Kommentaar

Helmen Kütt | Keskmine pension 560 euroni!

Helmen Kütt, sotsiaalkaitseminister, SDE, 7. jaanuar 2015, 20:03

148 KOMMENTAARI

e
eestis 290.- e brutos/ 21. veebruar 2019, 09:46
soome töölise pension 1200.-e kuus netos
t
TOIVO/ 21. veebruar 2019, 09:45
või on ka parem kui eesti või, seega võiks küll rubla olla kallim eurost, sest euro on juba eeki väärtusega , kilo liha kallim kui liha poolast 4.-eeki kilo
t
Toivo/ 21. veebruar 2019, 09:43
Miks venemaa ei tõsta rubla väärytust, et oleks nagu 1961 aastal kulda neil ju on.
t
Toivo/ 21. veebruar 2019, 09:42
õige rubla oli 1961 aastal kallim kui dollar ja nael.
t
Toivo/ 21. veebruar 2019, 09:41
minu teada vale vastus minul veel 320.-ükski lubadus ei tüsta140 kuus
h
he./ 14. jaanuar 2015, 19:04
Paneb imestama,vaadake ometi Soome poole ja vörrelge olukorda,kohati isegi seal on hinnad poes odavamd. KUIDAS SAAB NII KALK ELUST ARVAMINE OLLA ? Minimaalne pension on Soomes 1400 euri kuus. Ja kusjuures inimesed ei ole sellega rahul???????.
k
Kuult/ 12. jaanuar 2015, 21:46
Kas see number on rublades?
s
Sant/ 10. jaanuar 2015, 18:35
Lõpetage see absoluutarvudega jamamine - mitte 560€ vaid 56% sellest müstilisest keskmisest palgast, mille järgi igasugu ametnikele palka arvestatakse!
Kui tõuseb see nn. keskmine, siis tõusevad ka pensionid!

p
pees riik/ 10. jaanuar 2015, 12:31
Mul on sõber - saab invaliidsuspensionit 260 jewrot. Sellest röövib Eesti Energia 50 ringis. 50 ringis läheb ravimitele. Käib kepiga, 45 a mees. Lähedasi ei ole. Kas ta peaks sellest järgi jäänud 160 jewrost kuus söönuks saama ja ka näiteks talveks saapad???? Ja kütta tahaks ka ehk oma ubrikut? Liha sõi ta viimati 3 aastat tagasi sugulase peielauas...
e
elmutil/ 10. jaanuar 2015, 11:07
suu valetamisest kõver peas nagu sel Ivalgi- oma kamp ju.
t
teadja./ 10. jaanuar 2015, 10:53
Kui üks elaker saab 610€ ja teine 510€, siis tulebki keskmine pension 560€. Pension noustaa,hinnat nousevat, ei midään uutta.
k
kodanik/ 10. jaanuar 2015, 08:00
Pension 560 eurini tuleb koheselt tõsta, mitte nelja aasta pärast. Kur.. see poliitikute jutt ajab vihale. Enne ei muutu selles bamaani-eestis midagi kui viimased elujõulised inimesed siit lahkunud.
...
n
närigu muru/ 9. jaanuar 2015, 22:56
Kui alampalk on 800 eurot, siis 560 euroga ei jäägi muud üle kui närida muru ... soovitavalt alt poolt. Sellega seoses tõusevad sisuliselt kõik hinnad. Sel sotsiaaltöötajal on majandusest väga veider arusaam.
t
tänu sotsidele/ 9. jaanuar 2015, 21:38
kehtib praegu seadus, et kui keskmist palka ei teeni, siis pensioni arvestamisel täisaastat ei saa. tervitused siinkohal nestorile. minu häält igatahes sotsid ei saa
t
tänu sotsidele/ 9. jaanuar 2015, 21:35
kehtib praegu seadus, et kui keskmist palka ei teeni, siis pensioni arvestamisel täisaastat ei saa. tänud nestorile siinkohal. ei vali mingeid sotse, võite rahulikud olla
t
teadja./ 9. jaanuar 2015, 21:05
Teie "lambapead" või siis "eeslid",miks te usu Elmen Kütti? Mina usun.

k
KIVIMEES/ 9. jaanuar 2015, 19:35
KÜLL ON EESTIPÄRANE IRVE NÄOL!
k
kalmmma/ 9. jaanuar 2015, 19:29
ma ei saa aru miks muretsetakse vaid pensionäride eest aga tööliste eest kes 300 ja veidi rohkem saavad ei huvitu Sotsiaalse ebavõrdsuse ministeeriumit sugugi
k
kats-Pr Kütt./ 9. jaanuar 2015, 19:27
PR.Kütt.Seda lubadust on tore lugeda ja veel toredam on seda enne valimisi anda,aga tõde on see,et Eestlane seda niipea ei näe,Kuni see tõuseb,on eur,väärtuse jälle kaotanud ja ka selle napi pensioni saamiseks peab ju nüüd ainult kõrget palka saama,olete teinud sellised seadused,et ei taha ausalt öelda ühestki poliitikust midagi teada.Olles lubadustega tagasihoidlikumad ja ausamad,saaksite äkki rohkem poolehoidu.Aga lubada rahvale raha on väga hea nipp.Edu Teile
a
analüütik/ 9. jaanuar 2015, 17:28
Taas on enda rahakoti suurus ühelt inimeselt nägemise võtnud! Miinimum, mitte keskmine ja juba selle aasta lõpuks! Ministriproua võiks veetapäeva Säästumarketis ja vaadata, kuidas pensionärid leiba ja miskit ka kõrvale ostes, punaseid sente kokku loevad! Seda juba poole kuu pealt, raha ei jätku elementaarseteks vajadusteks!
!!!!/ 9. jaanuar 2015, 16:49
kui ehk hinnad" langeksid"
v
velts/ 9. jaanuar 2015, 12:28
selle nõia-ella saadame tuleriidale....esimesel võimalusel.
m
MIS!!!/ 9. jaanuar 2015, 10:15
Milline loll jutt!! .NELJA AASTA PÄRAST!!!!!! Mis on siis selle raha väärtus????? Nelja aasta pärast ei saa 500 euri eest enam sedagi, mida nüüd saab 300 euri eest! Kas proua mõtleb tõesti, et ega inimesed mõelda ei oska? Kaua küll kestab see vanainimeste mõnitamine veel???
e
eesti mees/ 9. jaanuar 2015, 10:10
mida see annab keskmine pension 560eur. see on umbmäärane pakkumine mille taha saab alati peituda. tundub ,et rahvast peetakse tõesti pööbliks, kes millestki aru ei saa. esiteks tuleb vastuvõtta miinium pension sellest hakkab kõik pihta mis peab tänase püevaga olema 400euri ja siit edasi kulgeb juba keskmine pension. tulge ometi mõistusele, kes te olete selle kohale määratud. hakake juba õigest otsast pihta. praegu tundub justkui irvitate rahva üle ja lõpuks pole ka ime kui keegi relva haarab, aga siis on hilja.

k
käib/ 9. jaanuar 2015, 09:25
rahva raha eest fotosessioon, pildile saab see, kes rohkem iba suust välja ajab
p
pensionär Kohilast/ 9. jaanuar 2015, 02:08
Milline seakisa siin lahti on läinud, uskumatu!!!! Inimestele lubatakse suuremat pensioni ja kõik aina karjuvad selle peale, need ei saa küll eesti inimesed olla, lugedes neid hädaldavaid, ilkuvaid kommentaare hakkab silma üks stiil ja käekiri, need on valdavalt vorbitud konkureerivate parteide kontoritest. ÕL ei kogu tavaliselt nii palju kommentaare. Kütt on üle aegade normaalne sotsminister.
a
at/ 9. jaanuar 2015, 13:00
naiivne penskar kohilast,neid valimiseelseid lubadusi ja iba on mõtetu loopida,kas on veel keegi,kes seda usub.peale 1 märtsi ei kuule näe neid parteide lubajaid enam rahva poole pöördumas enne kui uued valimised 4 aasta pärast.......ja kui piruka juurde ei saa,on hea öelda,et me ei saa täita ju kui te ei valinud meid.ja kui saavad võimule ,on lubadused kohe meelest läinud või pole raha.ma võin ka mulle ajada ja lubada igale lapsele 1000 euri,pensionid 1000 euri,töötutele 500 ja tööl käima ei pea,miinimumpalk1000euri,keskmine palk 3000 euri ja suvi on aastaringi päikseline ning haigused ja vaesus kaovad Eestist kohe homme :).selliste lubadustega peaks ma kohe riigikokku saama,edasi peaministriks ja kaugel see presidendi kohtki oleks.Hääletage siin all minu poolt plussidega ja see kõik tuleb. :)))mitu plussi saan? PS.pensionär tavaliselt magab kell 2.08 öösel,mitte ei istu kommimas.
a
at/ 11. jaanuar 2015, 20:58
peaks vist tõsiselt kandideerimisele mõtlema 26 poolt ,ainult 1 miinus :)))
Äratundmisrõõm./ 11. jaanuar 2015, 14:22
Kuule ! Sina oled ju see majoneesimaias ex-riigikoguja, kes ei tea Eesti TEGELIKE pensionäride elust ööd ega mütsi. Sinul tõstab 6 % tõesti märgatavalt pensionit, aga TÖÖINIMESELE lisatav 10....15 € on ilmne mõnitamine.
i
issand/ 8. jaanuar 2015, 22:38
Sotsid ja Ref ja kõik teised, teie olete näidanud ennast 20 aastat ainult riigilõhkumise poole pealt,ja hetkel külvate siia jälle uuskommunismi seemneid oma erinevus rikastab,tolerantsus,sallivus,see on väga ohtlik --see on etnomasohhistlik meie rahvuse püsimajäämiseks,sotsidel ja liberaalidel on üks ema samast teooriast.
u
uskumatu,/ 8. jaanuar 2015, 22:04
et jälle räägitakse "keskmisest"! Eesti riigi ja rahva peale ei mõtle mitte keegi! Peaks olema ikka piinavalt piinlik seda teemat SELLISELT üldse ülesse võtta.
i
IRW/ 8. jaanuar 2015, 21:56
Soodad need sotsid - ei tea kust see raha küll tuleb - ah jaa : buratino läheb lollidemaale , matab mündid maha ja rahapuu hakkabki vilju kandma !
Peale venemaa ei tea küll ühtegi teist riiki kus inimene käib tööl ja saab pensioni ( siin on ka üks lukk mis pidurdab palgakasvu )
a
at/ 9. jaanuar 2015, 13:08
Kütil ja sotsidel on juba sügisel mündid kaase kaevatud lollide maal,nüüdvalige nad ära ja kevadeks lähevad peale valimisi õide ja raha tuleb mühinal,mis siis viga lubadusi täita :)))
l
Lapi tark/ 8. jaanuar 2015, 20:27
Muinasjutuvestjast minister!Jutt ja naeratus nii malbe,nii kena.Ilmselt valimised lähenemas?
n
naispenskar, 63/ 8. jaanuar 2015, 19:53
eakad, kes nõuka ajal või EV alguses pensionile jäid on vanuses mehed 85 ja vanemad, sest jäid pinsile 60-selt ja naised 80 ning vanemad, sest jäid pensionile 55-selt. Selles vanuses inimesi eriti palju elus pole. Teised pensionärid on osaliselt töötanud ENSV-s ja osaliselt EV-s. Neid on juba hulga rohkem, sest nad nooremad.
Miks ma sellest kirjutan?
Mida nooremad pensionärid, seda väiksem pension. Loomulikult see ei puuduta neid, kes alates kohustuslikust pensionimaksest suurepalgalised. Ega neid vast eriti palju pole, sest 2000.deks aastaks olid nad juba 50. sed ja tööturul oli raske noorematega konkureerida. Sellepärast ongi minuvanustel, 63.stel pensionäridel pension alla 300. st. väiksem kui meie emadel-isadel kui need elus. 500 on nii normaalne miinimum millega saaks enam vähem hakkama, sest oleme kokkuhoiuga harjunud. Praegune alla 300 on tõesti vaesuses virelemine. Nooremad, kes saavad miinimumpalka on siiski võimelised lisa teenima kasvõi käsunduslepinguga, aga 63 aastast pensionärist naist ei taheta tööle. nii tulebki suu seada sekki mööda (kui noored ei tea, siis see tähendab, et toituda miinimumtoidukorvist)
Nooremad pensionärid on töötanud osaliselt ENSV-s ja osaliselt EV-s.
k
ka mutt/ 11. jaanuar 2015, 00:34
Missugusest miinimumtoidukorvist te räägite? 300€ -ga ära ei ela olles üksik. Tulge ikka mõistusele!
l
Libe/ 8. jaanuar 2015, 19:46
Tüüpiline sotside libe jutuveeretamine.See Kütiproua lubas tagasi astuda, kui töövõimeseadus ei võeta vastu töövõimetute inimeste soovidele.Miks sa, proua, siis veel postil oled?kelle huvisid sa kaitsed?Näib, et ikka enda isiklikke huvisid, s.o.tooli ja palka.Inimesed, ärge valige reformareid ja nende lakeisid sotse!

d
doktor/ 8. jaanuar 2015, 19:14
Jutt isegi natuke õige,aga sotside lubadused on puhas,,,,,,udu,udu,udu Ja lisaks veel seda,et sotsid ongi üks suur udupilv. Need kes sotside lubadusi usuvad,peaks tõsise arstliku kontrolli läbi tegema.
k
8. jaanuar 2015, 18:52
kas proua ikka teab, et raha ei tule pangaautomaadist, lubame aga kõigile pudrumäed kokku ja siis hakkame ettevõtjaid pigistama
l
lihtsameelne/ 8. jaanuar 2015, 18:32
milleks ajada jama ,tüütab ära juba. ehitama kommunismi jäälle röömsalt ,hüpake õige ära ,vaadake sandi pensione õige .....
p
pensionär/ 8. jaanuar 2015, 18:29
Loen kommentaare ja võin siis lisada,et 41 aastase staaziga kuni aastani 1999 on pensioni suurus 338 eurot,1.aprillist tõuseb 5,9 %,siis hakkab saama 358 Eur.
v
Valija/ 8. jaanuar 2015, 18:24
Tundub,et see "DAAM" ei tea eesti elust tuhkagi! Juba sellise lubaduse eest tuleks vältida tema parteid 1. märtsil,
n
nojah....../ 8. jaanuar 2015, 18:10
Anname Teile ühe aasta aega lubaduse täitmiseks ja kui hakkama ei saa,siis olge aus inimene ja astuge oma amitikohalt tagasi.
p
Pensionär./ 8. jaanuar 2015, 17:06
Ei noh, see jutt on kõik hea aga seda ei saa kunagi olema. Ikka veeretame sente pihus ja vaatame, et järgmise pensionini raha jätkuks. Meie pensionärid ei saa puhata nii nagu välismaa omad, kes käivad reisidel ja elavad lahedalt. Meie vanainimestest ei peeta lugu, parem mida kiiremini maha surevad.
v
vanaema/ 8. jaanuar 2015, 17:01
sain oma pensi 297.- 5 kp.kätte,täna sai kõik arved makstud ,mis läks 160 .- Olen üksik pensionär ja usu mind minister,on raske ja väga raske,nüüd pean selle ülejäänud raha kuidagi söögi ja ramimite peale jagama.Vot seda huulepulka,mida sa oled omale peale vööbanud osta enam ei saa,sest pole raha. Mõelge,kui on üksik pensionär,või elavad koos veel vanaema ja vanaisa on ju vahe suur ja jääb söögika ka raha rohkem.
h
hea nõu/ 8. jaanuar 2015, 19:03
vabandan, aga teie eluasemekulud on põhjendamatult kõrged üksiku inimese kohta. meie pere on neljaiikmeline (2 koolilast). 100 ruutmeetrine korter elektriküttel, ühistu, elioni internet. väga külmal ajal elekter üle 100 euri pole läinud. vesi ja kanal. 40, internet 40, prügi 7,
nii väikse pensioniga tuleks kaaluda eluasemevahetust. mul tuttaval pensionäril maakonnalinnas 37 ruudune korteri kulud alla 50.
k
ka pensionär/ 8. jaanuar 2015, 21:02
mina olen üksik pensionile jäänud pensionär,elan1-toalises 34 ruuduses korteris,minu üür talvekuudel on 80-100 euri,suvel 50 euri,elan suurlinnas,eks siis maakonna linnades on see odavam,lisaks elekter -ei ole selle proua kulutused põhjendamatult kõrged,mina maksan kuus 150 ,selle hinna sees on ka Starmani digi tv ja internet.Ei kurda,sest mul peab olema teler ja ehk nooremale põlvkonnale naljakas,aga ma olen internetiinimene.Saan hakkama,ei kurda,
s
samuti H/ 10. jaanuar 2015, 04:35
See alaline soovitus eluaset vahetada on juba nii ära leierdatud jutt.Mõtleks ka oma soojas toas midagi uuemat välja. Kas sa üldse oled oma üürilehte silmitsenud? Minul näiteks 46 rm pinda ja maksan ka kõigi nende remondi-, hoolduskulude , kütte, vee, gaasi, koridori elektri , prügiveo + elekter, internet, telefon praegu veel + - 220 euri, sest ilmad pole eriti külmad olnud senini. Kui aga tuleb siin juba üle - 20 kraadi, siis paneb küll oigama. Väiksema korteri vastu ei saa vahetada, sest elame kolmekesi. Puuküttega ei tule see ka kindlasti odavam, sest ka seal tuleb kõige eest samuti maksta. Sul küll huvitav tuttav, kes maksab alla 50-ne euri. Kus see selline odav maakonnalinn ka asuda võiks?
k
11. jaanuar 2015, 00:38
Kas lükkame siis kõik üksikud mutid ääremaadele tühjadesse lagunenud kortermajadesse? On see mingi lahendus või?
p
11. jaanuar 2015, 00:40

v
Valides/ 8. jaanuar 2015, 15:27
.....sotsid,saate maksutòusu ja multikulti. Seepàrast ei taha ma mingit pensionitòusu.....
i
IRW/ 8. jaanuar 2015, 21:53
No sotsidelt saad võib olla t.ha ka - nad ju pooldasid seda k.kanoklust !
a
alampalk/ 8. jaanuar 2015, 14:43
Kas alampalgalistele ka selline õnn nii suure pensioni näol sülle kukub või ainult äravalitutele? Juba ammu on alampalk keskmisest pensionist madalam, mis pole normaalne mitte kuidagi. Täistööajaga töötav inimene ei ole võimeline sellest palgast panustama ei sukasäärde, kolmandasse pensionisambasse ega muudesse variantidesse. Nii et kuidas siis jääb? Oleme prügikastiinimesed või on veel lootust?
k
kraamer/ 8. jaanuar 2015, 14:20
Imelik, mis õhku seal riigikogus hingatakse, et kõik, kes sinna saavad, kuidagimoodi ära pööravad.
Arvasin alguses, et Helmen Kütt, uau! Nüüd aga ütlen "Ka sinagi, Brutus!"
Tühjad sõnad. Niiii tühjad sõnad!
1
12.a. juba haigena töötatud ,,,JA täna "raske puude kerjus! / 8. jaanuar 2015, 13:31
VOT kus leidsime tööinimesed ! -- " HAIGEKS TUNNISTATUD---KES iga päev peavad võitlema oma häda leevendamise
ja eluaegse haigusega! !
ä
Äsja 63-ne./ 8. jaanuar 2015, 12:32
Sain siis ka kauaoodatud pinsi kätte. Tööaastaid oli 35, arvesse läks 26, pluss kaks last 26. hulgas. 9 aastat nagu noaga lõigatud. Õnneks olen Soomes pea 10 a. olnud. Peaksin sealt saama vähemalt 600 euri pinssi. Aga ütlen siis kui olen ka Soome arvutused kätte saanud. Tänast artiklit lugedes, olen neid lubadusi kuulnud. Kõik samad, ainult sõnade järjekord teine. Toogu vana seadus tagasi, on jutul hoopis teine jume. Enne ei usu kui tehtud.
metsavenna poeg,,/ 8. jaanuar 2015, 13:40
JA -- EESTIMAA SEADUS! KAHJU ON JUST PENSIONILE JÄÄJATEST, 63.a INIMESTEST,,, TEAN
MILLINE SITT ,,NÄRUNE PENSION VENNALE RAKVERES MÄÄRATI ,,POLE ROHKEM EGA VÄHEM KUI
297€ --ISEGI KOLME EUROT EI SAANUD ANDA?
KAS OLI IKKA MÕTET --- JÄÄDA RIIKI 1990 aastal, "KUS EI TAHETUD
KA 4- LAPSE KASVATAMIST --KOOLITAMIST ÜLDSE ENAM TUNNISTADA!
metsavenna poeg,,/ 8. jaanuar 2015, 13:40
JA -- EESTIMAA SEADUS! KAHJU ON JUST PENSIONILE JÄÄJATEST, 63.a INIMESTEST,,, TEAN
MILLINE SITT ,,NÄRUNE PENSION VENNALE RAKVERES MÄÄRATI ,,POLE ROHKEM EGA VÄHEM KUI
297€ --ISEGI KOLME EUROT EI SAANUD ANDA?
KAS OLI IKKA MÕTET --- JÄÄDA RIIKI 1990 aastal, "KUS EI TAHETUD
KA 4- LAPSE KASVATAMIST --KOOLITAMIST ÜLDSE ENAM TUNNISTADA!
ä
Äsja 63-ne./ 8. jaanuar 2015, 14:33
Su vend siis rikas! Mina saan 279, sellest tulumaks 58 euri. Sest elan juhuslikult väljamaal. Kuigi kõik maksud maksin Eestisse. Vahet tehakse sellepärast, et raha ju riigikassasse vaja. Eestlaselt võetakse kõik, mis vähegi annab. Isegi valimisõigus. Mõtlen siin e-hääletust. Hääleta, kuidas tahad, server suunab hääle vastavalt programmile.
ü
üks aasta kolme eest/ 8. jaanuar 2015, 17:49
Aga proua minister ütles riigikogu infotunnis ,et see pidavat olema väga õiglane.
Vat sulle siis neid sotse,peaksid tegema seda mida keskerakond teeb,mitte refidega tiibu ripsutama.
t
teadja./ 8. jaanuar 2015, 19:48
Mis pension see 600€ soomes on, see on pigem näöräti kandjate või siis negrode toetusraha, kelle kogunemispunktid on peamiselt Helsingis ( Kamppis, Sörnäistenis,Hakaniemes ja Raudteejaamas.
l
lihtpenskar/ 8. jaanuar 2015, 12:24
... see tähendaks, et minu penss tõuseks üle kahe korra... Õudne... Olen harjunud vähesega...
ü
üks 533037-st/ 8. jaanuar 2015, 12:16
Just nii palju oli Eestis 2011.a. seisuga neid, kes ei saanud oma tööaasta eest aastat pensionistaaźi, ehk 74,7% elanikkonnast (aluseks M.Tsahkna allkirjaga vastus minu pärimisele). Ja nüüd ma küsin: kui kaua ma peaksin elama, et saada 44 aastat tööstaaźi? Mina oma 45 tööaastaga sain 62-selt pensionile, aga tööaastad sulasid 33 peale. Tähendab et veel lisaks saada 11 aastat, peaksin töötama veel 33 aastat? Kuna töökoht kadus, olin sunnitud pensionile jääma ja nüüd loota, et keegi veel tööle võtaks? Kuulge, ärge ajage naerma. Ma valiksin kinnisilmi sellise erakonna, kes teeks ringi valimisseaduse ja pensioniseaduse, et ka väiksesepalgalised (kuid kõrgema haridusega) saaksid täistöötatud tööaasta eest 1 aasta pensionistaaźi. Sai pikk jutt, aga ei ole s...tt jutt. TE KÕIK JÄÄTE VANAKS, ärge seda unustage. Lubadused võite pista teate küll kuhu, tegusid on vaja must-valgel!
t
Tuletame hoolega meelde./ 8. jaanuar 2015, 12:16
Selliseid lubadusi on kõik see aeg pakutud. Sõnade järjestus on teine, aga ikka nii, et eelmine oli vale, meie oma alles hakkab sisse tooma. Enne mune, siis kire!

t
to kirjutajale/ 8. jaanuar 2015, 11:22
Rimides ja Selverites käivadki need , kellel on maasturid ja uuemat sorti autod pepu all.Aga need kes näljas on , istuvad kodus ja ei käigi poes--mõtle, kui kommenteerid!
a
AB/ 8. jaanuar 2015, 11:16
Minu arvates võiks lausa 1000 EUR i pensioni maksta aga kust raha tuleb?
m
Mine Soome,/ 8. jaanuar 2015, 13:23
küsi sealt, kus see raha neil tuleb?
k
ka pensionär/ 8. jaanuar 2015, 10:53
Ei maksa selle lolli jutuga siin manipuleerida.Selle numbri pärast mina ei vali küll mitte kedagi,kes sellist juttu ajab.Kus on minu tööstaaž.Mul oli vaja 20 aastat töötada Eesti Vabariigis,et teenida pensioni.Kuhu jäid 20 aastat,need jagati 3-ga ja iga 3 aasta pealt tuli 1 aastat tööstaaži.Mina ,kes ma 16 aastaselt läksin ühte kooli,mis arvati tööstaži hulka,seega oleks mul ausal arvutusel vähemalt 45 aastat tööstaazi.netu,kuna see Eesti Vabariigi seadus nullis selle ära.Pistke põlema oma 560 eurot.
j
Järjekordne mõnitamis lugu pensitõstmisele./ 8. jaanuar 2015, 11:09
Krt mis mõte on plääkutada kes, kui palju lubab tõsta, kui seda ei tehta lähitulevikus niipeagi.
Pens oleks pidanud ammu olema vähemalt 1000 e puhtalt kätte.
Töötute abirahad vähemalt 500 puhtalt kätte.
Miinimum palk vähemalt 600 e
Kesk palk 1200 e
Teostage need ära, et inimestel oleks võimalik inimväärselt elada ära, mitte sente kuus kokku koguda peale maksude maksmist.
Sest paljudele ei jää võimalust oma varude kogumiseks peale sente suuremaid summasi üldse koguda.
Kallineb üür pidevalt, söök, muud komm maksud ja arved.
Elekter ja küte ...
Vaestelt võetakse sisuliselt kõik rahad praegu käest ära, rikastele aga antakse üha rohkem juurde.
Ja siis nutavad, miks paljud meie seast lahkuvad, sest kannatus saab otsa, kaua sa orja palga eest tööd viitsid teha.
Vaadake näiteks kodutunde saateid, kus paljud pered elavad ilma vee ja elektrita, paljud ei tule toime, sest saavad kuus alla 300 juuri.
Siiani paneb hämmastama ka see, miks on töötute abiraha nii väike, kui korteri üürid on kõrgemate hindadega, sisuliselt peale üüri maksmise saad ehk nädalaks toitu, ülejäänud aeg imed sõrme, kui omasi varusi pole ette kogutud.
1 toaline kuudi suurune korter plekib juba üle poole töötu sisse tulekust.
Ja kahtlen, et sedasi mõnitadakse veel aastaid, kui mitte aastakümneid.
Vaesemad tahaksid ka endale omasse kogusse hakata sääste koguma rohkem, kui 5-10 juuri eest,kuid praegu neile seda ei võimaldata.
t
teisitimõtleja/ 8. jaanuar 2015, 10:45
arvab, et 1. valimised lähenevad, 2) jutt väga õige 3) vastik lugeda, et eesmärk on paljude inimeste ebaõiglusele kaasatundmine selleks, et endale kasu lõigata 3) sellest ei räägi, et meil on vaja riigireform teostada, mõtetud kulud tegemata jätta ja ettevõtjaid toetada, ja selle arvelt pensionid rehkendada töötatud aastate eest kõigile võrdselt
k
kirujatele/ 8. jaanuar 2015, 10:38
kuidas te ei näe ,kui rikkalt elatakse.kas nõukaajal ka keegi kärutäitega toitu koju tõi,pealegi valmistoidu.oli peres 2-3 autot.praegu on EESTI maju ja mõisaid täis.nõukaajal magasid minu 2 last ühes voodis keskkooli lõpuni.nüüd kingitakse gümnaasiumi lõpetajale auto või korter.vähem virisemist ja tuleks ise ka midagi teha,mitte kõik osta.pole riiki,kus kõik on võrdselt rikkad.see sõltub ikka inimestest,kes õpivad ja töötavad rohkem,on jõukamad.olin nõukaajal üksikema 2lapsega,töötasin 3 töökohal,aiamaa ka.mõlemad said kõrghariduse ,lõpetasid iseseisvas EESTIS.
t
Tõnu/ 8. jaanuar 2015, 12:45
Mõelge ise ka, kas te üksikemana 2 lapsega ka praegu neile kõrghariduse suudaksite anda? Vaevalt. Ja kuidas see enamik tööinimesi, kes raske tööga ikkagi vaid alla keskmise palga välja teenib, peaks lastele kooli lõpetamise puhul autoid või kortereid kinkima? See on ikkagi väheste privileeg.
a
Aga sa mõtle ka/ 8. jaanuar 2015, 13:27
kui ma oleksin nõuka ajal pensionile jäänud, oleks mu pension kõvasti üle 300, aga nüüd, tänu iseseisvusele on see 252 euri, võrdle ka mis hinnad olid siis eluasemel ja muul vajalikul ja kui kõrged nüüd?
r
raha/ 8. jaanuar 2015, 10:14
kus kohas selleks raga võetakse?
Saan aru kyll, et valijatest kõige aktiivsem sihtgrupp on pensionisaajad ja seega on nemad ka manipuleeritavamad, kuid see tuleb laste arvelt, kes ei sünnigi ning ühiskond vananeb ning poliitikud on pantvangid
a
Ahh-ahh-aaa/ 8. jaanuar 2015, 10:25
Poliitikud... ja pantvangid ...???
h
helmut/ 8. jaanuar 2015, 10:27
Eks see kütiproua ole alati vanureid lastele eelistanud.
m
milleks neid lapsi / 8. jaanuar 2015, 13:29
nii palju vaja, kui tehnoloogia areng pidi järgneva 20 aasta jooksul 50% töökohtadest kaotama?
v
Veider???/ 8. jaanuar 2015, 10:11
Kiitke aga töötavaid lolle ja lollidemaad ja lollid annavad oma hääle ja annetavad oma viimase ja nii me jõuamegi viie esimese riigi hulka ... Edu eesseisvatel valimistel kõigile.
p
Pensionär/ 8. jaanuar 2015, 09:53
Pension moodustub töötatud aastatest ja sotaiaalmaksu maksmisest - ei saa aru, kuidas noor inimene sellest aru ei saa, et pensionär on niimoodi kogunud endale pensioniraha, ei tule see sugugi teiste arvelt vaid palju oled maksnud maksu ja töötanud, sellest sõltubki pensioni suurus. Vot nende toetused, kes pole päevagi töötanud, aga nõuavad juba toetusi, need tulevad kõll teiste arvelt, ka töötavate pensionäride maksudest. Kes on siin siis ülalpeetav ja teiste arvel elab? Tuleks ikka endale asi selgeks teha enne kui pensionäre kiruda, kui pea üldsegi midagi võtab. Minister Kõti ametiajal on tema ministeeriumist välja tulnud selliseid seadusi, et tema ilus jutt on lausa mõnitamine.

m
maamiis/ 8. jaanuar 2015, 09:46
eriti küüniline lubada 500 eurist pensionit VIIE AASTA pärast olukorras kus EU kavatseb mastaapset rahatrükki .Kas selle eest ikka pätsi leiba saab siis .Ees ju umbes samasugune aeg kui 90 alguses
t
tööle,/ 8. jaanuar 2015, 09:34
aga kuhu? Naispensionär, 68. Kõrgharidus, keeled suus, arvutitöö selge, tervis enam-vähem korras. Sihukest mutti ei taha keegi ka nõudepesijaks. Kunagi oli lehes kuulutus, et Iru vanadekodu otsib nõudepesijat vanusega kuni 50.
l
lugeja/ 8. jaanuar 2015, 09:29
Pensionifondist võetakse raha ka praeguste töölkäijate pensionisambasse. Kuigi sellest ei taha rääkida enam enam ka hr Nestor - öeldakse, et riik tegevat sissemakse! Samuti tulevad sellest fondist kõiksugu eripensionid, st pensionilisad. Ka represseeritutele võetakse lisa võetakse sealt, kuigi see võiks tulla riigieelarve erirealt. Represseeritute alla (koos kaasneva pensionilisaga) kuuluvad ka nt juudid, kes evakueerusid sakslaste tulles Liitu. Nii et seda võiks saada siis koguni kuulus Idel jakobsongi, kui ta veel elaks? Suurim vale on rääkida keskmisest! Minister Kütt võiks öelda, kui suur on mediaanpension Eestis ning võrrelda seda teiste riikide omaga. Ega teda ei süüdista - kui raha pole, siis ei saa temagi seda kuskilt võtta. Aga 300 euri saajat huvitab parteijutt vähe. Pisku pensionitõus on poliitika!
k
kahju,/ 8. jaanuar 2015, 09:37
et olin nii loll ja tegin pensioni teise samba. Seni kuni mina pensionini jõuan- 10 a pärast, ei saa ma riigilt midagi juurde. See kõik oli ja on rahva petmine. Riik võib kõiki oma lubadusi murda ja muuta, kuid mina, kes tahaks seda asja katkestada, ei saa.
m
8. jaanuar 2015, 09:25
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
o
Olen üks/ 8. jaanuar 2015, 14:00
neist solkijatest, aga keegi teine ka ei taha seda tööd teha. Muud moodi kui FIE-na ma seda poolt kohta täita ei saa, sest tööandja nõus ainult nii. Maksan sealt kõik maksud ja saan töölkäimise eest järgmine aasta pensioni juurde O,5 eurosent kuus, just nii. Tegelikult unnen, et on mõttetu, järgmine aasta lõpetan. Söön siis ainult leiba, vorsti enam ei saa. Elamine on ühetoeline, aga ikka on pensioniga elada väga nadi. Tavaliselt ma ei kurda, aga kui keegi muidusööjaks sõimab, siis saab hing täis küll. Olen kõrgharidusega ja teenisin teiste arvates tublilt, aga ikkagi keskmist pensioni välja ei vea,ole lihtsalt valest aastakäigust.
ä
Ära/ 8. jaanuar 2015, 09:19
t
to:tulus maks/ 8. jaanuar 2015, 09:19
Kas Teie maksate siis oma keskmiselt pensionilt tulumaksu või? ei maksa ju!
a
ann/ 8. jaanuar 2015, 10:14
Ikka maksan pensionilt tulumaksu, uuri seadust. Mis on üle maksuvaba tulu, selelt maksan ja ka Eesti keskmiselt pensionilt tuleb tulumaksu maksta.
m
Mina/ 8. jaanuar 2015, 12:18
maksan oma 279-lt eurilt 58 euri tulumaksu. Netto siis 221.
p
Paistab, et/ 8. jaanuar 2015, 14:37
mõni sinisilmne ei usu.
t
Tõnu/ 8. jaanuar 2015, 12:48
Nii ongi, ka pension on maksuvaba vaid teatud (üsna väikese) piirini, sealt edasi maksad ka pensionilt tulumaksu.
h
8. jaanuar 2015, 09:15
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
kurnjauskas/ 8. jaanuar 2015, 09:55
praegu on lubaduste aeg, aga nelja aasta pärast "ma ei teadnud, et nelja aastaga majandus nii kukub"----siis ei ole vaja lubada
k
kurnjauskas/ 8. jaanuar 2015, 09:55
praegu on lubaduste aeg, aga nelja aasta pärast "ma ei teadnud, et nelja aastaga majandus nii kukub"----siis ei ole vaja lubada
h
Huvitav/ 8. jaanuar 2015, 09:15
terves ilmas majandus kukub ja tema lubab suuremat pensioni,sassis oled tohman või.

a
a/ 8. jaanuar 2015, 08:52
Saab võimule, hakkab koos huntidega uluma.
n
nojah....../ 8. jaanuar 2015, 08:48
Palun ärge rohkem traumeerige PENSIONÄRE oma katteta lubadustega.Säästke inimeste tervist!!!!!!
j
JURIST/ 8. jaanuar 2015, 08:26
Milleks niisugust mula pikas artiklis ajada !? Ei praeguse ega järgmise põlvkonna silmad neid rahanumbreid niikuinii ei näe ! Kas selle loba eest makstaksegi minister Küttile tuhandeid eurosid kuus ? Häbi !
m
Maali maalt/ 8. jaanuar 2015, 08:14
Kandideeriks kah sinna riigikogusse-ma olen nõus poole palga eest samasugust või veel ilusamat laulu laulma....Küll on kõik kenad lubajad aga kui sinna dalmaatslaste hulka pääsevad,siis on kõik lubadused unustatud.
Härrad ,prouad poliitikud -vähem möla,rohkem tegusid !
k
kah tark/ 12. jaanuar 2015, 12:24
Maalid ei kandideeri, aga Maired küll
p
Pole võimalik/ 8. jaanuar 2015, 07:41
Juba praegu on pensionifond lõhki ja raha tuleb sotsiaalministeeriumi muudelt ridadelt.Raha väärtus on tõusnud,inflatsiooni ei ole ja mingit põhjust palku pensione tõsta pole.Kui riigil jääb üleliigne sent,siis see tuleb suunata laste haridusse ja lastega perede toetuseks.See oleks ühiskonna jätkusuutlikuse säilimiseks tähtsam ettevõtmine.Kodanik Kütt on läinud odava valimiseelse jõuluvana teed ja väärib kohta ajaloo prügikastis.
p
Pole võimalik-ule/ 8. jaanuar 2015, 08:29
Prügikastist on asi kaugel. Kodanik Kütt-i jutt on õige, aga millal see asi ükskord tegudeni jõuab on juba teine küsimus??? Valimised tulekul.
r
Raha on,/ 8. jaanuar 2015, 13:34
nagu ratsahobuse sit...., ega muidu poleks saanud ju tulumaksu alandada, riigil pole selle rahaga midagi teha.
k
Kalle/ 8. jaanuar 2015, 07:39
2
256£ saav penskar( ex talupidaja) / 8. jaanuar 2015, 06:22
374£ asemel ????????????Enamus praegustest vanadest ,endistest töötegijatest saab pensioni 280£ ümber.Nii et millest armuline proua räägib.Tegelikult on 560£ pension igati vääriline ja siellise pensioniga ei tule enam kusagilt kellegile juurde maksta.Ei ole vaja sots.rahasid pidevalt juurde pumbata.AGA eks see üks valimiseelne mull ole.
m
Maiken/ 8. jaanuar 2015, 12:02
Huvitav, kuidas see pension nii väike on? Mul läks küll miinimumpalga pärast tervelt 6 pensioniaastat kaotsi, aga ikkagi saan 340€. 280€ saamiseks peab tööaastaid ikka väga vähe olema. Minuealiste tuttavate pensionisumma ikka kõigil 330-350, vähe ta muidugi on....ja ega neid valimiseelseid lubadusi kipu uskuma ka, sest hiljem need lihtsalt "jäävad kahe silma vahele".
t
Tõnu/ 8. jaanuar 2015, 12:52
Ilmselt vedas teil sellega, et suurem osa tööstaažist jäi nõukogude aega, kus töötatud kalendriaasta luges kõigil võrdselt ühe aasta eest, mitte nii nagu nüüd, et enamusel palgasaajaist läheb kalendriaastast staažina kirja tublisti alla aasta, ja suurepalgalistel jälle tublisti rohkem kui aasta.
j
ja neile asemele tulijatele tehakse / 8. jaanuar 2015, 03:56
veel eluasemed ja muidu kõik võimalused, see võtab samuti rahasi, eks selleks jälle suur EUROOPA ANNAB,kuid omad, keda saaks samuti toetada ja muuta ,ei saada, hullud eesotsas tõesti .

p
Pagulane/ 8. jaanuar 2015, 02:44
Valige mind.Mina luban,et 10 aasta parast eestis ei ole uldse voimalik pensioni saada.Luban ka seda,et puhast joogivett enam loodusest saada pole.Selle eest on oma 400 gaasi puurauku ja fosforiit soidab kiirrondiga eestist minema.Gaasi ei pumpa ja fosforiiti muidugi eesti riik kaevandama ei hakka.See maa on juba maha muudud.Nii,et ei ole vahet,keda valida.Seal ei ole paasta enam midagi
p
Päästab/ 8. jaanuar 2015, 09:24
küll,e-valimistest loobumine ja Tamasseri rauad!
k
Kas/ 9. jaanuar 2015, 02:40
Kas Sa motled Tamasseri raua all seda pikka toru,millel on pinokkel peal.See paastab kull
p
püha taevas/ 8. jaanuar 2015, 01:04
kui lollid lubadused! 4 aastaga on pooled penskarid juba surmalapsed,sest 20aastat on neid näljapajukil hoitud,ei pea enam vastu.Noored töötegijad ja riigikassa täitjad pagevad siit karjade kaupa minema . 101 künkal passijat tahavad aina rohke ja rohkem, siis veel need "eriteenete "penskarid. No kust see raha tuleb?1 Kui arvatakse,et inimene 44aastase tööstaaziga saaks 560euri teab mis aastate pärast,siis on ta ikka näljapajukil,sest hindade tõus on igal aastal ju pidev.Kui inimene lõpetab gümnaasiumi ja kõrgkooli,on ta 23-25 aastane .Sinna otsa 44 aastat,teeb 67-69 aastat. Seega tõstetakse aina töötamise iga,sest ei saa ju pensionistaazi enne kätte Või arvatakse,et tulevikus haridust vaja polegi .9klassi läbi ja kohe tööle! Poliitikute lollid jutud on ära tüüdanud . Istugu oma rahakoti otsas ja olgu vähemalt vaitki,ärge ärritage niigi raskuste all ägavaid närviliseks aetud inimesi.
a
absur/ 8. jaanuar 2015, 01:01
kulla inimene,Ensv aeg ei lohistanud keegi köit,kõik pidid tööl käima,oma last ise toitma,katma,keegi ei maksnud sulle lastetoetusi,ega ka muid toetusi.Käisid tööl,said palka ja ka sellega sai hästi hakkama.Kes tööd ei viitsinud teha,pandi sund korras tööle,et teeniks palka omale.Pensioni on auga teeninud iga inimene,kes töötanud ja oma lapsed kasvatanud,ainult ,et praegune põlvkond on oma vanematele ülekohut teinud,pensionist ,mida saame,jätkub vaevalt maksudeks,kui on hea laps,kes toetab oma vanemat,kui ei,siis pensionär vaevleb samuti võlgades.Kas karistatakse pensionäri,et ta vana on ja ei jaksa enam tööd teha?
a
absur`le/ 8. jaanuar 2015, 08:24
Teie lause: "praegune põlvkond on oma vanematele ülekohut teinud" on küsitav.
Kes neid lapsi kasvatas?
Ikka meie, kes oleme praegu pensionärid.
Nii lihtne on näpuga näidata... aga kas ka peeglisse?
a
Asi/ 8. jaanuar 2015, 09:30
pole kasvatuses,vaid praeguses moraalis!
t
to absurdiriik/ 8. jaanuar 2015, 00:52
Kas teil on juurdepääs pensionäride arvetele, et teate nende suurust.Minu pension 274.-eurot--mis elu ooooooosee on? enamikus pensionäridel pension 300.- euro ringis,millest siis need rahamäed peaksid kogunema,Sina noor oled veel võimeline head tööd saama ja keegi ei keela sul head palka saamast.Pensionärid on mitte-vabatahtlikult nõuka ajal elanud ja rasket tööd tinud väikse palga eest.Mida tead sina noor muidusööjatest köie lohistajatest--HÄBI SUL OLGU!sELLINE KOMMENTAAR NÄITAB , KUI RUMAL JA HARIMATU SA OLED!
a
absurdiriik/ 7. jaanuar 2015, 23:29
Juba praegu on pensionäridel pankades rahamäed! Palju veel vaja on?
Täis ei saa ja lõhki ei lähe.
Siin on absurdne riik, kust noored pered peavad vaesuse tõttu pagema, nõuka-ajal riigi köit lohistanud muidusööjad elavad aga nagu kuninga kassid!
e
eakas/ 8. jaanuar 2015, 00:11
Peab ikka olema küünilisust ja südametust nimetada nõuka ajal tööd rabanud inimesi "riigi köit lohistanud muidusööjateks". Kas nimetad nii ka oma vanemaid ja vanavanemaid? Ei maksa oma hädasid teiste kaela ajada! Kui oled nii noor, et nõuka ajast midagi ei tea, siis jäta oma arvamus endale!
a
Absurdiriigile../ 8. jaanuar 2015, 08:16
Austatud vaene eesti noor!
Olgu su elu õnnistatud, ela väga-väga kaua ja kui sul vahel kõht tühi on, saad süüa eelpool kirjas pandud sõnu. Head isu!
p
Pensionär/ 8. jaanuar 2015, 10:55
See bumerang mille sa siin pensionäride suunas välja heitsid tabab sind ennast kunagi kuklasse ja oi kui valusasti!
k
Küsiksin,/ 10. jaanuar 2015, 11:47
Kuidas saab inimene nii rumal olla? Kas sa ei arva, et vanaks jääme me kõik. Ja lisaksin veel , et see tuleb pagana ruttu!
k
Küsiksin,/ 10. jaanuar 2015, 11:47
Kuidas saab inimene nii rumal olla? Kas sa ei arva, et vanaks jääme me kõik. Ja lisaksin veel , et see tuleb pagana ruttu!
k
Küsiksin,/ 10. jaanuar 2015, 11:47
Kuidas saab inimene nii rumal olla? Kas sa ei arva, et vanaks jääme me kõik. Ja lisaksin veel , et see tuleb pagana ruttu!
t
toni/ 7. jaanuar 2015, 23:20
Kõigest saan aru aga miks madalapalgalistel , kes teevad ka VÄGA palju tööd , ei lähe tööaasta aatsa ette ?!
Minge oma sotsialismusega ikka ....kui sellist ebavõrdsust ei märgata ! Inimene töötab terve aasta ja pärast staazi mingi krööme !
t
Tahaks küsida proualt,/ 7. jaanuar 2015, 22:08
kas arvesse lähevad ainult põhitöökoha tööaastad,või ka lisatöökoha aastad? Ehk on meie kommilugejate seas inimesi,kes asjaga kursis.
l
lähevad/ 8. jaanuar 2015, 08:46
kõik töökohad, kes sinu eest sots maksu maksavad, lähevad kirja, probleem selles, et palk on nii väike , et selle pealt ei arvestata täisaastat, see on keeruline rehknut, kuidas tööaastat arvestatakse.Mina olen töötanud 42 aastat, aga praegu kirjas 37, 5 aastat on kadunud seoses sellega, et olen töötanud madalapalgalistel kohtadel

t
teadja./ 7. jaanuar 2015, 21:53
Sotsid hoiavad õiget rida. Nemad ei valeta kunagi !
s
sotsid koguvad vaseliini,/ 7. jaanuar 2015, 22:01
v
vaseliini,ehk libestit/ 7. jaanuar 2015, 22:02
m
mina/ 7. jaanuar 2015, 20:45
See artikkel on selline ideaalne visioon, mis ei pruugi reaalsuseks saada.
Kõik sõltub ikkagi miinimum palga saatusest, kui miinimum tõuseb, on lootust ka pensionitõusule, sest ega siis töölkäiva inimese palk ei saa väiksem olla kui pension.
n
need on ju poliitikud/ 7. jaanuar 2015, 21:59
keskmine meil ju 1000 euroraha, aga enamus vehib ikk 400-500 eest tööd teha.On kohti,kus kriisiaegset palgavähendust pole siiani taastatud,olgugi,et lubati.
p
7. jaanuar 2015, 23:20
Põhilised pensionid ongi 300,keskmisi on vähestel,endistel riigikogulastel,advokaatidel jne on ülikõrge pension.
m
miinimumpalk ei puutu asjasse/ 8. jaanuar 2015, 00:15
Pensionite maksmiseks ei ole juba praegu sotsiaalmaksu katet olemas, vananemise tippaeg on suure väljarände tõttu tulnud juba 16 aastat varem! Kõik see pensionite tõstmine on riigi rahaga pensionäride häälte ülesostmine, kõige arvukamalt ja kõige kindlamine valimas käivad ju pensionärid. Riigikontroll ütles juba aasta eest, et pensionärid on ülemakstud ja pensionisüsteem sellisena ei ole jätkusuutlik. Noortel polegi muud teha kui Austraaliasse põgeneda, seal on majandusseis kõige parem, vähemalt on seal lootust normaalsele elule ja kunagi normaalset pensioni saada.
ü
ülemakstud pensionär/ 8. jaanuar 2015, 13:45
Minu pension 252 euri, nõuka ajal sain korraliku töölisena alati üle keskmise palka, töötasin kohati ka kahel töökoha, palju aastaid bussijuhina. Nõuka ajal algasid töölkäinud inimeste pensionid min. palgast, nagu näed, et nüüd on kõvasti väiksemad, milles see ülemaks seisneb? Ehk see kehtib vaid eripensionäridele ehk siis endistele Riigikogu liikmetele ja teistele kõrgetele ametnikele.
t
Tulus Maks/ 7. jaanuar 2015, 20:29
on see keskmine pension.Pension peaks ikka tulumaksuta olema.Vähemalt tavainimeste oma.
k
keskmine pension, kui töötatud ca 44 aastat/ 7. jaanuar 2015, 20:27
ja siis tuleb eripension? 560€ vaevalt, et 4 aasta pärast tuleb, ei usu seda juttu.
a
ants/ 7. jaanuar 2015, 20:24
Populism, mis muud. Selle aja peale kui sotsid ja kesikud võimule saavad olen õnneks juba Eestist läinud.
n
NII SEE OLI--GI,,TÄNASENI/ 7. jaanuar 2015, 19:38
SEE ONGI EESTIMAALT -- INIMESTE HÄVITAMINE 2004--2014 :: RIIGIJUHID KÕIK KOOS LIGIGA JA ANSIPITEGA --- OMA SUUREMA RAHA HULLUSEGA
PEAKSID KOHTU ETTE ASTUMA?
endine autojuht.( 60. jaINFARKT)/ 7. jaanuar 2015, 19:35
KÕIGE Rohkem saavad need ENDISED töötajad Riigilt peksa ! ,KOPA--JUHID,TRAKTORISTID ,BUSSIJUHID PALJUD -KA TÖÖTANUD ENSV AEGSE TEHNIKAGA? -- ::
Kes tervise pärast --peavad ka 60+AASTASELT VEEL SANDILEIBA 4, AASTAT SÖÖMA? ""VOT VANEMALE HAIGELE SANDILE --TEHTI KÜLL RAHALISELT LIIGA?
endine autojuht.( 60. jaINFARKT)/ 7. jaanuar 2015, 19:35
KÕIGE Rohkem saavad need ENDISED töötajad Riigilt peksa ! ,KOPA--JUHID,TRAKTORISTID ,BUSSIJUHID PALJUD -KA TÖÖTANUD ENSV AEGSE TEHNIKAGA? -- ::
Kes tervise pärast --peavad ka 60+AASTASELT VEEL SANDILEIBA 4, AASTAT SÖÖMA? ""VOT VANEMALE HAIGELE SANDILE --TEHTI KÜLL RAHALISELT LIIGA?

a
ainult vale,ilus ja alatu vale./ 7. jaanuar 2015, 19:31
Kui pensionist tulumaks maha võetakse, penskarist luuser ja sigudik ei saa selle eest isegi mitte sooja peeru.
i
invaliid/ 7. jaanuar 2015, 19:29
Pärast seda kui te refformarite ees tagumiku uurakile ajasite ja lasite endale invaliide mõnitava seaduse vastu võtta, ei saa teid kahjuks enam uskuda!
Sry, kuid seekord läheb hääl Keskerakonnale, kus ei ole koos 100% põhimõttelagedad lödipüksid!
t
Tõnu/ 7. jaanuar 2015, 19:44
Õige tähelepanek. Sotse ei saagi uskuda, sest ainuke võimalus neid ilusaid lubadusi ellu viia oleks neil koos Keskerakonnaga, aga nende valik on alati olnud liit parempoolsetega. Nii jäävadki nende unistused vaid lubadusteks, millega puudel reformile annetamiseks lisahääli kogub.
h
heh/ 8. jaanuar 2015, 08:54
Just. Kütt ütleb siin, et "Kedagi ei tohi kohustada pärast pensioniea saabumist tööd tegema." Aga invad mingu tänu sotside selgrootusele kasvõi roomates tööle.
Tundub, et Mikser käskis valimiseelset seepi ja moosi jagada.
m
mitte iial/ 8. jaanuar 2015, 09:22
Mina küll Savisaarele häält ei anna- see vanamees on päris segi kamminud. Kas selline tallinlaste raha pillamine on normaalne. Igasuguseid mõtteid tibisid võtab tööle, promob ennast jne ning pealegi on ta Moskva- Putini kummardaja.
d
Doktor/ 7. jaanuar 2015, 18:30
Vanamemm peaks arvutamise selgeks ōppoma!
i
Indrek2/ 7. jaanuar 2015, 18:28
Täitsa segi peast läinud... 560€ pensioni samal ajal uudisega et mõne aastaga kaob 45 000 paari töökäsi.
k
kant/ 7. jaanuar 2015, 18:35
ilus jutt,aga mina olen selleks ajaks juba .....
k
7. jaanuar 2015, 23:25
Küll sõjapõgenikud asemele tulevad,hakkavad tööd koos meie invaliididega vehkima.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee