Vahel võib juhtuda, et negatiivsed tunded justkui "keevad üle pea". Mida siis teha ja kuidas tasakaal saavutada olukorra üle?

Kindlasti tuleks püüda rahu säilitada ja lõdvestuda. Osad tööd on sellised, kus on vaja palju inimestega suhelda ja ka nn "raskete klientidega" tuleb hakkama saada. Selleks puhuks soovitangi kasutada lõdvestustehnikaid.

Üks hea viis on näiteks lugeda kümneni, samal ajal naeratada või laua all suruda käsi rusikasse ja lahti. Samuti soovitaksin rahulikult hingata sisse ja välja.

Väga oluline on, et klienditeenindaja oskaks oma tundeid ohjata ja ei tõstaks kunagi kliendi peale häält. Öeldakse, et klient on kuningas, kui ta kuninglikult käitub, kuid vahel lubavad kliendid endale ka halba käitumist.

Klienditeenindaja esindab oma firmat ja ei tohiks selle tõttu kunagi enesevalitsust kaotada. Klienditeenindaja peaks jääma rahulikuks, tasakaalukaks ja otsima probleemile lahendust. Iga klienditeenindaja kujundab oma firma mainet nii oma välimuse kui ka oma käitumisega.

Pingelises olukorras on raske jääda rahulikuks, kuid just seda peab klienditeenindaja suutma, kui ta tahab olla hea töötaja. Stressijuhtimist ja nn "raskete kõneluste" pidamist õpetatakse mitmetes ülikoolides ja kursustel, sest see on vajalik oskus.

Pingelises olukorras, näiteks kõneldes rahvahulga ees, soovitaksin juua kõnelemise ajal vett, sest see rahustab ja mõjub tervisele hästi.

Neil, kellel on oma tunnete valitsemisega raskusi, tuleks teadlikult seda treenida. Näiteks üheks lihtsaks viisiks on oma negatiivsete tunnete kirja panemine, mis sellise tunde tekitas, mida siis mõtlesid ja otsida üksi või kognitiiv-käitumisterapeudiga vastust, kuidas võiks tasakaalukalt sellises situatsioonis käituda.

Soovitan ka neid olukordi analüüsida, kus probleeme ei olnud ja suutsid oma tundeid hästi ohjata, sest ka nendest juhtumitest on palju õppida, et kuidas siis olukord positiivselt lahenes ja suutsid tasakaalukaks jääda.

Igal inimesel on vahel paremaid ja halvemaid päevi, kuid oskus on igas päevas midagi posiivset leida, mis pingeid maandaks. Pärast pingelist tööpäeva soovitaksin tegeleda spordiga, kus saab oma ärrituse välja elada. Enda negatiivseid tundeid ei ole kasulik lõputult ainult endasse koguda.

Rahustamiseks sobib hästi tegeleda mõtluse, jooga, ujumise või teiste spordialadega. Sportides hing puhkab ja pinge läheb kehast välja. Veel sobib hästi "aeg maha võtta" ja olla natuke aega täiesti üksi looduses ja kuulata mere loksumist või linnulaulu. Kui merd läheduses ei ole, siis sobivad hästi sellised CD, kus on lindistatud loodushääled.

Lõdvestumine ja oma pingelistest olukordadest väljumine on oskus, mis on õpitav. Head lõdvestumist!

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Gerly Mägi
Telefon 51993733
gerly.magi@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis