Eesti uudised

Lisatud video ja fotogalerii!

Remont muutis Tallinna–Paldiski maantee läbimatuks porimülkaks (6)

Küllike Rooväli, 28. august 2014, 07:00
MÜLKAST MÜLKASSE: Kõige hullem on olukord Kloogarannas, kus teiste hulgas õõnestavad teed ka Paldiskist Venemaale autosid vedavad treilerid. Foto: Küllike Rooväli
Paldiski ja Klooga elanikud ei mõista, miks oli vaja Tallinna–Paldiski maantee lõigud kuni aluspõhjani üles kiskuda, nii et nüüd peab veokite vahel sügavais mudalompides ukerdama.

"Paldiskist on saanud taas suletud linn!"

Pilt Kloogaranna riisikametsade vahel meenutab pigem videot, mis on filmitud Venemaa lõpututel avarustel ja Siberi maasturiretkedel – veega kaetud mudaväli ei meenuta kuidagi Eesti riigimaanteed number 7.

Mõlemast suunast paistis ristmikule vaid künkaid, lohke ja auke, millest liikusid läbi reguleerija saua tagant liikuma pääsenud autorongid: pisikesed autoputukad, suured kaubaveokid, bussid ja autoveo-treilerid läbisegi paduvihmas.

"Peab pruuni auto ostma vist, sel sügisel on need siinkandis moes," naljatab punase BMW roolis istuv Veiko.

"Sel aastal tunneb kõik Paldiski inimesed auto järgi ära."

Autojuht Unol naljaisu pole: "Varsti on autoremont käes, see tee on kohutav."

Paldiskis asuva Scoutspataljoni Pasi soomuk osutub neis tingimustes kõige sobivamaks liiklusvahendiks. Õppuselt tulles vurab see muretult, nagu poleks ühtki auku. Kaitseväelasi püüab jäljendada Paldiski poolt tulev kiirabibuss, aga selle aukudest läbi kolisemise heli on valus kuulata. Mehed kabiinis on kalanägudega. Mida tunneb võimalik patsient, teab vaid see, keda on enne pimesooleoperatsiooni Tallinna auklikel tänavatel sõidutatud.

Sildi küljes, mis näitab, et Keilasse on 9 kilomeetrit, ripuvad kellegi vanad tennised. "Näe, omanik on vist kummikud jalga pannud," viipab noormees, kes üritab mööda laialisõidetud teeperve jalgrattaga Paldiski poole ukerdada.

Laivi jaoks oli põhiküsimus, miks pidi üles võtma suure transiitmaantee, mis polnud nii halvas korras kui paljud teised ümberkaudsed teed: "Täiesti arusaamatu, ma võin öelda peast oma kümme maanteed, mis on kehvemas seisus."

Kõige rohkem ärritab kohalikke aga silt, mis teatab, et teeremont kestab 2015. aastani.

Teeremontijad looduse vastu ei saa

Küsimustele vastab maanteeameti põhja regiooni ehitusosakonna peaspetsialist Kalju Lõokene.

Miks remont ette võeti?

Teel olid liiklusohtlikud roopad ja ebatasasused ning kattes võrkpragudega nõrga kandevõimega kohad. Soola ja vee mõjul oli oluliselt kahjustunud paekillustikalus, mis nüüd suure vihmaga ongi tekkiva pori põhjuseks. Samuti oli asfaltkate osaliselt vajunud ja katte äär ebaühtlane.

Kas poleks saanud piirduda ainult freesimise ja uue ülekattega?

See ei aita suurte ebatasasuste ja kandevõimega seotud probleemide puhul. Samas remondilõigul 29,5–37,4 km olid osas lõikudes alused piisavalt heas korras, et otsustasime kasutada remondimeetmena tasandusfreesimist ja ülekatte paigaldamist.

Praegu on remonditav tee raskeveokite all väga halvas seisus. Kas poleks saanud töid paremini korraldada?

Loodusjõudude vastu alati ei saa! Ehitaja on asunud remondilõigu seisukorda parandama: praegu ehitab töövõtja välja mulde liivast tasanduskihti, killustikalust ja veab välja freesipurukihti, mis peaks sõidutingimusi remondilõigul oluliselt parandama.

Kaua remont kestab?

Lepingu järgi peaks asfaldi aluskiht olema paigaldatud freesimise alustamisest 45 päeva jooksul. See tähendab, et Kiia–Keila remondilõigul 4. oktoobriks ja lõigul 29,5–37,4 km 17. septembriks.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee