Paljudel naistel on probleeme oma liigse kehakaaluga. Mida siis teha, et kehakaal normi saada? Midagi erilist selleks ei peagi tegema ja erilist dieeti ka pole vaja.  Kirjeldangi lähemalt, kuidas ma oma 8 liigsest kilost vabanesin.

Alguses ei tahtnud mul kehakaal kuidagi vähenema hakata ja kaalusin 87 kilo. Ma ei saanudki täpselt aru, miks mul kehakaal pigem suureneb kui väheneb. Õppisin ülikoolis ja olin palju arvutis ning sõin ka siis, kui kõht otseselt tühi ei olnud. Sõin igavusest.

Nii kui ülikool läbi sai hakkasin jälle rohkem sporti tegema. Loobusin suhkrust, friikartulitest, hamburgeritest. Mõned soovitavad loobuda ka lihast, kuid mina ei pea seda õigeks, sest inimene vajab ka loomset valku. Hakkasin sööma palju puuvilja ja juurvilja ning eelistasin just kodumaist.

Sööma hakkasin just siis, kui kõht oli tühi ja sõin pisemaid portse. Just nii palju, et kõht täis saaks ja igavusest enam külmkapi juurde ei läinud. Söögikordade vahel võtsin õuna või pähkleid ja sellest piisas, et kõht oleks täis.

Liikuma hakkasin rohkesti ja just värskes õhus, proovisin leida endale huvitavat sportlikku tegevust. Olgu selleks siis ujumine, kepikõnd, jalutamine, võimlemine, tantsimine. Proovisin igal nädalapäeval harrastada erinevat spordiala, et ei tekiks rutiini, mida ma ei armasta.

Tänu liikumisele paranes minu rüht. Hakkasin jooma palju puhast vett, kuhu kuuma ilmaga lisasin sidrunimahla. Vee tarbimine on väga kasulik ja seda võib endale lubada ohtrasti.

Ütlesin ei magusale ja televiisori vaatamisele, mis soodustavad kehakaalu tõusu. Igavusest enam toitu kõhtu ei pane ja jälgin seda, mida söön. Ega kaalu langetamises midagi eriti rasket ei ole. Tahtejõudu peab ainult palju olema ja enesedistsipliini.

Söön kui kõht toitu küsib ja lõpetan kohe, kui täiskõhu tunne tuleb. Coca-Colast loobusin juba ammu ja leian, et see oli minu elus üks väga õige otsus.

Päevikut ma oma söömise kohta ei pea, kuigi kes soovib võib seda teha, ega see paha ei tee. Hiljem on siis hea vaadata, kuidas kaal alanes.

Toitudest eelistan vähe rasvaseid tooteid ja pekist liha ka ei ole ma kunagi armastanud süüa. Mida vähem rasvu, seda madalam on ka kolesterool. Kolesterooli on väga oluline hoida madalana, sest see mõjub tervisele hästi.

Eelistan käia rohkesti jala ja mitte sõita ühistranspordi või autoga ja lifti asemel kasutada oma jalgu. Loomulikult on inimestel erinevatel põhjustel kehakaal suurenenud, kuid mina kirjutan just enda näitest, kus korralik tervislik toitumine, aktiivne eluviis, rohke vee tarbimine ja jala käimine aitab kehakaalu normi viia.

Kindlasti ei tohiks ühelegi ülekaalulisele näpuga näidata ja teda laisaks pidada, sest osade haigustega ainevahetus on aeglasem ja kehakaal kiire suurenema.

Ma soovitaksin nii meestel kui naistel oma kehakaalule rõhku pöörata, sest normaalne kehakaal tagab parema enesetunde ja rõõmsama meele. Kehakaal peaks olema normaalne, mitte aga ka liiga madal, sest siis on jällegi omad tervisehädad kerged tulema. Elus peab kõigega piiri pidama ja just õige kehakaal tagab meile kõige parema enesetunde.

Jaga artiklit

4 kommentaari

  /   22:53, 6. nov 2014
Mu meelest ei ole siin midagi nii lihtsat. Töö inimene, kes teee hommikust õhtuni tööd. Peale tööd on vaja lapsed lasteaiast koolist koju tuua. Vaja perele hakata syya tegema, kust ma võtan aja, et ennast liigutada. Ja mina ei ole kunagi magusaarmastaja olnud, liigun võimaluste piires, õbtul hoian ennast tagasi söömisega, aga peale kahte lapse syndi on kaal yle 90 ja vot ei lähe alla. Päris nälgima ka ei tahaks hakata. Ei lle see kaalulangetus midagi nii kerget, nagu viimasel ajal rahvale siin ettesöödetakse. Kõik need nn kõhnad on ennast ära näljutanud või hulluks ennast treeninid jõusaalides vmn.
S
see  /   14:33, 6. nov 2014
ka mõni uudis

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis