Seisukoht

Siidrist on siiber (3)

Margo Pajuste, arvamustoimetaja, 7. detsember 2014, 17:21
Foto: JOOSEP MARTINSON
Päriselt ka, miks ei võiks alkoholireklaami üldse ära keelata?

„Paljud uuringud on tõendatud, et alkoholireklaam mõjutab kõige enam noori, kellele alkoholi tarvitamine seostub reklaamides nähtud mõnusa meeleolu, lahedate sõprade ja vahvate pidudega," seisab Eesti Arstide Liidu juba kolm aastat tagasi avaldatud seisukohas. See toetas 2011. aastal plaanis olnud seaduseelnõu, mis keelustaks alkoholi reklaamimise televisioonis ja raadios ning välireklaami. Paraku lükkas riigikogu sotsiaalkomisjon toona eelnõu tagasi.

Kas keegi mäletab veel, et kunagi olid meil ka tubakareklaamid, küsis oma möödunudnädalases arvamusloos ettevõtja ja lapsevanem Rasmus Rask. Ei ole küll kuulnud, et keegi neist puudust tunneks.

Miks ei võiks samamoodi keelata igasuguse alkoholi reklaami – ka nii-öelda hallis alas igasuguste sponsorlepingute ja muu sellisena?

Mõistetav, et riik on siin omamoodi kahvlis: alkoholilt laekub määratul hulgal makse, reklaamilt vähem, aga ikkagi. Kuid riik võiks endale teadvustada, et tänaste noorte siidriarmastus põhjustab aastate pärast sotsiaalkulutuste kasvu. Pealegi on inimeste sõltuvuste arvelt eelarveaukude lappimine lihtsalt ebaeetiline.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee