Kodu

Urmas Mardi selgitab, kuidas ümber käia korteriühistu võlgnikega

Õhtuleht.ee, 18. jaanuar 2015 08:46

50 KOMMENTAARI

t
to aadu../ 21. jaanuar 2015 21:15
kle vaatame kes keda kolkima hakkab kui sa nii jutukas oled siin.. :)
l
21. jaanuar 2015 19:37
laenu saab võtta ainult siis kui liikmetest 100% on sellega nõus, kui üks on vastu, siis ei ole see võimalik, kui muidugi ei ole toimunud mingisugust allkirja võltsimist
---------------------------
Järelikult meie Kü-s minu allkirja võltsiti, sest olin laenu vastu.
Pank ju allkirju ei kontrolli.
s
Selle mehe silmad valetavad, juba silmad.../ 21. jaanuar 2015 10:25
j
Juku/ 20. jaanuar 2015 10:45
Vajalik kiire seadusemuudatus ja võlgnike ja teiste varaste ja sulide nimesid peab olema lubatud avaldada.
v
Valdur/ 20. jaanuar 2015 07:13
Muidugi tekivad võlad, kui juhatus soovib suurejoonelist ja ülikallist renoveerimist ning suurt pangalaenuvõtta. Siiani oli vaja 51% nõusolek ja keegi ei uurinud kuivõrd maksujõuline on ülejäänud 49%. Meie maja endine juhatus tellis kõikvõimalikke teenuseid 10 korda kallima hinnaga, sealjuures 10 korda turuhinnast kallima kasutuskõlbmatu renoveerimisprojekti ja meie peame selle kinni maksma, sest nii otsustas EV kohus, arvestamata seda, et üldkoosolek pole kunagi otsustamud maja renoveerida. Mardi võiks tegeleda sellega, kuidas saada toetusi , mitte suruma KÜ-dele pangalaene ja tekitama võlgnikke ning kodutuid
v
Valikud/ 20. jaanuar 2015 00:12
Tundub, et anonüümne keretäis pimedas põiktänavas on täiesti arvestatav meede
m
???/ 19. jaanuar 2015 14:30
miks on jurist pandud liitu juhtima?... ehitusest ja majandamisest ja raha asjadest ei tea ta midagi, meie maja inimesed jälle ei pea juriidilist poolt millekski, minu mehele hüpati peaaegu käsitsi kallale kui ta ütles, et need ja need tehtud asjad majas on seadusevastased, kõik ütlesid, et meie ISE oleme majas OMAD seadused kehtestanud ja nii tehaksegi... aga ehitusasjadega pandi täiega mööda ning siis võeti veel üle võimete laenud kaela... raha oli kogu aeg puudu (isegi sel juhul ei tuldud ots otsaga kokku kui võlgnikke ei oleks olnud)... aga mäsu ajal võlgnikke tekkis ja siis sõimas juhatus võlgnikke, et kõik nende süü... praeguses artiklis on ka süüdi ainult võlgnikud, AGA kuidas on maja majandatud, seda ei analüüsi Mardi kunagi, ei juhi sellele tähelepanu
l
19. jaanuar 2015 22:03
laenu saab võtta ainult siis kui liikmetest 100% on sellega nõus, kui üks on vastu, siis ei ole see võimalik, kui muidugi ei ole toimunud mingisugust allkirja võltsimist
j
21. jaanuar 2015 19:35
Järelikult meie Kü-s minu allkirja võltsiti, sest olin laenu vastu. Pank ju allkirju ei kontrolli.
a
aet/ 17. veebruar 2015 22:45
Sest Mardi on isekas loll tüüp
t
Tõsiselt vihastab selle tegelase jutt./ 19. jaanuar 2015 13:32
Meil ka üks 10 a. võlgu ja irvitab ainult - veidi maksab, sest rohkem ei olevat. Maksegraafikust kinni ei pidanud. Midagi ei juhtu, sest remondifondist makstakse ära - aga see on ju teiste arvelt elamine ja majas vaja teha remonditöid ja kasvõi torustiku läbipesu - sellepärast ju radiaatorid erinevalt soojad ongi.
Seadused kaitsevad nende rikkujaid rohkem kui seaduskuulekaid!
Kes seda loevad, mõtlevad, miks nad lollid on ja maksavad oma korteri kommunaalkulude eest.
Kodukulud alla!

v
vastik/ 19. jaanuar 2015 12:38
u
uhistu liige/ 19. jaanuar 2015 11:28
No nii, osades korterites on radiaatorid soojad, osades vaevalt leiged. radiaatorid on umbes, läbi pole ammu pestud, aga kuttearve esitatakse koigile uhte moodi. nii neile, kellel on soe, kui neile, kellel radiaatorid kulmad. Kas peab maksma kulmade radiaatorite eest soojade radiaatorite hinda? Voi on siin ikkagi midagi mäda?
t
to Ühistu liige/ 22. jaanuar 2015 02:30
Elasin peamiselt Vene ajal väga külmas korteris, olin toas kasuka ja viltidega. Aga maksta tuli ikka sama palju, kui soojades korterites.
h
H/ 19. jaanuar 2015 11:11
Ah et siis võlgnevus korteriühistu ees aegub 3 aastaga. Aga sel juhul peaksid aeguma ka võlgnevused pankade jm krediidiasutuste (loe: liigkasuvõtjate) ees! Jälle näide selle kohta, kuidas EV-s saab lihtne inimene tünga.
s
see liigkasuv6tja/ 19. jaanuar 2015 20:16
andis vägisi laenu v6i?
i
Indrek2/ 21. jaanuar 2015 10:43
Riigis, mille eesotsas on kaabakad, peab teistel lurjustel hea elu olema.
v
vot nii..../ 19. jaanuar 2015 08:46
No mis nüüd viga,panevad 3 aastat tuima, ei maksa ja kõik ,mitte keegi ei puutu ja võlgniku nime ka ei tohi mainida,jumalapärast keegi saab veel majas teada.Nii tuleb elada!!! Hoiame kodu kulud kokku!
j
Jass/ 19. jaanuar 2015 08:08
ülalnimetatud asutuse esialgne juriidiline nõustamine 80 ! eur tund näeb välja järgmine: esimesed pool tundi jurist kuulab teie probleemi pahupidi pööratud silmadega, ees on valge paber ja käes pastakas, teine pool tundi jutustab ta teie räägitu lihtsalt ümber ja kogu lugu!
t
19. jaanuar 2015 21:56
töökaitses on samamoodi, peaasi et saab oma raha kätte
t
töö.../ 21. jaanuar 2015 19:20
ei vaja kaitset. Vast ikka Tööinspektsiooni peeti silmas...
a
aadu/ 18. jaanuar 2015 20:47
Võlgnikke saab füüsiliselt noomida. Täpsemalt tõmmatakse kott pähe ja kolgitakse niikaua kuni hakkab tahtma oma võlgasid tasuda. Kuigi see on seadusevastane, siis muud varianti eriti pole.
j
jossif/ 19. jaanuar 2015 02:22
Eriti tulemusrikas on kolkida töötut, kel raha pole. Kolkida tuleb sel juhul surnuks. Seejärel mööbel aknast alla visata ja korterile tuli otsa panna. Pole korterit - pole probleemi.
t
Tädi Maali/ 18. jaanuar 2015 16:21
See Korteriühgistute Liit koos Urmas Mardiga on täiesti mõttetu üksus, võiks vabalt likvideerida.Ühistu, kes soovib selle liikmeks astuda, peab maksma liikmemaksu ja vastu saabki ainult seda mõttetut jura! Ka riigipoolsed seadused on nadid ega kaitse korralikke ühistuliikmeid.
t
Tädi Maali/ 18. jaanuar 2015 16:18
See Korteriühistute Liit koos selle esimehega Mardiga, on täiesti mõttetu üksus. Tal polegi muud funktsiooni, kui mula ajada! Kui korteriühistu tahab selle Liidu liikmeks astuda, tuleb maksta liikmemaksu ja vastu saab just sellist mula kuulda, nagu Mardi artiklis. Neiul peaks seal küll häbi olema.

t
Tark Pea/ 18. jaanuar 2015 14:26
Ma annan väikese soovituse. Igakuulistel arvetel, mis esitatakse KÜ liikmetele, tuua ära eraldi suuremad võlglased, nt. korter 33 võlg 3333,33 eurot, jne.
Võiks ka muid soovitusi anda, aga ei viitsi.
See Mardi võiks tegelda tootva tööga või nt. sokke pesta endal, mul, sul.
m
Meil on/ 18. jaanuar 2015 23:09
sarnaselt toimitud. Abi sellest pole olnud. Muidugi pole meil ka ühistu vaid ühisus kohaliku kommunaali halduses...
m
minu soovitus: / 20. jaanuar 2015 17:16
makske ainult arvel oleva vee, üldelektri ja prügiveo eest. mingi haldus, hooldus ja remondifond on mõttetu maksta.nagunii teie maja ei koristata. kirjutage iga kuu 1 kaebekiri selle kohta ja asi toimib....
j
Juta/ 18. jaanuar 2015 14:06
Mind paneb väga imestama Urmas Mardi selline poolik artikkel! Hoolega seletab, kuidas ei tohi teavitada võlgnikest majarahvale, aga jätab mainimata, kuidas tohib ja peab!? Ehk ta pole kuulnud Andmekaitse Inspektsiooni seadust " Korteriühistu liikmete andmete avaldamise juhend" ? Tasuks lugeda ja avaldada üks asjalik artikkel!
h
HUNT/ 18. jaanuar 2015 12:44
Paljudes korteriühistutes palju paremad võtted soojaga arveldamisel. Radikad jahedad aga küttearved laes.Huvitav kuhu rahad lähevad ei usu et katlamajja. Ja maksad kellegi tasku.
u
Uugu/ 18. jaanuar 2015 15:14
Sa Hunt ulu siis, kui sul midagi tõestada on! Lihtsalt möla ei maksa midagi!
o
ossaa/ 19. jaanuar 2015 02:28
kus ühistu Uugu jakkas kiunuma!
w
WTF/ 18. jaanuar 2015 11:54
U.Mardi: "Tuleb ka meeles pidada, et ühistuliikmest võlglase andmete võõrastele avaldamine ...."
Küsimus: " Kes on need võõrad? Ühistuliikmed ei ole kolmandad isikud ega võõrad, et nad ei tohi teada, kelle ülalpidamiseks nende rahad lähevad!!
h
Huvitav/ 18. jaanuar 2015 10:52
lugu nende Eesti seadustega, ausat ja korrektset maksumaksjat ei kaitse keegi, oleme pigem pidevalt mures igasuguste seadustele ja teiste inimeste õigustele vilistavate tüüpidega, siis peab vaatama, et nad ei saaks hingelist traumat oma nime võlgnike nimekirjast lugedes.
m
Marko/ 18. jaanuar 2015 10:41
Kui neid võlgnike nimesid ei tohi avaldada, siis ei juhtugi mitte midagi... Ei maksa keegi oma võlga, kui teised elanikud ei tea, et nende seas ka võlgnikud elavad. Härra Mardi võib tunda hästi seadust, aga reaalsus on ju hoopis midagi muud.
m
Marko/ 18. jaanuar 2015 10:41
Kui neid võlgnike nimesid ei tohi avaldada, siis ei juhtugi mitte midagi... Ei maksa keegi oma võlga, kui teised elanikud ei tea, et nende seas ka võlgnikud elavad. Härra Mardi võib tunda hästi seadust, aga reaalsus on ju hoopis midagi muud.
m
Mardi/ 18. jaanuar 2015 10:40
oli täis kui seda jura ajas

u
Uuus termin - PUUKOMANIK!/ 18. jaanuar 2015 10:40
Meil on korteriomanike ühisus. Kõik kommunaalid alati makstud. Kuid nüüd ostis ühe kaasomandis oleva korteri ära üks kodanik, kes juba teist kuud ei maksa - mitte miagi ei maksa. Muudkui saadan meeldetuletusi, kirjutab, et maksab, aga tutkit. Kommunaalid imeväikesed seal, alla 10 euro, ise sõidab kalli autoga - ilmselgelt pole siin tegemist olukorraga, et raha ei ole. Ta lihtsalt ignoreerib. MIDA SELLISE PARASIIT-OMANIKUGA TEHA? Ah jaa, nii kui ära ostis, pistis üürnikud kohe sisse, mingid endised kriminaalid või siis kangema kraamiga õiendajad.
k
kü-boss/ 19. jaanuar 2015 17:36
Mida teha võlgnikega?
1. esimesel kuul - meeldetuletus. 2. teisel kuul - kirjalik hoiatus. 3. kolmandal kuul - kommunaalide piiramine. 4. Olla sama ülbe kui kalli autoga võlgnik.
v
vast/ 22. jaanuar 2015 11:59
Millega sa piirad ahiküttega korteri omanikku?
h
Heiki./ 18. jaanuar 2015 10:30
Oi kui targaks ma peale selle artikli lugemist sain.Palgake selliseid mardisuguseid nõustajaid on vist artikli mõte?
s
sundkorras KÜ liige/ 18. jaanuar 2015 09:53
Palju hullem on olukord, kus KÜ juhatus hakkab ühistu liikmeid ignoreerima. Mida härra Mardi sellisel juhul soovitab teha? Kui nõuka ajal maal tahtsid elada, siis pidid kolhoosi astuma. Kui nüüd korteris tahad elada, siis pead ühistusse astuma. Sundkollektiviseerimine EV moodi. See ühistute värk ei ole õige asi.
t
Tark Pea/ 18. jaanuar 2015 14:39
Vahetage siis juhatus.Ühistuta muideks pole praktiliselt võimalik suurt kortermaja majandada.
s
sundkorras KÜ liige/ 19. jaanuar 2015 09:38
1) Ei ole see vahetamine nii kerege. Iga vahetus maksab ja igas maakohas lihtsalt pole inimesi, kes oleksid võimelised seadusterägastikus orienteeruma. 2) On riike, kus ei ole korteriühistuid ja majandavad palju tõhusamalt ära. 3) Korteriühistute Liit on äriettevõte, kes kasutab riigi loodud olukorda (tavaline inimene on tegelikult abita ja õigusteta - kui tal pole raha maksude maksmisest, siis kust ta peaks võtma raha juristide jaoks?) ära. Läbimõtlematust näitab kasvõi seegi, kui palju on neid seadusi, mis KÜ tegevust reguleerib. Riik tegi ruttu ära, peaasi, et saaks kaelast ära.
t
Tark Pea/ 19. jaanuar 2015 10:00
Liit pole mingi äriühing. "On riike, kus pole korteriühistuid." Kahtlemata on. Tsiviliseeritud riikides on KÜ-d, ühisused, või muud haldust teostavad organisatsioonid, MTÜ-d, jne. TÜ jurisrihakatised teevad tasuta õigusabi korras ka asju. Kui oled loll ja elementaarset juurat ei jaga, siis võib nende abi kasutada. Lollus pole seadusega karistatav, aga keegi, isegi mina ei käsi ullike olla.
s
sundkorras KÜ liige/ 19. jaanuar 2015 11:36
Aga mida siis teha, kui just korteriühistu esimees teatab, et tema on loll maainimene, tema ei tunne seadusi ja tema ei kavatsegi sõrmega seadustes rida ajama hakata? Ärgu keegi tulgu seadustega vehkima, sest ühistus olevat isegi inimesi, kes lugedagi ei oska. Ja polegi inimesel, kes seadusi lugenud on ja natuke ka jagab, mitte midagi teha. Ullikesi paraku on, inimesed ise ei saa sinna midagi parata. Alatud on aga need inimesed, kes võimu kuritarvitades ullikesi ära kasutavad.
s
sundkorras KÜ liige/ 19. jaanuar 2015 11:38
Loomulikult on Korteriühistute Liit äriettevõte. Tema eesmärk on kasum mitte samariitlus.
v
vat siis teed nii.../ 21. jaanuar 2015 19:23
...et ajad kokku erakorralise üldkoosoleku ja valite kiirkorras uue juhatuse, kes valib enda seast siis ka esimehe. Võid ise oma kandidatuuri üles panna ja soovitada ennast juhatuse esimeheks - kui inimesed usaldavad ja kõik hästi läheb, siis saadki. Ja võta ning tee siis ise paremini. Aga siin kommentaariumis halamine ilmselgelt ei aita.
j
Juhan/ 18. jaanuar 2015 09:46
Parem õpeta, kuidas teha nii, et võlglasi ei tekiks. Alati võitleme tagajärgede, mitte põhjustega.
q
QQQQ/ 18. jaanuar 2015 09:31
VÕLGNIKE KOHTUSSE ANDMINE ON KEELATUD, KUNA SEAL VIIBIB VÕÕRAID INIMESI. VÕLGLANE NAGU PÜHA LEHM ,KEDA PUUTUDA EI TOHI