Eesti uudised

Uudist täiendatud kell 23.15

KOOLITULISTAMINE VILJANDIS: õpilane tulistas õpetajat, õpetaja hukkus

BNS/Õhtuleht.ee, 27. oktoober 2014 17:58

196 KOMMENTAARI

m
Mul on tóesti kahju/ 31. oktoober 2014 12:45
On ikka kahju, et nii läks. Oleks ikka vóimalik olla, et see ópetaja terveks ravida.
k
kessu/ 29. oktoober 2014 20:44
Selle isa fb konto sõprade all on keegi Martin Ruut, huvitav kas see on tapja vend, sest vaadake seda pilti tema kontol ja lisatud kommentaari !!!
l
Liisa/ 29. oktoober 2014 20:11
Selliseid õpetajaid on kahjuks Eestimaa koolides palju kes terroriseerivad vaikselt ja salamahti oma õpilasi....Kooli juhtkond ei märka midagi ja nii see vaene õpilane ongi dilemma ees...Tubli noormees et sellisele vägivallale vastu hakkas!!!Mõtlemisainet praegustele õpetajatele igatahes peaks jaguma!
v
28. oktoober 2014 18:47
Vanemad ei tegele lastega nii palju ,kui lapsed sooviks.Sellest on vähe,et laps on teises toas,kuigi ühe katuse all.Liiga kaua arvuti mänge ja laps ei tee vahet mis päris,mis mäng.
k
kessu/ 29. oktoober 2014 21:05
Ma ei tea kas sellest kellegil kasu on aga koolitulistamises süüdistatava Vahuri isa kontot vaadates fb jäi tema sõprade all silma keegi Martin Ruut, kas see võiks ka tema poeg olla, seal kontol pole just eriti ilus foto millele ta on ka lisanud kommentaari justkui oleks tegu normaalse pildiga.
l
Lugeja/ 28. oktoober 2014 11:31
Mis vajadus oli küll õpetaja maha lasta!?!?, mis sellise inimese peas toimub! Nagu ma juba eile vaatasin TV3-est (Seitsmesed Uudised) pressikonverentsi siis ma kuulsin küsimust " Kas koolis on varem ka midagi kahtlast olnud " Siis öeldi et " Ega see kool ei erine teistest koolidest ". Ma arvan et see ei olnud lihtsalt ettekavatsematta midagi kahtlast pidi toimuma või ei olnud tal peas kõik korras lihtsalt.
l
Lugeja/ 28. oktoober 2014 08:39
Ma tahaks teada selle tulistaja täisnime.
o
Ootame/ 28. oktoober 2014 07:13
kunas esimene kohtunik , kes on teinud ebaausaid otsuseid ka rajalt maha võetakse.
t
tegelikult/ 28. oktoober 2014 06:57
tuleks siin täie rauga poisile karistus määrata. seda selleks, et edaspidi need asjad ei korduks, et teised teaks, kergelt ei pääse keegi.
kui siin nüüd advokaat võetakse ja see punuma ja pesema hakkab, siis on selge, et õpetaja jääb veel süüdigi. õpilane kindlasti kogemata, mängis relvaga, läks lahti jne.
ja varsti on koolis tagasi. sest pole ju midagi halba teinud. tooge mulle aga õpetaja, kes sellist last veel õpetada soovib.

o
Oravad on selles süüdi,nemad töid ameerika Eestisse/ 28. oktoober 2014 06:42
Nüüd peavad reod karistuseks köik tagasi astuma
t
tom/ 28. oktoober 2014 06:33
no nüüd peaks ju Ossinovski ,,tagasiastuma!,, ta ei ole taganud koolis laste turvalisust!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
k
keegi/ 28. oktoober 2014 06:19
hull lugu jah. igatahes on nyyd yhel noormehel elu rikutud. ju tal peas midagi kummalist toimus. aga mõrv on mõrv .ei ole sellel vabandust.
t
Tõnu/ 28. oktoober 2014 19:21
Oma elu rikkus see "noormees" ikka ise. Ja ainult ise.
h
Hannes/ 28. oktoober 2014 06:13
kuidas saavad relvad olla nii lohakalt,et lapsed neid kätte saavad?kas selline vanem võib ikka relva omada?vabandan kui ütlesin midagi valesti.
k
Kui turvaline./ 28. oktoober 2014 05:56
Kui hästi on ennetustöö ja õppused läbi viidud ja tagajärg on tsungi seaduste järgi.Ükski ennetustöö ja õppus ei ole turvalisuse karantii.Kooli sisenedes tuleb kontrollida milline kahur kellegil kaasas on ja siis saab rääkida ennetusest.
r
raivo/ 28. oktoober 2014 05:50
mis õigusega keegi kaitseb siin mõrtsukat ja mõrtsuk perekonda.mis tunne on hommiku saata kallim tööle ja sealt tuuakse kirst koju,sest mingi ala arenenud jõmpsikas väärastunud kodukasvatusega laseb ta lihtsalt maha.mõnes kultuuris on õige,elu elu eest.
l
Lugeja/ 28. oktoober 2014 05:12
Ärge süüdistage Vahuri vanemaid, (eriti, kui teil on endal lapsed), ilmselgelt pole nad poissi selles vaimus kasvatanud, et mine koksa nüüd oma õps ära! Paraku pressib igasugune kurjus, õelus, jultumus ja igasugune muu negativism meie ustest ja akendest end nii tormiliselt sisse, et igasugune vanemate hool ja armastus kahvatub selle all! Liiga palju on lastele kättesaadav mõrvarmängud, just nendest saab alguse areneva lapse psüühika väärastumine. Andke mulle andeks, kuid kas-või netikommentaare lugedes, tuleb kõhedus peale, kui palju on meie ümber ja sees kurjust.....
t
Tõnu/ 28. oktoober 2014 19:23
Aga kas keegi on kuulnud, et selle mõrtsuka vanemad oleksid ta koolikaaslastelt ja õpetajatelt, mõrvatu lähedastelt natukenegi andeks palunud? Poja teo hukka mõistnud, mitte vabandusi otsinud?
a
Arvamus/ 28. oktoober 2014 04:17
Sellised asjad on kahepoolsed.

ü
ühtuleht/ 28. oktoober 2014 03:45
Esilehel suur pealkiri õpetaja suri, teed lingi lahti siis hukkus- noo mida ta tapeti. Kaastunne lähedastele!
p
Pinginaaber/ 28. oktoober 2014 02:22
Kõik algab koolis kiusamisest, hiljem laieneb see ka õpetatajate peale.
õ
Õudne.../ 28. oktoober 2014 01:20
Sügav kaastunne Õpetaja lähedastele!
t
teadmisek, see on vajalik/ 28. oktoober 2014 00:20
Olen saanud vitsa, rihma. Seda said mu vanemad ja on saanud kõik mu 5 last ja meist kõigist on saanud väärikad inimesed.
n
no/ 27. oktoober 2014 23:53
oma kooli kogemusest võin öelda nii palju (see jäi veel nõuka aega). Et mõni õpetaja võib õpilase psühholoogiliselt viimase piirini viia. Tegemist oli siis klassijuhatajaga, vanema naisterahvaga, kellele isegi minu emale kunagi kehalise tundi andis. Ema rääkis, et ei suutnud ta kunagi hobuse või rööbaspuudel harjutusi teha. Õpetaja muidugi sundis vägisi, mis peale vanemad ka koolis käisid. Sellest tuli hiljem õpetajale muidugi jama ning mis arvate, kellele see viha kõik hiljem edasi kandus? Muidugi minule. 2 klass oli õudusunenägu, avalik klassi ees mõnitamine, halvad hinded ja lõpuks puudumised ja ettekäänded kooli mitte minemiseks. Mis seal salata jäin klassi kordama aga sain sellest nõiast vähemalt lahti ja lõpetasin kuni põhikoolini neljade ja viitega. Meie ajal sellist mõtetki muidu pähe ei tulnud kedagi maha lasta, polnud sellel ajal selliseid Ameerika filme veel väga saada, et üldse sellise asja peale tulla. Tuli lihtsalt ära kannatada. Aga täiesti usun, et poiss oli viidud samamoodi õpetaja poolt viimase piirini. Väga ebatõenäoline, et see niisama suvaliselt kõmmutama läks. Muidugi on paljud asjad teistmoodi. Õpetajatel enam väga sõnaõigust pole ja õpilased provotseerivad pigem ise.
m
Mustingel/ 4. november 2014 00:16
Teie kirjutasite just samu m6tteid ja muresid mida mina tahtsin v2ljendada.Kuna mina ei olnud ka eriti 2.kl-sis 1.6petaja lemmik ja olin vaesest perest ja mind m6nitas igal v6imalusel see sama 6petaja.Ta isegi j2ttis mind alatihti peale tunde ja ma j2in bussist maha ja pidin jala 10.km koju k6ndima.Kas ma pidin ka sellep2rast selle 6petaja maha laskma?Ma olin rahulik ja kannatasin k6ik 2ra ja m6tlesin,et igal oinal oma Mihklip2ev,Selle kohta lihtsalt 6eldaks,et mis ei tappa teeb vaid tugevaks.Tegelikult mittemiski ei 6igusta probleemide p2rast m6rvata 6petaja.
r
Radist/ 27. oktoober 2014 23:15
Koolilaskmine on "edumeelsest" Läänest kahjuks Eestisse jõudnud. Vastik! Toots lasi tamasseri püstolist omal ajal mujale, mitte õpetaja Lauri pihta. Loomulikult on see poisike psühhopaat ja mitteravitav. Peaminister: "Meil kõigil on kohustus märgata abivajavat inimest oma muredega. Juhtum on valus meeldetuletus sellest" . . . Odott, mida märgata? Konflikti või püstolit, härra peaminister?
o
ohhh..../ 27. oktoober 2014 23:02
Kas tõesti oli olukord nii hull , et vajas enda jaox ebameeldiva õpetaja eluküünla kustutamise ?
c
C/ 27. oktoober 2014 22:29
Mida ka teie kommenteerijad teate, mida võis see poiss tunda. Vaadake kui te ise oleksite sellises olukorras ja kõik jagavad halvustusi siia, sinna.
a
Aivar/ 27. oktoober 2014 22:39
Ei huvita mida ta tunneb, karvavõrd ka ei huvita. Ta on mõrtsukas.
s
sind ei huvita/ 28. oktoober 2014 06:48
ja paistab, et teisi kah ei huvitanud. Tulemus on käes.
j
jaa palun,/ 27. oktoober 2014 23:42
aga tutvusta siis sina seda olukorda palun!
Aitäh!
Ise arvan, et kui ma juba oleks end sellisesse olukorda tulistanud, siis halvustustest oleks nüüd küll kama kaks. Pigem elaks halvustused üle, kui fakti, et olen tapnud...ja seda mitte enesekaitseks.
a
ajuinvaliid/ 27. oktoober 2014 23:47
no sellisel ei ole ju tundeid, kui pea ei jaga ja läheb tulistama kooli siis on peas väga suur viga ikka
t
Tõnu/ 28. oktoober 2014 19:25
Tunda võib mida iganes, mõrvaks ei anna see mingit õigustust.

e
27. oktoober 2014 22:27
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
P
.../ 27. oktoober 2014 22:49
Pigem ei avaldata seda seetõttu, et laskja on alaealine. Kuuldavasti oli noorel juba pikalt depressioon, millest vanemad mööda vaatasid ja lootsid, et see niisama mööda läheb.
t
Tõnu/ 28. oktoober 2014 19:27
Kui iga endale depressiooni hankinud või seda ette kujutav tegelane tapma hakkaks, poleks meid vist enam kuigi palju järel. Mõtlete ka ikka või? Oma hädadega peab inimene - eriti veel selline, kes tahab mees olla - ise hakkama saama. Mõistagi teisi tapmata või vägivallatsemata.
n
nnaine/ 27. oktoober 2014 23:44
See nimi on juba avaldatud ju, ma küll nägin.
l
Liina/ 27. oktoober 2014 22:19
Siiras kaastunne tapetud (mitte hukkunud) õpetaja perele, tuttavatele ja kolleegidele. Shokiseisundis tõden, et olin minagi nende hulgas, kes analoogseid piiritaguseid uudiseid kuuldes mõtles, et meil Eestis küll selliseid asju ei saa juhtuda... Kuid erinevalt paljudest siin tapja ja tema vanemate suhtes kiskjalikest kommentaatoritest tunnen ma siiski südamest kaasa ka poisile, kes teo korda pani, isale, kes jättis relva koos laskemoonaga 'ripakile', emale, kes on praegu arvatavasti hullumas nii häbist kui murest kui ka nende sugulastele ja sõpradele, kes ei oska täna arvatavasti seisukohta võtta, kuidas nüüd selle pere suhtes edasi olla. Väga trööstitu, kurb ja õnneliku lõputa lugu.
v
Vanaemal/ 27. oktoober 2014 22:18
Arvata võib nii ja naa , kuid eaka inimesena olen kindel , et kõik polnud sellel poisil korras, Millestki olulisest on ta ilma jäänud. Oli see siis hoolimine, lähedus , armastus...?
R
./ 27. oktoober 2014 22:11
Relv oli isa oma praeguste andmete järgi ?
Kuidas on võimalik, et lastel on võimalik kodus selliseid asju kätte saada?
Mul vanaisal olid alati relvad seifis . Mitte keegi ei teadnud koodi . Vanaisa sai surma ja kappi lahti ei saagi.
Vot nii hästi peavad olema relvad ära pandud kodudes!
Jumal teab ju mis iganes võib juhtuda.
Haige !!!!!
i
Imelik/ 27. oktoober 2014 23:05
Miks peab näiteks Pillel revolver kodus olema?
r
rrr/ 27. oktoober 2014 23:36
M
"Õhtuleht " paneb kirja vaid kommentaarid/ 27. oktoober 2014 22:05
Mis talle meeldivad ja see pole aus. Miks õigustatakse vanemaid,kes sellisee vääraka õles kasvatasid.15-aastaga oleks ikka midagi pidanud ära tegema.Kõik, mis me elus teeme,teeme ikka iseendale
J
.../ 27. oktoober 2014 21:53
Jõudu eelmoderaatoritele, saatke kõik kahtlased kapo- le edasi, aga asjad lähevad oma soodu.
j
Juku Teab/ 27. oktoober 2014 21:10
Selliste asjadega tuleb alustada sellest, et mis oli õpetaja õpilasele teinud. Niisama keegi ikka kedagi maha ei lase ja kui lasebki, siis mitmeid mitte üksiku, see tõestab et nende vahel oli olnud norimine v mingi konflikt. Asjad algavad juba sellest kui õpetaja halvustab õpilast klassi ees mis paneb sellise pubeka piinlikusse olukorda ja ta hakkab raevu koguma selle õpetaja vastu. Mida rohkem norimisi seda rohkem naeru ja ju ta kannatus katkes ja poiss tegi seda mis tema arust oli õige. Muidugi pole maha laskmine kohe õige asi, oleks võinud peksa anda siis või midagi. Kuid tuleks vaadata ka sellise pilguga, et kas ja mida oli õpetaja õpilasele teinud, et ta sedaviisi käitus. Pubekatele avalikud norimised mõjuvad psühholoogiliselt tugevalt ja sellepärast ka selliseid asju ilmas juhtub.
Tänan lugemast!
m
Maamees / 27. oktoober 2014 21:00
Vabakasvatuse vili! Demokraatia, täielik karistamatus , lastele kõik õigused! Täielik anarhia!

m
Maxx/ 27. oktoober 2014 20:59
Nõuan haridusministri Ossinovski tagasiastumist tegemata töö eest.
m
mida/ 28. oktoober 2014 09:37
haridusminister siis tegemata on jätnud, ehk valgustad.Ja värskenda mu mälu, mitu haridusministrit meil viimastel aastatel olnud on?Tõsi, seadusi tuleb muuta ja koolidele anda rohkem õigusi lapsi kontrollida ja karistada. Laps saab kodunt kaasa relva, ega ema ju seda võileivaga talle kotti pannud, keegi pidi selle relva kodus lphakile jätma, laps tuleb sellega kooli, keegi ei aima ja siis keset tundi lihtsalt tulistab mitu korda õpetaja pihta.
Mida nüüd haridusminister peaks tegema, kuidas tema tagasiastumine olukorda muudaks või järgmisi juhtumeid ära hoiaks.
m
mari/ 27. oktoober 2014 20:57
No see on muidugi huvitav versioon, et äkki ikka õpetaja oli igavene siga...
Mina arvan, et tegu on sellise perekonnaga, kus isa on domineeriv, ema ei ole keegi. Isa on ühiskondlikult samuti domineeriv ja aktiivne. Kooli volikoguski selleks, et võimu saada. Ehk ka oma poisi heaolu üle valvata. Isal on stiil lahendada asju nö. "meeste moel", püssid om meeste pärusmaa...
Poeg on isa koopia, võtnud omaks isa käitumisjoone ja lisanud sinna kaasaegseid elemente internetiterrorismist. Kokku saigi kompott, kus tuli fantaasiatelt tegudele üle minna. Ja kes siis maha koksata- õpetaja muidugi. Sest see ju ei allu, ajab mingit oma rida ja ei saa aru tegusa noormehe hingeelust. Õpsid on ju lollid.
n
Noojaah/ 27. oktoober 2014 22:07
äärmiselt tõenäoline. Paraku.
Võimalik, et ohvriks oleks võinud saada suvaline õpetaja. Piisab, et kõnnib klassi ees ja püstoliga poisil on parajasti igav.
i
inxu/ 28. oktoober 2014 08:48
tuleb meelde,et poisi isa ebajumalaks nooruses oli Hitler... Või see ainult tundus mulle nii?
l
loll peast/ 27. oktoober 2014 20:41
Uudis on ka jõudnud Soome ajalehte http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014102718785436_ul.shtml ja isegi televisiooni näitadati
v
vene meedias/ 28. oktoober 2014 00:40
s
27. oktoober 2014 20:37
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
m
Miks peab ametisseastunud haridusminister kohe tagasi astuma, kui/ 28. oktoober 2014 00:06
talle Eesti esimesest koolitulistamisest ette kantakse? Astu ise, kuhu tahad, Kuusk!
n
Noojaah/ 28. oktoober 2014 00:15
mis ennetustöö? Konkreetselt palun.
Pläkutada ennetustöö-ennetustöö-ennetustöö mõistab igaüks.
a
alias/ 27. oktoober 2014 20:31
Me ei tea keegi mis selle poisi hinges seal peab ikka vastastikune asi olema
õ
ÕPILANE/ 27. oktoober 2014 20:26
KODUS ON VÄLJAPRESSID! SURMANUHTUSED JÄÄB ELUAASTAT
t
Tiit./ 27. oktoober 2014 20:25
Mind huvitaks see isa hoopis. Kes on need vanemad, kes sellise frukti üles kasvatasid?
Avaldage nüüd, miks siin salatsetakse?
k
Kellyy/ 27. oktoober 2014 20:22
Tegemist pole Paalalinna Gümnaasiumiga, vaid Paalalinna Kooliga. See selleks. Väga kurb uudis, kaastunne lähedastele ning kooliperele.

t
Thomas/ 27. oktoober 2014 20:19
Kas on olemas selline pseudonüüm......Provotseerima.....
n
NII/ 27. oktoober 2014 19:57
mingi naine selle mendi kõrval TV-S jutustas,et teistele ohtu polnud ja see olevat omavaheline asi neil olnud.KAS NÜÜD ON NII,ET KUI OMAVAHELINE ASI SIIS VÕIBKI KUULI PÄHE LASTA?????
l
lugeja/ 27. oktoober 2014 19:54
Ameerika nüüd küll kullakesed siia ei puutu.ei saa asju kommenteerida kui pole poisi arvamust kuulnud.õpetajaid on ka igasuguseid.loomulikult on mäda kooli juhtkond.
m
27. oktoober 2014 19:52
ma ei saa aru kuidas see võimalik on klassidesse tuleks panna kaamerad ja et õpilased seda ise ei teaks ma loodan,et see poiss saab kõva ja väärilise karistuse
o
oks/ 27. oktoober 2014 22:38
Missugune on kõva ja vääriine karistus---seda tahaks küll teada
k
kui/ 27. oktoober 2014 19:50
lugeda neid kommentaare siis nii mõnigi paneks selle poisi jämejalga,surmanuhtlus jne ,aga kas keegi viitsiks mõelda miks see juhtus see poiss pidi olema viiidud viimase piirini me ei lähe ju kedagi maha laskma kui ylemus su lahti laseb .
ma ei aktsepteeri seda poisi tegu aga ma ei lööks ka teda risti
b
Baldhur/ 28. oktoober 2014 00:08
Kus Sa tead, et oli viimase piirini viidud? Järsku ta arvas, et on jumal, kes võib õpetaja elu ja surma üle otsustada. Ma käisin koolis sügaval nõuka ajal. Oli igasugu õpse. Kui praegast tagasi vaadata olid paljud karmid, aga õiglased. Ja oli ka tegelt mõned värdjad, kommud, jne, kes süstemaatiliselt noorte inimeste elusid pekki keerasid. Aga kellegil ei tekkinud mõtetki neid füüsiliselt ellimineerida.
o
oks/ 30. oktoober 2014 22:39
Mõtus Aare. 6 lapse isa oli see kes ära tapeti sellepärast et laskis joodiku töölt lahti.joodik oli talle öelnud ka et tapab ta ära ja mõne päeva pärast oligi laip maas. Viha oli nii suur. et pildus lilled laiali kohas. kus tapetu lamas. Nüüd mõnuleb kuskil vanglas, pole tööd vajagi,Selle asemel peaks kasvatama tapetu lapsed üles aga kui seadust pole siis hollalaa
k
Kringel/ 27. oktoober 2014 19:44
https://www.youtube.com/watch?v=MIlWAbLYg-0#t=36 (Siiri Sisask - Mis Maa See On),
Nii kurb ikka see elu,
kaastunne õpetaja lähedastele.
v
väga paha lugu/ 27. oktoober 2014 19:28
vaatsin postimehest seda poisi FB lehte , täiesti tüüpilise satanisti oma tundus olema
vanemad võiksid kasvõi korrakski oma laste kontole pilgu peale heita
k
27. oktoober 2014 23:27
ka Õhtulehe kommentaariumis.Äge ju,pole vaja enam plangule või sitamaja seinale rõvedusi kirjutada,saab ju ka siin auru välja lasta,sõimates kaaskodanikke,ning pole kartust vastu näppe ka saada.
a
Anon/ 27. oktoober 2014 19:26
Kus persest sihukesed tattid, sihukesi asju saavad? Eesti nii k2est l2ind riik ikka.
a
28. oktoober 2014 00:34
Anon - "tattid" kirjuta järgmine kord tatid. Nii lihtne see ongi.

m
miana/ 27. oktoober 2014 19:24
Ma ei saa sellest aru,miks enamus siin targutavad,kui ei tea veel selle tulistamise põhjust.Eestlased on üldse internetis hullult targad.avalikkuse ees on mõkmõk.Nii see pudru ja kapsas kokku tulebki.
a
Aivar/ 27. oktoober 2014 22:31
Mis krt põhjust sai olla tulistamiseks, relva kooli kaasatassimiseks. Või õpetaja lubas ta maha lasta, sellepärast tassis relva kooli. Sellisel tatil poleks õigust isegi õpetajale kurja nägu teha.
j
JUSS/ 27. oktoober 2014 19:21
Äärmiselt kahetsusväärne, kui mõnel tattninal kuppel nihkesse läheb või ta siis sedavõrd suurt egot omab, et avab endal õiguse olevat inimesi tapma minna. Pealegi, õpetajaid on meil niigi liialt vähe ja kui mingid tatikad neid oma lõbuks veel küttima kah hakkavad! Siin on vaja karmi ning otsustavat reageerimist.
m
27. oktoober 2014 19:20
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
a
asd/ 28. oktoober 2014 00:19
15 a pole tänapäeval enam mingi laps. Hea kui 10sedki on.
k
kaan/ 28. oktoober 2014 00:32
Jällegi üks vähestest mõistlikest kommentaaridest, aga lambad ikka miinustavad. Justnimelt see kius ja pidev võrdlemine õpetajate poolt... Selline süsteem vajab ammu muudatust. Inimesed te peate nägema laiemalt.
a
Ats/ 28. oktoober 2014 09:11
Kuidas nii paljud süüdistavad kohe õpetajat? Tean õpetajat, kes lõpetas antud ametiga leiva teenimise kuna ei suutnusd õpilaste terrorit välja kannatada. Õpilastel vabakasvatus ja ei mingit enesekriitikat. Teadmine ainult oma õigustest ja mitteteadmine kohustustest. Ka vanemad õigustavad oma pesamune, kes kümblevad karistamatuse maailmas.
m
MADIS/ 27. oktoober 2014 19:17
Loodan väga et seekord järgneb ka mingi reaalne karistus, mitte ei piirduta tingimisi värgi või alaealiste asjade komisjoniga. Ja kindlati tuleks reaalselt karistada ka poisi vanemaid, kes relvi eeskirjade khaselt luku taga ei pea. Nii et tatikad selle ktte saavad.
k
Kaastunne!/ 27. oktoober 2014 19:12
Kerge pole kellegil,eriti hukkunud õpetaja lähedastel.
Haridusministril peaks olema mõtlemiskoht,oma töövaldkonnas on suured puudused.
Teiste kallal haukuv minister,kui oleks tööd teinud hoolivamalt-oleks koolitulistamine äkki ära jäänd.
Kahju,mis juhtunud on.
m
mida/ 27. oktoober 2014 20:06
Minister konkreetses asjas tegemata on jätnud,õigemini milline neist ministritest,kes meil on olnud.Koolilapsi ju läbi otsida ei tohi,kui poisil oli kaasõpilaste või õpetajatega probleeme,vastutab tegemata jätmiste eest ikka kooli juhtkond,kas klassijuhataja märkas poisi käitumises midagi imelikku.ei tea selle poisi perekonda,võib-olla olid kodused probleemid.Viljandi on väike linn,täna oleme kõik leinas ja mures,mis saab edasi,ühe ministri väljavahetamine meid praegu ei aita
m
minu kõrgkooliaegse kursavenna abikaasa / 27. oktoober 2014 19:06
oli see hukkunud õpetaja !
Sügav kaastunne !
Seda ei oleks tohtinud juhtuda!
Tulge mõistusele , kooliõpilased !
j
Juss/ 27. oktoober 2014 18:50
Noh ja veel ... Laskem ikka rohkem telestuudiotesse selliseid pooletoobilisi "arvamusliidreid" nagu Kaur Kender. Kes juhtus nägema viimast saadet "Tõuse ja Sära", see teab, kuidas lapsi kasvatada. Lugemisoskus - pole tähtis. Koolis - pole vajagi käia (vähemalt mitte kauem kui põhikool ja siis ka kahtede ja kolmedega. Ja peamine - varustage oma mugulad kõikvõimalike videomängudega, sest nendes on kõik, mida lapsed tegelikult vajavad !!!! Eks vaadake huvipärast kordust, kes ei näinud.
u
uudistes/ 27. oktoober 2014 18:46
selgitati natuke selle poisi varasemat käitumist ja seda,et poisil oli kaasas isa seaduslik relv.milleks peaks eesti inimesel kodus olema relv,elage ausat elu,kasvatage oma lapsi,kelle eest te ennast siis kaitsete selle relvaga.poisi faceboki postitused oleksid pidanud kui mitte vanemate,siis sõprade tähelepanu köitma.mida ometi lapsed teevad internetis,vanemad,vaadake.
Arvan ka,et karistada peab saama ka see isa,kelle relv see oli.
v
viljandlane/ 27. oktoober 2014 19:30
Kas oled kusagilt teiselt planeedilt siia saabunud,et nii eluvõõrast juttu ajad?Relvad üldjuhul ise ei tulista ja milles see isa siis süüdi on?Kas vanemad on süüdi kui neil on sõiduauto ja nende võsuke on selle ilma nende teadmata võtnud ning sellega õnnetuse põhjustanud?Arvan,et auto ei olnud ju süüdi....!?
j
Juula/ 27. oktoober 2014 21:36
Loomulikult on vanemad süüdi. Järelikult ei ole osanud last kasvatada. Pealegi, ei saa võsuke võtta ju autot nii, et vanemad ei teaks.
j
jah/ 27. oktoober 2014 22:22
s
süüdi või mitte/ 28. oktoober 2014 09:43
on ikka isa süüdi küll, isegi relv ja auto on võrreldavad tapariistad alaealise käes.
Kui isal oli seaduslik relvaluba, siis pidi ta kindel olema, et relv on kindlalt luku taga ja võti ei ripu sahvrivõtme kõrval.

k
Kaastunne/ 27. oktoober 2014 18:37
Peab olema PÕHJUS, miks 15-aastane edukas õpilane oma elu ära rikub..
t
Tõnu/ 28. oktoober 2014 19:36
ah et kahju sellest, et "edukas õpilane" oma elu ära rikkus? Sellise mõtte peale ikka annab kohe tulla! Ettekavatsetud mõrva poleks nagu olnudki, ainult vaene laps rikkus kogemata OMA elu...
n
Niiet/ 27. oktoober 2014 18:27
Tagajärg on käes-ÄRA LÖÖ LAST!
j
jo/ 28. oktoober 2014 00:33
arene veel. et kui sa last lööd, siis ta ei tulista ja muud pahandust ei tee - eksid!!
u
uts/ 27. oktoober 2014 18:22
Järgmine kord ärge jätke vaheajaks õpida!
a
a-le/ 27. oktoober 2014 18:16
üks väga õige kommentaar.Täpselt nii ongi.
j
Juss/ 27. oktoober 2014 18:16
Võrratu !!! Nüüd oleme jälle natukene rohkem meie ebajumalate (ameeriklaste) moodi !!!!
k
kristjan/ 27. oktoober 2014 18:10
jämejalga ravile väga pikaks ajaks , jumal tänatud, et keegi õpilastest viga või surma ei saanud
t
Tarmo/ 27. oktoober 2014 20:19
Oled rõõmus, et õpilastest keegi viga ja surma ei saanud. Aga õpetaja ei olegi nagu midagi väärt? Ta sai surma. Mõtle enne, kui midagi kirjutad.
m
Mees./ 27. oktoober 2014 18:09
Mees ma tean üht lahendust -see lahendus oleks koolidese sisse võttta ,turvamehed ,ja iga hommiku oleks kottide kontorll ja põhjalik ,enne ükski õpilane klassi ruumidesse ei pääseks .koolid võiks mõelda selle peale .
v
valev/ 27. oktoober 2014 18:08
kui tulistaja isal oli seaduslikult relva luba, siis ta peaks teadma et relva tuleb hoida turvalises kohas!!!!

x
xxx/ 27. oktoober 2014 18:07
Ju siis ikka oli juba seda 15 aastast õpilast pikemat aega kuidagi mõnitatud,ega ilmaasjata nüüd ka Eestis tulistamist poleks toimunud
j
Juss/ 27. oktoober 2014 17:57
Kas kasvõi palju kardetud ja laidetud "Nõuka" ajal keegi oleks sellist stsenaariumit ette kujutanud??? Siis oli ju nii kohtav aeg, mil kõik lausa kartsid ja austasid pedagooge. Relvadest need rumalad lapsed ei tednud ka midagi - nägid ainult vahel sõjafilmides. Narkootikume ka polnud ... oi oi kui igav. Aga meie oleme ikka uue aja inimesed - materdame kõik möödunu maa alla ja ei tunnista ajaloost mitte midagi. Nüüd on uus aeg, uued seadused. Ilast nõretav "SALLIVUS" ja seadused, mis kaitsevad peamiselt lapsi ja loomi. Meie - inimesed peame kuidagi hakkama saama.
s
Sa/ 27. oktoober 2014 20:22
Ajad haiget juttu, ühiskond peabki kaitsma nōrgemaid, lapsi peabki kaitsmalollide vanemate eest. Kahjuks ei saa lapsed oma vanemaid valida. Sageli piirdub praegusel ajal lapsevanemaks olemine vaid lapse soetamisega. Ega toit ja riided pole lapse kasvatamine,vaadake mis meie ümber toimub
t
To: Sa/ 27. oktoober 2014 22:40
Ise ajad haiget juttu. Eluterve ühiskond pakub kaitset kõikidele ühiskonna kihtidele ja -liikmetele. Kas oled kuulnud vanematest, keda lapsed terroriseerivad, kasutades ära erinevaid lastekaitse kampaaniaid ja julgustajaid? Laps ei saa sellisest "abipakkumisest" tihti õieti aru, alustades sõda oma vanemate vastu, kes tegelikult soovivad talle ainult head. Kas oled kuulnud ja netis isegi näinud pedagooge mõnitavaid lapsi? Naised saavad tappa oma meeste käest ja see on "teema". Aga kas oled kuulnud, kuidas naised terroriseerivad oma mehi??? Vägivald ei pea olema alati füüsiline ja füüsiliselt nõrgem pole alati ilmtingimata kannataja. Vägivald on mitmenäoline.
o
ohh Juss,/ 28. oktoober 2014 15:05
kas ma sain õigesti aru, et sinu meelest pole laps inimene?
Väga veider mõttekäik sul, lausa kahju, et sinu lapsepõlves sallivust ei rakendatud. Nüüd näe inimeseks kasvanud, aga selgub, et riiklikku kaitset polegi tervel ja täiskasvanud inimesel, eeldatakse et täiskasvanud terve inimene ise tubli peab olema.
k
kurb lugu/ 27. oktoober 2014 17:51
kuhu meie juuame ja kuhu meie juutsime ! amerika, evro inimesed koik narvilised tigedat. oigetood vahe ,pinsid vaiksed hinnad kasvavad nagu parm. mulle kommunism ka ei meeldind aga elu oli rahulik ja tood oli ´ja inemesed olid lahkemat. kaastunne samuti.
r
Rainer/ 27. oktoober 2014 17:51
Kaastunne lähedastele....paraku aga ei ole mõtet ei vanematele,.....koolile ega ka õpilasele/õpetajale näpuga näidata st arvestades käitumist siis oli ilmselt konkreetsete inimeste vaheline tüli lahendamine ning selistel juhtudel enamasti ei ole tüli ühepoolne .....kui õpilane räägib käitumise tagamaad omaltpoolt ära siis on asi selgem seni aga pole mõtet oletada 101 eri põhjust jne
k
kas siis tülisid/ 27. oktoober 2014 20:29
ja arusaamatusi tuleb tänapäeval lahendada relvaga?
k
Kringel/ 27. oktoober 2014 17:45
Ega see poiss ei saa enam kooli minna,
terve kool on nüüd tema vastu,
märk külge terveks eluks.
j
27. oktoober 2014 18:37
Jah, ka mina tema asemel enam kooli ei läheks, kuid MIKS ta seda tegi?
k
27. oktoober 2014 18:48
k
kullake/ 27. oktoober 2014 19:00
Kooli ei lähe ta aastaid enam,ta ju tappis inimese
m
27. oktoober 2014 21:59
m
merike/ 27. oktoober 2014 17:38
h
hm/ 27. oktoober 2014 17:35
Koolikiusamise tagajärg. Kahjuks on igas klassis parajaid osse, kes mõnda kaasõpilast kiusavad ja seda teavad ka õpetajad, ainult on vait. Siin on nüüd tulemus - vaesel poisil viskas kopa ette!
7
7-lapse ema to: hm/ 27. oktoober 2014 19:10
See ei õigusta õpetaja maha tapmist!
Muidugi, kulla 7-lapse ema. / 27. oktoober 2014 21:07
Sellised, kiusatud lapsed peavad ennast üles pooma, kui enam mõnitusi ja kiusamisi taluda ei suuda ja vanemad ega õpetajad ei tee kuulmagi.
k
koolivahetus, kui ei saa hakkama/ 28. oktoober 2014 10:10
küll lahendusi leiab, aga enne peab püüdma neid otsida
õ
õie/ 27. oktoober 2014 17:33
haridusminister astugu nüüd tagasi
m
maga kaineks/ 27. oktoober 2014 18:22
m
meie/ 27. oktoober 2014 19:59
Ei saa seda küll praegu õelda,kes ja kas tagasi peaks astuma,me ju ei tea,kas selle õpetajaga oli poisil probleeme,mis suhted olid tal vanematega,facebooki postitused viitavad hoopis muule kui koolikiusamisele või konfliktile õpetajaga.mina hoopis karmistaks koolides turvatingimusi,annaksin õiguse ka laste asju läbi otsida,lõpetame ära selle laste ninnu-nunnutamise.kui ikka vanemad ka näevad,millega laps tegelikult tegeleb kuidas väljaspool kooli käitub,küll lõpeb ka kooli peale kaebamine kui ise ka vastutama peavad oma laste käitumise eest
t
Tõnu/ 28. oktoober 2014 19:41
Avalikustatud faktid viitavad ilmselt sellele, et tapmine oli sellel tegelasel pikalt ette planeeritud ja ohvri valis ta pigem selle tuntuse järgi, mitte mingi isikliku konflikti pärast. Tema suur eeskuju istub vist Norras vangis veel praegu, kuigi kahjuks vägagi luksuslikes tingimustes.
k
kaur/ 28. oktoober 2014 06:29
See haridusminister on nii vähe aega ametis olnud ,et peaks veel süüdi ka olema Tema süüdistamine on ikka äärmus.
m
Mis jutt??/ 27. oktoober 2014 22:11
Jätaks selle teema täna , inimesed mis teil viga on. Milles minister süüdi on?

a
aga/ 27. oktoober 2014 17:31
aga vaadake, mida täna teie lapsed kodus räägivad.
kas mõistavad toimunu õudnust. või on mõni ka selline, et vot, hea idee, teen homme järgi. et saabki lahti.
see on sügav probleem, mis ja kuidas edasi. kuidas sellist asja edaspidi välitida. mida teha, et laps relvaga kooli ei läheks ja kaaslasi ei tapaks. see on päris õudne.
l
lasteaiaõpetaja/ 27. oktoober 2014 17:28
Kodust saavad lapsed aluse oma maailmavaatele ning ellusuhtumisele. Lasteaed ja kool ainult õpetavad ja toetavad seda kõike. Vanemate elu-ja mõttelaad avaldab lastele otsest mõju.
Nad hakkavad ümbritseva elu nähtusesse suhtuma samamoodi nagu ema, isa ja teised pereliikmed.Laps õpib elava eeskuju najal.
Eelkõige sõltub kodust kui õnnelik, usaldav ja tasakaalukas on teie laps ning kuidas ta suhtleb eakaaslaste ja täiskasvanutega.
Kaastunne omastele.
v
vastuseks Sulle, lasteaiaõpetaja/ 27. oktoober 2014 20:03
Samamoodi avaldab lapsele mõju õpetaja. Olgu lasteaias või koolis. Kui ise noor olin, sain õpetajatelt kohati mõnituste osaliseks ja nägin pealt, kuidas algklassides klassivend konkreetselt õpetajate poolt koolist välja söödi, sest laps juhtus õpetaja auto üle nalja heitma ning õpetaja solvus. Praegu lapsevanemana kuulen aga, kuidas lasteaiaõpetajad lapsi teiste ees mõnitavad, pilkavad või käratavad ja kui üritad laste kaitseks välja astuda, maksavad õpetajad oma jonni ja ringkaitsega vanematele kätte... Ma tõesti ei imesta, et osade laste närvikava ei ole nii tugev, et kõike seda välja kannatada ja lipitseda õpetaja ees, et vältida ebameeldivusi, mida õpetaja mõnuga tekitada võib. Mul on kahju siinkohal õpetajatest, kes tõesti südamega oma tööd teevad.
l
lapsevanem/ 28. oktoober 2014 00:12
Mina ka arvan, et õpetajad ei peaks oma rolli lapse kujunemisel alahindama. Koolilapse elus määrab õpetaja kohati rohkemgi kui vanem. Ja kui laps peab ikka klassi ees taluma mõnitamist ja alandamist, siis see ongi teismelisele valus. Minugi poolne kaastunne nii õpetaja kui ka lapse perele. See ei ole kerge kummalegi. Ja koolijuhid/õpetajad vaadaku peeglisse ja küsigu endalt, kas nemad on lapsega alati kannatlikud, viiskad, lapse tunnetest/mõtetest huvituvad ja seal juures rangelt piire hoidvad. Vanematelt te ju seda ootate.
õ
õudne/ 27. oktoober 2014 17:27
mis tundea lähevad õpilased sinna kooli, mis tundega lähevad nad sinna õpetaja klassi
see on lihtsalt hirmus.
lähed peale vaheaaega tööle ja mingi haige laps tapab su ära.
e
Ega/ 27. oktoober 2014 17:27
Me keegi tea, mis ühe lapse selleni viib, kuid olen kindel, et koolis on probleeme nii ôpilaste kui ōpetajatega. Ōpetajate seas on ka väga kiuslikke inimesi, kes sageli elavad oma probleeme teiste peal välja. Jah ja teisalt on lapsi kes ei peaks üldse koolis käima.
See juhtum on kahetsusväärne, ja loodan väga et edaspidi püütakse probleemid lahendada eos, et ei tekiks ôpetajte ringkaitset, et alati on lapsed lolid ja laisad. Ja et kodudes oleks laste jaoks alati aega.
l
L/ 27. oktoober 2014 17:25
kas te arvate ,et kui on tulnud reeglid, et lastega ei tohi seda, teist ja kolmandat teha ,et siis ei tehtagi? vanemad on vägivaldsemad kui te oskate arvatagi, internetis levivad juba ammu videod, kuidas imikuid pekstakse nii, et pisarad tulevad silma. Paljudel on nendest seadustest jummala kama kaks ja teevad seda, mis nende arust õige, aga mis te arvate, kust tuleb vägivald? Kui oled kodus kogenud karmi kätt, on kaks varianti, kas oled ise samasugune või muudad, vb see poiss ennast muuta ei osanud, aga vb polegi asi kodus, vb on sellel laskjal korralikud vanemad, kes ise ka aru ei saa, mis viis poja selleni. Koolis on raske ja pinged on suuremad kui te arvatagi oskaksite, ja need täistkasvanud, kes vb said oma 8 a hariduse kätte, tänapäeva noori ei mõista, siis minge kooli nyd ja võrrelge prgust ja vanasti toimuvat, elu muutub, kõik muutub ja noorte elu tehakse raskemaks. Ma ei mõista seda poissi õigeks, sest muidugi peavad olema sõnad, mitte vägivald nagu paljud püüavad mõista anda, et see oleks lahendus(koduse kasvatamise poolelt) kuid sealt võib saada alguse ka see vägivald, mis toimus prglt. Nagu see koolidirektor ütles, tegemist oli tegelikutl korraliku poisiga ja mitte keegi ei ole teist nii tark, et teada, mis tglt juhtus, mis oli selle poisii peas toimus Kes teab, miuke naine see aastaõpetaja oli? Ühesõnaga ma soovitaks tõesti mõelda sellele, et oma lapsed midagi sellist ei teeks ja ärge ajage jama suust välja!!! Ilusat õhtut!!
t
to L/ 27. oktoober 2014 19:53
ometi mõistlik kommentaar, aga miinustatakse.
k
27. oktoober 2014 22:04
kui vägivalda ei õigusta, siis saadki miinuse.
Siin paljud nii verejanulised, et kasutavad igat teemat laste peksmise õigustamiseks. Nemad said, peavad ka nende lapsed saama.
Kuid neile ei piisa veel oma lapse peksmisest, nad nõuavad, et sinagi seda teeksid.
Miks see nii on, ei tea? Äkki tunnevad end siis kuidagi valgemana, kui teavad, et teisedki peksavad?
n
no andke aga minna... / 27. oktoober 2014 17:20
Vägev, kas pole. Lapsevanemad ei tohi muud teha kui ainult musta valgeks rääkida ja isegi näpuga ninaall vehkiminvehkimine on juba laste ōiguste rikkumine ja vōibb lōppeda lastekalastekaitse töötaja koduvisiidiga, rääkimata veel sellest, et sa julged oma lapsele laksu anda vōi nurka panna. Ei seadused on meil küll väga vahvasti sätitud. Ometi aga istuvad meie ajastu tatininad pidevalt internetis ja arvutite taga kus mmängivad mingeid tapmismänge ja muud sellist jura ja ohh heldus reaalsustaju ongi kadunud ja kui juhtub, et nokk saab veel päriselt relva vōi mōne sellise eseme kkätte kust saab pauku teha siis ongi tagajärg käes. Arvutimängudes ju ka lastakse üksteiste pipihta ja kui tuleb "game over" siis paneme aga uue mängu käima ja teeme aga jälle. Ja hoidku aga vanemad alt kui julgevad oma vōsukesi arvutitagant minema kihutada, lastekaitse kohe platsis...
m
MIKS/ 27. oktoober 2014 17:14
Appi, kuidas selliseid inimesi olemas on. Kui sina, kes sa selle töö korda saatsid seda loed, siis tea, et ega sa selle pärast lahedamaks ei saa ja pole olemas põhjust, miks kedagi tappa. Palun, ärge rohkem sedasi tehke ja sellest 15 aastasest õppust võtke!! Kaastunded.
l
loll peast/ 27. oktoober 2014 17:11
Kindlasti on klassikaaslate süü kes poissi kiusasid ja narrisid ja poisil siis viskas üle ja arvas siis et tulistamine on lubatud. Igal juhul tuleb relva omanik ka vastusele võtta et hoidis kätte saadavas kohas vabalt. Mina igaljuhul pooldaks karmi karistust aga mitte tingimisi. Kujutan ette et nimi on nüüd kõige lähedaste ja võõraste eest häbistatud ega saa nii ka tulevikus kooli edasi minna ega ka kuhugi tööle sest kardetakse ka et relvaga lahendab asju. Samas juhiks veidi ka tähepanu sellele et lastele on liiga palju vabadust antud aga kohustusi ei ole kuna nii targad lapsed et kui midagi valesti ütled siis laste kaitse platsis ja teeb trahvi ära ja siis jääb lastel ka sõnaõigust muidugi veel üle.Aga tulles selle tulistaja juurde tagasi siis peaks selle poisi arstliku komisjoni saatma kontrolli ega tal juhuslikult vaimuhäireid pole

j
Janiitaläheb/ 27. oktoober 2014 17:10
Järgmine aasta lastakse juba rohkem.. kui selle haridusega nii üle pingutatakse. Õppimine võiks natuke leebemaks minna.
Kaastunne hukkunu lähedastele
t
tõesti on sellega ülepingutatud,/ 27. oktoober 2014 18:27
Rootsis minuarust küll niipalju kodutööd kaasa ei anta,et laps peab puhkepäevad õpikute taga istuma.
õ
27. oktoober 2014 17:10
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
s
Sherlock/ 27. oktoober 2014 18:43
Ei tea miks??? Tema käis tulistamas ??? Või ta vastutab kõigi inimeste ajude eest?
m
miks/ 27. oktoober 2014 19:02
Mitte justiitsminister,miks meil ei ole riigis turvaline
e
27. oktoober 2014 20:46
Ega haridusministeerium ei käsnud lapsel relvaga kooli tulla ja tapma hakata. Probleemi tekkitas poiss ise
n
Nii/ 27. oktoober 2014 17:03
Võtavad Ameerikast eeskuju.
a
a/ 27. oktoober 2014 16:50
Kurb ja õudne lugu.Aga ju oli selle 15 a.hinges ahastus.Me keegi ei tea miks ta nii tegi.Miks.Ju ta ilmselt juba ammu vajas abi.Aga keegi ei märganud,et ta vajas abi.Koolis ju keegi ei näe,ei tea ja ei tahagi näha mis laste hinges toimub.Koolis on raske ja õppida on palju ja sellest ka stress,pinged jne,jne.Alati ei ole kodu süüdi.Meie täiskasvanud oskame veel eluga toime tulla.Kõik muidugi mitte.Aga kuidas peab toime tulema 15a. nooruk.Tal ju hormoonid möllavad,ta on pupekas kes alles otsib oma kohta elus.Võib ju olla,et tal lihtsalt mõistus läks ära,närvid vedasid alt jne,jne.Ilmselt olid mingid märgid ammu olemas,aga keegi ei näinud ju.Ei tahtnud näha.Kõiges ei saa ka vanemad süüdi olla ja kodu.Kusagilt saab alati millegi algus.Aga kust.....kes seda teab.Ei sünni me siia ilma paha ja kurjana.Elu muudab meid selliseks.Miks läks kõik nii nagu läks.Kahju on õpetajast,kahju on ka sellest lapsest.Kus või kes on kurja juur............................
o
27. oktoober 2014 18:02
Ok, pubekas või mitte.
Miks õpetaja pihta? Kas sulle meeldiks, kui oled kassas või kus iganes, aga sa saad kuuli, sest sa jäid jalgu ja tal on ju stress?
t
to 18:02/ 27. oktoober 2014 19:04
See oli tagajärg. Põhjused peavad olema mujal. Kus nimelt, kõik laiutavadki käsi.
j
ja nüüd/ 27. oktoober 2014 20:42
ongi mökmök. seal koolis on aastaid üht-teist juhtunud nii õpilaste kui juhtkonna teadmisel, mis on tihti maha vaikitud. eks üks hetk midagi pidi ju järgi andma.
j
Jaa/ 27. oktoober 2014 20:46
arvan,et lihtsalt nii saama ei te keegi mdagi,väga kahju et nii juhtus...
o
OZZI/ 27. oktoober 2014 16:47
Eks see laste kasvatamine on vanematele tehtud samaks, kui slaalomisõit...
Ära tõsta häält, ära anna vitsa, ära tee seda teist ja kolmandat.
Ma ei poolda füüsilist karistamist, aga lastel on õigusi rohkem, kui KOHUSETUNNET.
Lapse kasvatamine on vanematel paras pähkel - hirm ise karistada saada. Olen kuulnud olukordi, kus laps lihtsalt nähvab oma vanemale - mapanen su kinni... ja mis sa sihukesega teed???
õ
27. oktoober 2014 16:45
Õudusega helistasin oma pojale,kes ka õpetaja,et kuhu me oma suures demokraatia tuhinas oleme jõudnud.Alati,lugedes neid kohutavaid tulistamisi laias maailmas,lootsin,et meil seda kunagi ei juhtu.Õnnetuseks on see nüüd reaalsus oma väikeses Eestis.Riik uputab vanemad töögaseotud muredesse ja lapsed hoopis omapäi jäetud.KOHUTAV!!
m
mõtlen nii/ 27. oktoober 2014 19:56
TÄPSELT. vanematel ei ole lastega tegelemiseks aega, vanematel on muudkui töö. ja sellised on nüüd tagajärjed.
ü
ÜKS vanaema/ 28. oktoober 2014 09:49
Mina vaatan asja just niimoodi, et tänapäeval on lapsed nagu mingid imeasjad, keda imetletakse ja kellele on kõik lubatud. Lapsevanemad on lastele kõik andnud ja lubanud, ei ole keelde ja mis peamine lapsed ei tohi tööd teha ning neil ei tekigi vastutustunnet. Vabandust, mul on kahju !
k
kkk/ 27. oktoober 2014 16:37
Aga kuidas te kõik teate, et seda last pole kunagi löödud? Äkki ongi see nüüd füüsilise karistamise tulemus? Kaastunne õpetaja perele ja kõigile inimestele keda see tragöödia lähedalt puudutab...
v
Vaevalt/ 27. oktoober 2014 18:03
ta kodus pidevalt peksa sai!
m
27. oktoober 2014 19:37
miks pidevalt? Küsiti ju teisiti.
a
Ahh/ 27. oktoober 2014 20:57
et kogunisti pidevalt peab peksma???
m
meie "vabadus" teha mida iganes/ 27. oktoober 2014 16:33
Jõudiski kohale! Kuhu see jääda sai! Relvaload,surmanuhtluse puudumine,üldine kasvatamatus,ülbus. Ei oska enam öelda,kellest kahju on peale õpetaja.

r
Reede/ 27. oktoober 2014 16:26
Sügav kaastunne.
Olen jätkuvalt seda meelt, et alaealiste poolt sooritatud kuritegude sagedus, jõhkrus ja küünilisus on viimane piisk karikasse. On aeg nihutada kriminaalvastutuse vanusepiiri paar-kolm aastat nooremaks, et lapskurjategijad ei saaks oma jõhkrate tegude eest leebeid karistusi.
Ühtlasi oleks ka poliitikud õnnelikud, kui pakuvad valimisõigust täna veel lapse seisuses noortele. Koos valimisõigisega peaks kaasnama ka vastutuse laienemine.
t
Teadmiseks/ 27. oktoober 2014 17:15
Kriminaalvastutuse piir EV-s on 14 aastat, üle 14. aastased on kõik vastutavad oma süütegude eest.
l
landlord/ 27. oktoober 2014 16:23
Nüüd siis sai Eesti ka esimese juhtumi kätte. Kurb, väga kurb. Rahvas, mis teiega lahti on?
s
Sügav kaastunne/ 27. oktoober 2014 16:21
Sügav kaastunne hukkunu perekonnale, lähedastele, kolleegidele ja kogu kooliperele.
e
eestlane/ 27. oktoober 2014 16:21
Õudne, kus me elame. Koolidesse peaks üles seatama metalliotsijad, et selliseid asju mitte enam juhtuda lasta.
i
ISE/ 27. oktoober 2014 16:19
Kaastunne, väga kurb
Aga nüüd peab küll haridusminister kindlasti tagasi astuma.Ei ole ta suutnud koolikiusamistest jagusaada ja nüüd lisanduvad veel tapmised ka, mis koolisüsteem see enam on
x
xzd/ 27. oktoober 2014 16:25
see on ameerika gangsteri elu
1
16.19/ 27. oktoober 2014 16:56
Pigem kogu amerikaniseerumine säutsude FB-dega,Liigne demokraatia ja vabadus koolis,kus õpetajal üldse sõnaõigust pole.Ega minister suuda iga õpilase eestkostja olla,selleks on ikka seni vanemad.Laseme aga lõdvemaks seadusi igasugustele erisustele ja siis otsime vigu ei tea kust.Pidi ju rikastama,esimene rikkus on siis käes.
e
eee/ 27. oktoober 2014 16:18
Ma kartsin ammu kuna sellised asjad eestisse jõuavad..kohutav,ei julge lapsi kooli saatagi :(
nagu välismaal kõik ess meile/ 27. oktoober 2014 16:13
see on see ära löö, ära karista, aja juttu kõige suurem karistus on mossis nägu ja tagajärg olemas
isegi erikoolides ei tohi peale jutu midagi teha

l
lapsevanemad!/ 27. oktoober 2014 16:12
minge täna koju ja rääkige oma lastega. võtke see aeg, et istute maha ja räägite sellest, kui hinnaline on inimese elu, et ei ole ühtegi muret/probleemi, mida ei saa lahendada rääkimise teel, et te laps julgeks alati tulla ja kurta teile oma muret. Sumra on saanud inimene, 15-16 aastase lapse hingel on suur patt- ta on tapja. Seda kõike saab ära hoida - kui räägite oma lastele elu tähendusest ja sellest, kui pöördumatud on sellised asjad.
Süüdake koos küünal...
a
alma/ 27. oktoober 2014 16:11
kas nüüd lastekaitsjad võtavad tooni vaiksemaks-koguaeg mingid laste õigused,karistada ei tohi õpetaja on eikeegi,palu ja palveta et õpilased tunnis korda ei segaks-õigused lastel on aga kohustusi pole.15 aastane ei ole enam laps, 14 aastane tohib seksida aga suitsetada ei tohi...see vabakasvatamatus saab kunagi rasked tagajärjed.
ä
27. oktoober 2014 16:11
ära löö last, sas ta laseb sind maha
õ
õud/ 27. oktoober 2014 16:08
...ehk õpilane laskis saksa keele õpetaja maha...
k
Karm tulemus, kui kodutöö tegemata vanemal./ 27. oktoober 2014 16:00
Vabakasvatuse esimesed viljad hakkavad ilmnema. Paneme aga vanemad kriminaalvastutusele, kui mõni julgeb tutistada või laksu anda. meil oli mõned aastad tagasi kasvatust puudutav järjekordne koolitus, kus muude stampjuttu jahvatavate lektorite sekka oli ära eksinud ka keegi kirikutegelane.Tema loengus käis mitu korda koos viidetega piibli tekstidele läbi sõna distsiplineerima. Kuna just siis olid väljas need suured plakatid kirjaga: "Ära löö last", siis küsisime, et mida piiblis selle distsiplineerimise all mõeldakse. Vaikus oli väga pikk, ütles, et jutt on mitteametlik ning enamasti mõeldakse selle all seda, et vanem paneb oma sõna maksma, kasutades REAALSEID JA TÄITUVAID tagajärgi, kui võsuke rikub kehtestatud koduseid reegleid.Kuid paljud teevad selle vea, et arvavad, et distsiplineerimine on lõputu jutt....... ja uuesti ja uuesti .... ja uuesti.Nii sisestad sa lapse alateadvusesse sõnumi, et tegudel ei ole tegelikke taga järgi ja see saab neile hilisemas elus saatuslikuks.See, et tegudel siiski on tagajärjed saab esimest korda mõne elus reaalse kogemuse puhul selgeks mõnes kinnises asutuses. Kahju, et vanemad ei osanud seda elementaarset tõde varem selgeks teha.
n
nj/ 27. oktoober 2014 16:28
saa kõigepealt aru, et vabakasvatus ei ole kasvatamatus! vabakasvatus on lapse arengut toetav kasvatusviis. ning tutistamine ja mu peks on vale. lapsega tulebki rääkida ja rääkida, suunata ja selgitada. peksmisega lahendab asja vaid saamatu lapsevanem, mille tulemus on trotsi ja viha täis laps, kes vägivalda edasi kannab. kahjuks enamik sellest veel aru ei saa...
m
Margus Sööt/ 27. oktoober 2014 17:01
Olen kristlane ja kasvatusteadlane ning võin ka omast kogemusest öelda (3 last), et lapsi saab imehästi ilma füüsilise karistuseta kasvatada. On ka muid mõjusaid meetodeid. Vägivald sünnitab vaid vägivalda ja jätab haavad nii karistaja kui ka karistuse saaja hinge, sest väga lihtne on seda kasutada mitte distsiplineerimiseks vaid kahjuks hoopis oma viha maandamiseks! Piiblis on küll vihjed laste kasvatamisel füüsilisele karistamisele, aga otse pole seal seda öeldud. Üldiselt jääb kõlama armastuse sõnum (k.a. armasta oma vaenlast, mitte ainult ligimest!).Tol ammusel ajal ei peetud lapsi ka lasteks, vaid kehvemateks täiskasvanuteks! Sellest ka teistsugune suhtumine. Aga enamasti tuleb vägivalla põhjusi ikka otsida lähisuhetest: vanematel pole aega, puudub õde-vend jne.
e
27. oktoober 2014 15:58
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
t
tulistaja oli/ 27. oktoober 2014 17:35
ju sinu rahvuskaaslane, mitte venelane ja pealegi ei ole haridusminister neid tobedaid seadusi teinud, mis keelavad last inimeseks kasvatada.
t
Tiit/ 27. oktoober 2014 15:41
Õpetaja omastele kaastunne!
Ameerika kõrgkultuur murrab mürinal Eestisse.
t
Tony/ 27. oktoober 2014 15:38
Avaldan kaastunnet kogu eestimaale !!!

m
MATS/ 27. oktoober 2014 15:35
Eks ta internetist luges seda väljamaa värki, seal ju muudkui kõmmutatakse muudkui. Äsja just USA-s. Tahtis vahest kah proovida. Ju siis õpetaja pani kahe või tegi märkuse. Äkki tahtis koguni nurka panna või peale tunde jätta? Solvamine, mida on võimatu taluda!
r
RIP/ 27. oktoober 2014 15:31
Sügav kaastunne õpetaja lähedastele ja sõpradele.
Puhka rahus!
k
Kõik/ 27. oktoober 2014 15:29
algab sellest karistamatuse tundest,mida siin edukalt kultiveeritakse.Varem või hiljem pidi see siia jõudma,pinnas selleks on soodsaks tehtud!!!
k
Kõik/ 27. oktoober 2014 15:28
algab sellest karistamatuse tundest,mida siin edukalt kultiveeritakse.Varem või hiljem pidi see siia jõudma,pinnas selleks on soodsaks tehtud!!!
t
tt/ 27. oktoober 2014 15:26
need noored pole ju kodus rihma saanud ja teevad nüüd mis tahavad.
t
to tt/ 27. oktoober 2014 16:24
rihm ei ole lahendus, rihma saanud lapsed ongi sageli need vägivalla edasikandjad. asi on muus.
t
Taiskasvanud inimene/ 27. oktoober 2014 17:25
Vaidlen vastu! Kui oled selle ara teeninud siis PEAB rihma andma. See on bullshit et hiljem see tuleb valja jne jne jne. Kui ma tatt olin siis sain , vitsaga, rihmaga , nooriga , igasuguste asjadega anti nii et paha hakkas. AGA , see oli asja eest, niisama vanemad ei karistanud mind mitte kunagi ! Ja hetkel ma olen neile tanulik et nad kasvatasid minust inimese. Kyll aga ma ei poolda pohjendamatut vagivalda, enne kui karistad lapse , vaata peeglisse ja kysi endalt , kas sa oled teinud koike oigesti. Tanapaeva kiires elutempos sageli vanemad jattavad lastekasvatuse unarusse, lisaks laidased internetti ahvatlused jne jne. Eks see koik suht keeruline asi on. Igaljuhul, minu sygav kaastunne ni hukkunu perele kui ka tulistaja poisi perele, sest neil on ka suhteliselt rasked ajad ees :(((
t
Taiskasvanud inimene/ 27. oktoober 2014 17:25
Vaidlen vastu! Kui oled selle ara teeninud siis PEAB rihma andma. See on bullshit et hiljem see tuleb valja jne jne jne. Kui ma tatt olin siis sain , vitsaga, rihmaga , nooriga , igasuguste asjadega anti nii et paha hakkas. AGA , see oli asja eest, niisama vanemad ei karistanud mind mitte kunagi ! Ja hetkel ma olen neile tanulik et nad kasvatasid minust inimese. Kyll aga ma ei poolda pohjendamatut vagivalda, enne kui karistad lapse , vaata peeglisse ja kysi endalt , kas sa oled teinud koike oigesti. Tanapaeva kiires elutempos sageli vanemad jattavad lastekasvatuse unarusse, lisaks laidased internetti ahvatlused jne jne. Eks see koik suht keeruline asi on. Igaljuhul, minu sygav kaastunne ni hukkunu perele kui ka tulistaja poisi perele, sest neil on ka suhteliselt rasked ajad ees :(((
t
tead/ 27. oktoober 2014 18:53
sa ei või teada, aga sulle oleks tegelikult ka ehk kasvatusest piisanud.
Kui ei leitud, õigel ajal aega-tahtmist-viitsimist sinuga tegeleda, siis kompentseeriti oma enese puudujääke rihmaga ja mille kõigega veel.
Oleks sind kasvatatud, oleksid ehk veelgi enam inimene, ega pabistaks praegu, et äkki keegi pääseb rihmata.
Aga nohh, seda kõike sa teada ei või, sest tahad arvata nüüd, et oled parim ja tahad arvata, et rihmata oleksid mitte inimene.
Usu mind vanainimest, mul meeletult palju inimesi, kes on inimesed ja nad pole peksa saanud. Külapealt on teada ka mõned pätid, aga nemad said kõik peksa ja mitte vähe. On ka teada mõned terviserikkega inimesed, kel silmatorkavalt ei ole peas kõik korras ja ka nemad on saanud vägivalda tunda. On ka kõnehäiretega inimesi ja ka nemad on saanud peksa. Siin loed mõnda tobedat väljaütlemist artiklis ja kohe tuleb ka see välja, et on saanud peksa ja enda sõnutsi uhke ka, et on nüüd inimene, aga kõrvalt vaadates...puudulik, ei ole küps, puudub silmaring ja analüüsivõime. algatusvõime või vastutuse võtmine puudub, alati teised süüdi ja eriti süüdi need, kes pole oma lapsi peksnud.
l
lahendus/ 27. oktoober 2014 20:52
tegeleda noore lapsega aktiivselt ja juurutada mingisugused põhitõed maailmast ja ülejäänu tuleb juba iseenesest
haiglase maailmapildiga teismeline on pika tegevusetuse vili, mille küpsemisel on igasugused "stimulandid" (internet, sõbrad jne) pigem vaid ideedeallikad. pole vahet kas see inimene lõpetab joodikuna, trellide taga või vaimuhaiglas - tulemus on ikkagi rikutud elu ja seda tänu mitte kellelegi muule kui vanematele.
k
kuidas/ 27. oktoober 2014 15:24
on võimalik, et alaealisel on Eestis relv, ikka vanamate tagant virutatud. Kui kodus on relv, miks seda ei hoita nii, et lapsed kätte ei saa. Kas alles mõned aastad tagasi ei olnud juhtum Viljandis, kus väidetava netiahistaja tõttu lasi laps ennast maha ja seda ka järelvalveta jäetud relvast.
Vaevalt täna jahipüss lapsel kaasas oli, ikka mingi väiksem relv, mille vajalikkusest kodus ja lohakilejätmisest ei saa mina aru
n
nimi/ 27. oktoober 2014 15:23
õpetaja oli ikka ära tapetud ja see ei olnud õppus nagu õl väidab.

m
mamma mia, milline segadus../ 27. oktoober 2014 15:18
pealkirjas on, et õpetaja hukkus ja tesktis, et õpetaja seisukorra kohta infot praegu anda ei saa....no miks üldse kirjutada, kui tegelikult ka mitte midagi muud eriti ei tea keegi?!
p
põhjamaised väärtused/ 27. oktoober 2014 15:18
Oleme Soomele ja Norrale järele jõudnud.
Ä
!!!/ 27. oktoober 2014 15:37
Ära löö last, sest lapsel on alari õigus! Lapsel on alati vaid õigused, aga mitte kunagi kohustusi.
m
27. oktoober 2014 18:39
miks sa arvad, et see tulistaja pole kodus peksa saanud?
Kõikidel pole relva kodus, on ju nii? Relva omamine räägib nii mõnfagi, kui pole tegu võimuorganite töötajaga.
Vägivallata kasvanud lapsed ei haara relva.
Vägivald sünnitab vägivalda. Kõik kinnimajad on täis inimesi, kes suurelt jaolt vägivaldsest kodust pärit.
t
Teet/ 27. oktoober 2014 15:16
Õppetaja suri saadud vigastustesse.
<
27. oktoober 2014 15:14
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
õ
Õpetus/ 27. oktoober 2014 16:10
No mis õppus koolis, tulirelvadega? Ise ka aru saad?
a
Andres/ 27. oktoober 2014 15:08
Postimees kirjutas, et õpetaja hukkus
m
mk/ 27. oktoober 2014 15:06
see pole enam gümnaasium, põhikool nüüd

h
27. oktoober 2014 14:53
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
o
Ohh poja/ 27. oktoober 2014 15:08
Ei ole sinagi Jumal taevas. Aga seda saad sa kunagi hiljem teada.
Okkaline saab sinu tee püha tõe juurde olema.
n
nüüd siis surelik moor,/ 27. oktoober 2014 19:35
esimeses kommis õigustasid, et keegi otsustab kellegi elu üle.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee