Psühholoogia blogi

Psühholoogia blogi: milleks plaan teha? (1)

Tiina Kilkson, psühholoog, 8. september 2014, 17:13
 PantherMedia / Scanpix
Üks väga hea võte aega juhtida on teha plaane ja need ka kirja panna. Inimesed teevad neid tegevusi suurema tõenäosusega, mis on eelnevalt kirja pandud.

Aja juhtimine on väga oluline oskus tänapäeva kiire elutempo juures. Kõigeks lihtsalt aega ei jätku ja selleks tulebki tähtsamaid asju planeerida. Selliseid asju, mis võtavad alla kahe minuti ei ole mõtet planeerida, vaid tuleks koheselt ära teha.

Keegi meist ei suuda aega peatada, küll aga saame õppida ajaga paremini toime tulema.

Kõige parem on teha endale päevaplaan ja arvestada 20% ettearvamusteks, liiga täis ei tohi oma aega planeerida, sest siis võib juhtuda, et osa planeeritust jääb tegemata.

Pane endale tunni täpsusega kirja, mida plaanid täna teha ja sedasi iga päev, siis tekib sul selge ettekujutus töödest ja tegemistest, mis vajavad tegemist.

Planeerida tuleb ka puhkust, sest meie organism vajab seda ja pärast puhkust on palju suurem tööjõudlus. Puhkus ja töö peaks olema tasakaalus.

Pane endale erinevate värvidega kirja need tööd, mis vaja kiiresti ära teha ja need, millega on pisut aega. Sea prioriteedid paika oma elus. Esmalt võtta plaani need tegemised, millega on kiire.

Ära lükka tähtsaid toimetusi järgmisele päevale ja ka ebameeldivamad tööd püüa koheselt ära teha, sest muidu mõtled ikka ebameeldivatele tegevustele ja see raiskab lihtsalt kasulikku aega.

Aega ei ole tegusal inimesel kunagi liiga palju ja sellega tuleb õppida toime tulema. Hea planeerimine aitab, et kõik vajalik saaks tehtud õigel ajal. Ülesse märkimine on ka selleks hea, et midagi ei ununeks tegemata. Inimese pea ei ole prügikast ja selleks ongi vaja märkmeid teha.

Plaan tuleks teha realistlik, et ei tekiks süümekaid, et jälle jäi osa tegemata, mis algselt oli plaanis.

Planeerimine ei võta tegelikult üldse palju aega ja selle aja saab tagasi, kui teha tegevusi oma plaani järgi. Planeerimine on kasulik harjumus ja sellega tuleks tegeleda järjepidevalt. Praegu on kevad ja paras aeg on teha suveplaane koos perega ja et kõigi pereliikmete soovidega saaks arvestada.

Paljudel inimestel on ajaplaneerijad, mida nad kasutavad ja see tõesti töötab. Mida kiirem on inimese elurütm, seda lühemat aega tuleb ette planeerida. Arstidel on näiteks ka 15 minutit vaja eelnevalt planeerida.

Planeerimine võiks muutuda meeldivaks harjumuseks ja saada päeva loomulikuks osaks, kindlasti ei tohiks see olla ebameeldiv toiming, mis tekitab tunde, et võtab rohkem aega, kui kasu saab.

Head planeerimist ja te näete, et jõuate oma ööpäevas rohkem teha kui varem.

Samal teemal

25. september 2014, 16:02
Psühholoogia blogi: mis mõjutab sinu karjääri?
22. september 2014, 17:03
Psühholoogia blogi: kuidas tulla toime laste agressiivse käitumisega
14. september 2014, 17:14
Psühholoogia blogi: südamest rahul
11. september 2014, 17:13
Psühholoogia blogi: kuidas saada õnnelikuks?

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee