Juhtkiri

Juhtkiri | Kooseluseaduse tuules panka valima (59)

Õhtuleht, 21. detsember 2014, 18:08
Foto: MARI LUUD
Veel mitu kuud pärast kooseluseaduse vastuvõtmist tekitab ainuüksi selle mainimine Eesti avalikkuses hüsteerialaadseid puhanguid.

Praeguseks juba kergelt unustusehõlma vajunud kooseluseadus tekitas äsja uusi pahameelepurskeid. Esmalt hakkas käärima Swedbanki klientide seas, kellest paljud ähvardasid sotsiaalmeedias, et vahetavad panka, kui Swedbank teatas, et toetas selgi aastal Aadu Luukase Sihtasutust, kes andis tänavu 32 000 euro suuruse missioonipreemia sihtasutusele Perekonna ja Traditsiooni Kaitseks. „Sel aastal märkame neid, kes on silmapaistvalt aidanud Eesti ühiskonnal tasakaalukalt areneda", kirjutas pank oma privaatpanganduse klientidele saadetud kaardil. Kummaline, et pangatöötajail Luukase fondile raha annetamise eel üldse ohutuluke peas vilkuma ei hakanud, sest selle vastu protestijad olid üsna häälekad. Näiteks Inimõiguste Keskus arvas Varro Vooglaiu sihtasutusele preemia andmisest koguni, et „auhinna laureaat on mobiliseerinud suure rahvahulga alusetult paanikat ja hirmu külvates."

Võime olla Varro Vooglaiu ustavad jüngrid või tema võitluse vihased vastased, kuid nentigem tõde – kindlasti ei aidanud tänavu kuid väldanud jant kooseluseaduse ümber kaasa „Eesti ühiskonna tasakaalustatud arengule".

Samal teemal

Pank teatas, et küsib annetuse tagasi, sest „toetab igati mitmekesisust ühiskonnas nii ettevõtte kui tööandjana, see on meie jaoks strateegiliselt oluline teema nii Eestis kui teistel koduturgudel." Et raha üldse fondile üle kanti, tulnud sellest, et pank ei jõudnud piisavalt kiiresti reageerida.

Nüüd aga said vihaseks kooseluseaduse vastased ja lubasid omakorda oma raha Swedbankist ära viia.

Vaene pank – teed ühtmoodi, on halvasti, teed teistmoodi – jälle halvasti. Seejuures olla kooseluseaduse vastaseid rohkem kui pooldajaid, nii et ärilisest seisukohast oleks justkui kasulikum nende meele järele olla. See aga ei lähe kindlasti kokku kontserni vaadetega, kes toetab igati „mitmekesisust". Pank saab muidugi loota sellele, et eestlane on sotsiaalmeedias kõva kisaja, aga tegudeni tavaliselt asi ei lähe.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee

;