Hea ja sügav uni on inimesele väga vajalik, kuid paraku ei maga kõik rahulikult. Mida selleks teha, et uni oleks korralik? Mõnel ei kipu õhtul und tulema ja see ajab mõne inimese täiesti närvi.

Mida teha selleks, et uni oleks kvaliteetne? Annan selleks mõned soovitused.

Magama peaks mitte liiga kõva ja ka mitte liiga pehme madratsi peal. Tuba ei tohiks olla umbne ja liiga palav. Selleks tuulutage õhtul enne magama minekut magamistuba. Värske õhk aitab uinuda.

Kui und kohe ei tule, siis ei soovita seda minna voodisse ootama, vaid une tulekuni tuleks tegeleda meeldivate rahustavate tegevustega. Kui kohe uni ei tule, siis ei tohiks sellest närvi minna, vaid võib juua sooja teed või piima meega.

Enne uinumist oleks hea mõelda positiivseid mõtteid ja kiita ennast eduka päeva eest. Kindlasti ei sobi endale etteheiteid teha ja tegemata asjade pärast muretseda.

Leia päevas mõni huvitav seik ja meenuta seda. Meenuta,  kus asusid kui see juhtus, mis sul seljas oli, milline ilm oli, mida sa tundsid siis, meenuta kellega koos sa olid ja vii end tagasi sellesse huvitavasse hetke ja koge rahulolu tegusast päevast.

Magamistuba peaks jääma magamiseks ja seksimiseks ja voodi ei ole õige koht lemmikloomale. Koerale ja kassile tehke oma koht. Samuti ärge sööge voodis enne magama minekut, sest see teeb paksuks ja söögipuru on väga ebamugav linade vahel.

Televiisor, arvuti ja mobiil peaksid olema elutoas või kabinetis, mitte aga magamistoas, kus nad segavad rahulikku uinumist. Eriti segavalt mõjub mobiil, kui ta öösel heliseb ja ülesse ajab, see segab sügavat und,  millest organism kosutust saab. Märulifilmide ja sõjafilmide vaatamine enne uinumist paljudele ei sobi, sest need tekitavad liialt tundeid.

Sügav uni mõjub tervisele hästi, kuid kõige heaga tuleks ka piiri pidada. Täiskasvanu normaalne unevajadus on keskmiselt 9 tundi ja rohkem ei ole vaja voodis vedeleda. Ma loodan, et minu soovituste järgimine toob teile rahuliku ja kosutava une.

Jaga artiklit

1 kommentaar

loen numreid   /   12:59, 16. veebr 2015
Mina katsun kõik mõtted, mis pähe tulevad maha suruda ja üldse mitte mõelda, see on raske, aga äraõpitav. Hakkan lugema numbreid 77-st tagasi ... 72 juures haigutan ja loen hästi aeglaselt neid numbreid, veel parem kui 5 või 7 kaupa tagasi lugeda ... 77 ,72, 67 , 62, .... varsti magad nagu nott ...
Mitte midagi ei tohi hakata ketrama peas. kohe läheb uni ära ...

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis