(AFP / Scanpix)

"Kaardimaja" teise hooaja avaepisoodis pikka sättimist ei ole ning kuigi mängumuutvaid sündmusi lootsime näha pigem eelmisel nädalal, siis tegelikult leidsid meie ootused täitmist hoopis käesoleval nädalal, kui Frank Underwoodil sai tema selja taga sahkerdamistest villand ning ta sellele kiirelt ja diskreetselt lõpu tegi.

Zoe Barnesi metroorongi alla lükkamine oli moment, mil "Kaardimaja" näitas, millest ta tegelikult tehtud on. Seriaalil õnnestus pea terve esimene hooaeg läbi episoodist episoodi vedada seda pahaendelist õhkkonda, mis andis aimu peatselt saabuvatest verevalamistest, kuid peab nentima, et verd pole ju tegelikult seni veel päriselt valatud.

Peter Russo, nagu ka Zoe Barnesi tapmine oli läbi viidud äärmise steriilsusega, kuigi see pole taoline professionaalsus, millest me mõtleme, kui mõtleme täiuslikult läbiviidud mõrvast.

Selliseid mõrvu viivad läbi õpetatud professionaalid, teisalt Frank Underwoodil näib tapmiste peale olevat lihtsalt loomulik anne, mille ta enda jaoks nüüd äkitsi ka avastanud on ning mis äärmiselt praktiliseks on osutunud. 

Taoliste süžeekäikude puhul on keeruline leida aega leinamiseks; Zoe’i mõrv oli lahendatud nõnda ootamatult ja käbedalt, et seda oli raske isegi õigel momendil teadvustada ning kohati on siiamaani.

Seejuures polnud Zoe tapmine iseenesest ootamatu, kuna võis ju arvata, et ühel hetkel on ta ühes Lucase ja Janine’iga oma nina liiga sügavale võõrastesse asjadesse pistnud, et Frank Underwood teda enam usaldada või tal lihtsalt minna lasta võiks. 

Ehk kui see polnud varem juba tõendamist leidnud, siis tasub korrata, et Frank Underwood pole inimene, keda sa omale vaenlaseks tahaksid. See pole muidugi loosung, mida ta avalikes kohtades viibides ise kannaks ning ta pole päriselt ka mees, kes enda ette, taha ja kõrvale järjepidevalt hirmu külvaks.

Ta on kõigest mees selgete sihtide ja eesmärkidega, kes ei pelga kasutada julmi võtteid, kui keegi teel nende saavutamiseni tal ees seisab. See on hullem.

Traagilisel kombel tõi ühe tegelase kadumine sinna metroorööbastele "Kaardimajja" juurde olulisel määral rohkem elu. Kuivõrd varem polnud Frank Underwoodil kellegagi väga isiklikku bisnesit ajada, siis nüüd on välja joonistumas üsna selge kassi-hiire mäng, sest olgugi, et oma teoga hirmutas ta Janine Skorsky surmani ära, pole see päriselt nii Lucas Goodwiniga, kelle jaoks on jaht Franki paljastamiseni alles nüüd omandanud selgelt välja joonistuvad põhjused, mis kanda kõik Zoe nimele. 

Ei julge uskuda küll, et Lucasest võiks Frank Underwoodi mängudele tõeline vastane kujuneda, pigem usuks, et viimane kõrvaldab ta sarnaselt Zoe’ile üsna kiirelt ja suurema vaevata, kuid tahaks uskuda, et see kõik pole seekord nõnda lihtne ning Goodwinil on paremad šansid asi lõpuni viia.

Kuigi lõppude lõpuks pole Lucas Goodwin oma nii kohasest nimest olenemata selle loo kangelane, Frank Underwood on. Ning nagu näeme antud episoodi lõpus, siis ei luba ta seda sul mingil juhul ka unustada.

Jaga artiklit

2 kommentaari

M
Mati Kala  /   17:19, 27. veebr 2015
eile linastunud teise hooaja avaseerias lükati Zoe küll metroorongi, mitte bussi alla. Äkki Merit vaatas mingit muud filmi?
J
Jürka  /   12:56, 27. veebr 2015
Loo alguses lükkab Underwood Zoe bussi alla, hiljem aga tuleb autorile meelde, et see oli ju ikkagi metroorong. Kuidas muidu nii heas loos võivad taolised apsakad juhtuda ja korrektuurist ka läbi minna? Väga kahju tegelikult....

Päevatoimetaja

Gerly Mägi
Telefon 51993733
gerly.magi@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis