Krimi

Muudetud kell 12.45!

Narva maanteel oli 13 sõidukiga ahelavarii: "Käis plaks! Autod lendasid ees ja mina lendasin kraavi." (156)

Teet Teder, 14. jaanuar 2015, 08:40
Foto: Mati Hiis
Politseiprefekt: "Mina ei mäleta, et meil oleks sellist õnnetust Eestis olnud."

Täna hommikul kella 7.40 ajal sattusid Tallinn-Narva maantee 22. kilomeetril Narva suunal kolme liiklusõnnetusse kokku 13 sõidukit – neli veokit ja üheksa sõiduautot. Kiirabi on õnnetuspaigalt viinud tervisekontrolliks haiglasse neli inimest, ühele kannatanule andsid meedikud abi kohapeal.

Samal teemal

Kokkupõrked olid väga lähestikku, umbes 150 meetriste vahemaadega ja tee oli väga libe. Politseil ja päästjatel oli raskusi kõndimisegagi ja teel pigem uisutati, et jalgele jääda.

Tallinnast Narva poole suunduv sõidurida on suletud ja liiklus on ümber korraldatud vastassuuna kaudu. Korrakaitsjate ja päästjate hinnangul võib kogu õnnetuspaiga teelõigu vabastamine võtta aega vähemalt paar tundi. Politsei palub liiklejatel olla kannatlik ja võimalusel antud teelõiku vältida.

Üks ahelavariisse sattunud oli 51aastane Margus, kes sõitis öisest vahetusest koju Kehrase, kui poolel teel õnnetusse sattus. Tema punane Ford Escort on üks kõige rohkem kannatada saanud autosid ja lebab kraavis, esimene ja tagumine ots mahakandmiseni katki.

"Mitte midagi ei ole mul häda. Nagu teine sünnipäev oleks," ütleb Margus, et ronis ise autovrakist välja ja kõnnib nüüd romude vahel ilma ühegi vigastuseta.

"Ma sõitsin 80-90 vahel. Turvavöö peal. Tundsin, et hakkab libisema ja võtsin juba varakult hoo maha. Sain ilusti teiste autode taha seisma. Ja siis vaatasin peeglist, et rekka tuleb, miks ta seisma ei jää? Ja oligi kõik. Vaatasin, et mitte midagi teha ei ole ja plaks! käiski. Autod lendasid ees ja mina lendasin kraavi. Ta proovis küll hoo maha võtta, aga tal läksid pidurid plokki," vaatab ta esiosaga kraavi sõitnud haagisega rekkat, millest aluste kaupa jogurtit teele lennanud.

"Kui pidurid lähevad plokki, siis ta neid enam maha ei saa. Ta nägi meid, sõitis kraavi küll, aga tagumise otsaga lõi mind,“ ütleb Margus, et juht tegi kõik mis võimalik. Tee oli lihtsalt nii libe. Võib-olla aidanuks piduritega mängimine, mitte nende põhja vajutamine, arutleb Margus.

Kõik käis nii kiiresti, et Margusel end kraavi eest ära sõiduga päästa ei oleks õnnestunud. "Mul oleks ainult esirattad kaapima hakanud. Sellise libedaga poleks ma kohalt minemagi saanud."

Margus osales keskmises avariis ja seda, mis tema ees toimus, ta ei näinud. „Mina sel hetkel teistest avariidest ei teadnud midagi. Esimest ma ei näinud teiste autode tagant ja teine juhtus pärast meid. Kohe tulid paugud järgi. Nagu Cobra 11,“ meenutab autorapetega maantee Margusele Saksa märulisarja.

Margusele oli see elus teine kord vaadata, kuidas talle tagant osta sõidetakse ja mitte midagi teha ei ole, kui ainult kõmakat oodata. „Kümme aastat tagasi oli täpselt sama moodi. Valgusfoori taga jäin seisma ja nägin, kuidas tuleb ja tuleb ja otsa sõidab.“

Kolm ahelavariid korraga

Kohal viibiv Põhja prefekt Kristian Jaani on avarii operatiivjuht: "Hommikul kell 7.40 paiku tuli kõne politseisse ja teavitati liiklusõnnetusest Peterburi maanteel Jõelähtme kandis. Esialgne info oli ahelavarii ja politsei reageeris koos päästeameti ja kiirabiga."

Jaani kirjeldab: "Tegelik pilt on see, et meil on 200 meetri raadiuses kolm erinevat liiklusõnnetust. Kokku neli rekkat, üheksa sõiduautot. Meil on viis kannatanut, nendest neli on viidud haiglasse. Väga libe tee. Väga libe ja jube tee. Aga libe tee üksinda ei ole kunagi liiklusõnnetuse põhjus. Sõiduvõte on ka alati oluline. Jällegi, libeda teega üks väike vale sõiduvõte ja tagajärjed on väga rasked, nagu näha. Kui oleks tee hooldatud, ei oleks nii libe olnud, siis võib-olla üks vale sõiduvõte leevendub. Läheb vahest üks auto kraavi, teised sõidavad edasi, aga sellise libedusega…"

Arvatavasti toimus esimene õnnetus sellega, et Narva maanteel Tallinna poole sõitnud metsaveok hakkas tagasipööret tegema, kui libedal teel esiotsaga kraavi sõitis ja teele risti jäi. Kaks sõiduautot sõitsid sellele küljelt sisse.

Teine avarii juhtus seetõttu, et esimest märgati, sõiduautod said seisma, aga raske rekka mitte, ja sõitis seisvatele autodele otsa. Samalaadselt juhtus ka kolmas, omakorda 150 meetrit Tallinna poole, avarii. "Me võime küll rääkida, et õnnetused on omavahel seotud, aga ta ei ole ahelavarii 13 autoga. On kolm erinevat ahelavariid. Samas, mina ei mäleta, et meil oleks sellist õnnetust Eestis olnud,“ võtab Kristian Jaani õnnetuse kokku.

Hommikul oli kinni Narva maantee Narva suund, aga Jaani sõnul tuleb kinni panna mõneks ajaks mõlemad suunad, sest teisiti ei saa haagistega rekkaid muidu teele.

Päästjad likvideerisid kütuselekkeid, sest suurtel autodel olid katki ka kütusepaagid, et ei oleks süttimis- ja reostusohtu.

Avariipaigas käis ka teehooldaja soolapuistur, aga avariist mööda ei pääsenud. Samas andis see hea võrdluse, mida õigel ajal soolatamine andnuks – soolatatud tee oli puhas ja jäävaba, soolatamata osal oli võimatu jalagi käia.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee