Kommentaar

Palgavaesuse poolest on Eesti üks kriitilisemas seisus riike Euroopas

Kadri Simson | Korralik palk lõpetab väljarände

Kadri Simson, riigikogu Keskerakonna fraktsiooni esimees, 25. jaanuar 2015, 18:37

44 KOMMENTAARI

j
juku/ 28. jaanuar 2015, 14:43
Simpson võiks kohe pool palka mõnele paljulapselisele loovutada.Taolistele naistele aitaks 300 eurost kuus.
m
mm/ 28. jaanuar 2015, 13:02
Eestlasele palk, kus juures kui keskpalka saaja saab eestlane siis pooleestlane teeb rohkem oma poolsusi pigem palk on vaja keskklassini tösta sest väljamaalased eestlased kes nyyd elavad, toovad oma mulate eestiriiki vöi mis....
v
Valin..../ 27. jaanuar 2015, 12:06
Aitab sellest targutusest. Kas te ikka aru ei saa, et see 1000£ on alles tuleviku küsimus. Ei tasu ajas ette rutata. Miks ei räägita sellest, et eestis toodetud KASUM viiakse välja. Sel juhul saaks tõsta palkasid kui ka lastetoetusi jne. ja jne. Siin on poliitikutel mõtlemisainet küll ja ka kohest tegutsemist.
a
ab/ 27. jaanuar 2015, 09:05
et hästi maksta, peab ka hästi teenima, järelt peab teenuse hinda tõstma, ntx veoteenuse eest ei saa enam 80 senti küsida, peab ikka üle euro küsima, ja mis siis saama? Siis saama seda et kohe on kohal saldejumsid, kes pakuvad teenust 80 sendi eest ja ainult loll ostab kallimat teenust ja autojuhid on tööpriid!
d
dsadsa/ 27. jaanuar 2015, 02:04
Aasta 2012 - miinimumpalga tõus 4.32%
Aasta 2013 - miinimumpalga tõus 10.34%
Aasta 2014 - miinimumpalga tõus 10.94%
Aasta 2015 - miinimumpalga tõus 8.97%
e
Ei ole nõus, loogika puudub/ 27. jaanuar 2015, 01:42
Kadri tekstist: "Kuidas me aga kujutame Eestit ette viie rikkama Euroopa riigi hulgas, kui märkimisväärne osa siin töötavatest inimestest saab palka 390 eurot, millest veel 44 eurot maksuna ära võetakse?" Kuidas me arvutame riigikogulase keskmist palka, kui märkimisväärne osa Eesti töötegijatest saab 390 eurot kuus miinus maksud? Kas 4 x 400 = 1600.00 miinus maksud?
Keegi siin ei oska ikka üldse arvutada, või on riiklik statistika vale?
h
Helle/ 14. veebruar 2015, 00:53
Riigikogulased oskasid endile parima valida - nende palk on 4x keskmine, mitte miinimum. Ja keskmist tõstavad ülisuure sissetulekuga üksikud ja nad ise oma kõrgete palkadega. Suurem enamus saab seda 390 ja on täielikus vaesuses. Sellest ei jätku sageli toidulegi, muust rääkimata.
n
nõmmekas/ 26. jaanuar 2015, 17:00
Mina ja peksa,eksid väga.Mina vedasin kõrgema sõjakooli ohvitsere Leningradi linnas.
Sai üks joodikust ohvitser kinni seotud ja tema naisele tunnistajate juuresolekul üle antud.
Sellest tuli uurimine ja tema sai kupu vähemaks.Polkovnikud pärast sõites naersid,ega ma neid kinni siduma hakka.Sellised lood olid.Oma vana oli kapten ja väga haritud mees oli.
Sai veetud ka polkovnik Sinjavskit ,kes oli enne sõda Tallinnas luureohvitseriks.Näitas pilte enne sõjaaegsest Tallinnast.Selliseid mehi sai kohatud.Ta oli vana mees ja süda piinas teisel,eks tahtis enne surma mõnele eesti inimesele pihtida.Meil oli kord majas ja kõik peksmised lahendas üks meie poiss ise ära.Ta oli vabamaadluse meistersportlane.Ükskord roodus ukrainlased läksid kaklema.
Ta võttis ühe muhumaa vägilase kampa,meil käskis ust valvata.Ühesõnaga viiel mehel lõi hinged kinni.
Mis teie sellest ajast teate.Piiteris olid Eesti mehed hinnas ja enda eest väljas.Nüüd poete nahast välja ja reedate oma sugulased ka ära.Rahajaht Toompeale vahendeid valimatta.

m
meil on ammu/ 26. jaanuar 2015, 16:07
firmades olukord selline, kes on ausad ja tahavad hinnata oma töötajaid, neil ka palgasüsteem paigas olnud, kuid on neid kogemusteta omanikke, kes kohe ratsa rikkaks tahtsid ja tahavad saada, et kohe ikka audid peesse alla igale omanikule ja omanike lastele, jne....., siis need ju peavad orjadena oma töötajaid, koristufirmad, turvafirmad, kõik käib vähempakkumisega ,milleks neid kuradima vahendussüsteem küll tarvis on, seadused tuleb ringi teha ja otse ka firmade teenuseid saada, mitte kes pakub kõige vähemat, see tähendab et töötajad ei saa palka üle miinimumi ja kasum läeb omanikele.Ka riigile igasugused maksud on üks suur põhjenduste rida , ja veel terve äritsemiste jada siin omavahel, milleks seda tarvis on.Kui kasvõi volikogude liikmete vara vaadata, siis see on meeletu, ksut see saadud on, palju on riigiametnikke, kes said omad varad äratsamiste läbi, see oli suur eekuju, nii kõik mudu mansahvtid järgi ahvivadki, et mul suurem mõis kui sul ja mul kõikidel liikmete porshed peesse all, sulle sandile käib küll see 500.- kuus, teed vähe tööd,hullem kui mitu sajandit tagasi, mitte ausad ärimehed.
m
Mis/ 26. jaanuar 2015, 14:58
Korralik palk, soomes enamasti vaid koristajad ja ehitajad, kuhu nad tööle panete ja kes jõuab meil maksta neid suuri töötasusid....... Seegi hea et neil soomes tööd
e
26. jaanuar 2015, 14:47
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
n
Nii/ 26. jaanuar 2015, 14:59
m
mitte ainult/ 26. jaanuar 2015, 14:42
Kadri üksi ei pane pada, kõik, kes siin lubavad enne valimisi rahapada, valetavad ju. Tundes vähegi majandust, siis mitte millestki ei teki midagi. Keegi ei ütle, kust see raha peaks tulema, mida kõik jagavad.Kui ettevõtja tõstab palka, peab ta ka hindu tõstma või oma kasumist loobuma.
Hea on vehkida , et meie teeme ja meie tõstame, aga kust te raha saate, kulla lubajad.
p
Pada ajad!/ 26. jaanuar 2015, 15:46
Annad igale lubajale kordamööda kolakat. Küll tuleb meelde, kust raha võtta. Käsi laiutades ja mune sügades, ei tea keegi, kuhu raha kaob. Mina tean küll, kuhu raha läheb. Ei ole Eestis raha vähe, vaid liigub vales suunas. Kes siis lõpuks peab suuna kätte näitama? Kas kaltsupea ise? Narr!
v
Valija/ 26. jaanuar 2015, 14:41
Ikka keskerakond,mitte mingil juhul irl või uued kiilakad.
l
Lugeja/ 26. jaanuar 2015, 14:01
Kas praegu alles arusaadakse, et madala palga tõttu on varsti Eesti eestlastest tühi? Lahkuvad ju ka kõrgharidusega inimesed, samas riigikogus on ka keskharidusega tegelasi, kui sedagi. Midagi on väga valesti meie ühiskonnas.
k
Kõik on/ 26. jaanuar 2015, 13:51
siin maailmas suhteline, seega kõik ka võimalik, ei tehta seal Soomes sugugi rohkem tööd, ometi suurematele palkadele vaatamata, veel veetakse tööjõudu sisse ja midagi ei jää tegemata.
n
nõmmekas/ 26. jaanuar 2015, 13:08
Kadri ja Ratas teil on veel jäänud aega keskist välja astuda.Aeg saab kohe varsti otsa.
Paljud ei saa aru,mis toimub.Sõda käib täiega aga teie ikka veel loodate millele.Kirikule Lasnamäel,aukudele Tallinna tänavatel.Ansipit enam ei ole,kes teile Tallinna linna kinkis.
Tema näed teadis ette ja lippas minema.Vaata Ukraina videosid ja ehk hakkad taipama,mida paljud venelased siin juba avalikult unistavad.Loe komme ja kukud pikali,hoia kinni kõvasti.
See alampolkovnik videos on täpselt sama nägu nagu meil Lenskas oli Ukraina seeru.
Mina sain ka Ukraina ohvitseri autojuhiks ja pidin isegi kohtu alla minema 75-77,sest panin saasta paika.Mitte jõuga vaid seadusega.Meid sõimati juba siis fašistideks aga me panime roodus oma korra maksma.Ma saatsin isiklikult deduškad kartuleid koorima ja kui hästi nad koorisid.
See värd aga meenutab mulle väga seda seerut,ta võib olla selle seeru poeg.
Seega mõtle Kadri,meie jaoks olid nad kõik Ukrainlased aga tegelikkuses oli ainult paar meest,kes oskasid ukraina keelt.Mõtle Kadri,kas sa oled ikka õiges parteis`?
Piiteris ei ole Ukraina ohvitserid oma kodumaa eest iitsatanud ega ole ka Putini vastu mingeid märke.
Seega on olukord hirmutav.Ajupesu toimib või kõrvaldatakse sind kohe ametist.Seega asi on hull.
Minu aegne Ukraina ohvitser on vana ja ka teised on pensil.Pojad aga on isadest ja nende mõtetest kaugenenud.Putin on saanud nad oma lõksu ja selles see koledus seisnebki.Ka sina oled lõksus.
Jaana Toomil on antud käsud,mida sina ei tea.Kõlvarti mõtteid sa lugeda ei oska aga räägi Kalloga natuke põhjalikumalt.Esita ebamugavaid küsimusi ja vaata silma siis näed,et nõmmekas on väga hea inimestetundja.
Mis on vahe Ukraina sõduril ja sellel videos oleval värdjal.See kahe suure kupuga tapab nagunii kõik vangid aga Ukraina sõdurid ja ohvitserid püüavad elanikke säästa.Sõjas ja poliitikas toimib ainult tapja seadus.Vange enamuses ei võeta,valida tuleb pool ja surra auga.Kui sõtta lähed siis pead viimase padruni omale pähe laskma.
p
Paistab jah,/ 26. jaanuar 2015, 15:42
et oled vene armees deduškate käest peksa saanud. Nii lolli juttu pole täie mõistuse juures võimalik ajada.

k
Kadri möla/ 26. jaanuar 2015, 13:03
Kas Kadri hakkab tööandjate asemel ise töölistele palka maksma? LÕPETA ära oma loll möla!
Tööandjad otsustavad ikka ISE kuipalju nad saavad palka maksta töölistele!
ä
äge jutumees on see simson küll,/ 26. jaanuar 2015, 11:57
aga kust ta selle suure raha võtab, mille ja kelle arvelt, üldine ja ümmargune möla käigu põrgusse,
p
peale meid tulgu või veeuputus, / 26. jaanuar 2015, 11:45
kui sellest lähtuvalt mõelda, siis laome küll oma lastele suure taaga turjale.
m
Meie/ 26. jaanuar 2015, 11:14
m
Mats./ 26. jaanuar 2015, 10:37
Kui ärimehed saavad kantida miljoneid parteikassasse siis selle arvelt saaks tõsta palka, meil pole vaja nuumata parteibroilereid samuti võib vähendada riigikogu liikmete arvu seitsmekümneühele ja riigikogulaste palgad tuleb siduda miinimumpalgaga ka parteide riiklik rahastamine tuleb lõpetada.
n
no/ 27. jaanuar 2015, 00:46
mitu miljonit siis kanditakse kasvõi partei kassasse. No kanditakse näit üle Eesti kokku 130 miljonit. On see väike või suur summa Su meelest? Eestis on 1,3 miljonit inimest. Jaga nüüd 130 miljonit 1,3 miljoniga. Saad 100 eurot inimese peale. Aastas! Suur saak küll. Ma arvan, et ei aitaks isegi 1000 aastas lisaks, tahaks ikka nii 1000 kuus umbes rohkem: lastetoetust, palka, pensioni jne. mida iganes. Aga tööandjad on kõik vereimejad.
Kurat, tulge siis ära sealt riigikogust ja nende vereimejatest ettevõtjate juurest ja hakake ise tööandjateks ja makske oma maksud ja prorgessiivsed maksud ja intressid nende laenude pealt, mida te tahate võtta, et endale veel rohkem raha saaks taskusse panna (riigikogu pean siin silmas), sest ega 4x keskmine palk jääb ju liiga väikeseks nende progressiivsete maksude tõttu.
Eh, matemaatikud. Koolis matemaatika tunnis ikka käisite?
k
26. jaanuar 2015, 10:36
kas blondiin ei tule sellepeale, et selle tulemusena pooled väikeettevõtjad sulgevad oma ettevõtte. Kadri jäta majandusteema ikka spetsialistidele.
s
spetsialistid/ 26. jaanuar 2015, 22:13
on ammu lahkunud ning tule kustutanud. neid siin enam ei ole
x
xxxxx/ 26. jaanuar 2015, 23:33
Eks vaesemad linnad ja vallad peavad siis ka lasteaiad kinni panema sest ei jõua
palka maksta
k
Kadri!/ 26. jaanuar 2015, 10:30
Arvan, et nii see on. Kui igal aastal tõstetakse üüri saja euro võrra ja elukallidus ka tõuseb pidevalt; meie ise aga aina vananeme ega jõua täiskoormusega töötada, PEAB ju otsima kohta, kus sama töö eest rohkem makstakse...
v
vihkaja/ 26. jaanuar 2015, 10:16
1000 Eurot bruto pole mingi ulmepalk.Kuid samas ei ole seda võimalik maksta rumalatele ja eneseimetlejatele.1000 Eurot neto saab maksta kui tööline toodab vähemalt 2500 eurot igas kalendrikuus ettevõttele.Kindlasti ei tooda sellist kasu laisk ja rumal tööline.Ettevõtted kes toodavad harja varsi ja tegelevad suserdamisega ei hakka kunagi inimväärset palka maksma!.
a
Ao/ 1. veebruar 2015, 22:53
Unustasid mainida, et teenused mida osutatakse - nende eest ei suuda inimesed maksta ja teenuse osutaja ei saa palka maskta sest teenuse ostja (klient) ei ole maksujõuline- siis ei toimu ka sissetulekut Ettevõtjale. Kogu asi taandub - teenuste hinna / sissetulekute suhtele - ettevõtja ei saa toota kuna ei ole raha materjali ostuks ja tarbija ei saa osta kuna pole raha kõrgema hinnaga kaubaeest tasuda - inflatsioon sööb kõik ära. Kahjuks see nii on.

k
KADRI/ 26. jaanuar 2015, 10:14
hakka kohe ettevõtjaks ja maksa töölistele HEAD palka.sa saad head palka maksumaksja arvelt KRAAKSUMISE eest.seega valingi RE ,KES ETTEVÕTJATE EEST SEISAB,KUST TULEB RIIGILE RAHA.
n
no jah,/ 26. jaanuar 2015, 10:08
eks siis tuleb pooled töötajad koondada, et teisele poolele korralikku palka maksta.
e
eh, kullake/ 27. jaanuar 2015, 00:58
Koondamine ju ei aita. Siis see pool, kes tööle jääb peaks ka teise poole töö ära tegema, et rohkem palka saada. Sissetulek nimelt sõltub ettevõttes sellest, kui palju sa toodad - seda nimetatakse tööviljakus. Kui 10 inimest teevad 1 tunnis 10 asja, mis müüakse maha 1 euro tükk (ettevõtte tootlus 100 euri tund), siis kui palju teevad 5 inimest 1 tunnis sedasama asja ja kui suur ettevõtte tootlus, kui muud tingimused ei muutu? Kuidas on võimalik 5 inimesele 50 eurost rohkem maksta kui 10 inimesele 100 eurost? Ma ju ettevõtjana tahaks ka organiseerimise eest natuke palka saada.
k
Kõik/ 26. jaanuar 2015, 09:57
õige aga kust see raha tuleb millest maksta head palka?
k
kust ikka/ 26. jaanuar 2015, 13:09
edgar annab Putini taskust...
s
SSS/ 26. jaanuar 2015, 09:52
Palka voib suureks ajada,aga seni kuni eesotsas on sellised geeniused-ei hooli siin pysimisst.
m
Mann/ 26. jaanuar 2015, 09:45
Väga head ideed! Ise tõstavad ettevõtjate makse, autokäibemaks jne. Kust see ettevõtja võtab selle raha, et töötajatele 1000 eurot palka maksta.
m
münchauseni sündroom/ 26. jaanuar 2015, 09:24
Üks teine tark proua kandideerib ju riikogusse veel parema plaaniga: makse mitte koguda ja raha trükkida. Mitmele töölisele Kadri palka maksab? Või kujutab ta samuti ette, et mida suuremad on ametnike ja tema enda palk, seda rohkem laekub makse riigikassasse.
a
Alar1 veel/ 25. jaanuar 2015, 21:30
1000€ kuus pole summa, millega minejaid kinni hoida! Väljarände vähendamiseks peavad palgad olema vähemalt Soome tasemel! Parem veel suuremad Soome palkadest. See on aga Eestis täielik utoopia! Simson astus nüüd küll ämbrisse oma valimiskõnega.
a
Alar1 Simsonile/ 25. jaanuar 2015, 21:23
Eestis pole praegu ettevõtteid, kelle tootmine võimaldaks sellist palka maksta. Praegune variant on Eestile parem. Kui esitada tuhande euro nõue, siis jookseksid jälle investorid Eestist minema ja töötuks jäänud inimesed läheks nende järel. Tagajärg oleks VEEL HULLEM!
See Simsoni häma on liiga lapsik ja rumal.

k
küsimus polegi ehk palgas-/ 25. jaanuar 2015, 20:16
suhtumises on küsimus.
Rääkisin ühe oma tööandjast tuttavaga eestisse tagasitulekust . Sain teada , et minusugusel pole lootustki tööd saada - palk, töö iseloom, tema nägemus eurosovjettidest /mugavuspagulastest jne välistavat minusugusele töösaamise eestis. Saan hetkel soomes umbes 5-6 tuh bruttona -eestis oleks selle analoog 8-9 eurot tunnis bruttona.
Igasugused hädised talendid koju laadsed kampaaniad kahandavad selle tagasitulemise nullile.
Nii et kadril ei taandada seda vaid palgale.
r
repetiitor/ 25. jaanuar 2015, 18:55
Tugev põhikooli lõpukirjand. Tubli tüdruk.
e
ei ole nõus, loogika puudub/ 27. jaanuar 2015, 01:16
Kadri tekstist võetud lause: "Kuidas me aga kujutame Eestit ette viie rikkama Euroopa riigi hulgas, kui märkimisväärne osa siin töötavatest inimestest saab palka 390 eurot, millest veel 44 eurot maksuna ära võetakse?"
Kus on selles jutus loogika? Kui Eestis saab sellist palka märkimisväärne osa töötegijatest, siis missugust matemaatikat tehes saadakse riigikogulase palk, mis on 4x Eesti keskmine? Kas 4 x 400 = 1600 miinus maksud?
Hm, keegi siin ei oska ikka üldse arvutada. Või on meie riigi statistikaga midagi lahti? Kas pr Simson ei selgitaks välja, kuidas arvutatakse keskmist palka? Äkki on riigikogulased saanud juba aastaid rohkem palka, kui nad peaksid saama? Ma olen omas meeles aina imestanud, et mismoodi on küll võimalik, et Eesti keskmine palk on tugevasti üle tuhande kuus, kui minu üsna heal järjel olevatest tuttavatest saavad keskmist palka väga vähesed.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee