Eesti uudised

Klient loobus mobiiliinternetist ja sai mitu korda suurema arve (43)

Teet Teder, 18. august 2014 07:00
SALAARVE: Kui klient internetti paketina ostnud ei ole, ei tähenda, et selle eest arvet tulla ei või. Foto: MATI HIIS
"Vahetasin oma teenusepaketi odavama vastu, aga maksin hoopis palju rohkem," kurdab nutitelefoni omanik, kes internetist loobudes sai selle kasutamise eest arveid edasi.

Külli nöök sai alguse, kui ta jaanipäeva paiku vahetas oma kaks aastat kohustusliku Tele2 teenusepaketi odavama vastu. Külli kasutas paketti, mille interneti eest maksis kuus eurot kuus, aga kuna ta seda telefonis ei vaja, siis loobus sellest.

Ta ei osanud aimata, et odavam pakett läheb talle palju kallimaks, sest tema Tele2st ostetud nutitelefon lülitab uuenduste allalaadimiseks ise ikkagi iga päev interneti sisse, ostes sellega automaatselt ühe euro maksva päevapileti.

Külli jälgib kogu aeg kuusaldot, mis näitab ööpäeva täpsusega helistatud kõneminuteid ja saadetud sõnumeid. Kuna pärast paketi vahetust oli interneti real alati 0 eurot, siis süda ei muretsenud.

Tasu interneti päevapiletite eest ilmus arvele alles kuu lõpul – varasema kuue euro asemel tuli nüüd interneti päevapiletite eest välja käia 30 eurot.

"See on labane Tele2 raha teenimine, sest mina ju tegelikult internetti ei kasutanud. Miks nad ei hoiatanud selle eest?" küsib Külli, et ettevõte pidi ju telefoni sellisest käitumisest teadma ja päevapiletisüsteem tulnuks lahti rääkida. "Ma võin ju rumal olla, et oma telefoni ei tunne, aga hoiatada võiks siiski," ütleb Külli.

Veider oli ka see, et Tele2 teeninduseski ei osatud seda funktsiooni aparaadist maha võtta ning pöörduda tuli tuttava spetsialisti poole.

Tele2: vaatame arve üle

"Kahjuks praegu ei kajasta saldoinfo interneti päevapiletite kulu pidevalt. Nii nagu rändlusteenuse kulud ei ole ka interneti päevapiletite kajastamine jooksvas saldos kohe võimalik," selgitab Tele2 Eesti kommunikatsioonijuht Hans Saarvelt. "Mul on väga kahju, et kasutatud päevapiletid tulid kliendile üllatusena. Kui klient pöördub meie poole otse, siis vaatame tema arve üle ja üldjuhul oleme ikka kokkuleppele saanud."

Küllile on see vastus kui välk selgest taevast, sest otse Tele2 poole ta ju pöörduski, kuid mingist arve ülevaatamisest juttu ei olnud. Õigemini oli, aga kui Külli ütles, et ta ei ole nõus 30eurose lisaarvega, siis lubati kõnekaart kinni panna seniks kuni arve tasutud.

Loo kirjutamise ajal võeti Tele2st Külliga ühendust, vabandati, et varem lahendust ei pakutud ja lubati juulis kasutatud päevapiletite arvest pool kustutada ning augusti omasid mitte arvestada. Ka pani Tele2 Külli internetiteenuse ilma rahata kinni, mis muidu on tasuline teenus.