Eesti uudised

Rail Balticu konsultandid tõid näha oma värskelt valminud trassieelistuse (21)

Juhan Haravee, 24. oktoober 2014, 07:00
Foto: Risto Mandre
Veidi rohkem kui aasta Brüsselis hiljutise transpordivoliniku Siim Kallase kabinetis kogemusi omandanud Miiko Peris on taas Rail Balticu projektijuhi ametis ning haaras kohe ka härjal sarvist.

Eile juhatas headest mõtetest pakatav Miiko Peris majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis sisse järjekordse Rail Balticu (RB) projekti arenguid tutvustava ürituse.

"Oleme RB projektis jõudnud järgmise märgilise teetähiseni," häälestas Peris kohaletulnuid ning nende kaudu ka Eesti avalikkust.

Olulise teetähisena tõi projektijuht Peris välja läbi Eesti põhjast lõunasse kulgeva trassi alternatiivi, mida pärast põhjalikke maakonnaplaneeringuid eelistavad RB konsultandid.

Samal teemal

Juba novembri esimestel nädalatel seisab ees maavanemate eelistuste kujundamine ja arutelu vabariigi valitsuses. Enne seda viiakse RB teele jäävates maakondades läbi veel üks aruteluvoor, et tutvustada praeguse trassieelistuse plusse ja miinuseid kõigile huvilistele.

Piiriülese koostöö tasandil asutatakse Perise sõnul 28. oktoobril Riias lõpuks ka kauaoodatud Eesti, Läti ja Leedu ühisettevõte, mille sünniks vajalikud dokumendid olevat allkirjastamiseks valmis.

3. oktoobril nägi ilmavalgust Eesti-poolne valdusettevõte Rail Baltic Estonia OÜ, mida 15. oktoobrist juhib endine ASi Eesti Raudtee juhatuse liige Indrek Orav. Värske valdusettevõtte peamine ülesanne on Eesti riigi huvide esindamine Balti riikide ühisettevõttes RB Rail AS.

Järgmise aasta veebruaris ootab ees Balti riikide ühise rahastustaotluse esitamine, mille nimel on Perise sõnul juba praegu käimas tõsine töö.

Eesti esimene rahataotlus, mida kavatsetakse Euroopa ühendamise rahastule (CEF) esitada, on 191 miljonit eurot. See on toetuseks küsitavast summast (umbes 650 miljonit eurot) vähem kui kolmandik. Eesti riigi omapanuseks RB rahastamisel peaks jääma umbes 500 miljonit eurot.

"Praegune RB trassi pikkus Eestis on 211.4 kilomeetrit, mis täna teadaolevalt läheb maksma 1,1 miljardit eurot," ütles Peris.

Trassi alternatiivide võrdlust ja parimana välja sõelutud varianti tutvustasid konsultatsiooniettevõtte Hendrikson & Ko konsultandid Pille Metspalu ja Heiki Kalle.

"Täiesti uus trassialternatiiv, mis lisandus võrdlusesse pärast juunis toimunud avalikku arutelu, on koondnimetusega trassivariant number 16 ehk siis 16A ja B," tutvustas Metspalu konsultantide soovituse saanud trassikoridori.

"Võrreldes teistega oleks sotsiaal-majanduslik tulu selle trassivariandi puhul 30 aasta lõikes 17 miljonit eurot suurem."

"Nii looduskeskkonna kui ka inimkeskkonna poolest on B trassivariant kõige soodsam, kuid rõhutan, et pilt on Harjumaal väga kirju ja selgeid eelistusi on väga raske välja tuua," rõhutas RB keskkonnamõju strateegilise hinnanguga tegelev Heiki Kalle.

Miks valitud trass on hea

Vastab kõige paremini maakonnaplaneeringu ülesandele:

•leida võimalikult otse kulgev trassivariant Rail Balticu rajamiseks;

• inim- ja looduskeskkonna mõjudelt kokkuvõtlikult kõige vähem häiringuid põhjustav alternatiiv;

• rööbastee pikkuselt oluliselt lühem kui teised alternatiivid;

• väikseimad pikaajalised püsikulud. (Allikas: Rail Baltic)

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee