19. märts 2015, 20:55
MUST MAAGIA TOIMUB ! MÕNE INIMESEL-, SEE EBA -ÕIGLUS ON juba KÄTTE MAKSNUD.....KUI SA OMA SUUREST HÜVITUSEST POOL ANNAD ÄRA ,KODU-TUNTELE , ET VAESED ON KA INIMESED, EESTLASED , VÕID RAHULIKULT ELADA NAGU TÕELINE AUS INIMENE . MÕTLE ! mõtle TÕSISELT 111
s
sssss/ 19. märts 2015, 16:22
Mingit vastutust oma kokku keeratud käki ja rahva raha raiskamise ees ei ole,keerad p--a kokku ja makstakse lahkudes pealegi
m
Mats./ 19. märts 2015, 15:20
Kas riigikogulased on mingid pühad lehmad et tuleb neid nuumata. Kui riigikogulasel aeg täis on leping lõppenud ja mingit hüvitust neile pole vaja maksta. Riigikogulaste palgad tuleb siduda miinimumpalgaga, annetused parteidele võrdsustada altkäemaksuga ja parteide riiklik rahastamine lõpetada.
n
Nii/ 19. märts 2015, 15:00
Siin Eestis on see ikka üks suur mädapaise, et inimesed peavad käima tööl, üle poole teenitust maksma sellele, et mõttetult palju ametnikke saab lihtsalt lobiseda, lollusi välja mõelda ja lahkumisel häid hüvitisi noppida. Väikeses eraettevõttes on võimatu sellist asja luba.
x
xxx/ 19. märts 2015, 14:20
Ise valisime ja nüüd veel nutame,presidendile 60 tuhat,riigikogulasele 20 tuhat ja eelarve ongi lõhki.....

h
häbi teil olgu !/ 19. märts 2015, 12:36
nii väiklaselt suurde asja suhtuda ....olge ikka inimesed !
uued tulijad peaksid tundma rahva tuge .ettepanek on teha neile toetuskorjandus . näiteks 50 eurot leibkonnalt - see kah abiks seal üleval , sest seal kliime hoopis teine ja rahagi hõredas õhus väiksem .
tuled maa peale tagasi siis saab alles aru mis tänapäeval raha maksab
ja see kehvake 20000 mäerahas on maa peal 40000 nii, et ega nad ilma aegu seda hüvitist ei saa - maapealse eluga peab harjuma, peab hakkama ots-otsaga toime tulema
m
mäluauk/ 19. märts 2015, 11:34
Suurel osal lipslatel on mäluaugud.Pärast valimisi aga istuvad 3,5 aastat mäluaugus,siis miski sunnib mäluaugust välja ronima.Enne valimisi oli suur valimiskampaania kogu aeg pildil ja lindilõikamised,pärast pole näha ega kuulda.Mõni jälle sarnaneb papakoiga,kogu aeg sama jutt.RÄÄKIMINE ON JU KÕIGE TASUVAM TÖÖ,pole vahet mida rääkida.Töömees aga naudib õnne sest tal on kuldsed käed ja on loojaks loodud.KÄEGA TEED SUURE LINNA ,SUUGA ei midagi.
e
ets/ 19. märts 2015, 10:52
Kas pole riigikogu liikmel tähtajaline tööleping, kui on, siis seda lahkumishüvitist pole ette nähtud ja see tuleb tagasi anda.
j
jah/ 19. märts 2015, 10:48
see on" karjuv vägivald" , aga me ise oleme sellega ju nõus...kes kaudselt, kes otseselt .Mis aitaks , et selline ebavõrdsus kaoks? Huvitav, kas riigikogulane saab oma kehas ennast hästi tunda, kui tal selline rahva viha peal on?
R
$$$$$$$/ 19. märts 2015, 14:37
Riigikogulane tunneb ennast hästi, sest ta töötab EV heaks s.t.
peab valimisperioodil vastu võtma ligikaudu 630 seadust, sellel perioodil ehk rohkemgi ja kõik need seadusemuudatused tehakse ümber eesti inimeste
kasuks. Näiteks Siim Kallae 10 milj dollari afääri aegumise seadus, WEB
fondi tunnistajate protokollide hävitamise seadus.. Ärma talu võlgade kustutamise seadus, Presidendi Ärmal magamise seadus kalli voodikoha eest, ehitusfirma Kolle 54 miljonilisevõla korstnasse kirjutamise seadus, Ain Sepiku poegade hiigelvõlgade ära tinistamise seadus........ jne. jne jne
ja teie pensionärid tahate, et pensioni tõstetakse 6.-€ - ei ole seadust
teie lapsevanemad tahate tasuta huviringe lastele ja kauplustes teenindajatele
palgatõusu - ei ole seadust , ja veel õpetajad saate tänapäeval TÜ tasuta
hariduse ja tahate palgatõusu - ei ole seadust
Riigikogu teeb seadused kõrgliiga valgekraedele seega unistage õiglusest
h
Hoiatus ! lipsumees pinsakus/ 19. märts 2015, 09:47
Kui töömehelt on kõik välja pigistatud,tulevad kohe lipsumehed ja näitavad ust .Enne aga pistavad paberi nina alla, avaldus omal soovil.Sileda näoga ülemused ,kelle silmaring on ainult 1 meetrise läbimõõduga on kõigeks võimelised.
l
Liisa/ 19. märts 2015, 09:42
Miks selline ebaõiglus? Kui mind koondatakse, saan ainult ühe kuupalga ulatuses kompensatsiooni. See aga kedagi ei huvita. Kas üldse osatakse ette kujutada, kuidas elab ära keskmine Eesti inimene?
h
Hr Ligi ja palju teisi/ 19. märts 2015, 09:20
tarku analüütikuid ja statistikuid on manitsenud rahvast säästma ja tulevase, võimaliku, töökoha kaotuse peale mõtlema. Kui aga meie eeskujud riigiltogujad ei suuda seda oma palga ja kuluhüvitiste juures teha, et neile peab sellised summad kompensatsiooniks maksama, siis mida pean tegema mina? Ja mitutuhat inimest veel! Palk 500 bruto, miinus 200 töölkäimise kuludeks. Olen riigipalgaline , samamoodi nagu kallis rahvasaadik!
r
19. märts 2015, 09:15
Riigikogus ongi need,kes mujale enam ei saa,sest teistes asutustes juba rahad kanditud ja muud valskused välja tulnud.(need kes kriminogeenid hetkelgi.)

m
Mõmm....?/ 19. märts 2015, 09:15
Õiglustunnet vaadates tuleks tegeleda kogu riigi palgaprobleemide ja hüvitistega ja iseendal (riigikogulastel) loobuda mõne kuu hüvitistest. See jätab tasakaalustatuma mulje."?? Millist õiglustunnet esindab mulje jätmine? Et värvin lumehanged roheliseks saab kohe olema suvine mulje, aga suve ennast pole kusagil ju! Poliitikute eesmärk ongi jätta muljeid reaalsusega pole sel asjal mingit pistmist, kuidas saab tavainimene kokku leppida lahkumishüvitistes. Näidake mulle sellist tööandjat, väha harv nähe igatahes. Riigireform on hädavajalik asi on täielikult käest ära. Mina kodanikuna ei ole nõus selliste seadustega mis kehtivad ainult riigikogulastele ja annavad neile õiguse töölt puududa, rahva raha eest autosid ja kortereid liisida, reaalselt puhkusel olles võtta vastu täispalka jne. Riigikogu tuleb kohtusse kaevata kui valetav ja varastav , seadusi eirav institutsioon. Nalja hakkaks saama, Toompea hakkaks nagu sipelgapesa kihisema ja kõik meedia oleks täis üdini nördinud saadikute halamist .
m
mina/ 19. märts 2015, 07:15
miks me kõik siin anonüümsetena seda jama kommenteerime,tuleb ülestõus organiseerida ja see jama korda teha!
j
Jurka/ 19. märts 2015, 07:36
Olen Sinuga nõus!!!!!!!!!!!!!!!!!
j
Jurka/ 19. märts 2015, 07:36
m
mina/ 19. märts 2015, 07:12
tuleb vastu võtta seadus,et kõik eesti kodanikud saavad korraks riigikokku:)
m
Minema ära/ 18. märts 2015, 21:55
Nii kindlalt edasi panete on siin riigis vanamutikesed ainult!
k
kägistav boa/ 18. märts 2015, 21:53
6 kuud enne valimisi ei tehtud mingit tööd vaid käidi iga ukse taga endale häält palumas.Riik oli sel ajal täiesti kaitsetu,valimispropaganda käis täie auruga,mille maksis jälle tola maksumaksja kinni,mis on kahekordne pügamine.
KÜSIMUS: Mis põhjusel 6 kuud palka maksti.
kas see on Riigikogu?/ 18. märts 2015, 21:05
Kas sa Ivar Tallo oled loll või teeskled lolli? Inimene kandideerib ju vabatahlikult Riigikogusse.Keegi ei sunni ju teda sinna kandideerima,aga ikka on tahtjaid oi kui palju.Kas kandideeritakse siis ainult selleks,et pärast hüvitist saada,kui sind minema kupatatakse. Niisuguste inimestega ei ole ju Riigikogus midagi teha. Sarnane lagastamine tuleb kohe lõpetada.
e
Et erki nool loobus oma karjäärist vai??? Haigemaks ei saa asi minna,,,/ 18. märts 2015, 20:52
n
No näiteks/ 18. märts 2015, 20:19
Mille eest saab Tatjana Jaanson nii suure kompensatsiooni..istus Riigikogusaalis tuima näoga lakke vahtides-ei tulnud sealt asjalikke küsimusi ega ettepanekuid, Eesti elu parandamiseks.Esines ka Tatjana abikaasa Paikuse vallas ja nii nõme mula, mis sealt suust välja tuli-Reformierakonna päheõpitud spetsiifiline tekst.MUUSIKUD, SPORTLASED JA MUUD MUIDU-TEGELASED-HOIDKE RIIGIKOGUST EEMALE! SINNA ON VAJA HARITUID ISEMÕTLEVAID POLIITIKUID!
n
Nõus/ 19. märts 2015, 08:43
Aga kes olid need kes valisid nimetatud isiku marjamaale istuma
Ja nüüdki kuidas saab inimeme hääletada iksikute poolt kes näitlejad, sportlased jne
Mul pole nende vsstu midagi kuid iga kingsep jäägu oma liistude juurde....... Kas keegi teab ons riigikogus ka nàiteks arste, õdesid müüjaid.

k
Kaili/ 18. märts 2015, 20:04
mis mõttes nõuda paremaid töölepinguid? ülemus ütleb kohe,et kui ei kõlba meie eeskirjad,siis otsigu teine koht ja üleüldse ma ei pea sellist vingujat tööle võtma...
g
gepard/ 18. märts 2015, 18:59
Tegelikult käib nende kibe töö ainult 6 kuud enne valimisi,et valituks saada.Muul ajal vilistavad ,mõni koguni peidab pudeleid oma kabinetis,mis juhuslikult välja tuli,teadagi milleks.Ehk Riisalu sellepärast ongi nii jutukas.
a
alustama/ 18. märts 2015, 18:43
peaks riigikogu liikmete arvu ja nende igakuise palga tunduvast vähendamisest. Siis juba sinna igaüks ei trügi. Ja elagu ainult oma palgast (mis on nagunii suurem meie tavalisest), ei mingeid lisarahasid ja kompensatsioone! Loodame, et siis kandideerivad aatelised inimesed, kes hoolivad oma rahvast, mitte ainult oma meeletust palgast.
L
???/ 18. märts 2015, 18:29
Loobuks? Oota sa seda! Täna pole esimene aprill, et võiks bluffida. Loobumise asemel küsib mõni pigem hoopis juurdegi. Mäletate, kuidas 90-ndatel keegi riigikogulane halas, et tema palk on nii väikene (4-kordne Eesti keskmine!), et ta ei suuda oma lastele isegi banaane osta. Mille peale keegi helde penskar talle postipakiga 10 kg, banaane saatis. Või kuidas eelmises koosseisus keegi kesikute nimekirjas sisse saanu oma majoneesipurgid kuluhüvitiste sisse sokutas.
e
Ei mingit raha/ 18. märts 2015, 18:23
Olen nn.madalapalgaline töötaja, ma ei saa oma vastutusrikka töö pooltki seda, miks see muidusööja saab.Neli aastat istuti ja sügati mune, nüüd tagasi ei valitud, järelikult oled saa sobimatu ja ei mingit kompensatsiooni, mine töö ja saa aimu sellest, kuidas igapäevane leib lauale jõuab.Oleks ma ettevõtja, siis ühtegi riigikogulast ma tööle ei võtaks,milleks loodrit tööle võtta.
õ
õige/ 18. märts 2015, 22:33
mina ei võtaks nt.Vaarmani endale koristajaks ka.
u
urmas meidla/ 18. märts 2015, 18:23
Siin oblastis nimetatakse sihukest tegevust demokraatiaks.
m
mumm/ 18. märts 2015, 17:55
Nendel on ju tähtajaline töö. Ühest valimisest teiseni. Milleks siin veel peale tähtaja lõppemist veel lisatasu. See on riigi rahadega kuritahtlik enda taskusse varastamine. Nad on ju vargad sõna otses mõttes ja teevad näo, et kõik on korras. Peaks korraldama rahva hääletuse, kas rahvas soovib, et nendele veel peale tätaega lisatasu makstakse ja kui rahvas on poolt, siis on teine olukord, seniks nimetan neid varasteks. Neid ei koondata vaid nende töö lõpeb. Nad isegi ei töötanud enam vahetult ei enne ega peale valimisi.
t
Tony/ 18. märts 2015, 17:46
Loll rahvas laseb endale ainult pähe istuda,juba aastaid,HIRM on ju niiiiii suur kõige ees. Rahvavargad (teiepoolt valitud muide) aga täidavad oma täitmatuid taskuid ja loll eestlane julgeb ainult sosistada,selleasemel,et mõnele seal toompeal hang p*rse lüüa.
k
kas/ 18. märts 2015, 18:32
poleks õigem MEIE poolt valitud muide.
t
Tony/ 18. märts 2015, 19:15
Ei oleks,sest mina pole kuritegevust toetanud (kõik erakonnad on kuritegelikud organisatsioonid)

e
Eestlane/ 18. märts 2015, 16:32
Kas siis ei ole ühtegi eestvedajat, et tulla tänavatele ja korrata ukraina mässu?
e
Eestlane 2/ 19. märts 2015, 00:54
Aga palun, hääletan sinu eestvedajaks. Nii et võid pihta hakata, mis sa ootad, et keegi teine hakkaks!
m
maamiis/ 19. märts 2015, 08:18
sul on tuline õigus,oleks meiesuguseid rohkem,teeme ära...........
k
kodanik/ 18. märts 2015, 15:50
Ei mingit kompensatsiooni!!! Kui pole riigikokku valituks saanud, miks peab maksma. Kas ikka ühed on teistest võrdsemad. Oleme väike rikas riik, rahva kulul!!!!! Aeg on selline priiskamine ära lõpetada.
a
avalik saladus/ 18. märts 2015, 15:16
Riiki juhivad hoopis poliitikute sõbrad ärimehed.
m
muha / 18. märts 2015, 14:59
m
Maamats/ 19. märts 2015, 09:58
Ära Sa matsi solva, need on puugid, need 101 ja "superministeeriumis" rasvavolte tuulutavad.
k
keegi/ 18. märts 2015, 14:44
Aga miks te sinna valima lähete?Kui MITTE ÜKSKI inimene valima ei läheks,ei saakski ju nad sinna rahaletti.
n
18. märts 2015, 14:58
Naiivne inimene! Kas sa unustasid, et meil kõige rohkem hääli antakse E-hääletuses? Vaata, kui palju hääli oli REF-del peale E- hääletust.
k
keegi veel/ 18. märts 2015, 17:43
Valima (füüsiliselt kohale!) TULEB MINNA, kuid valida tuleb ÕIGEID INIMESI!
Kui kedagi valida pole / ei oska, saab valimissedelile sõnumi jätta.
Niisama lihtne see ongi.
s
Soh/ 18. märts 2015, 18:35
ja siis riik juhtimata ja toimimata?
m
maie/ 18. märts 2015, 19:11
Mina pole valimas käind enne,nüüd ega lähe ka tulevikus.Aitab sellest kui ma neid muidusööjaid ülal pean,minu hääl ei ole lörtsida .
m
18. märts 2015, 14:35
Miinimumpalga pead orjama 3 aastat, siis saad ühe pensioniaasta kirja. Kui palju saavad riigikogulased pensioniaastaid?
v
vanaema IROONILISELT/ 18. märts 2015, 14:34
Kallid rahva teenijad! Enne, kui te oma raskesti teenitud 20 000 eurot kätte saate, lubage tänada teid 5 euro eest, mida te mulle pensionile juurde panite. Ei jõua teid ära kiita, sest pidin töötama selleks 50 aastat! Suur tänu teile! Arvan, et minuga ühinevad ka teised samasugused Eestimaa pensionärid.
m
Muks/ 18. märts 2015, 14:21

s
siiski, siiski/ 18. märts 2015, 14:19
Pärnits eksib :
1. Riigikogulased kandideerivad riigikokku vabal tahtel ja seega lahkuvad nad ka vabal tahtel oma eelmisest töökohast riigikokku. Samuti ei ole neil piiranguid riigikogust lahkudes tööd otsida omandatud erialal või tööle asuda mitte omandatud erialal. Riigikogulane ei ole spetsiifiline amet, mis takistab või välistab muudel ametkohtadel edaspidise töötamise.
2. Inimesed mitte ei oska endale soodsamaid lepinguid teha, vaid enamusel pole lihtsalt võimalik neid teha. Enamus juhtudel lõppeb lepinguga kauplemine töötusega.
a
Absurd/ 18. märts 2015, 14:17
Lähen töövestlusele ja kui ei saa saan 20000 eur valuraha??? Halloo?
o
OH.../ 18. märts 2015, 14:15
...tule taevas appi!!!!!! Kui 20 tonni jagada 300 euroga(mida saab pensionär),siis saab see muidusööja elada 5 aastat ja proovigu elada.On ikka banaanivabariik!!! Kus on õigus siin ja kellel???Sellepärast ka see LADÕNSKAJA jooksis varbad villi,et siit pärast tohutu raha võtta.Häbi teile RIIGIKOGU!!!Tehke seadus vaestega võrdseks,mitte ärge ahnitsege omale raha ja igasuguseid hüvitisi.Vastik kohe lugeda ja elada siin.Töötan kolm aastat ja saan ühe tööaasta.Kus on seadus???
k
ka PENSKAR/ 18. märts 2015, 14:13
IMESTAGE - millises muutuvas riigis me elame - EI MINGIT KINDLUSTUNNET -
EI SAA ÜHELEGI SEADUSE PARAAFILE KINDEL OLLA :
NELJA AASTAGA VÕTTIS RIIGIKOGU 12 KOOSSEIS VASTU:
- 623 ÕIGUSAKTI, sealhulgas 477 seadust, 143 otsust ja 3 avaldust !
seega aastas pea üle päeva mingi seadus (aastas ca 155)nüüd ma
küll enam ei imesta, et VIIN on pandud TOIDUAINEKS !
Seega on oodata 13 RIIGIKOGU koosseisus samapalju
seadusemuudatusi.
MIKS EI ARUTADA EGA ANALÜÜSITA PÕHJALIKULT ENNE KUI SEADUS
VASTU VÕETAKSE - SAMAS PEAB OLEMA SEADUS VÄGA SELGELT
VÄLJENDATUD, et iga "vananev eesti kodanik" saaks sellest aru "
Vaadates neid šifreid, saan selle 101 dalmaatslase QI mõõtmetest
ülevaate,
Raha makstakse ikka eesti rahva hüvanguks töö tulemuste eest, mitte
kohalkäimiste eest
m
Matti/ 18. märts 2015, 14:04
Võimule trügivad aga jälle vanad kartellipoliitikud, kes toetavad jäägitult globaliseerumist:
http://rahvuslane.blogspot.com/2015/03/matti-ilves-globaliseerimine-on.html
m
meie/ 18. märts 2015, 14:02
eesti------ ja meie lapsed, Rõivas tule mõistusele, riigikogu sööb laste raha ju ära, äkki saab nool veel vähe, kui seadusi ei muudeta siis pistke perse oma seadused
u
UHKE punaorav/ 18. märts 2015, 13:56
t
traks.../ 18. märts 2015, 13:37
..... meie "vaba riigi" presidentki rikkub töö ja puhkeajaseadust kuna ta ei puhka ju kunagi ja saab pärast puhkusekomensatsiooni peale ametiaja lõppu.Mida siis rääkida teistest tegelastest.
Kurba aga nii see on.

l
Libu hunt/ 18. märts 2015, 13:24
Nad ei saanud ju oma tööga hakkama,et neid tagasi ei valitud,seoses sellega mitte mingisugust hüvitist neile saamatutele käparditele
r
Rein/ 18. märts 2015, 13:21
Riigikokku minnes peaks tegema inimesega tähtajalise lepingu.
Ei mingit "kuldset käepigistust" sealt lahkudes.
Selline "kompensatsioonide" maksmise kord on H Ä B I V Ä Ä R N E
m
maamees/ 18. märts 2015, 13:29
Aga see on ju tähtajaline. 4 aastat ,või oled sa valesti aru saanud.
t
tavakodanik/ 18. märts 2015, 13:17
nad ju teavad, et lähevad sinna ainult neljaks aastaks,miks siis see lahkumisraha?
n
no/ 18. märts 2015, 13:16
kus see näljane Eesti siis on ? Vaadake valimistulemusi,kõik on eluga rahul. Inimesi natuke hirmutati putiniga ja jooksid saba jalge vahel tagasi reffibandet valima. Ärge siis pärast vinguge, kõrini juba sellest,ise vinguvad ja siis valivad samad pätid uuesti võimule.Vaadake õige peeglisse....
o
ove/ 18. märts 2015, 13:03
endale ikka hea seadusi teha.Kuid põrgus nad põlevad need mõttetud vereimejad
n
noh/ 18. märts 2015, 13:00
sellepärast kõik kes vähegi ringi roomavad sinna riigikokku iga hinna eest pürgivadki - see nagu ainus võimalus normaalseks eksisteerimiseks ja mingikski pensionikindlustuseks Eesti riigis...
m
maamees/ 18. märts 2015, 12:54
Issand,kuidas nad nüüd jaksavad oma lastele banaane osta.Tunnen kaasa.
e
18. märts 2015, 12:59
Ei ole enam vaimukas, aegunud nali juba.
m
maamees/ 18. märts 2015, 13:56
Aga jälle päevakorras.Miks muidu nuu suur hüvitis.
a
Alar/ 18. märts 2015, 12:31
Eile kusagil telekanalis ju ülejooksik Aivar Riisalu õigustas seda rahalist hüvitamist. Pidid ju sinna riigikokku kuuluma inimesed, kes on spetsialistid ja väärivadki selliseid palku, hüvitusi ja kompensatsioone. Loodan, et sellisel tegelasel ei avane enam kunagi uksi parlamenti!

m
Mari/ 18. märts 2015, 12:13
Kui tavaline inimene kandideerib tööle ükskõik kellena sekretär, kassapidaja, autolukksepp või kes iganes ei ole võimalik endale lepingusse kaubelda tingimusi ja soodustusi. Kui ei meeldi ära tule tööle, tuleb keegi teine. nii et LOLL JUTT kaubelge endale lepingus lahkumishüvitisi ja soodustusi. On töökohti, kus on väga hästi kui saad seaduses ettenähtu kätte!
t
Tiit/ 18. märts 2015, 11:52
See pole õige jutt, et ei saanud oma tööga hakkama. Lihtsalt tagatoa pingereas sattus sandile kohale.
v
võtku rohkem/ 18. märts 2015, 11:51
Meie pere ei ole hüvitiste vastu- kuid- sel juhul peaks ka mäealused mingisugust hüve saama. Kasvõi seda,et palgavaesena ei peaks töötama 300 tundi ühes kuus. Ka isegi siis ei tule töötasu märkimisväärne. Elame katkiste hammastega,juukseid lõikame ise, riidetüki võimaldab töötasu osta korduskasutusest.Elu ei ole elamisväärne materiaalses mõttes.Aga raamatut ka ei ole aega lugeda ega päikest vahtida,siis poleks sedagi. Iseseisvus on õnnistus riigikogulasele,vastutavale tegelasele ja siis selgub ikkagi,et ta millegi eest ei vastuta. Valisimegi reformierakonna,et nii oli ja nii jääbki.Ei ole teised seal paremad seal kogus.Tehku seadused,et veel rohkem saaksid. Ei ole ime et võrdlus käib Aafrika riikidega ja tuhanded lahkuvad.
m
Mina/ 18. märts 2015, 11:49
Minu arvamuse järgi on riigikogulased tähtajalise lepinguga tööl ja neil ei ole mingit õigust kompensatsiooni saada, sest neid ei koondata.
t
taadu/ 18. märts 2015, 11:47
Kas üleskutsuja ise ei saanud poole aasta hüvitust kui omal ajal Riigikogust lahkus. Tõe huvides võiks olla see avalik teadmine.
e
EH/ 18. märts 2015, 11:43
eesti õigusriigis ju ÕIGLASED SEADUSED ,rahwal mokk kinni
v
Vaino/ 18. märts 2015, 11:41
Teen ettepaneku rahvale!
Koguneme 23. aprillil Toompeale, riigikogu hoone ette ja nõuame riigikogult reformide ja seaduste läbiviimist!
Riigireformi, haldusreformi, maksureformi, riigikogu seaduse, valimisseaduse jt. seaduste läbiviimist.
NB! Nõuda referendumi eelpoolnimetatud reformide ja seaduste läbiviimist!
n
no/ 18. märts 2015, 12:37
Toetada tuleks meeleavaldusega EKREt ja Vabaerakonda, kes viiks need muudatused sisse HOMME, et mitte öelda EILE!! Aga vähe hääli andsid muutuste soovijad neile. Järgmise 4 aasta pärast võib olla juba hilja! Riik on eestlastest tühi!!
o
Ott/ 18. märts 2015, 11:36
Üldse pole õiglane, et nad üldse hüvitist saavad, see raha tuleks anda vaestele peredele. Eks sellepärast kõik see võitlus võimu pärast, laim , hirmutamine vihavaenu õhutamine et ainult saaks tõotatud maale ja vahest saavad sinna inimesed, kel pole aimugi poliitikast ja kes ei tee mitte midagi meie riigi heaks vaid küürutavad leivavanemate ees, kelleks on Reform.

t
Tiit, ka penskar/ 18. märts 2015, 11:33
ei pea seda summat suureks, kuid iga nelja aast tagant.......Paljud on ju tühja pea ja valede najal oma kohta aastakümneid kinnihoidvad tegelased. Ime, et nad ei nõua omale tasuta hambaravi, nagu mõni seda tegi.
n
Nojah/ 18. märts 2015, 11:27
"Pärnitsa sõnul on häda selles, et inimesed ei suuda ise endale lepingutega hüvitisi kokku leppida ja kehtima jäävad vaid need, mis on seaduses ette nähtud." Idiootsus on see ju. Kui lähed töövestlusele ja ütled, et tahaks saada sellist ja sellist hüvitist, siis öeldakse sulle nägemist ja kutsutakse järgmine uksest sisse -.-
s
See/ 18. märts 2015, 11:26
kommentaarium on lukku pandud,moded ei jõua läbi lugeda
m
Muide,/ 18. märts 2015, 11:24
seadused tehaksegi nii,et nad oleksid kõigepealt oma klikile kasulikud alles seejärel vaadatakse,kas sealt saab ka lihtrahva jaoks midagi kasulikku välja nuputada!
n
no/ 18. märts 2015, 11:24
pole kahtlustki, et ebaõiglane! Seda enam, et just see nn tavatöötaja teeb nende pässide eest seal riigikogus kogu musta töö! Et tähtsad riigikogulased saaks mööda ilma sõeluda, lipsu liigutada ja näpu nupulevajutamiseks puhtaks küürida. Hästi mõeldud-tehtud riik meil!
p
pensionär Eedu/ 18. märts 2015, 11:22
Millal siin vargariigis enne on õiglust olnud. Siin on suured vargad tõllas ja pisivargad võllas. Ja õiglust ei tule kunagi, niikaua kuni ükskord rahva kannatus ei katke. ja kui midagi peaks juhtuma halvemat, ei hakka keegi vargabandet kaitsma ja ega neid polegi vaja kaitsta, sest kõigil juba varastatud rahadest kaugetes riikides villad valmis ostetud, kuhu põgeneda.
H
../ 18. märts 2015, 11:08
Hea, et see teema on üles võetud, asi on juba üle igasuguse piiri läinud. Rahva raha jagatakse vasakule ja paremale ja keegi ei vastuta. Seadused tuleb ümber teha!
b
Bürokraatiafänn/ 18. märts 2015, 11:17
Aga midagi teha ei saa, sest seadustes-eeskirjades on nii kirjas!
t
Tõnu/ 18. märts 2015, 13:07
Meenutage, käibemaksu seadus tehti üleöö ringi ja me kõik hakkasime paar protsenti kõigele peale maksma, et nemad seal mäel ei peaks masu all kannatama. Aga nende enda hüvesid ja palku puudutava seaduse kohta öeldakse, et seadus ei luba meil seda seadust muuta!
m
Muide/ 18. märts 2015, 11:21
seadused tehaksegi nii,et nad oleksid kõigepealt oma klikile kasulikud alles seejärel vaadatakse,kas sealt saab ka lihtrahva jaoks midagi kasulikku välja nuputada!
m
Muide,/ 18. märts 2015, 11:23
seadused tehaksegi nii,et nad oleksid kõigepealt oma klikile kasulikud alles seejärel vaadatakse,kas sealt saab ka lihtrahva jaoks midagi kasulikku välja nuputada!
s
Saladus - miks inimesed Eestist lahkuvad,on/ 18. märts 2015, 11:03
lahendatud lõplikult.Pisike punt ahneid inimesi elab töötajate turjal
priskesti ja häbitult,tilk tilga-haaval kurnates ühiskonna kehandist mahlu
välja.Adjöö,varsti oletegi siin üksi oma rahakotiga.

m
mina/ 18. märts 2015, 10:56
Kuidas saaks rahva abil korraldada referendumi või põhiseaduse muudatusi,et vähendada nende kogulaste arvu ja üle vaadata ka nende tasustamine mis praegu lihtsalt üle mõistuse!!! Aga vaevalt lootust oleks,mõtetu president ja need 101 ahnurit suurel palgal ei mõtlegi millestki loobuda ja nii lihtsalt saadetakse rahvas lihtsalt pe...e!!
t
Täitsa pe.............s!!!!!/ 18. märts 2015, 10:53
Ei noh ega tavatöötaja ei ole inimene,kuradi looma kari,mite Tallinna raad.
u
urr/ 18. märts 2015, 10:45
Kui ei osutunud tagasivalituks, järelikult tegi s.tta tööd, mis hüvitus ?!
l
leenu/ 18. märts 2015, 12:17
tegelikult peaks ju tööleping lõppema usalduse kaotuse tõttu ja ei mingit kompensatsiooni( usalduse kaotus- rahvas enam ei usaldanud riigikokku...)
h
hmm/ 18. märts 2015, 10:39
mis pagana hüvitis, see on tegelikult seadusevastane; on ju ette teada, et see on 4-aastane tähtajaline töö, ei mingit hüvitist!
m
memm/ 18. märts 2015, 14:23
Tegelikult peaks RIIGIKOGU ja RIIGIKOGU LIIKMEID puudutavad seadused
saama enne vastuvõtmist RAHVA kinnituse ja heakskiidu, sest kasutatakse
maksumaksja raha... praegu teeb seda maksumaksja rahadega ülalpeetav EV PRESIDENT
v
vastus/ 19. märts 2015, 01:02
no tegelikult peaks jah nii olema, vähemalt kui elame demokraatlikus riigis, aga elame ikkagi kommunismis edasi, EV pole kunagi saanud iseseisvaks, eestlasi ja tööinimesi tõmmatakse ikka ninast ja kuni surmani, raha varastatakse ja on palju korruptsiooni
l
loomulikult pole õiglane/ 18. märts 2015, 10:35
Niisama igavusest riigikokku ikka ei taheta kandideerida. Tahetakse suurele rahale lähemale ja teha endale sobivad seadused jne jne jne.
m
Muide,/ 18. märts 2015, 11:29
seadused tehaksegi nii,et nad oleksid kõigepealt oma klikile kasulikud alles seejärel vaadatakse,kas sealt saab ka lihtrahva jaoks midagi kasulikku välja nuputada!
h
Hallo/ 18. märts 2015, 10:34
meelispoiss valimised ammu läbi marss arsti juurde
m
MIS/ 18. märts 2015, 10:33
siin "pildil" valesti on ? Riigikogulane ja õiglustunne.... . Ärge ajage naerma !
n
Normaalne../ 18. märts 2015, 10:31
..oleks kui iga liikme hüvitis läheks pigem heategevusse!

i
ise te need tegelased sinna valisite/ 18. märts 2015, 10:28
eks osa susserdab e häälte abil kahh. aga niikua kui eesti mats on loll kui lauajalg ja valib reformivargaid niikaua hoidke oma mokk maas. see hüvitis on reformaritel oma lakeide tasustamiseks. 4 aasta jooksul vahetavad nad pooled liikmed asnedusliikmete vastu välja ja nii saab osta endale lojaalsust. aga nagu öeldud iga rahvas väärib oma reformierakondlasi
t
Tiiger/ 18. märts 2015, 10:27
Olen selle poolt, et inimesed peaks hakkama korralikult sellise reformi vastu protesteerima, muidu asi ei parane. Selline seadus tuleks kiiremas korras ära muuta.
p
parim protest/ 18. märts 2015, 12:16
oleks olnud, neid mitte valida. Aga näe, ei saa, sest vargariik oleme, ja reform sobibki ainult varastele, sahkerdajatele ja vassijatele.
k
kilu/ 18. märts 2015, 10:24
m
Mati/ 18. märts 2015, 10:13
Tundub selline pätibande olevat ! " Seaduslikud vargad " , nagu kriminaalid ütlevad !
n
näljane lõvi/ 18. märts 2015, 10:11
Riik tahtis kõvasti sots.raha raha kokku hoida viina sedausega,et poleks vaja pensioni maksta,sest sinnani inimene ei jõuagi riigi abil.Enne seda aga kooritakse kümme nahka,et käputäis tolasid saaks lolli mängida ja elu nautida maksumaksja raha eest.Kui see viina joomise lubamise seadus oleks edasi kestnud oleks riik püsti rikas tänu maksmata pensionitele ja ära jäänud arstiabile.Seadusi teevad ärimehed koos teistega samast pundist.Maksumaksja surutakse maha aga ta tõuseb püsti ja viimane sõna jääb talle.Need kõrged ametnikud ,kes hämavad peaks lahkuma ametist ilma hüvedeta.RAHVAS MÄLETAB.
a
Ants/ 18. märts 2015, 10:10
Praegu kui pool eestit istuvad nälgas ajavad lahkuvad riigikogulased niisuurt summat tasku, kas üldse siis südametunnistust ei ole, HÄBI.
Miss kompensatsiooni neile tarvis on kui nad ei suutnud oma tööd korralikult teha,majanduss on 0, seadused on praktiliselt inimvastased, inimete elatustase on 0, no ma ei tea. Ei mingit kompensatsiooni.
v
valija/ 18. märts 2015, 10:07
Kari pätte ja vargaid on me riigikogu!
m
maamiis/ 18. märts 2015, 10:03
rahvas ,ärgake,peksame selle bande laiali,küll see aeg tuleb ha,ha ha................

m
Madis/ 18. märts 2015, 10:03
Miks halate kui valite neid jobusid sinna.
v
vanaema/ 18. märts 2015, 10:10
Selles ma tahaks teiega vaielda. Neid valivad tundmatud agarad vanurid-maakad E-hääletusega, kellel kodus pole arvutitgi.
f
felix/ 18. märts 2015, 10:00
See on hullumeelsus , Ivar Tallo ja teised sellised tegelased peaks sealt Toompealt minema peksta. AGa kus sa nüüd ,teeme riigikogulastele palka ja kompensatsiooni siis on minul ka kindel jalgealune. Nad unustavad ära kus elavad,Riigireformi on vaja, et sellised sigadused ükskord lõpeksid.
Aga just REFORM on see kes takistab reformi. Ainult nimi,huvitav kes küll selliseid tüüpe valis Toompeale.
t
tundmatu/ 18. märts 2015, 09:59
Ega ükski eestlane ei seisa ega protesteeri ka millegi vastu sellepärast meile pähe istutaksegi niimoodi
a
arvaja/ 18. märts 2015, 09:59
Aga rahvale ju meeldib! Miks on riigi eesotsas ikkagi samasse ringkonda kuuluvad seltsimehed, kui alles olid ju valimised, kus vaikselt määgides suur osa endistest tagasi valiti! Miks tormatakse Rahvakogusse, Arvamusfestivalile ise vaikselt määgides? Eks meeldivad rahvale hiljuti vastu võetud homoseadus ja tööhõive reform! Pole mõtet enam tagantjärgi kisada, kui enne mõistust napiks jäi!
a
arvajale/ 18. märts 2015, 11:30
Kas te siiamaani pole aru saanud, et võitjate poolt hääletavad X- kujud, kelle nimed on salastatud? Ma ei usu ,et meie inimesed, kes käisid ausalt hääletamas, valisid REF-e.
k
Kirjutaja/ 18. märts 2015, 09:58
Miks te siin eesti rahvas sõimate ja kaagutate, mujal maailmas oleks ammu rahvas tänaval, ja võitleksid enda eest ja enda õiguste eest, niikaua kui siin podisete kommentaarides ei liiguta keegi midagi aga noh sellekohta on isegi anektoot kuidas iga hinnatõusu ja asjade eest mujal riigis rahvas seisab enda õiguste eest aga eestlane vaikselt ropendab kuuritaga:)) nii et kõik kes te kontoris istuste ja samuti teil midagi teha pole kui siin komenteerida tõuske pysti ja laske oma häälepealad valla:)))
k
karro/ 18. märts 2015, 09:57
ega kus on sinna tuleb juurde, mind koondati anti 1000 eurot ja nüüd tööturaha on 500 eurot.
ega 20000 ära küll ei ütleks
j
Jah/ 18. märts 2015, 09:56
Ma ei valinud ühtegi,aga mis tolku-E-valimistega nad lihtsalt said oma kohad.Kus on õigus,lihtsalt jõuetu on.
e
eesti vabariigi invaliid/ 18. märts 2015, 09:50
mis toimub?pätid tuleks raekoja platsi võlla tõmmata,ma olen raske puudega invaliid,tänu meie eesti arstidele,pins on alla 200 1 04.lubatakse juuede pnna,10euri.20000,kuramus,magavad seal,isegi ei käi seal.loodame et nüüd jõuavad lastele banaani osta....

o
otu/ 18. märts 2015, 09:50
Isikud,kes on kaotanud rahva usalduse ja saanud töökohast sule sappa,saavad koondamiseaha???
k
Kehv töötaja/ 18. märts 2015, 09:48
Kui riigikogulast tagasi ei valitud, siis tegi ta kehva tööd ja mille eest siis selline hüvitis? Miks üldse hüvitis - teada on ju ka see, et koht on n.ö. tähtajaline e. 4.aastat. Kes maksab tavainimesele tähtajalise lepingu lõppemisel mingitki hüvitist? Ikka väga paigast ära on meil need seadused...
y
Yij/ 18. märts 2015, 10:51
aga needsamad tegelased võtsid sellise seaduse ju ise vastu!!!
k
kobra / 18. märts 2015, 09:48
Ega Sester üksi puuk ole,neid puuke on palju rohkem,kes 20000.-hüvitist saavad.Maksumaksjat sunnitakse aga selg küürus,käed rakus ,pool näljas tööd rügama.Kui aga tööline apsu teeb ei jõua enam või kokku kukub lastakse ta kohe lahti ilma kompensatsioonita.Kellegi asi pole mis temast edasi saab.Riigikokku läksid aga ilma teadmisteta uued klounid Rauad,Aunaste jne,kes kasutavad juhust rikastuda.TÖÖLINE aga käib rusikas taskus ja meel mõru iga päev sentide eest tööl,nutumaik suus.
Raisakotkad tiirutavad ja võtavad kõik ,mis silma jääb,nad pole enam inimesed.
n
nublu/ 18. märts 2015, 09:47
eks "vaesemat rahvast" peab ikka toetama !JOKK olukord.
u
Uurige ajalugu !/ 18. märts 2015, 09:42
Kui Ameerika " asustamise " käigus indiaanlastelt maa röövimine massiliseks muutus, hakati aeg-ajalt preeriast leidma maamõõtjate laipu. Skalpeeritud ja SUU MULDA TÄIS topitud----- : Kas saab lõpuks ISU TÄIS ? Millal meil MÕÕT TÄIS SAAB ?
Pealegi..../ 18. märts 2015, 09:48
Me püüame ju kangesti Ameeriklaste kombeid ja elustiili järgi ahvida.
e
18. märts 2015, 09:42
Elu käibki siin nii-peaasi, et endal hea. See on ebaõiglane ja kõik. Tavatöötajad jäävad samuti tööst ilma neist mitte olenevatel põhjustel. Kuidas nemad peavad edasi elama, see pole enam kellegi asi. Nii, et hüvitisest ilmajätmine oleks kogemus ja tõstaks ehk arusaamist tavainimese elust.
r
Reinuke/ 18. märts 2015, 09:41
Oot-oot, kas need pole minu püksid, kuhu raha kukub, vat kui tore!
p
PENSIONÄR/ 18. märts 2015, 09:39
MIKS minu kommentaar läbi EI LASTUD - EV Põhiseduse järgi on igal kodanikul õigus
sõnavabadusele !!!!!
Rehkendasin välja..... on 51 töötatud aasta eest on minu pension 320.-€ kuus
RIIGIKOGULANE saab 4 aasta eest hüvitist 20 000.-€
20 000.-€ : 320.- € = 62.5 kuu pensioni raha
ehk minu 5 aasta ja 2 kuu pensioni raha ??????
Küsimus - mille eest Maris LEPS kasvatas kõik oma lapsed ilma lapsehoolduspuhkusele
vormistamata - osales väga vähestel istungitel (vaadates puudujate pingerida)
nii ka teised riigikogulased kellel on 2- 3 firmat. fiktiivselt vormistatud küll
väimehed esimeesteks - kuid tegutsevad ise !
Riigikogulased VÕTAVAD vastu ainult neid seadusi, mis on neile kasulikud,
jättes rahva huvid tahaplaanile,
v
Vargad/ 18. märts 2015, 10:11
Reformierakonna juhtfiguurid alustasid oma karjääri suurriisumistega 10 miljonit dollarit, Veb fondi raha jne. Ega nende järglased Rosimannused Pent ole vanadest paremad. Varastatakse ikka ja seda seaduslikult tavatöötajatelt. Nüüd on kahjuks tulnud pättidel veel soov sõda mängida, mis kahjuks on eesti rahvale fataalne. Toetatakse aga juuditest relvatööstureid.

m
Madmarx/ 18. märts 2015, 09:36
Ja eile oli radaris saade vähihaigetest lastest, ühe lapse ema võitles pisaratega vastates küsimusele, kui palju riik teda toetab. SUMMA OLI 80.- EUR KUUS!!!!!!
j
Jõulutunnel/ 18. märts 2015, 10:15
Ja jõulude ajal kerjatakse lihtrahvalt raha raskelt sündinud imikute hingamisaparaatide ostuks. Samas ehitatakse superministeeriumite megakalleid hooneid, aga lapsed sunnitakse käima ehituskonteineritest tehtud moodullasteaedades. Samas renditakse Itaalia poistelt EE hoonet üle 8 miljoni euro eest, aga suurperel, kes elab ilma elektrita ei saa voolu majani vedada, kuna kallis on. Väga vastik riik.
o
oioi/ 18. märts 2015, 09:35
Ei sentigi hüvitist, seni kuni siin väikeses riigis on vaesed pered armetus olukorras, kus vanaema, kellel üks jalg roomab mudas, et oma lastelastele toitu hankida ja need täissöönud isendid toompeal seda nagu ei tea, kirjutavad endile suuri summasid, aitab, minge ja vaadake seda peret,kellest eelmine saade Kodutunne rääkis. Tänasel päeva elavad niil, vanaema ühe jalaga roomab mudas ja teie istuste soojadel kohtadel, rahvas on vaene ja siis nõuate veelhüvitisi, häbi,häbi! Kes küll teid valivad, mis inimesed need on!
r
riigikogi 51 inimeseni/ 18. märts 2015, 09:34
ja ei ole vaja sinna valida mingeid kettaheitjaid ja muid lolle lambaid. Aga jah, eestlane lammas valis ju sama pätikamba tagasi, järelikult talle see sobib.
Kuigi juba hilja aga siiski teemasse : https://www.youtube.com/watch?v=654fWi6X4Es
t
töötuks/ 18. märts 2015, 09:33
Riigikogu võttis vastu tööturuteenuste ja -toetuste seaduse ning töötuskindlustuse seaduse muutmise seaduse, mille kohaselt ei ole alates 1. maist 2014 ettevõtete juhatuse liikmetel, isegi kui nad selle eest tulu ei saa, enam võimalik ennast töötuks registreerida.
Töötukassa teenusejuht Marina Radik selgitab, et endine riigikogu liige saab ennast arvele võtta, kui ta vastab töötuna arvelevõtmise tingimustele.
Sel ajal on õigus saada ajakohast infot tööturul toimuvast ning abi ja tuge tööotsingutel; taotleda töötuskindlustushüvitist või töötutoetust; osaleda töölesaamist toetavatel teenustel. Vastavalt vajadusele pakub töötukassa mitmesuguseid teenuseid, sealhulgas ka ümberõpet, lisab teenusejuht.
j
Joppenpuhh/ 18. märts 2015, 09:32
Riigikogu paksmaod Sesteriga eesotsas söövad end nüüd selle 20 000 eest veel paksemaks. Sööge ennast surnuks.
m
miku/ 18. märts 2015, 09:32
mis sellest kaagutamisest nüüd enam kasu on????? Ise valisime need reformikad uuesti. Aga küsimus on selles, kas ikka valisime? Tgelikult oli see valimine üks suur võltsimine. Nagu ka nõuka ajal. Valimine toimus ainult lollide jaoks ja ainult näiliselt. Tegelikult olid juba need tähtsad tatid juba ammu paika pandud. Miks keegi ei sõdi valimiste võltsingu vastu ja ei nõua uut valimist?
k
Kas/ 18. märts 2015, 10:04
ikka valisime? Ka ikka olid ausad valimised???????
l
liine / 18. märts 2015, 10:22
mina ei valinud ja pole kunagi ka valinud :(
e
18. märts 2015, 09:31
a
Ahned parasiidid/ 18. märts 2015, 09:26
Ainuke seadus,mille loomisel olid kõik riigikogujad täielikus üksmeeles oli endile tohutute palkade,pensionite ja lahkumishüvituste määramine. Eelnevalt oli väljasöödud otsustajate ringist Kaido Kama ja Madissoni taolised eetilised tegelased. See ahne suures osas ekskommunistidest koosnev grupp on nuhtluseks eesti rahvale!

v
vissi/ 18. märts 2015, 09:19
Siiani pole aru saanud milleks neid 101 sinna üldse vaja. Üks asi on kindel raha kulub sinna liigagi palju, igat liigutust kompenseeritakse ja hüvitatakse. Küsiksin kui paljud neist teeksid seda sama tööd täitsa tasuta????
ü
üks nuumsiga saab/ 18. märts 2015, 09:16
20 000 , siis kuu kahe pärast pääseb asendusliikmena ikka riigikogusse. Kuna see mütsikeste nuumamise süsteem lõpeb.. rõivaräbal on ju ka pukki lihtsalt lükatud.. eesti inimene seda konksnina sinna valinud ei olnud.
k
Kalju Paldis/ 18. märts 2015, 09:15
Ma arvan et aeg on saata see riik potilaadale. Mitte rohkem maksma makse, sest ka meil on õigus saada iga nelja aasta eest kompensatsiooni 20000 eurot. Siis oleksime võrdsed eestimaalased. Ma arvan et aeg on tõusta kalevi kange rahvas ja rääkida võimuga sama keelt, mida ta meiega teeb. Lihtsalt kirjutada avaldus riigi kantseleile, et meiegi soovime oma kompesatsiooni välja võtta. Nad ei saa keelduda, sest meie riigi "kõigi ausamad autoriteedid" teevad. Seadus ju on kõigile võrdne. Kes oskab teha täpse avalduse blanketi siis mina oleks esimesi inimesi , kes koheselt edastaks selle kirja nii riigikantseleile kui ka riigikogu adminnile. Meie ju valijad oleme võrdsed partnerid, nende inimestega keda valija valis. Elagu võrdsus. Teeme siis riigile ka ühe rõõmasa teavituse kõik koos.
p
Pfff/ 18. märts 2015, 09:14
Mis krdi hülgemöla, et ilma ei saa?!? Kas riigikogulase palk ja kuluhüvitised on nii väiksed, et ei suuda säästa? Töölepingu lõppemisel maksimaalselt 1 kuupalk hüvitist ja ongi kogu muusika.
r
Riigikogu/ 18. märts 2015, 09:14
m
Monsa/ 18. märts 2015, 09:13
aga paras meile ISE JU VALISITE NEED ROTID JÄLLE VALITSUSSE ...
MAKSKE,,AGA ROHKEM MAKSE,2015../ 18. märts 2015, 09:32
KAS IKKA MEIE ISE -TEEME NEID SEADUSI ??? KODANIKUD,, MAKSUDE MAKSJAD---POLE SELLISEID RAHALISI HÜVITISI KÜLL POLIITIKULE MÄÄRANUD,!,
1) MEENUTAGE EESTI KROONI AEGA::: KUI 1992..--93 TARTU AUTOVEOD MAKSID
KUNAGI ,,TÖÖ -- VETERANILE LAHKUDES KUIDAGI 300. krooni JA KÕIK.. SELLE 25.. TÖÖ--AASTA EEST . JA OSA OLI KINNI PEETUD TÖÖLISE PALGAST --OMA RAHA KA SEES""
2)) AGA EESTI RIIGI TÖÖTAJA ----ON SAMASUGUNE EESTI TÖÖLINE ,,JA RAHVAS OM TÖÖANDJA,, ((SIIS INIMESED PEAKSID MÄÄRAMA SELLE SUMMA ---MITTE NEMAD ISE;;
h
hei/ 19. märts 2015, 07:33
mina ei valinud refe aga ikka sain need uuesti ja uuesti. Mis süsteemiga nad küll sinna pääsevad. Inimesed on ahastuses aga annavad neile hääle MIKS?????
m
Mõnitus/ 18. märts 2015, 09:10
j
jah/ 18. märts 2015, 09:09
Vingume siin aga valime üha uusi peese kukkunuid sportlasi,lauljaid,saatejuhte riigikogusse.Las mõisaköis lohiseb ikka.

a
arvan nii/ 18. märts 2015, 09:08
See on hirmus enda upitamine, töötab rahva heaks ja inetu on veel nõuda raha kui rahvas teda enam ei vali riigikokku, et siis peab rahvas selle kinni maksma ,kui ta isikut enam riigikogus näha ei taha. See on praegusel raskel ajal kui on niipalju hirmsas olukorras elavaid peresid, ekda saade Kodutunnegi aidata ei jaksa, no millest räägite?!!! Riigikogulased, kas teil häbi ei ole? Ei mingit hüvitist, täielik 0, ainult lõpparve ja i mingit hüviist töölt äraminekul, agu kõikidel. Ülekanded tv-st vaatan sageli, saalis vaid käputäis inimesi, no kus nad on need saadikud, kui tööl ei käi. Selgitage. Ma võtaks sellestki palgast neil poole vähemaks.
k
18. märts 2015, 10:02
Kus on, kus on? Ajavad oma äri, kuuluvad nõukogudesse ja many jookseb, poh.ui neil rahvast.
e
eesti ilm/ 18. märts 2015, 09:07
Toredad eestlased tee ju elate eestimaal mis vöib veel olla paremat ei ole soda rahu ja naeru kriips suul olge siis uhket et riigikogulased petavad seega jab see raha eesti mis vahet seal on sel rahal kui raha liigub söbratasku ja sealt teise söbratasku...
e
ennustaja/ 18. märts 2015, 09:07
Refid viivad eesti riigi hukule ja süüdistavad selles rahvast, kes neid valis!
v
valid päikse aga tuleb üks suur pimedus....................../ 18. märts 2015, 09:17
Kardan ka ,võetakse võlgu ,sõjavarustuse peale makstakse rohkem kui suur saksamaa---varsti oleme hullemas olukorras ,kui saabus vabadus ,elu läks paremuse poole ----aga pole vist kaugel see aeg,et võib öelda --viimane eestlane ,kes sa siit lahkud,palun kustuta tuli.
o
Olemas./ 18. märts 2015, 09:02
Kui riigikoguliige istub 6kuud siis saab
hüvitist,lihtsurelik peab viisaastat rabama(ühes asutuses) et saada hüvitist.
s
Sõimake/ 18. märts 2015, 08:55
sõimake,see on vaid TORM VEEKLAASIS..........
s
18. märts 2015, 08:53
Selle eest et möku oled saad pappi ka veel...pole paha!
m
Merike/ 18. märts 2015, 08:46
Jääb mulje, et riigikogu liikmed on tulnud Toompeale igaveseks. Et kui nüüd neid tagasi ei valitud, siis on nad hoolimata riigikogu perioodil saadud kõrgest palgast lõhkise küna ees ha pole elamisraha. No ei ole see õige...see ongi nö tähtajalise lepinguga töö, mille lõppedes kompensatsiooni pole vaja.See stardiraha vana elu juurde naasmiseks peale riigikogu perioodi peaks suurest palgast olema kõrvale pandud.
a
Al/ 18. märts 2015, 08:44
Kui ei valitud, st. ei saanud tööga hakkama. Järelikult peaks seda võtma vallandamisena ja mitte hüvitist maksma.
n
nojust/ 18. märts 2015, 11:31
ma tahaks ka teada, miks riigikogu liige on meil nagu püha lehm!? Püha ja puutumatu, p... saaa ei saa, kinni panna ei saa, lahti lasta ei saa, tagasi kutsuda ei saa! Aga eks me, loll rahvas, oleme nad sinna valinud ja lisaks nn puutumatuse ja püha lehma seaduse nende sitsijate jaoks vastu võtta lubanud! Ja muutusi pole ka selle riigikogu koosseisu juures näha, sest valisite reformijunnid miikaeli-rollopättidega uuesti tagasi!!

m
maksumaksja/ 18. märts 2015, 08:31
Algatage petitsioon ja annan hääle.
m
mulk lõunast/ 18. märts 2015, 08:29
ei tahaks ennast korrata aga loodan, et mõni riigikogulane või -ametnik loeb seda. MEIE OLEME TEID PALGANUD JA PALUN KÄITUGE VÄÄRIKALT!
k
khm/ 18. märts 2015, 11:25
no shi....ta neil sellest!
r
Reformierakond on need seadused vastu võtnud/ 18. märts 2015, 08:29
Nemad on koguaeg võimul olnud
k
kats/ 18. märts 2015, 09:35
See on juba ammu enne neid nii olnud - see vist juba isegi Nõuka ajast.
r
Reformierakond on need seadused vastu võtnud/ 18. märts 2015, 08:29
Nemad on koguaeg võimul olnud
j
Ja/ 18. märts 2015, 08:28
kui läheb asendajaliikmena tagasi sinna "istuma" ja õlut limpsima, ega ta siis ju midagi tagasi ei maksa. Hakkab aga kõva tasu saama. Ja suuremat kui varem, sest tänu saadud hüvitistele Eesti keskmine palk tõuseb ja nende "istujate" palgad tõusevad tänu keskmisele. No on seadused! Ise istuvad ja määravad endale palka. Ja loll rahvas saadud "prääniku" eest muudkui hääletavad neid vereimejaid sinna rasvuma. Varsti tuleb Riigikogu ruumide renoveerimine niikuinii, sest keremassid ei mahu toolidesse ja kõhukesed ei lase käekestel nuppu vajutad. Nüüdki teevad seda ju teatud abilised.
m
Mhh/ 18. märts 2015, 08:27
Kui inimest tagasi riigikogusse ei valitud, siis järelikult polnud valijad selle isuku tööga rahul. Tegemist on ju tähtajalise tööga, kõik on ette teada. Ma usun, et riigikogu endisel liikmel on tööd kergem leida, kui ükskõik,mis tavainimesel. Kui ta seda ei suud, siis on tegemist ikka väga võimetu inimesega. Teiseks on ebaeetiline maksta sellises suurusjärgus hüvitisi olukorras, kus väga suur osa inimesi elab väga suures vaesuses. Kas nende hüvitste maksimise korra võttis vastu sama kossseis?
m
Ma/ 18. märts 2015, 08:36
ei ole päris nõus selle jutuga. Ma ei usu, et kõigil on kerge tööd leida. Kellel on ainult keskharidus, kes pole elu seeski miskit tööd teinud ega ametit õppinud. Pean silmas mõnda endist sportlast, kes oli väga tigetsev, et enam riigikokku ei saanud, sest see oli ju päästerõngas,mitte midagi teha ja raha saada.
e
ei ole/ 18. märts 2015, 09:34
jah kerge tööd leida,tavainimesel on see veel raskem
Ja mitte keegi ei haletse ega kompenseeri midagi
Ise vaata,kuidas hakkama saad
m
mulk lõunast/ 18. märts 2015, 08:21
hüvitist? mille eest? saamata hakkama riigikogus ja taas valimata sinna? sina kes sa oled tavatöötaja, ka sina saad hüvitist, kui sind vallandatakse tööle hilinemise pärast? riigikogulane võib mida iganes teha, aga lahkudes saab ikka hüvitist!!?? kõige kurvem selle juures on see, et need armsad riigikogulased (ka riigiametnikud) elavad ju maksumaksja rahast! seejuures väga ülbelt tavainimesse suhtudes. pole siis ime, et tavakodanik on solvunud, kui mitte lausa kuri selle süsteemi peale. kalli riigikogulased ja ametnikud. meie oleme teid palganud ja palun käituge väärikalt!
r
rraandusministeerium/ 18. märts 2015, 08:30
Maksumaksja raha on raha, mis jääb maksumaksjale peale kõigi maksude tasumist.
m
mulk lõunast/ 18. märts 2015, 08:51
seda raha, mis maksumaksjalt võetakse tuleb arukalt ja vastutustundlikult kasutada!
m
ma ei imesta/ 18. märts 2015, 08:18
Omale on nad oskanud küll seadused sellised teha,et mis ka ei juhtuks,oma papi saavad ikka kätte.
Miks küll ei tehta seadusesse muudatust,miks on nad teisetest inimestest paremad?????

v
vv/ 18. märts 2015, 08:16
Kas panite tähele,et kohe hakati jälle tööandjaid süüdistama,et need ei maksa ja sellepärast ongi nii! tegelikult need parasiidid 101 riigikogulast ja veel igasugu muud riigi palgal olevaid lebotajaid on nii palju ,et ettevõtjad ei suuda seda armeed enam üleval pidada ja lahkuvad eestist peagi.
t
18. märts 2015, 08:16
Tavatööline-teenistuja pole riigikogu liige, miks peavad neil palgad ja hüvitised sel puhul võrdsed olema? Kõigil on võimalus kandideerida!
m
Minna/ 18. märts 2015, 08:50
Riigikogu liige peaks olema Eesti kodanik, kellel on ka VÕIMALUS ja KOHUSTUS olla aus ning mitte tekitama ühiskonnas ebaõiglast kohtlemist.Kõik inimesed on Eestile vajalikud, mitte ainult riigikogulased.Aitab juba sellest enda ülistamisest ja tähtsustamisest!
p
Pensionär/ 18. märts 2015, 09:42
Kanditeerimiskulud on ju kõik maksumaksja raha eest !!!
j
Ja/ 18. märts 2015, 10:13
mis jumal see riigikogu liige on? Tavainimene elab peost suhu ja on aus oma väikese palgaga. Aga need 101 nuumikut ?? On ausad või? Ega nad ei skeemita? Ega neil ei ole üks jama teise otsa? Ega neil ei ole ju küüned oma poole? Neil ei ole mitte s....gi meist tavainimestest, ainult enda heaolu on neile tähtis. Vale ja korruptsioon lokkab. Need üllad tunded, mis olid Eesti taasiseseisvumise ajal, on ammu kadunud. See, mis toimub, on õudne. Nii, et ei tasu öelda, et kõigil on võimalus kandideerida, oled päris peast soe või? Tõenäoliselt oled üks nende seast.
m
18. märts 2015, 13:31
Miks te neid siis valisite??!! Kõik, kes riigikogusse sisse said, on sellerahapatakaga edaspidigi nõus, olgu ta ekrest või jumal teab, kust!
r
raivo/ 18. märts 2015, 08:00
see tekitab raevu aga nagunii midagi ei muutu.elu ongi ebaõiglane.
2
23.arillJÜRIPÄEVAL TÕRVIKUTEGA ,,TEIE NINA ALL,/ 18. märts 2015, 08:06
NO NÜÜD OM AEG TULNUD ,,ET NÄIDATA --MIDA
TÖÖINIMESED ""VALELIKUST RIIGIST ARVAVAD ""KES INIMESTE APPI KARJEID POLE KUULDA VÕTNUD;;,, SEE VÕIMALUS ON MEIL KÕIGIL,,+ TOETAME EKRE---MEESKONDA JUST
TOOMPEAL,,23. APRILL,
t
TEEME/ 18. märts 2015, 09:18
j
just/ 18. märts 2015, 14:33
p
Pensionär./ 18. märts 2015, 07:58
Ma mõistaks veel paarituhandelist riigikogust lahkumise hüvitist, kui 4 aastat ( paljudel mitu hooaega ) tulnuks miinimumpalgaga läbi ajada. Selliselt aga, kui riigi ihuliikmetele makstakse niigi õigustamatult TÖÖinimestega võrreldes 10 x-set palka, on selline hüvitis INIMESTELE näkku rögastamine.
r
ROTTIKARI OLGE TE NEETYD PUNAROTTID/ 18. märts 2015, 07:58
i
inimene/ 18. märts 2015, 07:52
sellepärast et meie riigiisandad on siin väikeses Eestis ülemaksustatud ei ole lihtsal tööinimesel lootustki paremusele ma ei saa sellest aru kui enam ei kõlba riigikokku kuidas saab selle eest peale maksta kui on riigikogu infotund miks neid saksu seal nii vähe on kui enda palgatõstmine on riigikogu täis kas see asi kuulub siis nii hästi maksustamisele inimene kes rügab hommikust õhtuni tema käest võtame kõik mis võtta veel annab üks riigikogulane rääkis et enne riigikokku saamist pidi ikka tööd tegema nüüd aga pole enam vaja töötada raha saab niisama ka andke see raha parem kodutunde saate jaoks siis tehakse selle raha eest ikka head
i
Inimesele./ 18. märts 2015, 08:10
Eesti keeles on kirjavahemärgid ja suured, väikesed tähed!
t
teine inimene/ 18. märts 2015, 14:32
ära nori pisiasjade kallal, vaid räägi teemast ja kui ei oska, siis parem vaiki
l
liine/ 18. märts 2015, 10:40
millegipärast ongi see nii, tavainimene , kes TÖÖD TEEB, jääb kõigest ilma :(
s
sass/ 18. märts 2015, 07:52
ega saa me riigis korda majja,tuleb putin ja lööb korra majja,kunagi see jutub kindlasti
VAATA SASS,,/ 18. märts 2015, 08:12
PUTIN ::: TEGELIKULT NAERAB PARAKU MEIE POLIITIKUTE TEGEMATTA TÖÖ ÜLE? MEIE SAAMATUTE TEGEVUS OM VIINUD SELLENI??? MEIL ON SEE VÕIMALUS ANTUD ,, ET ELAME VABAS EESTIS--JA RAHU--RIIGIS EDASI;;
ET ME ISE OLEME RUMALAD --EI SUUDA ""ÕIGUSE EEST ISE SEISTA ;;
JA OMA RAHVUST IKKA TÄNA KAITSTA,, ""KEEGI KOHE PEAB MEIE
EESTIT KAMANDAMA,,???
m
Mina / 18. märts 2015, 09:16
Loodan sama ,see siin on hullumaja meil EESTIS.
s
18. märts 2015, 07:49
see pole õiglane,ja tavatööline ei saa midagi

l
Lol/ 18. märts 2015, 07:48
Kui tavainimene kaotab töö, on tal tunduvalt keerulisem leida tööd kui riigikogu töötajal, mis lolli juttu sa ajad. Ja 20k selle eest, et mõned kuud läbi elada? Kuradi heledad inimesed on seal riigikogu!!!! Eesti vajab ülestõusu
t
tööline/ 18. märts 2015, 07:46
Riigikogu liikme palga juures peaks olema võimalik nii hästi säästa, et võib nendest säästudest vähemalt järgnevad 2 aastat elada, kui mitte rohkem. Kui inimene ei suuda nii palju iseenda tulevikku kindlustada siis kuidas ta selle 4 aasta jooksul riigi tulevikku kindlustas?
v
Vaatleja!/ 18. märts 2015, 07:41
Eneserahuldajad on oma tuleviku peale mõelnud,rahvas neid ei huvita!
j
juss/ 18. märts 2015, 07:38
see mis siin eestis toimub on lihtsalt kohutav,eriti mida poliitikud siin korda saadavad ja raha tasku topivad,lihtinimene on tema jaoks konkreetne lammas
s
Seda enam ebaõiglane "kingitus",/ 18. märts 2015, 07:32
et juba ainuüksi kuluhüvitised katavad kõik normaalse palgasaaja vajadused. Megapalk on boonuseks, millest jätkub aastateks kui dalmaatslane ei loobi raha niisama tuulde.
t
tegelikut/ 18. märts 2015, 07:28
see on absurditeater,
loodrid ja ka muidu päevavargad saavad lihtsalt niisama minu 3 aasta palga
n
nii on/ 18. märts 2015, 07:27

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee