Ehitustööde eesmärk on muuta piiriületus Narva ja Ivangorodi piiripunktides inimeste jaoks kiiremaks ja mugavamaks. Tööde tulemusena suureneb piiri läbilaskevõime poole võrra ja sellega saavutatakse piiripunktide kesklinnalist asukohta arvestades maksimaalne läbilaskevõime, edastas Riigi Kinnisvara AS kommunikatsioonijuht Madis Idnurm.
Enne rekonstrueerimistöödega alustamist koosnes Narva-1 piiripunkt kolmest terminalist: sõiduautode ja busside, jalakäijate ning veoautode terminalist. Piiripunktis oli kaks sõidurada bussidele, kaks rada sõiduautodele ja neli rada jalakäijatele. Vanad terminalihooned rajati 1990ndate esimeses pooles ning need olid amortiseerunud.
Piiripunktide ressurss on kasutatud täielikult vaid siis, kui mõlemal pool piiri asetsevate piiripunktide läbilaskevõime on võrdne. Täna on Ivangorodis eraldi busside terminal ja bussireisijaid on võimalik teenindada neljal rajal, kuus rada on sõiduautodele ning kuus rada jalakäijatele. Ehitustööde läbiviimise lõpptulemusena on plaanis mõlema piiripunkti infrastruktuuri võimaluse piires ühtlustada.
Ümberehituse käigus lammutati 500ruutmeetrine jalakäijate terminal ja selle asemele ehitatakse uus, ligi kolm korda suurem kaasaegne terminalihoone.
Narva kesklinnas asuva maanteepiiripunkti rekonstrueerimiseks on sõlmitud Oma Ehitaja ASga leping maksumusega 6,7 miljonit eurot, millele lisandub käibemaks. Töid rahastatakse Euroopa naabrus- ja partnerlusinstrumendi (ENPI) Eesti-Läti-Vene piiriülese koostöö programmi 2007-2013 ning riigieelarvelistest vahenditest.
Euroopa naabrus- ja partnerlusinstrumendi Eesti-Läti-Vene piiriülese koostöö programm 2007-2013 toetab rahaliselt ühiseid arendustegevusi regiooni konkurentsivõime parandamiseks, kasutades ära regiooni potentsiaali ja soodsat asukohta Euroopa Liidu ja Vene Föderatsiooni vahelisel ristteel.
Kommentaarid (0)