Eesti uudised

Rail Balticu kriitik: kas hiigelprojekti mull on nüüd lõhkenud? (27)

LISA KOMMENTAAR

Arvutage veel 9. oktoober 2014 21:27
Lisaks ehituseks vajaliku poole miljardi eurole hakkab püsivat olema vaja raha raudtee hoolduseks ja ülevalpidamiseks. Ja ka need summad pole väkesed! Eesti ei suuda eales selle raudteega kasumisse jõuda, sellest peaks isegi algharidusega Juku aru saama. Kahju, mida rudtee ehitamine tekitab Eesti loodusele ja maastiku terviklikkusele, põllu- ja metsamaa hävitamisele on üüratult suurem.
tõnu 10. oktoober 2014 11:29
ei tohiks ära unustada ka seda, et kui palju hakkaks maksma tavaline rongipilet. see saaks olema umbes kolmekordne lennupileti hind. kaubavedude hinnast rääkimata. tahan öelda, et kogu projekt on juba algusest saati majanduslikult mõttetu.
TJ Tallinnast 9. oktoober 2014 20:31
Aeg oli juba ammu, keegi ei osanud öelda, mida ja keda hakatakse tupik jaamast nim. Eesti vedama. Parem kulutada see riigi teede võrgu korrastamiseks, saartega parema ühenduse loomiseks ning inimeste elujärje parandamiseks. Ükski eestlane ei poolda tulutut projekti Kallase 'Ausamba' näol.
nb! 9. oktoober 2014 19:10
Via Balticat ka veel keegi mäletab?
Iga kord kui Tallinnast Riiga sõidan tuleb asfaldiaukude ja rekkade vahel meelde.
Kilplane tahtnud ka kord teed ehitada, siis unustas ära ja hakkas hoopis raudteed Tartust ja Vilniusest mööda ehitama. Tahtnud teine kiirelt Varssavisse jõuda ...
merike 9. oktoober 2014 17:06
rongiliiklust pole ja ei tule?, teed on lagunenud, lennuliiklust ähvardab pankrott, laevaliiklus hõre.
Perifeeria.
sama siin 9. oktoober 2014 16:38
ometi tahaks,et kaine mõistus võidaks ja milleks seda trassi vajagi oleks!
Raimo 9. oktoober 2014 16:17
Oli selge et Eestimaad ikka pooleks ajada pole mötet ja selge see etkus võetakse materjal ja mis kaupa vedama hakkatakse?venemaa on tagant ära ja hingusele se projekt oli määratud
Silmad pärani kinni 9. oktoober 2014 16:13
Saates mõtleme taas, väideti, et kulla Eestlased, tehke ükskord ometi silmad lahti ja saage aru, milleks seda raudteed tegelikult vaja on. Ikka äriks, mitte kohalike veoks punktist a punkti b. Seda on vaja maavaradega äritsemiseks(peaks nagu rahvaomand olema) ehk massiliseks maavarade väljaveoks.ja kui nüüd rahulikult järgi mõelda, mis huvi peaks olema Euroliidul-mis on isegi languses ja pahmerdab oma probleemides-toetada mingi raudtee ehitust kuskil ääreriikides, mida nii suurt see annaks. No JÄÄB maavarade väljavedu.
Mõisaküla kaudu 9. oktoober 2014 14:43
oli sõitjaid küll, see lõpetati ära poliitilistel põhjustel, st. et loožis otsustati et tuleb lohistada kummirattaid, kuid raudteeühendus on sellele suureks takistuseks, seega tuleb raudteeliin ära hävitada, koos sealse asustuse ja töökohtadega.

JT 9. oktoober 2014 13:52
Kogu aeg on kisa, et Eesti on tehniliselt maha jäänud. raudteed on viletsad, teed on kehvad, lennuliiklus nigel ja laevad saastad. Nüüd kui on vähemalt teoreetiline võimalus parandada, raudteeliiklust, leitakse 101 põhjust, miks me ei saa seda teha.
Teedeehitus: liiklussõlmed on liiga suured. Lennujaam: lennujaama laiendus häirib inimesi. Laevad: laevad on liiga vanad ja aeglased.
PEDE-PEET 9. oktoober 2014 12:20
Võtku raha Tallinna Solarise keskuse kasumitest. Lammutatud Sakala keskuse (kuhu kadussid 10 000 protestiallkirja?) kasumid reklaamiti pööraselt suurteks, mis pidid eesti rahvale tohutult rikkust juurde tooma -noh võtku sealt? Siis saab ka korvatud Raine Karbi auväärse hoone lammutamise ja rahva vara karistamatu hävitamise moraalne kahju
miks 9. oktoober 2014 11:46
Miks tahetakse meile suure raha eest vananenud tehnoloogiaga raudtee ehitada, mille ülalpidamine läheb kalliks maksma. Kui see projekt peaks mingi probleemi pärast pooleli jääma, mis raha eest siis see jama lammutatakse ja endine olukord taastatakse?
kahju 9. oktoober 2014 11:12
nüüd kaub võimalus nagu VEB-fondi ja 10milj.$ panustamisel ´´ärastamiseks
9. oktoober 2014 11:07
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Sass 9. oktoober 2014 11:43
Püüan mitte niisama plõksida.
Siim oli Kärmase 26. sept. saates "Terevisioon":
http://etv.err.ee/v/meelelahutus/terevisioon/terevisiooni_lood/6e36ef18-bb6f-4643-9de5-7325527a95d3
Miks Kärmase küsimused teda kokutama panid? Kas Kärmas sai Siimult vastused? Ei saanud! Midagi on ikka väga mäda!!
Alar1 9. oktoober 2014 11:02
No ei lasegi raisad arvamust avaldada! Ometi on mul Eesti riigi konstitutsiooni alusel see õigus. Aga mis loeb räpasele Õhtulehele põhiseadus, kui on vaja Haraveed kaitsta!
.... 9. oktoober 2014 11:00
Miks pole ma üllatunud? Tegelikult oli kogu see plaan Eestile tervikuna kahjulik! Ja on vaid hea, kui see teoks ei saa. Plaan oli lõigata Eestimaa põhja-lõuna suunas sisuliselt pooleks, 60 meetri laiuse tsooniga, mida piiraks vähemalt 2,5 meetrine tara, kust ei saa eriti ei üle ega ümbert - see oleks ka riigikaitseliselt ohtlik. Olemasolevat raudteed tuleb kaasajastada ja võimalusel ka taastada neid teelõike, mis kasutusest tänaseks kaotatud (Haapsalu, Mõisaküla jms.) - see oleks hoopis mõistlikum projekt!
JT 9. oktoober 2014 13:56
Mida annab meile Mõisaküla raudtee? Rongiliiklus kadus, sest puudusid sõitjad.
Crack 9. oktoober 2014 10:29
Vahet pole kus kohast see raha leitakse- kinni peab selle mõttetu jama maksma eesti maksumaksja. Kogu protsess sarnaneb nagu kaks tilka vett kooseluseadusele, kus "demokraatlikult" vähemus otsustas enamuse soovi vastaselt.

arvamus 9. oktoober 2014 10:21
Tavaliselt lähevad sellised projektid tunduvalt kallimaks kui algselt paberil, kes selle vahe kinni maksab? Järsku teeks Eesti piirilt Riiga ühe korraliku tee, mis sõita kannatab ja Poolas ka Leedu piirilt Warssavini, seda peatusteta raudteed Poola piirile võsasse vaevalt keegi massiliselt kasutama hakkab.
mari 9. oktoober 2014 10:02
Veelkord, suunake raha olemasoleva trassi renoveerimiseks ja kaasajastamiseks ning kõik on rahul.
9. oktoober 2014 09:26
JA AEVATE ET SEE RAIL PALTIKA ASI LÄHEP TEIL TÄIDE. ENNEM TUNGIVAD PUTINI VÄED SISSE KUI RAIL PALTIGA VALMIS SAAP.
selle 9. oktoober 2014 09:20
raha allikas on olemas. Selle raha saab rahva käest. Ega riigil ju raha pole. Stardime rongipiletite hinna tõstmisega...
mage värk 9. oktoober 2014 09:17
ei ole raha et raudtee ülesõite ohutumaks teha ja nüüd järsku on raha, et üks raudtee nurka visata ja teine ehitada, täielik kilpla
9. oktoober 2014 10:32
tavaliselt on selline süsteem seotud raha ühest taskust teise tõstmisega ;)
manfred 9. oktoober 2014 08:50
Oi no siin ei saa nüüd küll muidu kui riik ja kogu rahvas peavad ühiselt õla alla panema! Eestlased on vana ja väärikas raudteerahvas ja nüüd selline häbiasi!
valetati algusest peale 9. oktoober 2014 07:29
lubati - heidad õhtul rongis magama ja ärkad berliinis,tegelikult riias
9. oktoober 2014 10:49
rong liigub nii kiiresti, et sa ei saa arugi kui Berliinis käidud ;)