Eesti uudised

Koolikiusu põhjus: odavad riided ja mannetud nutiseadmed!

Teele Talve, 18. veebruar 2015, 07:00

128 KOMMENTAARI

s
siis tuleb teha/ 23. oktoober 2015, 21:51
odavamad koolivormid. kõik ei hakka kodust pihta. paljud lapsed muutuvad käitumiselt kõvasti kui koduuks selja taga kinni kolksatab. ja tundi ei oleks üldse oma nutikatega vaja tulla.
m
martin orav/ 21. märts 2015, 21:48
ja veel waldorfkoolis pole koolivormi ning kõik on ikka korras. minul oli algselt selline telefon mida 2 € ka ei ostaks ja keegi ei narrind. lisaks olen oma klassi õpetaja lapsega hea sõber.
m
martin orav/ 21. märts 2015, 21:38
tean ka yhte endist kiusatavat. kui ta tuli uude kooli (waldorfkooli kus minagi käin) siis oli õudne vaadata kuidas kartis kõike. õnneks pole waldorfkoolis kiusamist peaaegu ollagi ja mina pole kiusamist kunagi kogenud. mina soovitan waldorfkooli. kui keegi tahab midagi kysida siis mind leiab facebookist martin orava nime alt.
r
raivo/ 19. veebruar 2015, 13:27
kõik saab alguse kodudest,laps on kodu peegel.
j
Just/ 19. veebruar 2015, 22:09
meie koolis olid kiusajaks pooleks õpetajate lapsed.
e
ekku/ 19. veebruar 2015, 12:22
Kiidan kõiki neid koole kellel koolivorm see teeb asja lihtsamaks koolis ei tohiks olla telefoni koolipäeva algusest kuni lõpuni peale kooli pole probleemi.
Laagri koolil on koolivorm mina olen rahul teised koolid tehke järgi. Tunduvalt odavam kui iga kuu mööda poode tuuseldada
l
Lapsed/ 18. veebruar 2015, 22:15
on sellise koha pealt kuradi tundlikud.Väärtushinnangud ei ole paigas ning on veel välja kujunemata,sellest ka taolised suhtumised.Mul on telefon helistamiseks ja vaevalt,et muretsen endale telefoni teistele näitamseks.....see pole üldiselt kellegi asi,mida teen,või ,kuidas teen.Riides peaks tõepoolest käima normaalselt ja sealjuures on firmariided lihtsalt märk teatud kvaliteedist ja maitsest.Kahju kui puhtalt majanduslikest kaalutlustest lähtudes ei saa osa inimesi seda endale lubada ning ostavad mingeid Poolas või Leedus toodetud põrandaaluste vabrikute kaupa,mille garantii kehtib nurgataha jõudmiseni.Mind ei ole KUNAGI elus keegi püüdnud kiusata ja ise olen samuti sellest hoidunud.Olgu see siis kunagi koolis,Vene sõjaväes või tööl-alati olen moraalselt enamikust üle olnud ja just need kiusamisele kalduvad tegelased on minu sõprust ja poolehoidu püüdnud otsida.Kiusajatele üks näpunäide edaspidiseks eluks-ärge kunagi narrige või mõnitage kedagi sellepärast,et tal ei ole momendil uhkeid riideid(või telefoni)!Kunagi istub see samune tegelane võib-olla väga mõjukal toolil ja siis ei taha ta sinusugusest mdagi teada kui praegu lollisti käitud.Mulle isiklikult on mu kunagine suuremeelsus,et ei narrinud neid ega töganud muul moel-väga kasulikult kuhjaga tagasi tulnud!
a
ASD/ 18. veebruar 2015, 20:03
omalajal sai kaabakatele vastu kõrvu antud, kes lihtsalt vahetunnist vahetunnini ühte ja sama persooni kallal nokkisid ja kiusasid.
d
D/ 18. veebruar 2015, 19:40
Last peab kasvatama nii, et teda ei kiusataks. Tänapäeva vanemad ,kes kasvatavad last mulli sees- mida siis nendest lastest loota on? Muidugi peab rääkima ja seletama, et kõik on võrdsed, aga tänapäeva maailm on selline, et tuimast mämmutamisest ei aita. Olen ise kiusaja olnud, olen olnud kiusatav ja saan väga hästi aru kuidas asjad toimivad. Mõnitatakse ka neid kellel on kõik olemas, sealhulgas popid riided ja uued telefonid, aga põhjus otsitakse mujalt. Laps peab olema kasvatatud nii, et kui keegi loll tuleb mõnitama, oskaks ka midagi vastu öelda. Need "kukupaid" ja mulli sees lapsed ei jõuagi oma eluga kuhugi kui suud lahti teha ei oska. Mõnitatud on alati, 21. sajandil ja ka eelmisel jne, see ei kao kuhugi.. Õpetajatele kaebamine ei ole kunagi olukorda paremaks teinud, laps jääbki jooksma teiste vahet ja probleeme kurta, tuleb osata ise hakkama saada.
k
k/ 18. veebruar 2015, 22:10
Kõigepealt tuleks siiski kasvatada nii, et teisi ei kiusata.

i
Idioodid/ 18. veebruar 2015, 19:23
Räägivad, et koolivorm tagasi, aga kas ise ka teate kui palju nt koolivormi pintsak üksi maksab? 50 eurot! ja + 2-3 riideeset veel mis algavad 30 eurost niiet ärge tulge targutama.
ö
ÖH ÖH ÖH RÖH RÖH RÖH/ 19. veebruar 2015, 09:39
Aga need firmariided on ju veel kallimad
k
k/ 18. veebruar 2015, 19:15
k
kurb/ 18. veebruar 2015, 18:30
Tänapäeva lapsed on veel õelamaks muutunud kui oli minu ajal. Jah ma olen ka kooli kiusamise ohver olnud ja see polnud meeldiv, see tõmbas enesehinnangu väga alla ja käisid igasugu mõtted peas. Vahepeal kesklinnas või bussis näed kui kiusatakse kedagi ning olen alati vahele läinud ning uskuge või mitte need, kes kiusavad neil on sõnavara jube. Tahaks teada kui kaugele need lapsed enda elus jõuavad. Tegelikult seda artiklit lugedes peaksid kõik lapsevanemad enda lastega rääkima, et üksteist ei tohi kiusata ega narrida ning samas kui näed, et keegi sinu sõpra kiusab, siis astu vahele. Meie oleme ju enda lapsed kasvatanud sellisteks, kes teistega norivad, teisi kiusavad. Kõik saab alguse ikkagi kodusest kasvatusest. Käisin enda lapse lasteaia koosolekusl ja võtsin ka seal teema üles juba paar aastat tagasi, sest minu last narriti lasteaias prillipapaks jne. Üks lapsevanem käratas sellepeale, et mina pean enda lapsele selgeks tegema, et ta prille kannab ning peab arvestama sellega, et teda narritakse. Minu arvamus on see, et lapsevanem peab tegema lapsele selgeks, et teisi ei kiusata. Pooldan ka seda, et koolis võiks tagasi tulla koolivorm ning telefonid võiksid olla koolis keelatud.
t
tt-s/ 18. veebruar 2015, 17:09
Miks ei ole koolides koolivorm kohustuslik?! Telefonidel olgu ka oma kindel kord. Kõik on võimalik! Kus on õpetajate silmad? Või siis vanemad õpilased kellel peaks kahe kõrva vahel midagi ka olema? Miks ei märgata kiusamist ? Oma kooliaega meenutades , meil oli vahetunni ajal õpetaja koridoris korrapidaja.
t
Toomas/ 18. veebruar 2015, 21:15
Inimestest ei tohi kasvatada mingit halli massi, riietusega saavad mõned inimesed end väljendada. Norimine on pole tingitud riietusest, vaid riietus on üks leitud põhjus, kui oleks koolivorm siis leitakse mingi teine asi mida norida nagu näiteks suured kõrvad vms..
n
No/ 20. veebruar 2015, 14:07
Ka nõukaajal koolides, kus koolivorm oli kohustuslik, mängis rolli see, kes tuli kooli näiteks ägedate välismaa kummikutega, või kellel oli uus pinal. Koolivorm ei aita ja see on nõme katse kõiki ühe Kalevipoja lauaga lapikuks lüüa. Nutiseadmete kooliuksel ära korjamine võiks küll aidata.
a
abc/ 18. veebruar 2015, 17:04
Rääkisin täna koolis sellel teemal päris mitme klassiga. Kõik hakkasid artiklit lugedes naerma. Võibolla kusagil Eesti piirkonnas tõesti sellised koolid ning lapsed eksisteerivad, aga näiteks minu koolis mitte. Ja kool on üle 400 õpilasega. Täna sai räägitud vast umbes kolmandikuga, mis annab juba päris hea ülevaate. Mingite tobedate hilpude ja telefonide pärast meie koolis ei kiusata. Lapsed ei tuleks sellise asja pealegi.
t
to abc/ 18. veebruar 2015, 17:08
Ilmselt oled erakoolist. Heal järjel inimesed ei otsuta teiste üle riiete ja telefonide järgi. Seda teevad vaesed, kes kõigest väest püüavad eluga hakkama saada, vaatavad seepe ja valivad reformi. Ikka endale ette kujutades olematut paremat elu. Nii ostetaksegi mõttetu nutitelefon ja siis võetakse SMS laenu leiva jaoks.
l
Lp./ 18. veebruar 2015, 17:40
abc! Mis ametikohta koolis pead? Miks arvad, et õpilased on Sinuga avameelsed? Oma kooliajast mäletan, et õpetajad ei teadnud kuigi palju, mis koolis tegelikult toimub. Olid küll "koputajad", kuid need olid teada ja käituti vastavalt. Edu Sulle!
a
abc/ 19. veebruar 2015, 00:57
o
on ikka matsid/ 18. veebruar 2015, 16:27
Ega siin midagi muud polegi kui Reiks on geiks.
o
on ikka matsid/ 18. veebruar 2015, 16:27
Ega siin midagi muud polegi kui Reiks on geiks.
o
on ikka matsid/ 18. veebruar 2015, 16:26
Ega siin midagi muud polegi kui Reiks on geiks.

o
on ikka matsid/ 18. veebruar 2015, 16:26
Ega siin midagi muud polegi kui Reiks on geiks.
o
on ikka matsid/ 18. veebruar 2015, 16:26
Ega siin midagi muud polegi kui Reiks on geiks.
o
on ikka matsid/ 18. veebruar 2015, 16:26
Ega siin midagi muud polegi kui Reiks on geiks.
e
Eesti mees/ 18. veebruar 2015, 16:07
No nii , neid kes teisi kiusavad koolides ...... on vaja neid endid kiusata samaga ja las siis tunnevad mis tähendab kiusamine . Moned tatikad arvavad , et nendest kõvemaid polegi olemas .
Vaat on ju nii , et kui paha tegia kohtu ette pannakse , siis on sellise näoga , nagu oleks püksi sittunud aga muidu kuramuse kõvad mees , pane see kangelane tööle , siis pole meest kuskil , aga teisi kiusama on mees omal kohal .
v
18. veebruar 2015, 15:53
Vinguge veel nn eliitkoolide kallal. Huvitaval kombel nendes koolides õpetajad teavad, mis koolis toimub. Veelgi huvitavam on, et kedagi ei huvita, mis su lapsel seljas on. TPL on kool, millest ma räägin
p
Pop poiss pealinnast/ 18. veebruar 2015, 14:11
See asjade kultus on mõneti pseudo, et mitte vaadata probleemi tegeliku olemuse suunas.
Oletame, et kõigil oleks yhtmoodi soengud, kooliriided ja ei yhtegi tehnovidinat - voi vastupidi, viimasepeal tehnika. Mis te arvate, et siis ei oleks kiusamist?
Märksõnadeks on siin kodu, empaatia, loov mõtlemine ja julgus eristuda.
Kui vanemate oskus probleeme lahendada piirdub uute asjade ostmises või lapsega kajumises, siis sealt head tulemust ei tule. Pigem votab laps selle kaitumise enesega kaasa. Empaatia puudumine on naha nii liikluses, kui kaubanduses - ka suurte seas. Ja lõpuks see pidev ekraanide vahtimne ning ainult enese motetega tegelemine viibki selleni, et puudub oskus kiirelt reageerida mõnele ootamatusele.
Minu lahendused läksid nii - ei yhtki tehnovidinat koolis - ma olen nii cool, et minuga raakimiseks tuleb tulla kokku saama. Ja olengi cool(ise motlen pigem nii) - kooli bandist igasuguste yrituste korraldamiseni... Riided on alati ilma firmamarkideta, sest logod on nõrkadele
Sellise suhtumise tulemusena käib suurem osa klassist ilma telefonideta ringi, tunnevad end mugavalt just neis riietes mis seljas on ja mis peamine...oma vahel raagitakse ja elatakse yksteise tegemistele rohkem kaasa, kui like nupule vajutades
m
Mari/ 18. veebruar 2015, 13:09
Peab ikka sügavalt mõtlema, kas ma ikka tahan lapsi. Ei kujuta ettegi, mis toimub veel 10ne aasta pärast. Olen alati mõelnud sellele, et koolides võiks olla koolivorm. Vanematele soodsam ning lastel rahulikum. Kahju on sellist teksti lugeda. Väga.
j
Jüri/ 18. veebruar 2015, 13:27
Kus ta siis soodsam on. Kui kõigile kehtestatakse koolivorm, siis see on suur äri. Neile vormidele väänatakse selline hind, et nutad ja maksad. Hiinast toodud dress või kampsun on kordades odavamad.
K
./ 18. veebruar 2015, 14:22
Koolivorm? Ja siis nutetakse et kõik on nii hall mass et julge erineda.
l
Liisu/ 18. veebruar 2015, 13:05
Elan väikeses kohas. Lapse klassikaaslase ema peab väikest kui suhteliselt kallist "teise ringi poodi" Tahtsin oma lapsele sealt jopet otsa aga laps palus seda mitte teha. Klassikaaslasel pidi olema ülevaade, mis riided tema ema poest ostetud on. Ostsin siis jope lapsele suuremas linnas olevast "teise ringi poest". Selle vastu polnud lapsel midagi.

a
a/ 18. veebruar 2015, 13:03
sellised kiusajad tuleks palja persega kooli saata siis ehk kaob siuke kiusamine ära
v
vormikandja/ 18. veebruar 2015, 12:56
Koolivormi kehtestamine ei ole mingi lahendus. Praktika on näidanud, et nende vormide hinnad on kõrgemad, kui taaskasutuspoe firmariietel. Koheselt tekib hulk inimesi, kes ei jõua lastele koolivormi osta ja neid hakatakse selle pärast narrima.
o
ott/ 18. veebruar 2015, 13:00
siis peaks riik need koolivormid õpilastele tasuta võimaldama ja telefone ei tohiks üldse kooli kaasa võtta.
v
vormikandja/ 18. veebruar 2015, 13:16
Teoorias, peaksid inimesed ise otsustama, mida riik neile võimaldab, mida mitte. Praktikas teeb kõik otsused võimul olev väike grupp inimesi ja neid enamuse arvamus ei huvita.
t
Toomas/ 18. veebruar 2015, 21:18
Ma ei julgeks last ilma telefonita kooli saatagi. Äkki juhtub mingi õnnetus ning lisaks saan ise alati kontakti kui peaks vajadus tulema.
t
TOOMAS SA OLED JU TÄITSA LOLL/ 19. veebruar 2015, 09:48
KUIDAS SIIS ME VENEAJAL KOOLIS KÄISIME KAS SUL OLI TELEFON KAABLIGA JÄREL
3
33/ 18. veebruar 2015, 12:44
Siis pole ju midagi muutunud :P alati nii olnud ja ükskõik kui palju selle teema kallal hüpata
, nii see ka jääb. Paneb varakult paika kellel on iseloomu ja kellel mitte. Ja muide omast vanast koolist need räbalad lapsed suht hea elu peal nüüd ja need ema isa raha peal elajad kas ehitajad või muidu sööjad.
v
Viivi/ 18. veebruar 2015, 12:32
Väga palju aitab koolikiusamist vältida klassijuhataja sekkumine.Tean klassijuhatajat kes kirjutas märkuse ka selle eest kui keegi vahetunnil teisele halvasti ütles ja seda juba esimesest klassist alates. Nüüd neljandas klassis on kõige ühtehoidvam klass ja keegi ei kiusa kedagi.
n
nojah/ 18. veebruar 2015, 15:03
aga kui õpetaja ei tee märkamagi. ja kui siis küsid, et kuidas klassis kiusamisega on, siis on eiei, mina pole midagi märganud, no nügivad vahel üksteist aga see on sõbralikult. tegelikult ei ole sõbralikult, õpetaja ei viitsigi märgata, tuleb lisatööd juurde ja pole enam nii mugav. ja siis kiusaja vanemad teevad suured silmad, et oi, meie oleme oma last kasvatanud nagu oleme osanud. ju te siis ei ole osanud. ja oleks siis riiete ja asjade pärast, oh ei. lihtsalt laps on vaikne ja tagasihoidlik. sellele võib ju õues lund krae vahele toppida...
l
lähtugem/ 18. veebruar 2015, 12:30
tõsiasjast, et laps on kõigepealt koduse kasvatuse viii ja sellise vilja kasvatus algab lapse sünniga või enamikku aspekte arvestades ca 30 aastat enne lapse sündi. Kui lapse kasvatus rahakoti või tänava hooleks jäetakse, ei maksaks neil vanematel süüdlaseid kaugelt otsida, piisab pilgust peeglisse. Enamik kiusajaid (väärakaid) on just hoolimatu (osavõtmatu) kasvatuse vili, alles seejärel kõik muu.
m
MURTUD RUKKILILLE ÜHING/ 18. veebruar 2015, 16:32
a
Arvan.../ 18. veebruar 2015, 12:14
..et kiiremas korras kehtestada kõikides Eestimaa koolides ühtne koolivorm.Vähemalt ei ahistata koolis riietuse järgi,miks sellist seadust pole veel kehtestatud kallid haridus ametnikud?Kas on raske selline Seadus kehtestada?
e
E./ 18. veebruar 2015, 12:41
Kohustuslik ühesugune koolivorm pole sellepärast hea mõte, et siis tuleksju igale lapsele vähemalt kaks vormi soetada. Ega 5 päeva ei saa samaga käia, vahepeal tuleb seda pesta ja triikida ka. Sellepäradt ongi väheamlt kagte vormi vaja- kes seda kinni jaksaks maksta. Mina ise olens ellest põlvkonnast, kui meil oli koolis kohustuslik vorm. Mäletan, kui mu sinine pihikseelik läks pesus kokku, ehkki seda pesti ju käsitsi, mitte masinas (sisaldas ilmselt mingil määral villast ka). Siis ei olnudki nii peeni masinaid, millega oleks võinud villast riiet pesta, meil oli tavaline Riga. Ühesõnaga pihikseelik läks kokku, oli mulle pisut väike, ise ma olin juba mingi 13 aastane, ja siis üks õpetaja kooolis tegi mulle märkuse, et millal ema mulle uue pihikseeliku ostab. Eks ta siis kohe järgmisel päeval ostis ka. Ma ei pea tänapäeva hügieeniarusaamade valguses meldavaks, et keegi käib 5 päeva nädalas samade riietega, riideid tuleb iga päev vahetada. Sellepärast ongi hea, kui pole koolivormi, või on mingi vestike. Või siis tõesti, et vähemalt 2 komplekti seda vormi. Mis sobiks rikkamatele.
a
aga/ 18. veebruar 2015, 12:09
...kuhu jäid need vaesed eestlased? Firmariided, nutiseadmed....
t
to aga/ 18. veebruar 2015, 12:16
Kellel on, kellel ei ole. Ega raha maa pealt kadunud pole. Vaid jaotumus on väga ebaühtlane.
t
Toomas/ 18. veebruar 2015, 21:20
Nutitelefonid ei maksa mitte midagi enam. Pm nuppudega telefone enam ei müüdagi eriti, ning kui müüakse siis samaraha eest saad juba odavama nutitelefoni. Nutitelefon ei ole mingi luksuskaup.
r
respekti retsept/ 18. veebruar 2015, 12:06
Küsiti minultki koolis ükskord mis telefon mul on. Vastasin ausalt ja selge kõva häälega, et kümneeurone Samsung.

m
Marek/ 18. veebruar 2015, 12:06
Telefoni pole lapsele ūldse vaja . Hakkad tōōl kāima , ostad millise tahad . Riided osta kaltsukast , seal kōik firmad olemas ja hulga ehtsamad , kui Kātlim Marani armaanid .
e
E./ 18. veebruar 2015, 12:45
Mul käib poeg esimest aastat ülikoolis ja ma kavatsen talle varsti sünnipäevaks nutitelefoni osta- nüüd on ta selleks juba nõusoleku andnud. Tunneb juba ise ka, et telefoni on vaja. Viimased umbes 7-8 aastat on ta rahumeeli ilma telefonita hakkama saanud. Tal on tavaline mobiltelefon olemas, ostsin talle millaski 10 a tagasi, ta lihtsalt ei kasutanud seda eriti, vedeles niisama laual. Vedeleb siiani kusagil.Meil on kodus lauatelefon ka, ja kui ta koolist tuli, siis ma sain talle töölt lauatelefoni peale helistada, et kuidas läheb jms. Mobiil oli hädajuhtumiteks, kui läks kuhugi matkale või muidu kaugele, nt laagrisse, siis sai ikka helistada.
e
E./ 18. veebruar 2015, 12:48
Ja lian veel, et mitte ühtegi minu kolmest lapsest pole mitte kunagi mitte ükski kaasõpilane kiusanud selle pärast, mis neil seljas või jalas on. Võimalusi on olnud erinevaid, mõi aeg on nad käinud firmarieites ja mõni aeg humanitaarabi riietes- kunagi pole keegi riiete pärast kiusanud. Kui välja arvata seik, et vanem poiss sai kunagi Karlova koolis võimlemises ühe, sest tal olid kohustuslikud valged sokid pesus ja ja jalas olid mingid tavalised mustad sokid.
m
mm/ 18. veebruar 2015, 17:24
Vaata kaltsukast pole kül mõtet riideid osta, uuel riidel on komme võtta oma vorm kandja kehakuju ja hoiaku järgi. Kaltsuka riietega näeb inimene välja nagu firma märkidega herne hirmutis, need riided ei istu selga kohe kuidagi ja ei hakka istuma kah.
k
Koolivorm~!/ 18. veebruar 2015, 12:05
Koolivormi kandmine tuleb taastada ,ning rahva ühtne sotsiaalne staatus,küll siis ka asjad parema pöörde võtavad!
j
Ja ....../ 18. veebruar 2015, 13:32
telefone koolis ei kasutata, saab helistada vajadusel kooli kantseleist tavatelefonilt.
Saksamaa kogemus.
m
mh/ 18. veebruar 2015, 12:03
Mu tüdrukut kiusati või täpsemini narriti ka, et tal pole aifouni - poolel klassil on (absurd).
Selgitasin talle hinda ja kõike muud, mida selle papi eest saab, mis üle jääb. Mölin lõppes paugupealt kui ta tsikliga kooli viskasin. Kuuri all ootab kevadist 14mnendat sünnipäeva oma kaherattaline.
Hoobilt selgus, et aifoun, armani ja gucci pole üldse kõige änksam, hoopis tsiklid on.
Asjade maailm mu tagumik :(
a
Appi/ 18. veebruar 2015, 12:03
Tean seda omast käest. Mäletan kui tulid moodi alt laiad teksad. Olin vaesemast perest ja mu emal ei olnud neid võimalik osta. Koolis kiusati et näed sul neid ei ole, kas sa oled vaene või. Tol ajal ma ei teadnud eriti kui kallid riided on, kunas mu ema ostis mulle alati ise riideid. Nüüd olles 2 poisi ema saan aru kui palju ikka riiete ja jalanõude peale läheb. Olen ise mõelnud et võiks olla koolivorm ja nutiseadmed ära keelata koolis. Muidugi koolikotid võiksid ka ühesugused olla.
l
Liisu/ 18. veebruar 2015, 18:44
Ja sokid ja kingad ja soengud ja aluspesu ja kõik ikka ühesugune, sest muidu leitakse ikka põhjus norimiseks. Ja ehted tuleb koolis keelata ja koolivormi võib teha vaid üks firma, et ei tekiks odavamat/kallimat või parema/halvema firma koolivormi jne.
Koolivorm pole kiusamise osas mingi lahendus. Või üritab keegi siin väita, et nõuka ajal kiusamist polnud? Vorm tekitab vaid lisa väljaminekuid ja pingeid kehvemal maj. järjel olevatele peredele, sest hetkel võid kooli panna suht suvalisi riideid, mida saab ka mujal kanda, aga koolivormi tuleks minimaalselt kaks lisa riidekomplekti osta.
c
c / 18. veebruar 2015, 12:01
Sellepärast oleks õige kui koolis oleks vähemalt nooremates klassides kena koolivorm ja nutiseadmete kasutamine peaks olema koolis keelatud. Peale kooli aega küll nendes molutada.
p
plugina ohver/ 18. veebruar 2015, 11:59
Õhtulehe leheküljel valimatult (kõik ei ole lõustaraamatu kliendid) lugejaid ründava Facebooki suhtlusplugina „Tervist24“ igapäevane parmuna tüütu soovitus „Ole kursis värskemate terviseuudistega“ võib alates kolmandast lugemiskorrast tekitada stressi, mille tulemusena tõuseb vererõhk ja väheneb immuunsüsteemi tõhusus.
b
Bill de Berg/ 18. veebruar 2015, 16:25
aga see on ju ajakirjanduse mõte.
m
miku/ 18. veebruar 2015, 11:59
Ma ei saa aru, miks ei ole kedagi haridussüsteemis, kes alustaks seda koolikiusamise probleemi lahendamist õigest otsast. Tundub nagu oleks koolikiusamine nakkushaigus, mis kusagilt tuleb ja selle vastu ei saa. Tuleb avalikkustada need kiusajad ja nende vanemad ja õpetajad, kes seda soosivad ( teevad näo nagu ei märkaks). Praegu tundub, et on ainult kiusatavad, aga kes kiusavad, seda ei ole kusagil kuulda. Tehke koolides seinalehed,kuhu pannakse kirja nende kiusajate nimed ja hoiatused, kui nad oma suhtumist kaasõpilastesse ei muuda, siis visatakse koolist välja. Isegi oleks hea, kui oleks kiusajate erikool, eks seal on siis näha, kuidas nad omavahel hakkama saaksid. Kooli juhtkond võik kiusajate vanematega tegeleda. Praegu aga muud ei kuule, et kiusatakse ja püütakse neid abistada, keda kiusatakse. Probleem ei ole kiusatavates, vaid kiusajates. Nii lihtne see ongi!!!!
p
Piret/ 19. veebruar 2015, 10:17
Minu arvates päris hea idee - kooli isiklik häbipost (kiusajatele siis), nagu kunagi olid stendid kiituskirjade ja saavutustega kõigile nähtaval. Ameerikas on ju näiteks kohti, kus sunnitakse vargaid käima silt kaelas selle poe ees, kust ta varastas. Jah, see on küll alandamine, aga minu arvates on ühiskond läinud liiga kaugele selle "kõik on kõigile ubatud"-praktikaga! Lihtsalt noomimine, et ära rohkem nii tee, ei mõju.
k
kõik/ 18. veebruar 2015, 11:56
algab kodust ja laps on kodu peegel....!
t
to kõik/ 18. veebruar 2015, 12:20
Mitte ainult kodud. Kogu meie ü hiskond on asjadekultusest nakatunud. Mida pealetükkiv reklaam agarasti veelgi õhutab. sest kaubanduses tõuseb siis käive ning kasumid. Kiirlaenude andjad saavad aga oma lõa otsa uusi ullikesi.
M
!/ 18. veebruar 2015, 12:27
Mitte ainult kodud, kogu ühiskond on asjadekultuse lummuses. Mida pealetükkiv reklaam veelgi õhutab
M
!!/ 18. veebruar 2015, 12:36
Mitte ainut kodu, kodu ühiskond on asjadekultuse maanias.

t
Tase/ 18. veebruar 2015, 11:55
Asjaolu, kus õhtuleht kommentaare kustutab, on tase omaette. Kahjuks ei muuda see fakte olematuks! Artikkel haiseb lastekaitse tellimuse järele- alla nutika ja Armani ei saa tänapäeva laps enam hakkama.
s
svd/ 18. veebruar 2015, 11:47
Jääb mulje, et see on pigem nn "tavakoolid" ja maakoolide mure, kus on vaesem rahvas koos. Et kus endal pitsitab, seal on teisele hea võimalusel nina pihta anda ja siis ise mõnusalt end tunda.
Võrdluseks - lapsed õpivad tasulises erakoolis, kannavad koolivormi, nutiseadmete kasutamine koolimajas on kuni 5-nda klassini keelatud. Mu lapsed pole eal nõudnud mingeid sheffe riideid ega telefone ega ei ole ka kunagi kaaslasi kommenteerinud, et kellel mis on ja tahaks ka.
e
E./ 18. veebruar 2015, 12:52
Nõustun täielikult svd kommentaaridega. See on rohkem vaesemate ja harimatute perede probleem, et nõutakse igasuguseid imeassju. Normaalses peres lepib laps sellega, mis talle ostetakse ja ei väärtusta niipalju igasugust träni, kui just vaimseid väärtusi. Mis ei tähenda, et peres peaks rahaprobleem olema.
s
sibul/ 18. veebruar 2015, 14:12
Ka meie tasulises erakoolis käivad lapsed esimesest viimase klassini terve nädala koolivormiga,see on mugav ja kannatab kòike,ka soppa ja auke. :) Uusi ja kalleid riideid meie lapsed ei nòua,pigem tuleb neid jòuga ostudele viia. Telefone kooli viia ei tohi ja suuremad mòtlevad uue telefoni peale kui vana otsad annab. Kiusamisest pole kuulnud. Ütlemist on ette tulnud,tavaliselt lahendavad lapsed asjad omavahel ära aga alati vòib kooli abi paluma minna ja seda ka saada.
Tòsi on,et kiusatavatel on täitsa ükskòik ,millised on kiusajate motiivid ja psühholoogilised tagapòhjad. Kool peab ja on vòimeline kòigile lastele rahu ja heaolu garanteerima.
t
Tasuline erakool/ 18. veebruar 2015, 14:27
See on muide hea komm siin. Oleks muidugi huvitav ka teada, et millises tasulises erakoolis. Ega siis ei olegi erilist probleemi vist kui laps käib tasulises erakoolis kuna seal ma arvan, et eriti ei lastakski mingitel sellistel asjaoludel nagu kiusamine südamerahus jätkuda, nii, et õpetajad pigistavad silma kinni ja ei teevad näo nagu nad ei märkakski ega paneks midagi tähele mis ümberringi toimub. Ei usu mina seda asja, et need õpetajad tavakoolides ja maakoolides ei märkaks midagi. Erakoolis ma arvan, et isegi kui nad ei märka, siis kui ikka lapsevanem ehk kooli otsene klient hakkab asja vastu huvi tundma küll siis juba märgatakse ka, aga tõenäoliselt ei lasta sellistel asjadel lihtsalt juhtuda ja kord on majas.
Kooli vorm ja nutiseadmete keelustamine kuni 5 klassini viitab juba iseenesest heale kooli kodukorrale.
Paistab, aga selle näite puhul juba nii, et me olemegi teel erakoolide suunas ehk varsti ongi ainult erakoolid. Turumajanduslikus ühiskonnas on see muidugi mingismõttes ka õige kui õpetajate palk ja töökoht on otseses sõltuvuses kliendist ehk lapsevanematest nagu ka enamuses valdkondades on see nii, et klient otsustab kellet ja mida ta ostab.
Põhimõtteliselt võikski siis nii olla, et klient ehk lapsevanem ise otsustab millise kooli ta oma lapsele valib jne. ning vastavalt sellele alles seejärel saab kool oma raha, et õpetajatele palka maksta jne. Seega riiklik rahassüsteem kus raha tuleb ühiskatlast(kuna see aitaks lihtslat vaesemaid nagu praegugi) võiks jätkuda, aga tuleks sisse viia vaid väikesed muudatused ja nii ka näiteks tervishoiusüsteemis. Ehk siis põhimõte nagu turumajanduslikus ühiskonnas juba tavaks, et klient peaks olema üldjuhul kuningas.
Praegu on nii, et lapsevanem võib ju kooli rääkima minna, aga seal tehakse võibolla imestunud nägu, kehitatakse õlgu ja öeldakse, et tõsi ka või, et ei ole ja mõeldakse, et lapsevanem ajab lihtsalt jama või teeb sääsest elavandi ja öeldakse, et tõesta kõigepealt jne.
l
Lisaks veel/ 18. veebruar 2015, 14:38
See on väga imelik, kui saja, paarisaja õpilasega koolis mitte ükski õpetaja ei märka midagi. Seda ma lihtsalt ei usu ja kui ükski õpetaja tõepoolest ei märka midagi, siis ma ei imesta kui neid endid hakatakse ka varsti kiusama või nad kardavadki ja elavadki juba õpilaste hirmuvalituse all, mis pole ka sugugi kummaline, sest seadused on meil ju sellised nagu nad on ja õpilastel on suured õigused. Aga kuhu jäävad seljuhul õpilaste kohustused ?
On ju ilmselge, et vaja on seadusi muuta, sest senine olukord kus õpilastel on üksnes õigused, aga kohustuse kohapealt on nii, et kui nad ei täida, siis ei juhtu nendeg amidagi ja karta pole neil enmasti midagi.
Loomulikult ei taha siis ükski endast lugupidav õpetaja väga sekkuma ja jamama hakata, sest pole teada, et millega see kõik lõpeb. Äkki teeb näiteks mõni rikas lapsevanem koolile kalli kingituse või annab näiteks koolidirektorile altkäemaksu või on muidu kooli juhtkonna ja direktoriga soojades suhetes ning hoopis see õnnetu õpetaja lastakse lahti, et tegi nö. ülekohut ja kutus kedagi korrale ja viisakalt käituma ja üritas midagi positiivselt lahendada.
m
Mari/ 18. veebruar 2015, 11:47
See on depressiivsete väikelinnade probleem, Tallinna põnnid käivad rahus 15 € rahvatelefonidega ringi ja karjuvad neile Eesti popsteeridele - sa oled igav. Ise kuulavad 60ndate popjazzi, kolmandas klassis, kujuta ette
a
Aff/ 18. veebruar 2015, 11:47
Vähemalt endal oli 1990ndatel koolis käies suurm osa õpetajatest aastaid samade kaltsudega tahvli ees. Ime siis, et õpilased eeskuju ei võta ja prügikastiriietega koolis ei käi. Muidugi peavad olema ilusad, puhtad ja selga istuvad riided, nii vaene pole võimalik olla isegi eesti nimelises wc potis, et riideid ei jõua kusagilt HMist või zarast osta lastele...
a
18. veebruar 2015, 15:33
aga vaata, et sinna HM ja Zarasse jõuda meab mõni ka vähe pikema reisi ette võtma, ei piisa trammist, trollist, linnaliinibussist :) Kas sellisel juhul see riie ikka tuleb nii odav kätte kui väita.
j
ja ja/ 18. veebruar 2015, 11:46
koolivorm.....rääkige sellest vanematele,saate kuulata,mida nad sellest koolivormist arvavad.Kus nende võsukesed siis saavad oma firmariideid näidata ? Koolikott peab ka niisugune olema,et see NIKE kiri ikka paistab väääga kaugelt, et ikka kõik näeksid,minu lapsel on firmaasjad.
s
svd/ 18. veebruar 2015, 11:45
Aina enam jääb mulje, et see vaesuse (no ei ole ju tegelikult vaesus, pigem tavalisus) eest kiusamine on just maapiirkondades ja nn mägede "tavalistes" koolides. Et kui endal pitsitab, siis saab kergenduse, kui kellelgi on olukord kehvem. Võrdluseks - lapsed õpivad tasulises erakoolis, kannavad koolivormi ja kuni 5-nda klassini koolis nutiseadmed keelatud. Helistavad koolimaja ees vahel vanematele, kui tunnid läbi. Keegi ei noki, kordagi pole lapsed i-phone nõudnud ega kommenteerinud, mis teistel on. Vanad kuomad jalas tambivad kooli ja nii on seal paljud. See pole neile alus, mille põhjal kaaslasi hinnata.
Ü
!!!/ 18. veebruar 2015, 11:44
Ühiskonna pahupool peegeldub ka lastekollektiivides. Kui muuga pole uhkustada, siis kas või oma rikkuse ning kalliste firmaasjadega. Ja kuulutada oma seltskond kinniseks eliidiks. Poolrikad poevd siis nahast välja, et ise kah sinna sisse trügida. Aga iga eliit vajab ka paariaid, keda mõnitada. Sest paariat mutta tallates on kõige mugavam ning efektiivsem omaeenda kõrgemat seisust rõhutada ning demonstreerida.
e
empaatiavõime/ 18. veebruar 2015, 11:43
Nagu vanemad kodus ees, nii lapsed koolis takka järgi. Kontrollige oma sõnakasutust. Õpetajad muidugi ei näe midagi, hakka veel oma väikese palga eest sellise asjaga tegelema. Suurt rolli mängi muidugi ka 'väikese koha sündroom'.

j
JEEP/ 18. veebruar 2015, 11:37
Tüüpiline klassivahe ja omaenda paremuse rõhutamine!
Tsitaat ajaloolisest romaanist "Vale Nero" (pilkelaulust pottsepa kohta, kes esines vale isikuna kuid kelle pettus paljastati)
Tea, meister, Punane tänav sul passib,
seal on sinu savimassid.
Sa ei sobi härrasklassi!
k
kallid riided/ 18. veebruar 2015, 11:35
Kas nad tulevad kooli hinnasiltidega küljes? Ilus ja kallis pole sünonüümid. Tean lapsi, kel üldse pole telefoni või on kõige odavaim, sest kipuvad kaotama, Probleem pigem on konkreetses klassis ja klassi juhatajas, kui ta pole osanud paikka panna väärtusete skaalat
n
naisuke/ 18. veebruar 2015, 11:57
Mitte ükski klassijuhataja ega direktor ei suuda paika panna seda, mida kodus paika ei panda!
a
AA/ 18. veebruar 2015, 11:32
Õpetajad ei näegi kunagi midagi, sest nende kohus on ainult teadmisi pähe taguda. Tagatipuks on nad enamus ise ka parajad terroristid ja ahistajad ning kohtlevad tihtilugu õpilasi ebavõrdselt.
j
18. veebruar 2015, 11:36
Ja lastevanemate kohustus on ainult sünnitada?
a
AA/ 18. veebruar 2015, 18:45
Noh ma pidasin seda silmas, et nad lihtsalt ise ei pea vajalikuks endast rohkemat anda.
i
ikka/ 18. veebruar 2015, 11:27
Mitte kõigi kallal noritakse kehva materiaalse olukorra pärast. Noritakse nende kallal kes ei suuda ennast kehtestada või enda eest seista.
a
aivo/ 18. veebruar 2015, 10:31
aga Eesti inimese hyydlause ju ongi,et naabrist parem!
m
muig/ 18. veebruar 2015, 11:57
Ja selle nahka eestlaste ühiskond lähebki.
t
TKG/ 18. veebruar 2015, 10:30
Tallinna Kuristiku Gümnaasiumis näiteks on põhimõtteliselt kohustuslik koolivorm.
Inimesed, rääkige oma lastega. Ka 12-14 aastastel on olemas empaatiavõime, kui see osata esile tuua. Mu oma plika on praegu just sellises "kohe-kohe" vanuses. Ma küsin talt üsna tihti, kuidas on neil klassis või ka teistes klassides, mida ta rohkem teab, üksteisega läbisaamine ja kas kedagi narritakse/kiusatakse. Olen teda julgustanud, et kui ta midagi sellist märkab, tuleb sekkuda. Kas neile narrijatele selgeks teha, et see pole õige tegu või vajadusel ka informeerides õpetajat. Kui keegi arvab, et sel juhul on tegemist "koputajaga", lasku käia. Minu arvates on olulisem selle kiusatava lapse psüühika, kui mingid "kaebupunn! kaebupunn!" arvamused. Samuti olen talle juba maast madalast teinud selgeks, et ühtegi inimest ei tohi iialgi lahterdada selle järgi, kui rikas või kui vaene on tema või tema vanemad. Kui enamik lapsi näitaksid oma hoolimist, oleksid need narrijad sellises vähemuses, et nende mõju oleks juba suhteliselt tühine.
n
naine/ 18. veebruar 2015, 10:29
Nõustun eelmise kommenteerijatega, see ikka perekonna süü ka. Kui last ikka kodus õpetataks teisi austama, jääksid sellised asjad olemata.
h
hhh/ 18. veebruar 2015, 10:27
See tähendab seda ,et üle riigi peab olema koolivorm ja telefonid tuleks koolis keelata....õppetöö segajad ainult. 15 aastat tagasi sai koolis käidud ilma telefonita ja midagi ei jäänud tegematta ega õppimatta. Bussi talvel ei tulnud siis läksin jala koju ja mis see noorele inimesele ära ole......
a
AA/ 18. veebruar 2015, 11:39
Tegelikult ei muuda see koolivormi olemasolu ja telefonide keelustamine midagi. Selliseid peksualuseid on olnud alati ja ega nad kao, kui riietus jne ühtlustatakse. Küll leitakse põhjuseid, et kiusata, kui ikka kodune kasvatus on vastav ja küll leidub ka neid kiusatavaid, kui ei olda piisavalt tugeva loomuga.

o
oh jumal/ 18. veebruar 2015, 09:39
kooli psuhholoog ei ole kuulnud ei korgkoolis ega elus, et pesemata riietega tulevad kooli lapsed, kelle on arengupeetusega voi joodikutest vanemad, eks tav poordugu nene poole.
Hea, kui opetaja oma uhte ulikoolis opitud ainet tunneb, mingit pedagoogikat ilmselt ei opetata, niisama inimlikkust on vahestele opetajatele looduse poolt voi oma kodunt kaasa antud, osa on ju lausa sadistid.
Ah opetaja sattus kohale, kui opilast peksti... nad ju teabad vaga hasti keda kiusatakse ja uldiselt on just opetaja see, kes opilasi kiusab, see pole ju mingi saladus.
Soomes muide on seadus, ja kui kiusatud lapse vanemad kohtusse poorduvad, peab kool, siis kool, maksma perele valuraha, mis tavaliselt on 100 000 kuni 150 000 eurot, ja kiusamine ongi loppenud. Soomes ei ole koolides ei psuhholooge, logopeede, huvijuhte, sotsiaaltootajaid, ega muid selliseid ja parast trahvi oskab direktor opetajaid valida. Soomes palgatake enamikus koolides opetajad oppeperioodiks, suvel voivad mujale toole minna voi tootukassa rahast elada.
l
lugeja/ 18. veebruar 2015, 08:58
Vanemad on ju ees samasugused, et kellel ikka ägedam auto pee all jne
M
.../ 18. veebruar 2015, 08:26
Mina tunnen naist, kes käib ise väga näruselt riides ühe ja sama kampsikuga, sest kulutab kogu oma palga poegade ülikallite firmariiete ja nutikate peale. Et neid ei narritaks. Seega ärge arvake, et need on rikkurite lapsed, kes uhkelt riides.
k
kampsik/ 18. veebruar 2015, 11:55
m
Mimm/ 18. veebruar 2015, 11:57
Rikaste inimeste lapsed (ja ka rikkad inimesed ise) on tavaliselt väga tagasihoidlikult riides ja asjadele ei pöörata mitte mingit tähelepanu, sest see pole oluline. Kes on tavaliselt kullas ja karras? Kes lähevad jõuluks ja sünnipäevaks kingituste ostmisega kasvõi pooleks? Õige - need, kes seda endale lubada ei saa. Rikas inimene ei mõtle sellistele asjadele. Asjad ja väline butafooria on vaese inimese pärusmaa - vaese nii rahaliselt kui vaimselt ja tihtipeale käivad need kaks käsikäes.
n
naisuke veel/ 18. veebruar 2015, 08:20
Lapsele ostetakse lasteaia lõpetuseks kallis nutitelefon, 6aastase sünnipäeva peetakse turismitalus- kas 10aastaseks saamist tähistatakse kuu peal- ikkagi MEIE lapse juubel?
Siin ongi kiusamise alge pluss see, et peres puudub usaldus, tahe mõista, tolerantsus teiste vastu. Endil dziibivõlg 10 aastat kaelas...
k
Kadi/ 18. veebruar 2015, 08:20
Enesekindlat last ei kiusa mitte keegi, olgu tal seljas või taskus ükskõik mis.
m
Madli/ 18. veebruar 2015, 08:21
oled Sa ühtki koolikiusamist või selle põhjust näinud; ette kujutada osanud?
a
ahso/ 18. veebruar 2015, 08:35
Millest sinu arvates see enesekindlus tulla saab, kui last kogu aeg narritakse, halvustatakse ja tõrjutakse? Mis või kes talle kooli seinte vahel kindlust pakub???
c
cd/ 18. veebruar 2015, 11:59
Mitte keegi ei paku kindlust vaid inimene peab ise olema enesekindel. Neid keda ei kiusata, st enamus ongi sellised.
l
lahendus/ 18. veebruar 2015, 08:13
Koolivorm ja rangelt keelata mobiilid ning elektroonika kooli seinte vahel.
g
Gerda/ 18. veebruar 2015, 09:33
Väga õige. Meie koolis ongi rangelt keelatud võtta kooli kaasa mobiiltelefone ja muud elektroonikat. Koolivormi küll pole, kuid võiks olla küll, keegi alles hiljuti tegigi kooli direktorile sellise ettepaneku.
Ja see et lapsed narrivad ja kusavad neid kellel pole uuemaid ja popimaid asju on tõsi ja seda juba lasteaiast peale. Kuulsin muide alles eile pealt kuidas 2 6-aastast tüdrukut mõnitasid õues ühte samas vanuses tüdrukut et vaata mismoodi sa riides käid, mingite vanade asjadega, me ei taha su sõbrad olla kui sa selliseid nõmedaid asju kannad ja mänguasjad on ka sul kõik nii titekad,miks ema sulle uusi asju ei osta? Läksin vahele, rääkisin nendega et nii ei ole ikka ilus ja käisin ka nende vanematega rääkimas. Loodan, et sellest oli mingitki kasu.
l
18. veebruar 2015, 07:58
Laps on kodu peegel. Kõik saab alguse kodust, kui vanemad juba kodus räägivad, et vaata kui nõme see on ja vaata, mis autoga ta sõidab jne. siis sealt see tuleb. Minule meeldiks väga kui oleks koolivorm, mitte sellepärast, et oleks mingit kiusamist, aga see tekitaks lastel ühtekuuluvuse tunde ja tuleks soodsam ka. Vahel on mul tunne, et ega vanemad ei pööra piisavalt tähelepanu ka, mis lapsega toimub. mina küsin iga päev lapselt, et mis täna tegite ja mis huvitavat juhtus. Tuleb küsida nii, et laps ei saaks vastata ühe sõnaga.
h
HeH/ 18. veebruar 2015, 08:15
justnimelt!
Laps võtab kooli kaasa need väärtused, mida ta kodust kaasa saab.
h
hei/ 18. veebruar 2015, 12:52
laps ei ole ainult kodu peegel. Tänapäeval on laps paljuski ühiskonna peegel. kodus võid õpetada palju tahad aga kui laps räägib asju mida kodus kindlalt ei räägita ja hiljem poetab et lasteaias see ja see ütles niimoodi - siis tihti on ahastus. Püüa kodus kuidas jaksad aga lasteaed,kool e. ühiskond teeb oma töö
a
18. veebruar 2015, 07:49
Asi on ikka inimeses endas. Kindlasti pole määravaks kallid riided või moodne mobla. Vanemad, aidake oma lapsi!!! Õpetage juba väiksest peale ise hakkama saama,sõprussuhteid looma, mõistma erinevaid inimesi ja olukordi. Rääkige oma lastega!
n
naisuke/ 18. veebruar 2015, 08:14
nii rumalat juttu 21.sajandil on häbi lugeda!
Loomulikult on lapsevanemad süüdi; need, kes karda ja kulda väärtustavad, mitte need, kes lapsi ilusti käituma õpetavad- just õpetavad...Millise kasvatuse Sina oled saanud- mitte mingisugust! Ehk vaid õpetuse teistest üle sõitma, et hiljem naerda: oo, teid polegi väiksest peale hakkama saama õpetatud...
k
Kas/ 18. veebruar 2015, 08:50
inimesed ei saa nagu üldse aru, mida 07:49 oma jutga öelda tahtis ?
e
Eiei/ 18. veebruar 2015, 11:59
Sa Said? Siis valesti said.
o
oh/ 18. veebruar 2015, 12:26
vaeseke Eiei, midagi tarka öelda ei ole, aga püüab ka sõnakese sekka poetada.

a
18. veebruar 2015, 07:46
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
m
Maakas/ 18. veebruar 2015, 08:10
Kas oled nikastanud või?Sellist jura ajad!Minu linnasõpradel on just rasked ketid ja x6-ed.
m
Miia/ 18. veebruar 2015, 07:45
Minu laste koolis on nii, et kooli võib telefoni kaasa võtta küll aga see tuleb tundide ajaks õpetaja kätte anda. Ka vahetundide ajal ei saa kasutada. Kätte saab siis kui tunnid läbi. Selgitus: tundide ega vahetundide ajal pole lastel telefone vaja. Peale kooli küll kui paljud vanematele helistavad vms. Normaalne!
p
ps/ 18. veebruar 2015, 07:38
Taastage koolides koolivorm-ja on kiusamist ka vähem.
Siis ei ole rikastel võsukestel millegagi eputada.
s
see on õige./ 18. veebruar 2015, 08:15
koolivorm, kaotada ära koolis olles telefonid, tahvelarvutid, teha koolis pikapäevarühmad neile kel raskusi õppimisega, võiks ka tagasi tulla õpetaja võim
t
Tore/ 18. veebruar 2015, 08:22
Eestis on ka neid koole, kus on koolivorm.
M
????/ 18. veebruar 2015, 07:23
Millised koolid Eestis ? nimed paluks.
n
naisuke/ 18. veebruar 2015, 08:16
No nimekiri võtaks suure tüki leheruumi...
v
võiks/ 18. veebruar 2015, 11:47
Netis panna otsingusse sõna koolivorm ja sealtki võib paljude koolide nimed leida.
a
18. veebruar 2015, 07:17
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
a
asi pole selles/ 18. veebruar 2015, 07:37
et ülikoolis ei räägitud vaid selles et õpetaja on ise pärit samasugusest keskkonnast ja arvab, et nii peabki
iga järgmine taolisest uhkustamise keskelt kasvanud põlvkond on eelmisest hullem
j
just/ 18. veebruar 2015, 08:18
Kui mina koolis käisin, siis kiusati ka ühte poissi sellega, et peideti tema kott ja asjad ära,sel ajal kui ta klassist väljas oli. Ja kui ta tunni algul mööda klassi jooksis ja oma asju kappidest otsis, siis midagi tegi õpetaja? Irvitas ja mõnitas kaasa, kuule mis sul viga on, mida sa sahmid seal.
r
RS/ 18. veebruar 2015, 07:16
Nendes kodudes peab ikka midagi korrast ära olema kus sellised kiusajad kasvavad.
k
Kadri/ 18. veebruar 2015, 12:59
Eks lihtsam ole süüdistada vanemaid, kes ei saa lapsele firma riideid lubada kui vanemaid, kelle lapsed on tõusikud.
o
oks/ 20. veebruar 2015, 23:46
See on õige küll, et vanemad ja nende soovid määravad laste saatuse. Dolfo oli ka väike ja nigel, aga proua Hitler soovis , et tema pojast tuleks suur ja tähtis mees. Nii läkski nagu me teame ja teame sedagi, et ilusad ja pikad kiusajad kärbiti peajagu lühemaks

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee