Eesti uudised

Saare vägilane Leedo lubab kõminal: riik, mina tagan 10 aastaks praamiliikluse! (22)

Andres Põld, 16. september 2014, 07:00
Praamijärjekord suvepäeval Virtsu sadamas. Mis juhtuks siis, kui parvlaevaliiklus ühel päeval aga täiesti seiskuks? Foto: Stanislav Moškov
Rahvusvahelisele hankele avaliku liiniveo teenindamiseks Rohuküla–Heltermaa ja Kuivastu–Virtsu parvlaevaliinidel tuli üks pakkumine, mille esitas, nagu eeldada oli – praegune operaator Väinamere Liinid, Vjatšeslav Leedo Saaremaa Laevakompanii (SLK) tütarettevõte.

Vastavalt seadusele alustab majandusministeerium nüüd esitatud pakkumise kvalifitseerimist, vastavaks tunnistamist ja hindamist.

SLK kinnitusel on nende tütarettevõtte pakkumus hea, prahtimistingimused varasemast lepingust soodsamad ning kokkuvõttes tähendab see riigi kulude vähenemist parvlaevaliikluse korraldamisel.

Samal teemal

"Varasemaga võrreldes soodsama pakkumise tegi võimalikuks asjaolu, et senisel lepinguperioodil on SLK kasutusele võtnud kolm uut parvlaeva, mille ekspluatatsioonikulud on vanadest praamidest säästlikumad," kinnitas ettevõtte juht Tõnis Rihvk.

Hanke kogumahtu suurendavad Rihvki sõnul vaid investeeringud neljanda uue parvlaeva ehitusse ja ekspluatatsiooni, riigi tellimuse mahu kasv ning uuest aastast kehtima hakkav kõrgem kütuseaktsiisi määr.

Ta väitis, et seni vedaja initsiatiivil ehitatud uue laevastikuga korraldatav avalik liinivedu Saaremaa ja Hiiumaaga ühenduse pidamiseks on alates 2010. aastast hoidnud riigi raha kokku enam kui kolm miljonit eurot aastas, samas kui sõidukite ülevedu mandri ja Saaremaa vahel on kasvanud 14% ja mandri ja Hiiumaa vahel 20%.

Rihvki sõnul esitas SLK tütarettevõte pakkumuse, mille alusel lisandub pärast 2016. aastat mandri ja saarte praamiliiklusesse veel neljas uus praam.

Kui esitatud pakkumine ei kvalifitseeru, alustab majandusministeerium kui hanke korraldaja läbirääkimisi kõigi võimalike operaatoritega.

SLK teatas, et on valmis ka praeguste lepingutingimuste, hinna ja kvaliteediga avalikku liinivedu mandri ja saarte vahel jätkama.

Eile kinnitas AS Tallinna Sadam, et peab otseläbirääkimisi nii parvlaevade omanike kui ka ehitajatega, eesmärgiga soetada riigile laevad mandri ja saarte vaheliseks praamiliikluseks. Seda siis juhuks, kui Väinamere Liinide pakkumus ei peaks kvalifitseeruma.

Riigiettevõtte juhatuse liige Allan Kiil nentis, et nad ei jõudnud hankel osaleda, sest läbirääkimisteks laevaehitajatega jäi liiga vähe aega.

"Oleme võimalike lepingupartneritega jõudnud päris kaugele – meie hinnangul on muutused võimalikud ning seda ka enne 2016. aastat," lausus Kiil Delfile.

Ühe teemaga kursis oleva isiku väitel aga on vähetõenäoline, et SLK ja Väinamere Liinide omanik Vjatšeslav Leedo sõlmiks nüüd riigiga kaheaastase lisalepingu, et anda riigile võimalus oma laevad soetada ja olla samas kindel parvlaevaliikluse jätkumises.

"See poleks mitte grammigi tema äri huvides," toonitas ta.

Asjatundja märkis, et kui Väinamere Liinide pakkumus ei kvalifitseeru, hakkab riik pidama läbirääkimisi Tallinna sadama, SLK ja võimalik, et veel kellegagi ning selliste läbirääkimiste korral saab riik oma tingimustes ühte-teist muuta.

"Riigi positsioon oma tingimuste esitamiseks mõnevõrra paraneks," märkis ta.

22 KOMMENTAARI

r
raivo 16. september 2014, 14:55
ei tea,kuidas see väljendub reformi partei kassas?
e
eestlane 16. september 2014, 13:14
Slava on alati olnud tegija poiss.Kui oleks minu teha paneksin ta Eesti peaministriks.Siis võiks me küll 10 aasta pürast olla Euroopa 5 rikkaima riigi seas...
Loe kõiki (22)

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee