Eesti uudised

Majandusminister: praamihanget me ümber ei otsusta! (10)

Küllike Rooväli, 17. oktoober 2014, 07:00
LEPINGUID SÕLMIMAS: Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil pani teisipäeval laevaehitajate juurde lepinguid sõlmima sõites kohvrisse ka uue parvlaeva eskiisi. Foto: Küllike Rooväli
Rahandusministeerium ei pea senise vedaja hülgamist esimesel parvlaevade hanke konkursil õigeks, kuid puhkusele siirduv majandusminister Urve Palo otsustas laevade ehitamist siiski jätkata.

Palo teatas eile õhtul, et parvlaevahanget pole vaja ümber otsustada ja riik jätkab koostööd aktsiaseltsiga Tallinna Sadam. "Tallinna Sadam tegi hankel selgelt odavaima pakkumise ja seega puudub ka põhjus ajas tagasi minna," lausus Palo.

Samal teemal

Tallinna Sadam omakorda jätkab laevatehastega lepingute täpsustamist ja tahab allkirjastada need järgmise nädala keskpaigaks.

Rahandusministeerium teatas, et algatas hanke suhtes järelevalvemenetluse, kuid selle raames hankemenetluse peatamise võimalus neil puudub. "Seega on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumil (MKM) õigus hankemenetlusega jätkata, kuni hanke võitjaga lepingu sõlmimiseni," teatas ministeerium, kuid arvab, et põhjendused, miks MKM esimesel hankel osalenud Väinamere Liinide pakkumise kõlbmatuna kõrvale lükkas, on liialt tühised ega puuduta pakutavate laevade tehnilist sobivust, mis oli hanke vastavaks tunnistamise puhul kõige tähtsam.

"Ei ole välja toodud asjaolusid, mida saaks käsitleda pakkumuse olemusliku mittevastavusena hankelepingu eseme tehnilisele kirjeldusele," märgib rahandusministeeriumi riigihangete ja riigiabi osakonna juhataja Armin Lastovets.

Tema sõnul hakati hanget uurima, kuna majandusministeerium kasutas riigihankeõiguse kõige erandlikumat hankemenetluse liiki.

Lastovets leiab, et sellise erandliku hankemenetluse puhul on osalejate arv piiratud ning oht läbipaistvusele ja avatud konkurentsile on kõige suurem.

Eile varem kavandatud kahenädalasele puhkusele siirdunud Palo teatas pärast tööpäeva lõppu, et erimeelsused tuleb kindlasti selgeks vaielda.

"Aga rõhutan veel kord, et toimus aus ja avatud hange ning esmakordselt ajaloos tekkis ka konkurents," märkis minister.

"Kinnitan, et hoolimata vaidlustest sõidavad parvlaevad saarte ja mandri vahel ka kahe aasta pärast."

Lepingut Tallinna Sadamaga ministeerium praegu siiski sõlmida ei saa, sest selle on kuni vaide lahendamiseni keelanud riigihangete vaidlustamise komisjon.

Lepingu järgi on Tallinna Sadamale 10 aasta peale makstav dotatsioonisumma ca 200 miljonit eurot, mis on 60 miljonit väiksem Väinamere Liinide omast.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee