Eesti uudised

Kuidas pääseb Moskva rongile ratastooliga? (6)

Katrin Helend-Aaviku, 24. september 2014, 07:00
"Kuidas küll saab ratastoolis inimene kõrgete astmetega Moskva rongi peale?" imestab pensionieas Erik. Rongifirma sõnul saab vajadusel tellida kaldtee ja abiteenuse.

Haigete jalgadega Erik liikumiseks abivahendit ei vaja, aga kui ta kord aastas rongiga Moskvasse sõidab ja end rongiastmetest vaevaliselt üles vinnab, tekib tal iga kord küsimus, kuidas küll ratastoolis inimesed selle kunsttükiga hakkama saavad.

"Eks nad peavad siis ratastooli rongi taga slepis järele vedama või selle hoopis katusele panema," püüab Erik probleemile huumoriga läheneda.

Eesti raudteedel liikuvad Elroni uued rongid on oma avara ja samatasandilise sissepääsuga andnud võimaluse rongiga sõita ka liikumispuudega inimestele, Moskva ja Peterburi suunal liikuvad Go Raili paarikümne aasta vanused kõrge sisseastega rongid on aga uute perroonide tõttu täiesti vaeslapse osas. Kõrgus perroonist rongi põrandani on 45 cm, mis on liikumispuudega inimesele nagu kõrgmäestik.

ASi GoRail kodulehel on kirjas, et rongis on avarust ja ruumi, ning tamburisse pääseb ka ratastooliga, kuid eluaeg ratastoolis istunud Meelis jagab kogemust, et ainus viis, kuidas rongi trepiastmetest üles saada, oli isa abi, kes upitas poja endale kukile ja rassis temaga trepiastmetest üles.

Go Raili arendusdirektor Jolan Ševtsov ütleb Õhtulehele, et erivajadustega reisijatele pakutakse tasuta abiteenust nii rongile pääsuks kui ka sihtkohta jõudmiseks.

"Selleks tuleb lihtsalt meile enne reisi oma soovist teada anda, et teaksime vajadustega arvestada. Madalalt perroonilt rongile abistamiseks on kasutusel kolme meetri pikkune portatiivne kaldtee, mis teeb tamburisse pääsemise hõlpsamaks. Vajalikud liikumised rongis tehakse reisisaatjate ja erivajadusega reisija saatja abil," räägib Ševtsov.

Isegi kui abivahendina kasutatakse kaldteed, on küsitav, kas ja kuidas saab rongi pääseda elektriratastooliga, mis on enam-vähem sama lai kui tamburi ukseava – 75 cm. Go Raili pressiesindaja Kersti Gorstov kinnitab, et ettevõte püüab siiski teha kõik endast oleneva, et erivajadusega reisijat abistada ja ettetulevaid probleeme lahendada.

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee