Eesti uudised

Solvunud haigla käib ajakirjanikust patsiendiga kohut

KOHTUASI: mida sa vingud, sinul lõigati kaks organit ühe hinnaga! (215)

LISA KOMMENTAAR

Absurdne kaasus 8. detsember 2014 20:36
Haigla annab anonüümse süüdistuse kohtusse? See tekitab paanika ja ajalehed muudkui jahvatavad edasi. Ei pea kumbagi poolt normaalseks. Peaks ise ka komud kohtusse kaebama, et nad minule 50 aastat solki süstisid. Kas saaks veidi valuraha ka?
9. detsember 2014 09:14
kus tuli välja ,,tarkpea,, mis kuradima anonüümne !? Haigla oleks pidanud juba koheselt seda tegema sest see haige ajakirjanikust vanaeit on ette arvamatu !
maxilla 7. detsember 2014 14:59
Igati päevakohane teema-kas ajakirjanik vastutab oma lõdva käega kirjutatud artiklite eest või nimetatakse seda ajakirjandusvabaduseks.
Kui mistahes elukutse esindaja oma tööd teeb,siis ta samal ajal ka vastutab Nt autojuht,kui istub rooli taga vastutab, arst teeb oma tööd ja vastutab ja õpetaja vastutab iga öeldud sõna eest, aga näe ajakirjanikule on justkui kõik oma arvamised lapsesuuga välja ütelda lubatud.Ei ole ajakirjanik lihtsalt
keegi mammike Kapa-Kohilast ,vaid eeldatavasti haritud inimene,keda mõni madalama haridusega inimene oma arvamusliidriks pidada võib. Seega vastutab ka ajakirjanik,kui paiskab meediasse oma diletantlikke arusaamu meditsiinist.
7. detsember 2014 18:08
see naine peab vastutama ja saama väärilise karistuse selliste väljaütlemiste osas, sest tean tema inetuid ütlemisi palju rohkemgi, millega on ta tavainimestele vägagi palju haiget teinud !
murr 7. detsember 2014 11:56
kah kõik lõigatud.arst enne oppi ütles, et vaatame, kui vajadust on, lõikame kõik puhtaks,et ärge pärast ehmatage.kõik sai ära lõigatud ja olen väga rahul.pole enam mähkmeid vaja,rasestumisvastaseid vahendeid.seksid mõnuga,ilma hirmuta ja saad mõnu tunda vabalt.aga arsti ja arsti vahel on väga suur vahe.olen näinud igasuguseid,nii häid kui vastikuid
Hoian pöialt. 7. detsember 2014 02:18
Rõõm näha,et ennast ajakirjanikeks nimetavad kodanikud ka lõpuks pannakse oma sõnade eest vastutama.Kui naabrimees solvab naist,siis on see moraalne vägivald,ajakirjanikud valetavad,varastavad ja söimavad keda ja kuidas tahavad,seda nimetatakse ajakirjandusvabaduseks.Jöudu kohtus arstidele.
7. detsember 2014 11:38
naaber 7. detsember 2014 00:50
Kas Ingal raamat tulemas? või on mingi erakond loomisel? või on jälle "kistud ja otsitud" teema
777 7. detsember 2014 00:10
aga facepookis saad ju jälle kirjutada ,kuidas sulle on liiga tehtud ja kuidas lambakari "laikima" hakkab .seal saad ise oma IMAGOT kujundada ,nii nagu sa ise heaks arvad ,inimesed on ju rumalad ,neid annab mõjutada
6. detsember 2014 12:38
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
6. detsember 2014 19:14
Võid sa tuua viite, kus ja millal on Inga Raitar teisi kõntsaks ning saastaks nimetanud. Hea meelega loeksin. Ma ise teda ei tunne ja ei oska kaasa rääkida.
7. detsember 2014 01:31
siis õpi ise tundma!
7. detsember 2014 18:57
Ei tea miks peaks teda tundma õppida. Kas see kõntsaks nimetamine ongi tema raamatu "Kingin sulle valgust" sisu?
Mina möödun sellistest isehakanud vaimsetest kauge kaarega mööda.
8. detsember 2014 02:26
soovitan soojalt ! hea raamat!

ka naine 6. detsember 2014 12:36
Mul teostati lõikused nimelt selles haiglas ja ma olen lihstalt nii tänulik neile arstidele ja kõikdiele õdedele ja hoodlajatele, eks seal naisteasjadega tegelevad. Et kohe nutta tahaks, soojad ja täpsed iniemsed. Ei jäänud mdiagi selgusetuks enne lõikusi ja ei jäänudka mdiagi arusaamatuks peale lõikusi (toimusid mitte korraga). Ma ei usu, et nii tark ja haritud inimene nagu pr. Raitar ei osanud nüüd küsida täpselt järele, mis on milleks vajalik ja ma ei saanud üldse aru tema emotsioonist, miks pidi avalikkusele oma asjadest kirjutama.Milles olid arstid süüdi kui haiguslik probleem oli ju temal ja ta peaks olema väga rõõmus et asjad ära lahenesid. Oleks pidanud ikka tohtritega ise uuesti ja uuesti rääkima,kuni kohale jõuab, miks ja milleks vajalik. Jõulukuul ei tohi riielda ja haigla peaks küll nüüd ka tagasi võtma, mis tähendab et keegi tundis end ära mingis artiklis...See on jama. ITK on hea haigla ja inimene peab jääma inimeseks ka siis kui ta on patsient ja arste tuleb usaldada . Ärge riielge nüüd siin omavahel.
7. detsember 2014 00:26
Olen teiega nõus ,aga pr .Raitrar võiks ju lõpuks aru saada ,et inimesi ei laimata ja ei solvata ,tema tunneb vist et kõik on talle lubatud.
Seep 7. detsember 2014 23:23
Aga keda ta on laimanud otseselt? Selles oligi ju teema, et asi oli anonüümne ja ITK ise tõstis sõna. KRT rahvas, kuidas te nii lollid olete? Absurdne
ka naine 6. detsember 2014 12:36
Mul teostati lõikused nimelt selles haiglas ja ma olen lihstalt nii tänulik neile arstidele ja kõikdiele õdedele ja hoodlajatele, eks seal naisteasjadega tegelevad. Et kohe nutta tahaks, soojad ja täpsed iniemsed. Ei jäänud mdiagi selgusetuks enne lõikusi ja ei jäänudka mdiagi arusaamatuks peale lõikusi (toimusid mitte korraga). Ma ei usu, et nii tark ja haritud inimene nagu pr. Raitar ei osanud nüüd küsida täpselt järele, mis on milleks vajalik ja ma ei saanud üldse aru tema emotsioonist, miks pidi avalikkusele oma asjadest kirjutama.Milles olid arstid süüdi kui haiguslik probleem oli ju temal ja ta peaks olema väga rõõmus et asjad ära lahenesid. Oleks pidanud ikka tohtritega ise uuesti ja uuesti rääkima,kuni kohale jõuab, miks ja milleks vajalik. Jõulukuul ei tohi riielda ja haigla peaks küll nüüd ka tagasi võtma, mis tähendab et keegi tundis end ära mingis artiklis...See on jama. ITK on hea haigla ja inimene peab jääma inimeseks ka siis kui ta on patsient ja arste tuleb usaldada . Ärge riielge nüüd siin omavahel.
Maarja 5. detsember 2014 20:34
kas me oleme veel sobrad? Praegu on advent ja poletan kyynald ja ei taha kedagi solvata. Ah jaa! Olen ka moned Glögid votnud. Mina näen seda asja nii et kui ei ole munasarju siis ei ole ka naishormoone ja ilmselt minu arst seda tahtis mulle ytelda. Niiet head joulu ja palju kingitusi ja tervisi emale. Minu ema suri joulu ja uusaasta vahel 15 aastat tagasi.
inff 5. detsember 2014 20:09
http://r2.err.ee/uudised?saade=285&uudis=1889
Raadio 2, pühapäeval kell 14:00, saade "Hallo Kosmos".
Tänavune viimane saade "Hallo, Kosmos!" ja Alkeemia Akadeemia, kus rahvani jõuavad iidse oriendi ja moodsa õhtumaa meditsiini tervisetarkused arstidelt RENE BÜRKLAND ja ADIK LEVIN.
Ei meeldi see arstide süüdistamine 5. detsember 2014 20:01
Kas olnuks parem jätta "see teine organ" eemaldamata ja mõne aja pärast tagasi haiglas olla? Ise olen 2 korda opi üle elanud ja tänulik, et eemaldati kõik, mis võimalik. Ma ELAN! Ja see on oluline!!!
Ristiema 5. detsember 2014 19:45
Ilmselt opereeriti Raitaril teise organina aju välja.
Aga tõsisemalt - kallid arstid, kui Raitar pöördub teie poole mõelga mingi kiire vabandus välja, et suuremat jama ära hoida. Teeselge koheselt langetõbe või kui midagi pähe ei tule, laske lihtsalt jalga
6. detsember 2014 01:50
ET 5. detsember 2014 19:32
Folliiklitel on kaks ülesannet. Esiteks toodetakse neis naissuguhormooni östrogeeni, teiseks küpsevad folliiklites munarakud. Maarja tunnen Teile toesti kaasa et Teil oli rasedus väljaspool emakat. Ja voin kyll teha kirjavigu esiteks elan välismaal ja eesti keeles ei ole suhelnud pikka aega. Lisaks koigile kirjutan kyynlavalgel. Samuti vabandan et olen Teie tuju rikkunud. Teeme ehk nii et teise kirjutuse jätame lugemata. Ärge närveerige!
Maarja 5. detsember 2014 20:13
Ärge muretsege. Minu tuju nii kergesti ära rikkuda pole võimalik. Aga ma täpsustaks. Eesti keeles öeldakse emakaväline rasedus mitte rasedus väljaspool emakat. Täpsemalt arenes loode munajuhas senikaua kui lõhkes. Rasedust oli 6 nädalat olnud kui see juhtus ja verejooks oli sisemine. Lihtsalt ühel hetkel kukkusin kokku ja kiirabi arvas, et pimesoolega midagi. Õnneks jäi mu mees endale kindlaks ja käskis mind Naistekliinikusse viia. Tänu tema meelekindlusele pääsesin veremürgitusest.
6. detsember 2014 01:53
naased lõpetake kaklemine!
Proua Maarja 5. detsember 2014 19:12
kyll mul on haridus aga mitte gynekoloogi oma. Tunnen naist kes peale sellist peratsiooni muutus väga mehelikks. Isegi habe hakkas kasvama. On ka naisi kes ei saa kunagi seda orgasmi. Tunnen ka sellist prouat. Voib olla toesti panen millegagi mööda aga minu arvates on parem kui arstid saavad oigel ajal jaole. Sest pahaloomuline kasvajas tekitab väga suuri valusid ja surma. Ja tundsin ka sellist prouat.
Maarja 5. detsember 2014 19:24
Ma väga tahaksin teada palju teil haridust on? Millises koolis käisite? Mu ema on 77 aastane aga kirjutab arvutiga ja selget loetavat teksti, ilma kirjavigadeta. Ka on ta mõistus ja taip terased. Tegelikult on aga nii, et kuulake vähem külajutte ja parem lugege raamatuid või saage oma info kuskilt usaldusväärsemast allikast kätte. Siis pole vaja piinlikust tunda oma puudulike teadmiste pärast.
hahahha 6. detsember 2014 00:19
to proua maarja
lisaks sellele, et teil pole günekoloogi haridust, ei ole teil ka filoloogi oma. sellest polekski lugu, kuid teil oleks, nagu väidate, mingigi haridus, kasvõi see kolm klassi külakooli. ka seal oleks siiski komade paiknemise jms selgeks võinud saada. muide, välismaal elan minagi, ometigi ei takista see mul emakeeles õigesti kirjutamast. ei kujuta ka ette, kuidas küünlavalgus õigekirja segada võiks, müstika lausa!
6. detsember 2014 01:28
mule ga deti glisdiir aga väljaspol parasolt,no lihtsald sugaudu ....

See on nyyd viimane kord 5. detsember 2014 17:54
kui kirjutan oma asjadest niikui on. Keegi on mind tembeldanud... sellepärast et arst ytles mulle et kui kaks munasarja on voetud siis mina ei ole enam naine. Et kui opi käigus leiab midagi paha et kas olen nous et opereerivad sest muidu peab 10 aasta pärast ehk uuesti loikama. See et siis ma pole naine enam on seotud ilmselt sellega et ei saa enam orgasme. Kuna mul jäi yks munasari siis pean tunnistama et saan 65 aastaselt veel suurepäraseid orgasme ja 15 aastat tagasi abiellusin. Ja see on viimane kord kui kommendeerin sest olen nyyd toesti oma asjad sona otseses mottes avalikustanud. Loodan et saate nyyd rahus magada.
6. detsember 2014 02:09
KASS PIKK KOPUTAS AKNALE
Maarja 5. detsember 2014 19:05
Kui munasari/munasarjad ära lõigata siis orgasme enam ei saa??? Proua palju teil haridust on? Te ise usute seda mida kirjutasite?! Kuidas on seotud omavahel munasarjade olemasolu või puudumine orgasmi saamise või mitte saamisega?!
6. detsember 2014 01:22
tahaks kiita ja austada ,aga mitte muffigi aru ei saa
Ole siis õnnelik oma orgasmidega, ... 6. detsember 2014 00:14
... aga tõesti - lõpeta see jabur jutt! Ega munasari elu lõpuni ei funktsioneeri. Selle puudumisel ei jää küll keegi frigiidseks. Samas noor terve naine oma munasarjadega ei pea üldse mingeid orgasme saama. Sinu teooria järgi siis ”üle viiekümnesed naised pole naised”? Munasarjade eemaldamise tagajärjel hormoonide kadu ja sellest tulenev üleminekuiga lihtsalt algab varem, igal naisel eelneb see menopausile.
Menopaus tähistab menstruatsioonide lõppu, keskmiselt saabub see 50–51-aastaselt. Selles eluetapis nõrgeneb ja lõpuks vaibub munasarjade funktsioon, rasestumise oht puudub, enam ei pea arvestama tüütute menstruatsioonidega. Paljud naised muutuvad pärast menopausi energilisemaks ja enesekindlamaks. Suguelul ei ole vanusepiiri.
Austatud proua Maarja 5. detsember 2014 17:34
Mina läksin emaka peratsioonile ja opi käigus kui olin narkoosi all leiti et teises munasarjas on tsyst ja voeti see ära. Arvuta nyyd ise kui palju alles jäi. Pohiline et opereeriti teine munasari siis kui olin narkoosis.
Maarja 5. detsember 2014 19:09
Palun kontrollige enne postitamist oma kirjutis üle. Te puterdate ja soperdate nii, et väga raske on aru saada mida te öelda tahate. Teiste suhtes oleks viisakam kui parandaksite ka kirjavead. Ja muide. Mul on olnud emakaväline rasedus ja ka minul on üks munajuha ära lõigatud. Ma säästan teie aega, et veel mulle midagi üritada selgitada. Ma olen teemaga kursis. Aga teil on küll selle koha pealt päris poolikud teadmised.
Juhan Haraveele 5. detsember 2014 17:29
(artikli autorile)
Kas te täpselt teate, et öeldi nii, nagu te artiklile pealkirjaks panite?
Kas seda on öelnud teile I.Raitar või on kõne salvestatud?
Kas haigusloos on olemas dokument patsiendi allkirjaga, kus jätab arstidele õiguse otsustada operatsiooni käigus selguva haiguse levimise puhul eemaldada silmaga nähtava kahjustuse korral ka ümbritsevaid kudesid, organeid patsiendi tervise huvides? Kui on, siis pole mingit alust arste omavolis süüdistada. Niipalju, kui mina tean, siis näiteks günekoloogiliste oppide korral ollakse väga täpne neis asjus, sest sellest sõltub järglaste saamine. (Ma muidugi ei väida, et Raitari operatsioon günekoloogiline oli).
Kas I.Raitari tervis on kahjustatud mingi terve organi eemaldamise tõttu?
Kes on lendu lasknud kuuldused, et opereerivad arstid äritsevad haigete eemaldatud kehaosadega?
.
5. detsember 2014 19:27
arstide süüdistamine kehaosade äritsemise ja tervete eemaldamises on raitari järjekordne puhas fantaasia , mille eest tuleb tal seaduse ees täiega vastutada + väljapressimine omakasu ajendil !
7. detsember 2014 23:10
väljapressine? Ta ei küsi ju raha, lammas. Loe enne natukene. Mul suht savi, aga tõesti. Enne kui hüppad loe artikkel läbi. Näed et Haigla nõuab temalt raha ju,.
Juta 7. detsember 2014 01:57
Sa Juhan loed ju Õhtulehte.
Kahjuks leidub 5. detsember 2014 16:44
siin veel mõni üksik palgatud raitari toetaja, kuid ka need hakkavad hääbuma ! Oma töökohuste tõttu olen sunnitud inimestega suhtlema erinevast valdkonnast ja vanusest , kui aastate jooksul juhtubki kogemata raitari nimi läbi käima,siis andke andeks inimesed ...ei ole temast veel kordagi midagi positiivset kuulnud .Kevadise arstide süüdistamisega tõmbas ta aga nüüd endal lõplikult vee peale ! Nii valelik ja omakasupüüdlik ei tohi olla ükski ajakirjanik, kes läheb kasvõi üle laipade ennast esile tõstes !
õhtulehe tase 5. detsember 2014 16:41
_Eelmise aasta lõpus avastavad arstid Raitaril healoomulise kasvaja, mille kirurgiline eemaldamine olevat asjatundjate sõnul selles vähifaasis igati soovitatav._
Antud lause peegeldab hästi õhtulehe ajakirjanike intellektuaalset taset.
Mauno 5. detsember 2014 16:38
Ma palun vabandust, kuid ei saa jätta ütlemata, et kui kõnealust prouat vaadata, siis tundub, et oma tervise pärast ta küll muret ei tunne. Vähemalt välimusest ei paista soovi vormis olla. Aga võibolla piisabki korras tervise saamiseks ainult esoteerikas hullamisest.
5. detsember 2014 15:31
Kui probleeme pole ,siis tuleb need ise välja mõelda ,sest raha on otsas ja negatiivne kuulsus on ju ka kuulsus. Miks küll arvavad paljud ajakirjanikud ,et terve elu keerleb ainult ümber nende . No tõesti ! Ärge siis minge arsti juurde ,käige külasepa juures!
5. detsember 2014 15:46
Inga kirjutas ju esimesena äärmiselt solvava artikli, loomulikult arstid kaitsevad ennast
Ma ei tea 5. detsember 2014 16:13
kuidas teile, aga minule = nimi Raitar intriigide ja ebameeldivate artiklitega. Tundub, et mitte ainult minule. No annab ikka välja mõelda sellist jama! Ehk peaks ta ajakirjaniku ameti maha panema ja kirjanikuks hakkama - kuigi, kes nii negatiivset kirjandust lugeda sooviks!?
7. detsember 2014 01:34
ootan seda päeva ,ta oskab kirjutada väga hästi.
5. detsember 2014 15:43
Mida on siin välja mõeldud? Ega Inga Raitar ei andnud haiglast kohtusse,vaid haigla andis oma endise patsiendi kohtusse.
5. detsember 2014 16:25
ja väga õieti tegi !
5. detsember 2014 17:03
ja kui miljonid ka ei kuku taevast, tuleb tööle hakata , mitte soppa suust välja ajada !

Julgen ka ise sona sekka ytelda. 5. detsember 2014 14:52
15 aastat tagasi tehti mulle selline operatsioon Pelgulinna Naistehaiglas. Oli myööm. sellepärast loigati emakaxs ra- Minu tuttav vaatas ultraga ja ytles et munasarjad on terved. Selgu et siiski teises munasarjas oli tsyst. Operatsiooni käigus loigati see ära- ei ole pahane arstile. Arst oli mulle selgitanud et kui votab molemad siis mina ei ole enam naine. Seda onneks ei juhtunud. See yls munasari töötab väga hästi ja muuseas veerand munasarjaga tuttaval proual onnestus veel rasedaks jääda. Nii et Eesti naine on yks kange naine.. Algas see koik verejookssudega ja minu väimees viis mu haiglasse. Seal sai kiiresti selgeks mis juhtunud. Mina ytlesin et mina opereerida kyll ei lase ja lähen parem mone suri muri noia juurde. Ja rstid seletasid et proua leme ka ennem näinud sellise kavatsusega naisi ja siis nad ei saa abi ja tulevad meie juurde ja siis on juba hilja. Minule mojus see jutt ja tehti loikus ja mina olen 15 aastat veel elus ja terve. Tänud tagantjärgi peaarstile ja operatsiooni arstile ... Et kas asi pahaloomuline voi healoomuline saab teada alles nädalate pärast kui laboratoorium uurib seda pohjalikult.
Kah opereeritu 5. detsember 2014 15:10
See kehtibki vist just emakamüoomi kohta, et lõigatakse ja alles seejärel tehakse histoloogiline uuring, mille käigus selgub, millise kasvajaga on tegu. See on ikka päris närvesööv ootamine.
vanadusest peast soe 5. detsember 2014 14:35
No kellele on vaja vana naise naisteorganit??? Selles vanuses naise emaka või munasarjaga koos võimalike kasvaja siirderakkudega ......olgu õnnelik et ühe opiga pääses.
Teema 5. detsember 2014 14:10
pole selles, et mida ja kui palju lõigati (selge, et arst peab oppi käigus avastatud defektid kõrvaldama iseseisvalt otsustades), vaid selles et peale oppi kohe ei selgitatud patsiendile olukorda. Ja kui ta seda juhuslikult avastab siis pole imet et tekkib hämming olukorra kohta.
Kust sa tead, et ei seletatud? 5. detsember 2014 16:33
Raskest operatsuoonist toibuv inimene ei pannud detaile lihtsalt tähele. Väga tihti terve inimenegi arsti visiidilt tulles ukse taga mõtleb, misa ta mulle seal õieti rääkis?
Samuti on patsiendil õigus tutvuda oma haiguslooga, saada väljavõte operatsiooniprotokollist endale või kogu haiguslugu, paluda VEEL KORD kõik ära seletada, minna teise arsti juurde jne.
5. detsember 2014 16:55
Mina sain peale operatsiooni kaasa oma haigusloo, kus oli täpselt kirjas, mida operatsiooni käigus tehti, mis ära võeti, mis juurde pandi jne
6. detsember 2014 06:51
ehk siiski selgitati, aga patsient oli veidi segases seisus pärast narkoosist toibumist
opereeritu 5. detsember 2014 14:02
Arstid on üldiselt väga ülbed ja ennastäis tegelased. Ja kui on tegemist veel komertsiga, siis rahal on võim. Arstid tahavad ainult suurt palka, ravimine on teisejärguline.
5. detsember 2014 14:58
aga ära siis käi arsti juures ,eks lase siis külasepal oma pimesool või haige organ välja lõigata
Kui 5. detsember 2014 16:18
arstid on "väga ülbed ja ennasttäis tegelased", siis on asi ilmselt patsiendis, kes on ülbe ja ennast täis. Mina olen kohtunud vaid meeldivate arstidega...
5. detsember 2014 16:44
Samad sõnad ! mina pole ka kohanud halbu arste .
5. detsember 2014 16:57
Vaadake nüüd, kuidas pannakse miinuseid kommentaaridele, kus inimesed on arstidega rahul kui sa ei kiru, siis pole sul kommentaariumi asja, tuleb nii välja
5. detsember 2014 17:41
praegu muu teema mitte miinustelugemine
5. detsember 2014 17:42
panin sulle + noh oled rahul
5. detsember 2014 17:43
kohe panen endale - oled rahul
5. detsember 2014 17:52
aga miinused puutuvad just antud juhul vagagi teemasse
7. detsember 2014 01:09
teaksid sa öelda mõne nime ,mina isiklikult ei tunne selliseid arste .
Healoomuline ja pahaloomuline 5. detsember 2014 13:14
Healoomulised kasvajad EI SISALDA vähirakke. Halvaloomulised kasvajad SISALDAVAD vähirakke.
5. detsember 2014 15:08
küll sa oled ikka ,,tark,, täitsa proffesor kohe !??
Eelmisele 5. detsember 2014 15:13
Miks Sa tark jutumärkidesse panid? See on ju täpne selgitus, mitte midagi seesugust, mille teadmiseks peab just professor olema. Ja et Sa proffesorit jutumärkidesse ei pannud, oled Sa arvatavasti kindel, et kirjutasid selle sõna õigesti.
5. detsember 2014 17:03
Kas selleks peab "proffessor" olema? Kas sina oled aga "tark proffessor" emakeeles?
5. detsember 2014 17:03
15:08-le see kommentaar mõeldud
5. detsember 2014 17:03
15:08-le see kommentaar mõeldud
kommunikaator 5. detsember 2014 13:03
selge kommunikatsiooniprobleem tundub - kas oli opieelne paber puudulikult formuleeritud või ei saanud arst selgitustööga hakkama või oli patsient ülikiivas komavigu otsima.
on nii "kuldsete kätega" tummahambaid arste kui "lõuad käima" vinguviiulitest patsiente.
ega arst ei näe samuti enne sisselõiget täpselt, mida peab lõikama - on esialgne opiplaan
samas on arsti kohustus opikulgu patsiendile selgitada, kui on nii läinud, et pidi midagi lisaks lõikama vms
samas on meil ikka rääkimine s.tt ja vaikimine kuld - ja kinnimätsimine on pigem reegel kui erand
sisulist poolt ei saa kohtus arutada ja seda teatakse väga hästi - lihtsalt puudub erapooletu pädevus
5. detsember 2014 13:25
no keset oppi narkoosiandmine lõpetada ja hakata küsima nõusolekut oleks vast natuke imelik???? .... ma ise seda küll üle elada ei tahaks
Kah opereeritu 5. detsember 2014 13:36
Enne oppi peab iga patsient andma allkirja paberile, kus ta annab või ei anna nõusoleku mingite protseduuride läbiviimiseks. Enne allkirja andmist peab iga inimene ikka ise läbi lugema selle, millele ta allkirja annab ja kui ta millestki aru ei saa, saab ju täpsustada. Ja seda paberit ei allkirjastata ju vahetult enne oppi, vaid ca nädal enne käiakse ju veel analüüse andmas ja opereeriva arsti vastuvõtul.
5. detsember 2014 14:01
I.R loost selgub, et mis sellest allkirja andmisest kasu, kui arstid ei pea sellest lugu. Jätnud talle siis see organ alles.
5. detsember 2014 14:01
I.R loost selgub, et mis sellest allkirja andmisest kasu, kui arstid ei pea sellest lugu. Jätnud talle siis see organ alles.
Reeli 5. detsember 2014 13:02
Lugesin Inga Raitari poleemikat tekitanud artikli läbi ja selles on ikka kõik segi nagu puder ja kapsad, mis on läbi põimunud lapsiku esoteerikaga. Mõned näited:
1. "...Uuringute käigus selgus, et kasvaja on õnneks healoomuline..." See siis tähendab, et tegemist EI OLNUD vähiga. Vähk on pahaloomuline kasvaja.
2. "...toetus teadmisele, et kõikide meie hädade põhjused asuvad meis endis...." - mida iganes see tähendab.
3. "...Tema vaimne õpetaja ütles, et Raitar peab iseenda seest uurima, miks vähirakud nii kiiresti arenema pidid..." - juba läheb mingiks arusaamatuks mulinaks. Kui oli selge, et kasvaja on healoomuline, ei ole juttu vähirakkude kiirest arenemisest.
4. "...Kuna Raitar teadis, et lõikus on vähi selles faasis ülioluline, andis ta allkirja..." - jälle toob Raitar sisse vähi, sest ta on kas lihtsalt rumal või arvab ta, et kui ta räägib inimestele "lihtsalt" healoomulisest kasvajast, ei tundu asi piisavalt karm ja tõsine olevat.
Edasi läheb enam-vähem samas esoteerilises stiilis, et nüüd, kui ka teine organ välja võeti, ei saa ta enam oma kasvaja põhjust leida ja endaga tegelda jne jne.
Olen ise healoomulise kasvaja tõttu kaotanud 99% günekoloogilistest organitest, sest olen 45+ ja rohkem nii ehk naa ei sünnitaks. Mingit naiselikkuse ja enese mina kaotamise mõtet pole kordagi tekkinud, on siiani tänutunne, et vähemalt seal all ei saa miagi halba juhtuda.
Oma kogemuse tõttu võin Ingale kinnitada, et kui tal võeti ära 2? sellest piirkonnast pärinevat organit, jäi tal neid veel päris hea hulk alles, nii et ta saab nendega kõnelda ja oma sisemise minaga heietada nii palju kui tahab. Raitar oleks pidanud kõigepealt haiglaga asjad selgeks rääkima pidanud, alles seejärel oma esoteerseid ja tema-ütles-tema-teadis-jutte jahuma.
Selles kaasuses on vaid üks probleem ja see on see, et kui ta tõesti keelasdus ülejäänud organeid eemaldada, siis peaks ta sellekohasele bullale ka alla kirjutama, sest selline opieelne paber antakse kõigile allakirjutamiseks. Ja paberi võiks enne allkirja andmist ikka läbi lugeda.
5. detsember 2014 13:14
Tema suur vaimne õpetaja on vist sealt Lilleoru Keskusest. Seal ta ju kursustel käis. Või käib siiani?
5. detsember 2014 13:56
aga nüüd on võimalik töötul raitaril tegeleda väljapressimisega !?
5. detsember 2014 16:48
ta ju ei küsinud raha. haigla pressib temalt välja.
5. detsember 2014 17:24
palun pangakonto numbrit.... ma aitan
5. detsember 2014 19:07
"...Tema vaimne õpetaja ütles, et Raitar peab iseenda seest uurima, miks vähirakud nii kiiresti arenema pidid..." - juba läheb mingiks arusaamatuks mulinaks.
Edasi läheb enam-vähem samas esoteerilises stiilis, et nüüd, kui ka teine organ välja võeti, ei saa ta enam oma kasvaja põhjust leida ja endaga tegelda jne jne. "
Ju siis see on Lilleoru vaimne keskuse õpilased või Bhairava kooli või mingi muu hinduistlike karmaõpetuste ja mediteerimistega tegelejad keeravad täielikult ära ning selget mõistust pole neil enam ollagi. Varsti õpetatakse, et arstid peavad enda sisse vaatama, mis Raitar nende poole näpuga näitab.
5. detsember 2014 22:34
Asi pole õpetuses vaid selle kuulajas .... õpetused (muideks) ütlevad selgesõnaliselt, et ABSOLUUTSELT KÕIK, mis inimesele osaks saab, on ta ise oma mõttetegevusega esile kutsunud.
5. detsember 2014 23:00
Oi kui peen õpetus. Nii et siis ka vägistatud ja tapetud väike Varvara või poolsurnuks pekstud väike Emily on ise süüdi?
Nii kummaline kui see ka pole, selliste õpetuste õpetajad ei suuda ise ma ulmeliste õpetuste järgi käia, vaid neid saadavad pidevalt igasugused skandaalid ning nii mõnigi neist on lausa trellide taha sattunud.
muidugi muidugi 6. detsember 2014 10:19
ega mingi teise teooriaga ei hoiakski inimesi karjas nendes esoteerilistes
grupikestes
ikka ikka -kõik tuleneb mõtlemisest,kui mõtled valesti, siis tulevad sellest kõik hädad
aga tule meie juurde,me õpetame sind, kuidas peab mõtlema ja siis on kõik ok
6. detsember 2014 11:05
Jajah, Ilusad ja idamaised õpetused missugused ja väääga peened...
Haigele Vahur Kersnale soovitati ka Lilleoru Keskusest India babade palmilehtedele tehtud horoskoopide lugemist -- 900 eurot teenus. Äkki saab sellest terveks. Nimetati ka väga peene nimetusega - naadide lugemine. Kersna kirjutas oma raamatus, kuidas mõni paksuke läks lausa Indiasse oma tüseduse vastast rohtu sealsete ajurveedikute käest küsima. Üleni kulinatesse ehitud baba võttis 200 g pudelikese "universaalse kõhnumisrohu" eest 4000 krooni. Ei tea, kas too mees sai ka sellest rohust kõhnemaks, raamatus polnud sellest juttu.
Võimalik vaid eestis 5. detsember 2014 13:00
Kui usas oleks see inga juba praegu miljonär , siis eestis kaevatakse ta veel kohtusse !!! See arstide ülbus on piirid igasuunaliselt ületanud . Nad tuleks eemaldada igasugustest sellistest komisjonidest ja ka haigekassast . Kogu süsteem tuleks ikka haige poole pöörata , pragu vaid rahuldatud arstide soovid (aga süües kasvab isu )
To Võimalik vaid Eestis 6. detsember 2014 11:47
Väidad, et kogu südteem peaks olema haige kasuks pööratud? Ma ei ole midagi nii lühinägelikku veel kuulnud! Kas kujutad ette, kuidas miljonid/miljardid inimesed hakkavad raha saamise nimel haiglaid/arste ilma vähimagi põhjuseta kohtusse kaebama ning kohus teeb asja arutlemata/menetlemata otsuse patsiendi kasuks? See oleks ju hullumeelne :) Nii võiks ju lausa paar korda nädalas suvalise arsti juurest väljamõeldud kaebusega läbi hüpata ning pärast teda hoolimatuses süüdistada. Mõtle veel kord oma mõte läbi :)
to to Võ.......... 6. detsember 2014 13:12
Ega ka usas seda raha niisama loobita - selleks kuluks u 5 aastat . Aga samas on patsiendil kasvõi mingigi kaitse - meil siin see aga puudub : arstide ringkaitse on totaalne ja otsuseid võetakse vastu vaid arstide heaks ja patsientide arvelt . Just seda situatsiooni tuleb muuta - muidu vaatame et aga pikad arstide järjekorrad - lähed arstile : tühjad koridorid .

dr.Org 5. detsember 2014 13:00
kuna ma ei loe kusagilt välja mis ORGANITEGA on tegemist, siis ei oska ka kuidagi kommenteerida!
5. detsember 2014 12:59
aga ehk selgus alles opi käigus, et vaja veel mingi kahjustatud elund ära lõigata? Kuidas siis oleks olnud võimalik patsiendilt nõusolekut küsida?
Pets 5. detsember 2014 12:58
''Advokaadi väitel lõigati aga Raitarilt ära kaks organit ühe hinnaga, nii et mingist kasumijahist siin küll juttu olla ei saa.
Asjatundjate hinnangul ei
sobiks väidetavalt üleplaaniliselt eemaldatud organ niikuinii elundidoonorluseks."
-Nad ütlesid välja, et tegidki seda. Mis seal enam arutada. Tegid vaid end lolliks selle kohtuasjaga!
5. detsember 2014 14:43
Tuleb välja, et haigla meelest see justkui heategu, et organid välja võetakse ja mida rohkem, seda parem, pärast vist "tühi kott" peaks linna peal ringi kõndima.
5. detsember 2014 15:20
Kuulge, ärge päris segast ka ajage, lõigatakse kindlasti jah lõbu pärast organeid välja.
Kas 5. detsember 2014 16:33
targem on üks haige tükk välja lõigata, aga teine, - mis sest, et haige - alles jätta? Lollus mu meelest!
kui on günekoloogilised probleemid 5. detsember 2014 12:33
siis vöib juhtuda, et op-il midagi juhtub ning löikama peab oluliselt rohkem, olen midagi sellist kuulnud. Aga ma ei leia, et haigla tohiks teha juhtumiga raha, kui öigesti aru sain. Kes saaks need 8000€? On Eestis alles hinnad, aga palgad???
5. detsember 2014 15:00
inga tahab saada miljoneid, nagu varasemalt oma artiklis ütles !?
mina 5. detsember 2014 16:34
saan aru, et raha ei tee mitte haigla, vaid patsient?
Usun et Inga 5. detsember 2014 12:31
saab sellest systeemist jagu. Kuigi arstid asuvad kohe ringkaitsele. Mäletate kui Viljandis arsy ajas lapse alla- Ja kohe leiti allaajajale haigus nimega narkolepsija. Mis on ainult lastel leitud aga arst oli yle keskea.
5. detsember 2014 13:43
Unista edasi! ega siis tuttavad advokaadid ,ärimehed pole ka jumalad
kas see olin arst 5. detsember 2014 13:51
igatahes töötas too tädi sel ajal ju raamatukogus, kus tukkus aeg-ajalt...
sry, oli 5. detsember 2014 13:52
5. detsember 2014 15:24
Missugune "arsy" Viljandis ajas lapse alla?
7. detsember 2014 01:36
Kommentaariumis.. 5. detsember 2014 12:13
terve loomariik : Hobused , Lehmad ja koerad hauguvad aga kus on kassid !?
5. detsember 2014 12:28
Mida, keda sina siin kaitsed? Töötad haiglas? ITK on jube haigla. Sinna minnakse viimases hädas. Ja ammu oleks arstidel ja muul personalil natuke suhtlemis koolitusi vaja! Kommunikatsioon peab olema mõlemapoolne. Patsiendiga suhtlemisel on seal küll paljudel probleem. Loomulikult on ka ITK-s oma ala asjatundjaid, kes teevad oma tööd südamega.
5. detsember 2014 15:03
on küll mõned inimesed hobuse nägu ainult loomhobused ei ole nii õelad !
5. detsember 2014 15:09
Järeldus sinu kommentaarile. Tahaks sind kohe näha. Hobuse näoga inimene. Pritsid siin sappi, mine parem võta ravimid ära. Hakkab kergem
5. detsember 2014 17:25
muidugi ,Jõuluaeg ikka
miljonid lendavad 5. detsember 2014 12:08
kui Inga peaks kohtus võidu saama ,mõtlen õudusega mis siis saama hakkab.
5. detsember 2014 12:16
usu sa nüüd, siis ei ole maamuna peal enam üldse õiglust ega õigusemõismist !?
5. detsember 2014 20:36
Mõtlen õudusega, mis juba praegu toimub, kuidas õigussüsteem märatseb meditsiini kallal. See ei ole ainult ühe mitteadekvaatse Raitari küsimus.
Olgu, et tänapäeva meditsiinitehnika on vägagi võimas, kuid seda, kui kaugele ja kuhupoole on vähk oma sõrad sirutanud, näeb täpselt ikkagi lahti lõigates ja siis peab arstil olema võimalus teha nii, nagu vaja. Kas praegu on tõesti sedasi, et kui ühes organis avastati midagi, haige andis allkirja selle kohta, aga sõrad olid läinud ka teise organisse, pidi arst lõpetama. Siis jälle allkirja võtma, jälle narkoosi ja uue lõikuse korraldama. Aga kui sellest teisest organist paar rakku ka kolmandasse pugesid? Ei ole meedik, võib-olla on minu onkoloogiline ettekujutus natuke primitiivne, kuid sellised seadused, mis ei lase arstil teha seda, mida ta oma hariduse ja töökogemuste alusel õigeks peab, tähendavad ju patsiendi suhtes justiitsmõrva, korduvaid lõikusi, mida vähihaige vaevalt et vastu peab. Palju öeldud?
6. detsember 2014 11:19
Järelikult oli haigla juriidiline paber allkirja saaamiseks vormistatud stampvormi järgi ning väga üldsõnaliselt, nagu juristidele kombeks. Kuid kui on tegemist mingi kasvaja vormiga, kus võib olla oht et see on ajanud siirded ka mujale, siis oleks pidanud olema ka juriidiline paber vormistatud igale haigusjuhule erinevalt ning enne seda teha ka patsiendile selgeks, milline oht võib olla ja et opi käigus võib selguda, et opereeritakse ka kõrvalorgan ära.
Tundub, et siin ongi viga tehtud ja kui Raitar sai oma organi eemaldamisest teada alles tükk maad hiljem, siis võis tema shokk olla päris korralik. Nii et mõlemalt poolt on tehtud kommunikatsiooni vigu.
Loomulikult polnud Raitari poolt ilus panna käibele kõlakas, et tema opereeritud organeid vaat et ilmselt kasutati doonorluses- Ükski arst ei kasuta doonorluseks mingite kasvajate kahtlusega organeid.
Kuid kuidas haigekassalt raha kasseeritakse, sellest peaks üks ajakirjanik täpsemalt kirjutama, kuid ilmselt kas see on nii suur saladus või ajakirjanike poolt ei osata seda kajastada.
väike taks 5. detsember 2014 11:50
Siiani on selgusetu mis organid tal siis välja lõigati. Kaldun arvama, et tegemist oli günekoloogilis opiga - munasarja tsüst(id) või emaka müoom. Kas võeti ära mõlemad munasarjad selle asemel. et teine jätta alles tsüste või vähki ootama. Või võeti ära emakas müoomide tõttu koos munasarjadega selle asemel. et munasarjad alles jätta. Kui on öeldud A siis öeldagu ka B.
5. detsember 2014 11:57
näete nüüd, küsige A-de Ja B-de käest !
5. detsember 2014 12:06
Mida iganes, aga mille eest patsient kohtusse on antud? Arstid vist ise vajavad ravi, kui nii käituvad patsiendiga.

5. detsember 2014 11:48
Olin ITK- haiglas ravil ja öösel tuli tugev astmaatiline köhahoog, mis kestis üle tunni, olin sisuliselt lämbumas ja arvatavasti kogu osakonna patsiendid üleval, sest köhisin nagu hobune tund aega vahet pidamata. Kutsusin õe, et saada leevendust, õde tuli ja ütles, et palun ärge segage me magame, tegeleme teiega hommikul, keeras selja ja läks minema.
Palatisse minu kõrvale toodi voodi haige vana naine. Ta ei rääkinud, liikunud jne. Hooldajad käisid teda keeramas, pesemas, söötmas. Üks päev kui proua keeldus söömast ja halises midagi kutsuti medõde, kes käratas vene keeles naisele, et kui sa ei söö seome su kinni ja vägisi topime söögi sisse. Olin palatis ja kuulsin seda, õudne tunne tuli. Ise ka midagi öelda ei julgenud, sest probleeme oli teisigi seal osakonnas. Kartsin, et mine tea, mis pärast sisse süstivad. Olin siis noorem ka.
5. detsember 2014 17:52
jah hobuseaastal sündinu
5. detsember 2014 17:53
tulihobune täpsemalt ,ma ise olen lammas
5. detsember 2014 15:31
Olen olnud küllaltki palju erinevates haiglates, ma ei usu mitte iialgi, et kui kutsud öösel abi, tuleb õde ja ütleb kellelegi,et ärge segage, me magame, mitte iialgi ei usu, tee või tina.Küll aga olnud koos kiuslike patsientidega palatis ja mõelnud, et kuidas personali närvid küll vastu peavad...
5. detsember 2014 15:49
Kahjuks see tõesti oli nii.
jänes 5. detsember 2014 11:40
Imestan et Inga üldse arsti juures käib ,ta on minumeelest kummardanud neid soolapuhujaid ja tühikargaiajd .
i 5. detsember 2014 11:38
Minule seostub Inga Raitari nimi alati vingumisega.
5. detsember 2014 11:43
väga õige ja nii see on alati !!!
on 5. detsember 2014 23:38
Raitar on Võrumaalt ja see nimi seostub ainult jultunud kasulõikajate ja intriigsete vinguviiulit .See taktivaene ja madalavõitu intellektiga naine on jätnud erakordselt ebasümpaatse ja ebaintelligentse inimese mulje. Endast vähegi lugu pidav inimene ei müüta oma tervist, mis seekord näivad täitsa haiglaste luuludena, ajakirjanduses. (on olemas ka ebakompententseid ja üleolevaid meedikuid). Raitari "appikarje" on armetu püüd end kellegi ohvrina esitleda. Kahju, aga kõmule orinteeritud bulvarilehed lähevad lauslollustega kaasa.Raitari ja Kersna vahel saab tõmmata võrdusmärgi. Odav labane populaarus läbi oma tervisteema ehk tundke mulle haiguste tõttu avalikult kaasa. Mina oln kõik, teised on lollid .
6. detsember 2014 01:40
aga minullew tuhikarkaiiagha
6. detsember 2014 02:35
amulle meeldiks ka karata!
7. detsember 2014 23:21
Issand milline lasteaed "Sina oled loll!" "Ei! Sina oled!" Arvatavasti pole inimest elus näinudki ja meedias ainult lugenud. ise sõimad meediat kriminaalseks. Naerukoht!
taadu 5. detsember 2014 11:29
Jumala pärast ärge hakake arstidele midagi ette heitma,siis olete Eestis suur kurjategija,mina olen üks nendest
5. detsember 2014 11:42
oledki ja ilma etteheiteid tegemata ! hoia haiglatest eemale ,toslem !
5. detsember 2014 12:07
kas oled liigselt piiritust sisse kaaninud?
6. detsember 2014 01:41
5. detsember 2014 17:54
jaaa ja katsuge te ajakirjanikule midagi öelda
A 5. detsember 2014 11:28
Kui tahad kaua elada, ära mine arsti juurde, seda ütles üks arst! ITK- le oleks piisanud selle loo taustal vaid ajakirjanduses selgituse andmisest, mina ei saa aru, mis kurja on Raitar teinud, kas patsient ei või lehes isegi avaldada, et tema terve organ eemaldati? Siis on ju haiglal midagi ränka varjata.
5. detsember 2014 11:36
mida sina A tead raitari tervest organist, oled arst või, see ajakirjanik on üle kere haige.. eriti ülevalt poolt !
A 5. detsember 2014 11:28
Kui tahad kaua elada, ära mine arsti juurde, seda ütles üks arst! ITK- le oleks piisanud selle loo taustal vaid ajakirjanduses selgituse andmisest, mina ei saa aru, mis kurja on Raitar teinud, kas patsient ei või lehes isegi avaldada, et tema terve organ eemaldati? Siis on ju haiglal midagi ränka varjata.
Soovitu Ingale 5. detsember 2014 11:23
Enne mõtle ja siis ütle !
Ei ole veel... 5. detsember 2014 11:13
lollimat kommenteerijat näinud , kui A !!
5. detsember 2014 11:29
eks inga ise kommib või sõbranna
Ingakene 5. detsember 2014 11:34
Ära nüüd jälle naabreid selles süüdista.

5. detsember 2014 11:06
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
5. detsember 2014 13:32
Ja-jah .... kasvajarakke sisaldav orgna maksab mustal turul ju tohutult ... IRW!
sorry 5. detsember 2014 13:33
5. detsember 2014 15:37
Kuule, kui seest oleks "päris puhtaks" tehtud, siis meil poleks praegu midagi lugeda ja kommenteerida.A, on sinuga ikka kõik korras?
Kuule, A 5. detsember 2014 16:56
Jääb mulje, et olete palju kriminulle lugenud.
Agni-- A 5. detsember 2014 11:02
mina olen jah see A, kas ma ei või siis siin oma ema kaitseks välja astuda ?
5. detsember 2014 11:04
ema sõnadega on ikka kergem kirja panna !
5. detsember 2014 11:08
Ei tundu nagu oleks see sama inimene.
Kas tõesti ITK röövib nüüd inimeste identiteete!? šokeeriv.
Sherlok 5. detsember 2014 11:10
Ei tundu küll sama inimene olevat. Pigem 11:02 ja 11:04 on sama mütsiga löödud mehed.
Kas ITK nüüd tõesti röövib inimeste identiteete? Šokeeriv.
Inga 5. detsember 2014 12:28
Mu tütrel on piisavalt omi seisukohti et neid oma nimega avaldada ja kindlasti ei tee ta seda siin. See, kes leiab vajaliku olevat võõra lapse nime kasutda enda väljaelamiseks peaks küll sügavalt vaatama enda sisse.
koristaja 5. detsember 2014 12:38
..eluke nii igav ,et pole muud teha ,kui vaadata ,kes mida su kohta arvab ütleb ja raisata oma kallist aega kommentaarjumis?
5. detsember 2014 17:18
tore ! ja sina ise?ise oled sa vägagi arg ,selleks et otse öelda , kas siis ässitad teisi üles või kirjutad anonüümselt ( isiklik kogemus )
5. detsember 2014 11:32
No kuda nüüd siis Inga nii väikeseks järsku muutus? ..."väike patsient.. "
5. detsember 2014 13:46
Tubli oled A! näed mina olen aeglane ,pole veel jõudnud oma pere kaitseks välja astuda .Õpin!
Ella kogemus 5. detsember 2014 10:42
Viimase 2 a. jooksul olen lesinud ITK-as 2x. Arst istus voodi veerel, selgitas ja õpetas. Valvearst samuti. Isegi mu võhiklikele küsimustele vastati. Õed siblisid mu ümber. Opiarst just väga jutukas polnud, aga mu küsimused said vastused. Ei tea, kuidas Ingaga oli, aga tal oli arstidest aru saamisega vist raskusi.
5. detsember 2014 10:49
see egoistist põmmpea naine ei tahagi kunagi aru saada , vastasel korral ei ole millestki kirjutada !?
5. detsember 2014 11:04
Miks peaks keegi tahtma sellest kirjutada, et talle liiga tehti?
Ella sinul seljuhul vedas ja hea, et sul kõik hästi läks, aga kõigil pole nii head kogemused haiglate süsteemiga. Pole ju mõtet hakata kedagi alusetult laimama.
See siin on sama nagu lasteaias lapsed viskavad üksteist mudaga ja ütlevad, et "Sina oled loll!" "Ei! Hoopis sina oled loll!" Ühed lollid mõlemad.
A 5. detsember 2014 10:36
Ei ole ma Raitar, mitte sinnapoolegi. Kuid mul pole midagi selle vastu, kui tema oleks sedasama kirjutanud, mis mina. Kohtuasjad on ennegi inimesi hauda viinud, kuid Raitar vist peab vastu, ta veel noorem inimene. Kohtuasja taga ongi pigem mingi suurem põhjus ehk püüe varjata elunditeäri, sooviks nimeliselt teada, kes on nimetatud arstid kohtuasja taga ja kes tegelikult selle kohtuasjaga välja tuli ja mis põhjusel? Müstika, see pole võimalik, et tegu on haiglaga, pigem nagu kurjategijate punt.
5. detsember 2014 10:54
Allikvee võta vähe rahulikumalt. Paljastad oma identiteedi veel niimoodi.
"Eesti kaupleb vähist haaratud organitega"! 5. detsember 2014 10:50
Vaat siis, mis harimatud lugejad sellest artiklist välja loevad!
Vähki põdenu ei saa isegi verd loovutada, temalt on keelatud transplantatsiooniks organeid ja kudesid võtta, mis siis rääkida tema kahjustatud organitest!
Häbi lugeda selliseid soperdisi!
Healoomuline kasvaja ja vähifaasis?
.
5. detsember 2014 10:23
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
5. detsember 2014 10:26
kuule A ole parem vait, su ila ei usu nikuinii keegi !
A 5. detsember 2014 10:14
Kuidas julgeb üldse ITK oma patsiendi vastu kohtusse minna? See ütleb juba, millega on tegu. Patsient on alati arsti jaoks patsient juba seetõttu, et patsient ei ole arst, ta ei tea nii palju, kui arst, ta võib olla haige, ta võib olla rumal või hull, mida iganes, ta võib olla shokis temaga toimunu kohta, kuid teda ei saa ju kohelda mitte kuidagi teistmoodi kui patsienti, kuhu jääb siis arstieetika? See on minu jaoks praegu õudne, et patsient antakse kohtusse, tegelikult peaks Raitar kindlasti tegema vastuhagi ning ITK peab vastutama ning käituma nagu arsti antud eetika ette näeb.
Laine 5. detsember 2014 10:38
Mulle tundub pidem, et kommentaariumis on pahur Allikvee lärmama lastud, sest tema korrumpeerunud maailmale saadi jälile.
Ka mul on ITKga halvad kogemused. Me oleme nagu lihatükid nende jaoks ja isegi õed räägivad vaevu eesti keelt!!
Inga 5. detsember 2014 10:45
Tänan tähelepanu eest, kuid enamasti julgen ma oma arvamust avaldada oma nime all, seega palun ära ana hinnangut inimesele, kellel on olemas oma arvamus ja ta soovib seda avaldada. Sina ju arvamust ei avalda, ainult lahmid:) Mis sind seda tegema paneb tekitab tegelikult sinu suhtes vaid kaastunnet, sest inimene, kellel on kõik hästi ei rasika oma enegiat teiste peale emotsioneerimiseks:) Rõõmu ja rahu sulle advendiaega soovides Inga R
Inga 5. detsember 2014 10:46
Vabandan Laine ees, see oli vastus eelpoolsele kommenteerijale:)
5. detsember 2014 13:33
kuldsed sõnad kallis Inga ! APLAUS! aga katsu nüüd ise ka oma ilusate sõnade järgi elada . Rahu ja Rõõmu ja Tervist Sulle ja tütre Annele!
ja edasi? 5. detsember 2014 15:52
jah ma olen anonüümne . Aga ehk aitab inimeste kritiseerimisest ja alandamisest .
maxilla 5. detsember 2014 21:19
Igati õigustatud hagiITK poolt. Arst, olles oma ametipostil vastutab täiega ja ajakirjaniku ametipost on see kui tema artikkel ilmub päevalehes-see tähendab, et ajakirjanik asub oma ametipostilt sõna võtma, kus ta ka järelikult vastutab (ja ei ole lihtsalt suvaline ullike)
Ajakirjanikul on suur vastutus , kui paiskab meediasse sellist jura.
5. detsember 2014 10:07
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
5. detsember 2014 10:21
nüüd siis hakkas raitar ise oma tütrekesega kommima !?
Kel huvi 5. detsember 2014 10:03
Kui minna tagasi aastasse 1994+ ... käis pressist mitmel korral läbiTallinna haiglates tehtud nn
elundite elimineerimine (ka lastelt). Mõni ajakirjanik võiks selle asja tõsiselt ette võtta ja uurimisloo kirjutada. Kui paljud ei tea, mis neilt või lähedastelt tegelikult on arsti pool välja lõigatud. Kas ühelt inimeselt salaja/tasuta võetud elund on eetiline teisele inimesele kalli raha eest uue opi käigus maha müüa? Pilt, mis avaneb ei meeldi ilmselt meile kellelegi.
5. detsember 2014 10:13
Kust ja kuidas doonorluses üldse saadakse elundeid ja muid siirdamiseks vajalikke? Milline on statistika, kes selle kaudu abi saab ja kes jääb ilma?
...... 5. detsember 2014 12:25
Põhiosa doonorluses kasutatavatest elunditest saadakse ajusurmas inimestelt. Selleks küsitakse lähedaste nõusolekut. Kui nõusolekut ei anta, siis ei võta ükski arst, isegi mitte salaja, sellelt patsiendilt elundeid.
Need inimesed, kellel on hädasti vaja uut elundit, on aga ootejärjekorras. Kui ajusurmas patsiendi lähedaselt on saadud nõusolek organite eemaldamiseks, siis tehakse sobivusanalüüsid ning nende alusel kutsutakse välja elundi ootenimekirjas olev inimene. Ehk siis: elundi saab see, kelle organismile see kõige paremini sobib.
Abi saavad kõik, kes seda vajavad ning tahtlikult kedagi ilma ei jäeta.
Keda huvitab, siis lugege näiteks seda veebilehte: http://www.elundidoonorlus.ee/
5. detsember 2014 12:29
Selline küsimus on valus küsimus. Seetõttu pannakse miinuseid. Kuidas doonorluses need asjad käivad, on ilmselt saladuskate.
6. detsember 2014 11:22
"Põhiosa doonorluses kasutatavatest elunditest saadakse ajusurmas inimestelt. Selleks küsitakse lähedaste nõusolekut."
.
Kust saadakse ülejäänud osa?
5. detsember 2014 10:31
mõne ajakirjaniku suu tuleks jäädavalt ellimineerida !
5. detsember 2014 10:46
kas see on ähvardus? kas arstid ei eksigi?
5. detsember 2014 10:57
Allikvee on puhas kuld. Meie korrumpeerunud haiglasüsteem ei tee kunagi vigu. Usaldage neid pimesi nagu lambaid!
7. detsember 2014 01:43
sellist lolli jura annab ikka välja mõelda, inimesed ju ikka teevad ultraheli ja röntgenit ,see tuleks ju välja ??? mine arene.......

Lause: 5. detsember 2014 10:01
"Ameerikas saaks selle eest miljoneid" ütleb ju kõik :D
alejandro 5. detsember 2014 09:53
Et kui patsient on kõhu õõnest avatud võime ta tühjaks rookida kui räime?
Mida riik toetab? Operatsioone?
Sittagi seda teeb maksumaksja, mina teen seda sina teie kõik ja uks kõik kui kultsed käed nendel o. Nad ei tohi nuga külge panna ilma allkirjata!
Sa viid oma auto remonti kus vahetatakse lisaks hammasrihmale ilma sinu loata ära ka generaator aku ja olid jne jne kuidas arvele reageerid?
Sama eba pidevalt käitusid ka arstid!
Ma kah poleks rahul kui mult haiglas lihtsalt üks neer ära varastatakse ja müüakse kellegile kalli raha eest!
Doktor ämmaemand: 5. detsember 2014 09:52
minu käest küsitakse, et kas see vanamutt tahtis tõesti veel sünnitama hakata!??
Laine 5. detsember 2014 10:41
Nii et kõik Eestis üle 40. aastased naised on kasutud vanamutid?? Päris räige statement haigla poolt.
Inga Raitar sündinud 17. detsembril 1966 5. detsember 2014 11:38
Vaata WIKIPEDIAST!
Võib-olla tahtis emaks saada?
*
to: "Nii et kõik Eestis üle 40. aastased naised on kasutud vanamutid?" Keegi pole siin "kasututest vanamuttidest" rääkinud!
5. detsember 2014 17:29
Ohh taevakene ! pole ju vaja teise inimese jõulumeeleolu ja sünnipäeva tuju ära rikkuda
sokid 5. detsember 2014 09:48
olen kindel et just protseduuriliste aspektide põhjal tulebki otsus - meenutage kasvõi veerpalu või virumaa joodikautojuhtide juhtumeid. kui kontrollijal on piltlikult öeldes valet värvi sokid jalas siis polegi tähtis enam asja sisu vaid protseduuride kõrvalekalleta täitmine
Jah 5. detsember 2014 09:37
sellist ,,doonori,, juttu võib tõesti ajada üks ,,sinnasamusesse,, kukkunud ajakirjanik ehk mõni madalalaubaline mõttekaaslane, kes tahab ,,tark, sõbranna olla !?
pat 5. detsember 2014 09:32
siiski asi algab suhtlemisest. Ma kujutan ette, et USA-s oleks advokaadid järjekorras, et IR-ile kahjutasu välja nõuda. Aga meil jääb haiglal õigust veel ülegi. Konkreetsed asjaolud ei ole üldse tegelikult nii olulised.
5. detsember 2014 12:28
kas oled USA_s elanud? Seal ootad väga kaua ,et üldse opile saad ja arste seal poriga küll ei loobita ...no kus ikka ettekujutus USA ja USA .
5. detsember 2014 12:44
keri siis USA-sse ,mis siin passid!
pat 5. detsember 2014 17:11
jah, mõni on õnnest libe kui lõigatakse vale asi ära ja haigla kaebab peale seda veel kohtusse. Tubli! Aga eks ütles Kristuski, et "õndsad on need, kes on vaimust vaesed".
5. detsember 2014 17:31
jah usas võiks ainult ju "sellest"ära elada
Vaatleja 5. detsember 2014 09:13
Kahjuks sellise konflikse inimese I.R. teenuseid ei vajanud varasemalt ka ükski toimetus, nii Kroonika kui Naised, sest sellel naisel puudub inimlikkus ja nüüd siis töötuna mõtleb välja ,,soperdisi,, ! Loodan ,et kohus teeb õiglase otsuse seoses haigla arstide eetika solvamise,laimamise ja väljapressimise osas !
hah 5. detsember 2014 10:44
ma ei tea, suht tundub nagu raitar proovib just inimlik olla ja ei küsi kahjutasu. samas haigla pressib raha välja ja avaldab ebasobivaid andmeid. siin ju öeldi, et kellegi nimesid pole nimetatudki ja itk andis majandsliku häirimise eest kohtusse...lollide kari.
Andke andeks, aga 5. detsember 2014 09:04
kui operatsioon (ja patsiendi nõusolek) on lepitud kokku ühe organi osas, siis 2 organit "ühe hinnaga" ei tohi välja lõigata ka mitte kuldsete kätega kirurg.
Lähed lõikama pimesoolt, aga lisaks eemaldatakse ka jämesoolt - nii või?
Haigla käitus valesti ja peab selle eest vastutama - vabandusest ei piisa!
Inga Raitar ei käitunud ka kuigi õiglaselt, sest isegi kui tegu tema enda delikaatsete andmetega, siis seotuid on 2 poolt, seega oleks võinud asja meediasse mitte paisata.
Mõlemad käitusid valesti, aga "2 ühe hinnaga" elundi eemaldamist ei vabanda välja mitte kuidagi. Kirurgid tuleb liistule tõmmata ja nõusolekuta eemaldatud organ hüvitada.
Peeter 5. detsember 2014 09:13
Et siis kui arst operatsioonil näeb, et ka teine organ kasvajaga, siis on õige 1 organ opereerida. Siis patsient kinni õmmelda. Kui patsient tuleb narkoosist välja siis öelda, et kuule, sul on teine organ ka kasvajaga, mis me teeme? No muidugi opereerime, ütleb patsient. Ja siis ütleb arst, et järjekord on 6 kuud.
5. detsember 2014 09:19
Meenub, et tema tolase jutu järgi ei leitud tema teises organis mingt kasvajat. Arstid olevad öelnud, et see on loomulik et sellise opi käigus eemaldatakse tihti ka see naisteasi ära. Kas nüüd seda naisteasja kuskilgi doonorina kasutatakse, on iseasi.
5. detsember 2014 09:24
,,ei anna andeks,, kui te ei tea , mis organiga on tegemist, siis pidage parem suu kinni, ,,tarkpea,, ! Tänagu see raitar arste ja jumalat,kui et suudeti peatada õigeaegselt siirdete arengu edasiminek !
5. detsember 2014 10:00
Aga kas sel puhul ei peaks arstid oma juriidilise paberi sisu muutma ning kirjutama sinna sisse lisaklausl enne kui patsiendilt allkirja võtavad: kui opil nähakse, et siirded on liiga kaugelearenenud, siis seesama teine organ läheb ka noa alla. Artiklit lugedes saab aru, Inga Raitar sai oma teise organi eemaldamisest kuulda alles pooljuhuslikult ning tükkmaad hiljem.
to 10:00 5. detsember 2014 10:49
Täpselt sama mõte. Inimesel võib olla kõikjal sada kasvajat, aga ilma nõusolekuta ei või eemaldada. INIMESTEL ON OMA VABA VOLI!
Läksin sinna traumapunkti oma pojaga, sest ta murdis oma käeluu ära. Pandi lahasesse, kus see tal pikalt valutas ja tekkitas ebamugavusi. Lahase ära võttes tuli välja, et valesti oldi kokkupandud ja küürarnukk oli vales kohas. Murti uuesti lahti ning mu poega piinati jälle otsast peale. VASTIK HAIGLA, KUS KEEGI EI OSKA MIDAGI ÕIETI TEHA!!
Seep 5. detsember 2014 11:08
Ehe näide lahmimisest ja üldistusest. Käsi pandi valesti kokku, 1-2 inimest eksis, kuid sellest saadi aru ning üritati viga parandada.
Järeldus - kõik haiglas töötavad inimesed (mitusada) on purulollid ja ei oska mitte midagi.
to 11:08 5. detsember 2014 11:16
Kui sul on kunagi lapsed ja sa näed oma poega pidevalt nutmas, sest tal käsi valutab valesti kokkukasvamise pärast ja hiljem uuesti lahti murdmisest ning jälle uuest kasvamisest, siis sa oleks ka vihane. Mu laps nuttis pidevalt ja oli ebamugavas olukorras. Ma saan aru,et ta on väikene veel, aga seeläbi nad ei oskagi veel oma emotsoone kontrollida ja kui on valus, siis näitavad välja.
Olen ennegi lugenud, kuidas inimesed ütlevad, et ITK tõmbas neil naha üle kõrvade. Vabandust, kui ma lahmisin, aga see oli valus vaatepilt.
pm 5. detsember 2014 13:43
Kui inimese peale juba maksumaksjate raha kulutatakse, siis on tähtis resultaat, mitte tükkide arv. St - kui opi käigus avastatakse, et terveise taastumiseks ja tervena hoidmiseks on vajalik ka teine organ eemaldada, siis seda ka tehakse. Kui inimesele see ei sobi, siis ravigu üldse ennast ise ja jätku med.töötajad rahule. Ja üldse - lõpetage juba see arstide muttatampimine. Hea et siin riigis üldse neid veel on.

mis jutt 5. detsember 2014 08:55
healoomuline kasvaja ja ...vähivorm?
5. detsember 2014 09:40
kasvaja ongi vähi algevorm !
njah 5. detsember 2014 08:44
Maksumaksjal on aeg harjuda teadmisega,et haiglas ta ongi leivapäts liinil.Riik rahastab leivapätsi ja arstide käed on rokased,mida valge kitli alt kohe näha pole.
roheline 5. detsember 2014 08:16
Sõna "elundidoonorlus" kasutamine metafoorselt, nagu Raitar artiklis kirjutab, on sügavalt vastutustundetu. Nagunii keerutatakse aeg-ajalt doonorluse-teemalisi linnalegende. Praegusel hetkel pole linnalegendidel mingit alust. Ja seepärast on selline metafoorne sõnakasutus väga pahatahtlik ja mõtlematu.
Laine 5. detsember 2014 10:51
Samuti on organi väljalõikamine ilma nõusolekuta ja sellest mitte isegi mainimine. Olgu nii haige kui tahes, seda ei tohi teha ju!
Selline tegu on pahatahtlik ja mõtlematu.
mnjah 5. detsember 2014 12:08
Milleks panna ühte artiklisse kokku elundidoonorlus ja eemaldatud ?emakas v munasarjad (see on nüüd oletuslik, mis asi see täpselt eemaldati, ma ei tea). Sest on ju selge, et neid organeid Eestis ei siirata. Seepärast ei saa neid kahte teemat - eemaldatud nn naisteasi ja organdoonorlus - omavahel siduda. Jube kurb on muidugi, kui tükike sinust eemaldatakse, isegi hamba kaotamine ajab nutma. Aga pole ju õige heita halba valgust kolmandatele osapooltele, kes milleski süüdi ei ole.
PATSIENT 5. detsember 2014 08:05
Isiklikult ei ole enam esimeses nooruses ja olen aastate jooksul vajanud selle haigla teenuseid piisavalt raskete operatsioonide näol, mille tagajärel olen päästetud surmast ja elan täie tervise juures ! Selles haiglas tehakse väga keerukaid operatsioone kuldsete kätega kirurgide poolt ja on päästetud mitte sadasid vaid tuhandeid inimelusid . Ma ei luba ühelgi inimesel solvata haigla arste ,kes teevad kõik endast oleneva inimelude päästmiseks ! Ainult väga rumal inimene võib seda teha . Arvan ,et teades ja tundes Raitarit on ta järjekordselt endale sunniviisiliselt tähelepanu juhtimiseks välja mõelnud uue versiooni , mis näitab ,et see naine on psüühiliselt haige !?
Ka Patsient 7. detsember 2014 12:12
Tore kui inimesel on nii pime usk ITK arstidesse. Ainult et kui päästetakse inimelusid siis nad võiks teada anda, et pisiprobleemidega pole mõtet nende juurde ronida.
Käisin ka väikese probleemiga ITK-s. Ainuke kord kui raviarsti nägin oli see, kui rääkisin probleemist ja leppisime lõikuse aja kokku. Ei olnud teda ei lõikusepäeval enne lõikust, enne üldnarkoosi lõikusesaalis ega peale ärkamist. Oli ainult praktikant (ehkki olin allkirja andnud et ei soovi lõikusele ühtegi praktikanti) kes enne ja peale lõikust kokutas kohustusliku teksti (vist esimest korda) ning hunnik meditsiinikooli tudengeid op.saalis (lõikus oli 1.juuli, vist esimene praktikapäev tudengitel).
Igatahes jama need tudengid seal kokku keerasid (teist aastat torgib lõigatud kohas, ei tea kas klambrid jäid kinni vajutamata või unustati midagi sisse) ja tagasi ITK-sse julgen minna siis, kui surm silme ees ja (ehk) tudengeid enam mulle kallale ei saadeta.
Peeter 5. detsember 2014 07:59
Mäletan seda artiklit ja see oli väga ebameeldiv artikkel, minule. Ma ei ole meditsiiniga seotud, aga selline süüdistamine meedikute suunas oli mulle vastuvõetamatu. Minul tekkis tunne, et ajakirjanik saab karistamatult mingi teise eluala üla valada sopaga. Samas ei tea ta midagi antud eluala spetsiifikast. Kuid kuna talle ei meeldi miski, siis tal on relv - meedia ja ta kasutab seda. Kuidas inimesed vaataksid, kui ilmuks artikkel, kus on öeldud, et põllumehed on kasumiahned petised sest munad mis olid karbis olid pruunid mitte valged? Hetke olukord on väga hea, kõigepealt selgitatakse välja, kas oli mingi alusetu operatsioon ja seejärel, kas sellist asja saab niimoodi ajakirjandusse paisata. Muidugi eriti vahva on lugeda, et Maria Mägi ei räägi sisust mitte midagi ja üritab protseduuriliste eksimustega hagi ära hoida. Kui see sedasi õnnestub, siis on väga kahju, sest sisusse pole siis süüvitud.
Urrr 5. detsember 2014 10:11
Et siis arstid võivad teha midatahavad ja inimene ei võigi kaevata?
Peeter 5. detsember 2014 10:22
Just. Kui sa ei jaga asjast midagi, siis mille alusel sa kaebad. Enne peaks kuskilt tekkima mingi analüüs, et asi on valesti ja siis kaebad. Aga siis kaebadki, mitte ei hakka ajakirjanduses pori loopima kogu antud valdkonna peale.
5. detsember 2014 10:53
kas siin kommenteerib mingi napoleoni ja nartsistliku sündroomiga arst? sellise jutule ei sooviks keegi sattuda. isegi mitte rahakas ärimees.