Eesti uudised

Maanteeameti kommentaarid täna maanteedel valitsenud libeduse kohta (58)

Kristin Aasma, 14. jaanuar 2015, 17:33
Ahelavariid libedal Tallinna-Narva maanteel 14. jaanuaril 2014.Foto: Mati Hiis
Maanteeametist selgitati tänahommikust libedust Tallinna-Narva maanteel, et päikesetõusu ajal langes temperatuur väga kiiresti miinuskraadidesse ning ameti teeilmajaamad teatasid libeduseohust just liiklusõnnetuste toimumise aegu. Järvamaal Öötla ja Peetri vahelisel teel täna ennelõunal valitsenud libeduse kohta ütles hooldeosakonna juhataja, et olukorda on võimalik parandada ennetava soolaliiva puistamise ja kiirema reageerimisega, mida takistab aga ebapiisav tehnikapark. Veel lubas maanteeamet hea seista selle eest, et kasutusele võetaks mitmed innovaatilised lahendused.

Maanteeameti avalike suhete osakonna peaspetsialist Mari-Jana Adams selgitas Õhtulehe veebitoimetusele, et täna varahommikul olid teed kõikjal Eestis märjad ja soolamärjad, kuid päikesetõusu ajal langes teetemperatuur ootamatult miinuskraadidesse. "Hommikune mustjää ja härmatis tekkis väga lühikese aja jooksul kohtades, kus taevas selgeks läks. Libeduse ohu on meie teeilmajaamad Tallinna-Narva maanteel Jägalas andnud ca kell 7.30 ehk õnnetuse toimumise aegu," rääkis Adams.

Samal teemal

Adamsi sõnul saab maanteeamet jälgida hooldesõidukite GPS andmeid. Tallinna-Narva maantee hooldega alustati täna kella seitsme ajal, kui valvemeister saatis härmatise ohu teate peale valvesõidukid libedusetõrjet tegema. "GPS andmete järgi on Tallinna-Narva maanteel 22. kilomeetri juures teostatud hommikust libedusetõrjet Narva-Tallinna suunal ca kell 7.45 ning Tallinna-Narva suunal jõudis hooldesõiduk õnnetuspaika ca kell 8.00, kus sõiduk suunati ümber," selgitas Adams.

Järvamaal Öötla ja Peetri vahelisel teelõigul hommikul valitsenud libeduse kohta andis selgitusi Maanteeameti ida regiooni hooldeosakonna juhataja Andres Piibeleht, kes kinnitas, et libedust hakati seal tõrjuma päeval kell üks.

Õhtuleht.ee uuris ka, mida annaks teha, et olukord talvistel teedel paremaks muutuks.

"Olukorda annaks parandada varasema ehk ennetava soolaliiva puistamisega, mis tähendaks ühelt poolt kiiremat reageerimist, kuid samas kaasneks sellega ka olemasoleva tehnikapargi märkimisväärne suurendamise vajadus," rääkis Piibeleht.

Talvise teehoolduse puhul tõi ta esile ka innovaatilisi lahendusi nagu näiteks jääfreesi kasutamine haardeteguri tõstmiseks. Ta lisas, et maanteeameti Järvamaa hooldelepingu partneril on jääfrees olemas.

Veel rääkis hooldeosakonna juht, et kruusateedel on järelhooldel võimalik kasutada ka võrk- või tappterasid, mis hoiavad jääkihi võimalikult õhukesena, mis tähendab, et "kruusmaterjal on tee keskelt praktiliselt väljas".

"Maanteeamet seisab hea selle eest, et nii tulevastes kui ka kehtivates kokkulepetes hooldajatega oleksid mainitud tegevused soositud. See omakorda tähendaks paremaid sõidutingimusi liiklejale," lubas Andres Piibeleht.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee