Kommentaar

Inga Raitar | Kellel on vaja Eestit poolitavat Rail Balticut? (45)

LISA KOMMENTAAR

Prantsuse riveras sõitnu.. 13. august 2014 19:46
Kasu on siis kui ehitada kohati maa alla ja kus vaja sildadele! See aga tõstab hinda kordades! Mööda maad jääb ta kõikjal ette.(kui juba..)
Raivo 13. august 2014 01:32
Gaasiga proovisime ...tehti aga jäime ise enda lollusest kõrvale ....aga no oleme ikka kanged .... Küll me üks kord võidame ....:)
11. august 2014 22:04
Rail baltic PEAB tulema, sest eestis ei ole kaasaegset raudteed, kõik maailma linnad on täis raudteesid, et inimesed kiiresti sihtpunkti jõuaksid, ei saa siin aru mõnedest vinguvatest soigujatest, kes oma küla soost välja pole saanud, ja mida nende arvates rikub normaalne ja tänapäevalikult vaikselt sõitev rong, sest raudteid ehitatakse ka teistel tingimustel, kui vanasti, et nõud klirisesid, kui rong mööda sõitis, tänapäeval ju seda ei toimu, ka kõik külateed tuleb eestis asfalteerida ning kõrvale ehitada jalgrattateed, nagu kogu euroopas, võtke sellest eeskuju ja eesti teed peavad samasugused olema.
minu 10. august 2014 00:09
meelest on see raudtee ehitus suurim rumalus, mis võib olla
hea et sellest aru saad 11. august 2014 18:15
isegi enamus riigijuhtidest on sillas RB st rääkides aga keegi ei ole selgitanud kas see on siis kaubaveoks või reisijate veoks. Reisijate veoga ei tasu see ennast 300 aastaga ära, kaubaveoks jällegi ei ole vaja tarasid ja teid kus rong saab 300 km/h sõita. Mõlemad koos siis peab reisirong kuskil üle kaubarongi hüppama.
P.S. Eriti naljakas on, kui sellest räägivad ministrid ja ametnikud kes pole suutnud uusi partsu porgandeidki korralikult liikuma saada. Ehk nagu öeldakse, et enne võiks ikka nuustakul ära käia.
AB 9. august 2014 20:58
KEEGIkes selle projekti tegi tahab tegija olla. mees käi BAMIL ära ja siistule raudteed ehitama. SELLE projektiga tahad MILJÖNÄRIKS saada. m õtled et oled tegija-tagelikultsa kaod, oled oma projekti raha kätte saanudja ülejäänud sind ei huvita, SEST Sa OLED NOLK ja maaelu sind ei huvita. TEGIJA OLED lase raudteel läbi VALGA minna ,see tuleb poole odavam. AGAsiin ei saaSINA niipalju raha kõrvale toimetada kui läbi PÄRNU minnes.
Põhjus 9. august 2014 19:45
on ilmselt kildagaasi tootmine, kemikaalid raudteed mööda eestisse ja gaas välja ,reostatud loodus ja põhjavesi jääb meitele :(
vaata ka > http://www.sirp.ee/index.php?option=com_content&view=article&id=16718:kildagaasist-mitmest-kueljest&...
totu 9. august 2014 19:40
Kellele vaja-vastus jaburale küsimusele-vaja on kõiksugu asjapulkadele esmajärjekorras.Nii projekteerijad,asjaga seotud otsustusvõimelised finantseerijad,poliitikud,raudteede firmad jne. jne.Säherdusi kooslusi on üsnagi palju,kes antud projektist selle erinevates faasides märkimisväärset tulu saavad ja loomulikult oma renomeed sellega ka upitavad.Nagu iga teisegi projektiga.
samal teemal 9. august 2014 17:48
Võrdluseks: Uno Kivik "Eestlased õppigu vaatama ninaotsast kaugemale" (Kesknädal 6. august 2014)

sibul 9. august 2014 14:56
Elan olematu ühistranspordiga riigis. Ainus viis suuri vahemaid läbida on ülikallis buss vòi isiklik auto. Rongid ja lennukid maasisese transpordina suuremat ei toimeta. Linnaliinibussid tegelevad suuremates linnades,troll minu teada ühes ja tramme pole. meie linnakeses (50.000 elanikku) on transport iga uppuja enese asi. Omad jalad,ratas,mootorratas,auto vòi takso peavad sihile viima. Liiklus on kaoselähedane ja linnapildis liiguvad mitmelapseperedest koormatud scooterid,igivanad veidra väljanägemisega autod,hobuveokid ja väikelinna kohta absurdne kogus autosid.
sibul 9. august 2014 15:03
Unustasin veoautod,millega transporditakse KÔIK vajalik, kaasneb muidugi kòrge kilomeetrihind ,òhureostus, müra ja pudruks sòidetud maanteed. Maamajast möödasòitvad veokid pòhjustavad sama suurt vibratsiooni ja müra kui teiselt poolt mööduv rong.
Inga 9. august 2014 15:44
Aga maanteed nagu räägitud on enamikus juba olemas ning kui neid laiendatakse võib ehk midagi muutuda ent ülejäänutel on juba olnud vaba valik kas elada maantee ääres või sealt ära kolida. Uus raudtee ei küsi 600lt oma kodu rajanud inimeselt, kas nad tahavad oma elukvaliteedi muutust. Ja mis peamine - pole teada, MILLE NIMEL see elukvaliteedi muutus neile tehakse. Maanteetransport ei kao peale Rail Balticu rajamist ega vähene. ainus muutus on EEstimaa ühest servast teise läbilõikamine. Tekst küsibki, KELLELE seda tegelikult vaja on.
10. august 2014 07:43
Kas sa arvad,et siis hakkab rong su kodu lähedal peatama?Ära ole nii naiivne,rong vuhiseb mööda ega hooli sinust!
Siim Kallase afäär 9. august 2014 14:03
Tegemist on Siim Kallase järjekordse katsega Euroopa maksumaksja rahadest kasu lõigata, Nüüd, kui Euroliidu ja Venemaa vahel on suur vastasseis ka kaubavahetuses, pole seda Kallase monstrumit
tõepoolest vaja. Selleks ette nähtud raha võiks suunta hoopis Putini kehtestatud sanktsioonide mõju leevendamiseks.
JUMAL HOIDKU EESTIT HERBERTI-taoliste AFERISTIDE EEST!
Bla 9. august 2014 10:42
Kui Haapsalust raudtee ära kaotati räägiti palju ääremaastumisest. Nüüd kui uut tahetakse ehitada, räägitakse elukvaliteedi langusest. Ma olen ise raudtee ääres elanud, see polegi nii hull kui paistab, sellega harjub ära. Kõik sõltub sellest kuidas ise sellesse suhtuda. Millegipärast ei räägi autor kui palju väheneks rekkavedu ja sellest tulenev saaste ja muudest positiivsetest asjadest.
Mh 9. august 2014 12:15
Kes tahab uut Haapsalu raudteed ehitada?
Inga 9. august 2014 13:05
Rekkavedu ei väheneks sellest raudteest, sest rekkatega veetavad kaubad siirduvad EEstist või täpsemalt Tallinna sadamast Venemaale või siis konkreetsetesse linnadesse EEstis. Rail Balticul on max 2 peatust EEstis ja see liigub Tallinna ja Berliini vahet, kust meile tuleb väga vähe nö rekkakaupa.
blabla 9. august 2014 15:26
Ei näe ühtegi positiivset asja. Kui rekkaga vead kauba tarbijani , siis raudtee puhul tuleb kaup nagunii jaamast jälle rekka peale laadida.
šlagbaum 9. august 2014 10:33
Juurika Jorss 9. august 2014 10:32
Ühest asjast pole seni veel peaaegu räägitudki - raudteetammi ehitamiseks vajatakse tohututes kogustes täitepinnast, mida võetakse võimalikult lähedalt (sõbrameeste kasumite heaks antakse lahkelt ka kaevanduslube), samas tuleb ju trassilt turbapinnas rohkearvulistest soodest eemaldada, kindlasti ka mitte kaugele. Nii et läbisongitud eestimaa pind ületab mitmekordselt tegeliku trassi pindala. Lisaks: mujal maailmas kasutatakse palju postidele ehitamist, meie ullikesed isegi ei mõtle sellest, kuigi kahju loodusele oleks kordi väiksem kui aedadega piiratud tamm.
Ku 9. august 2014 10:11
Inga artikkel igati õige kuid varem või hiljem tuleb see ehitus ette võtta.Kui lükkame selle edasi on see veel tulevikus hullem ja valulikum,seega ikkagi see asi üle elada ja kohe valmis ehitada.Mis puutub kaupade liikumisse siis need liiguvad ikka lõunast põhja ja idast läände seega Soome loomulikult väljaveoga seda ei mõjuta küll aga sisseveoga.
Inga 9. august 2014 13:07
Miks tuleb varem või hiljem? Veelkord - meil pole oodata mingit EEstit läbivat kaubahulga suurenemist, mida ei suudaks katta praegune raudteevõrk Või on mingi kaubavoog, millest keegi pole rääkinud ja mis vajab raudteed "varem või hiljem". Aga palun öeldagu siis, milline?
öeldagu siis 20. august 2014 00:01
....seda ei saa keegi öelda sest keegi ...isegi isamaalasest Parts ei tea seda ! Tegelikult neid "voogusid" polegi olemas ega tulegi, kui just Sannikovi maad üles ei leita, et sealt siis kookospähkleid ja apelsine vedama hakata Berliini! See tegevus tegelikult pole mitte mõistusevastane, sest see on inimese poolt planeeritud aga selgelt KURITEGELIK eesti rahva suhtes, kes seda jama peab hakkama oma maksudest üleval pidama!
mari 9. august 2014 08:28
Absoluutselt nõus. Mõistusevastane tegevus.
Kodumaa jäägu puhtaks 9. august 2014 06:59
Kellegile pole seda totaalse eelarvega monstrumit vaja. Mida te seal vedama hakkate?????????
Ehk ainult suurt altkäemaksu andnud raudtee ehitusfirmadele....

Habe 9. august 2014 00:42
sellest uuest Rail Balticust saavad kasu ainult selle ehitajad, sama lugu nagu uue jupi Tartu maanteega: oleks mõistlikult projekteeritud-ehitatud(mitte nii nagu ehitajatel kasulikum oli) oleks uus tee juba Põltsamaani valmis.....
Meil on AS eesti Vabariigis on kahjuks nii....
Lugeja 8. august 2014 20:51
Huvitav, et kui inglise masinalõhkujad oleksid peale jäänud, siis kas Raitalil oleks tänapäeval midagi selga panna?
Inga 9. august 2014 13:09
Demagoogiavõtetes oled tugev, kuid asi pole raudtee kui institutsiooni vatalisuses ju selles loos vaid konkreetse Rail Balticu kohta küsin - mis on kaup, mida vaja oleks vedada sel määral et vajame lausa uut raudteed? Hetkel nagu mainitud pole meil kaubamahtusid, et varustada nendega olemasolevaid transpordiüksusi.
9. august 2014 14:09
Meil ju kaevandamiseks ja väljaveoks palju väärt kaupa,terve Eesti on vaja üleskaevata,Hollandi lilled ja muu kasvuhoone kaup tahab väetada,neil endil pole,meil aga on.
herbertile 8. august 2014 20:10
aga kellele on vaja sinu lolli kommi. kui oled targem, kirjuta ise üks argumenteeritud artikkel,aga kardan et mõistust ei jätku sul. seda on näha paarisõnalisest kommist juba.
elise 8. august 2014 19:54
Väga õige lp. Raitar. Kas tõesti vajatakse kodude ja elude lõhkumist ? Arusaamatu, kellele seda raudteed tegelikult vaja on sellisel kujul , kõik variseb ja on viimase nööbi kukkumise kaugusel meie riigis ja euroopas, tuleb veelgi julmem masu ja kaos , kui eelmine, annaks, et sõda ei laastaks...
8. august 2014 19:54
Äkki peaks näiteks Balti keti aastapäeval tegema Rail Balticu teemalise inimketi neist, kelle usk oma riiki selle läbimõtlemata kiire-raha-otsuse tõttu sügava hoobi saab?
Kui nn kodanikualgatusel see tõesti teoks teha, siis...
...ehk riigiisad saavad jälle teada, et Eesti Vabariigis on olemas veel inimesed, kellele lähevad korda nii oma kodu tunne, loodus, põllumajandus ja oma riik kui selline, mitte ei ela vaid lambakari ja vaikne hädaldajate kamp.
anna 9. august 2014 18:18
ei tule raudteed 8. august 2014 19:36
euroopal pole enam raha ja eestil ammugi,et seda kinni maksta.
Roland 10. august 2014 00:10
Harva 8. august 2014 19:01
loen Raitari nii argumenteeeritud lugu...
j 8. august 2014 18:47

Pets 8. august 2014 18:39
lugupeetud Inga Raitar, kui kaua Te oleks Tallinnast Riiga autoga sõitnud, kui poleks tehtud sirge tee. Ka see on jaganud teie sõnade järgi Eesti kaheks. Samasugune jagamine on Pärnu-Narva teel. Kõik peab ju arenema-- vastuseisu peaküsimus on ikkagi raha- maa omanikud tahavad saada suurt kompensatsiooni, see ju turg ja äri
Inga 8. august 2014 19:14
Pets, ma poleks Tallinnast Riiga üldse autoga sõitnud, hetkel käivad odavlennud hulga väiksema aja ja rahakuluga:) Maanteede võrk on ajalooliselt EEstis järginud loogilist olemasolevalt kulgevaid inimeste liikumise radu, need ei lõiku suvalistest looduskeskkondadest läbi "joonlauameetodil".
Bla 9. august 2014 10:36
Mida käänulisem raudtee seda mõttetum ja kulukam see on.
Nojah... 8. august 2014 18:20
Aga eestlane hääletab jalgadega.
Paremad-aktiivsemad on Ooniast juba lahkunud. Osa lahkub lähema aasta jooksul, sest meie lapspoliitikute sõda Venemaaga kaotab veel tuhandeid töökohti ja tõstab hindu.
Ja jäävadki need kes alkoholi tarbivad või poliitikast ei huvitu.
Ja rumal lumpen kes ajud ära joonud (jooge - ütleb Reformi ametlik poliitika!), valib Reformierakonna, sest nad tahavad poe tagant viie rikkama hulka...
Kristen Michalile Burkhart miljoneid ei andnud. Euroopast ikka saab kõrvale panna.
Partsi Juhani kogemus 650 miljonit matta Auvere ette seisva jäävasse elektrijaama on ehe näide Toompea võimupoliitiku lollusest. Lauslollusest ja ahnusest. Alstom oleks märgusõna...
landlord 8. august 2014 20:55
Siin on pisike eksitus. Venemaa-suunakised sanktsioonid ja vastusanktsioonid tekitavad tõsiseid majanduslikke probleeme ka teistes EU riikides ja vähemalt Euroopa piires ei emigreeru varsti enam peaaegu mitte keegi.
Kui kriis süveneb, siis pigem hakatakse võõrtöölisi tagasi päritoluriiki peksma.
landlord 8. august 2014 20:56
landlord 9. august 2014 12:17