Eesti uudised

Saaremaa praamikuningad vaidlustavad enda kõrvalejätmise (10)

Küllike Rooväli, 2. oktoober 2014, 07:00
SÕIDAVAD EDASI: Saaremaa Laevakompanii parvlaevad jätkavad liinil veel kaks aastat, mis edasi saab, ei tea praegu veel keegi. Foto: Küllike Rooväli
Praamisaagasse lisas uue vaatuse Saaremaa Laevakompanii (SLK) plaan vaidlustada ministeeriumi otsus, millega laevafirma pakkumine kuulutati riigihankele ebasobivaks.

Pole võimatu, et hanke tulemuste otsustamine hakkab venima vaidlustuse lahendamise tõttu, mis röövib aga riigilt veelgi aega. Kui ministeerium otsustab pärast vaidluste lahendamist võitjaks kuulutada AS Tallinna sadama, jääb tollel uute laevade tellimise aeg ülinapiks.

Samal teemal

SLK juhatuse esimehe Tõnis Rihvki sõnul otsustati hankele mittekvalifitseerumise tulemus vaidlustada, sest ettevõte leidis, et ministeeriumi toodud põhjused olid pigem juriidilist ja administratiivset laadi, mitte seotud pakkumise sisu ehk hanketingimuste täitmisega.

"SLK on teinud aastaid tööd selle nimel, et parvlaevateenuse kvaliteet paraneks, ja me ei pea õigeks seada ohtu parvlaevateenuse jätkumist või võimalikku kvaliteedilangust, mis võiks olla tingitud bürokraatlikest takistustest," sõnas Rihvk, et kindlasti on firma huvitatud ka edaspidi selle arengusse panustamisest. Vaatamata eelmise hanke tulemuse vaidlustamisele esitas SLK täna ministeeriumile uue pakkumise.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi väljakuulutamiseta, läbirääkimistega hankemenetlusele parvlaevaühenduse korraldamiseks laekus kaks pakkumist. Avaliku liiniveo korraldamiseks mandrilt Hiiumaale ja Muhumaale esitasid tähtajaks pakkumise tütarettevõtete kaudu Väinamere Liinid ja Tallinna Sadam (TS), teatas ministeerium.

Tallinna Sadama nõukogu esimees Remo Holsmer kinnitas, et riigifirmal on parvlaevade ehitamiseks eelkokkulepped kolme firmaga, mis on Soomest, Poolast ja Türgist. Kuidas nelja laeva ehitus kolme pakkuja vahel jaguneb, on Holsmeri sõnul veel vara rääkida.

Üleeile teatas Saaremaa Laevakompanii, et riik ei pruugi tähtajaks praame valmis saada ning võib tekkida olukord, kus nende ettevõte on prahtinud oma laevad välismaale, kuid riigil endal vajalikud alused veel puuduvad.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee