Tarbija

KOMMENTEERI: kas Venemaad peaks boikoteerima?

Indrek Hargla: häbiväärne, et eestlased venelaste jaoks tooteid märgistavad

Toimetas Kaspar Käänik, 24. juuli 2014, 11:35

92 KOMMENTAARI

m
Mis mehega lahti?/ 28. juuli 2014, 13:09
e
eelmisele/ 23. jaanuar 2015, 16:56
Erinevalt mõnedest on mehel munad olemas.
v
viva la grafomania/ 27. juuli 2014, 13:40
isehakand grafomaanikese raske eluke
k
koolitunnistused ja ülikooli löputunnistused vöiksid olla vastavalt soovile eesti, saksa, inglise ja prantsuse keeles/ 26. juuli 2014, 13:03
n
26. juuli 2014, 10:09
nn. ajakirjanik! Tehke ettepanek kehtestada Eesti Vabariigis kohustuslikuks AMEERIKA KEEL ...
i
inxu/ 25. juuli 2014, 23:57
miks viha ja vaenu külvata,mister Hargla?
l
lipsu sündroom/ 25. juuli 2014, 13:28
Mulle tundus juba varem ,et kikilipsu igapäevane kandmine hakkab mõistusele.
p
Pets/ 25. juuli 2014, 11:05
ma arvasin, et Hargla on intelligantne inimene aga vaat siis...
e
ep/ 25. juuli 2014, 11:13
m
Manivald/ 25. juuli 2014, 16:42
Näe kalkun on õppinud kirjutama.
b
birgitta/ 25. juuli 2014, 10:50
tibake nagu mööda... nii jutt ise kui ka enamus kommentaare. seda küll nõuame, eksole, et leedus, soomes või saksas peab tegema eesti kirjadega kaupu, kui neid müüakse eestis? miks siis eestis ei või teha ja müüa leedu, läti ja vene kirjadega asju? kui neid müüakse meil _ja_ naaberriikides. seda et meie kohalike venelaste jaoks tehakse venekeelse sildiga purgisuppi ja pakitakse piima, see on ju selge jamajutt. see tähendab, see ei ole nii. ekspordiks tehakse venekeelseid silte; ja odavam tuleb teha mitmekeelseid, et saaks müüa nii meil kui ka mujal.
üldist ksenofoobiat ma veel kuidagi mõistan, kuigi ei poolda, see on instinktiivne ja bioloogiline, aga spetsiifilisi rahvusfoobiaid, näiteks russofoobiat ei mõista, pean tunnistama. nagu ütles meie psühholoogiaprofessor: seapeetide koefitsient mistahes populatsioonis on konstantne.
:)
(kusjuures harglat kirjanikuna ma armastan väga, eriti frenchi ja kolulut; ja igatahes on lahedam selles vormis rahvuslikku vastumeelsust välja elada, vaimukalt ja isegi peenelt, võiks öelda. igatahes on french suurusjärgu võrra vaimukam kui ivan orav, näiteks. niiet soovin meie elavale klassikule edu selles, mis tal paremini välja tuleb, nimelt häid raamatuid kirjutada, ja vähem energiat raisata niisama nuputreimise peale.)
ja huvitav, kas need virisejad, kes virisevad, et soomlane tuleb meil apteeki ja ei räägi eesti keelt, ja temaga räägitakse soome v inglise keelt, kui nad ise lähevad jaapanis apteeki, kas nad siis panevad vabalt kohalikku keelt? või mis jaapanis, lätis näiteks? ei kasuta mitte kunagi mitte ühkti teist keelt kui kohalik, seal kohapeal? või on nii põhimõttekindlad ksenofoobid et jalgagi maavalla vabariigist välja ei tõsta, isegi heinastesse mitte, või kui, siis sealgi eestikeelset teenindust nõudes?

e
Eesti Pass/ 25. juuli 2014, 10:24
Euroopa Liit,Eesti,Pass...Eesti keelele järgnevad EU keeltes vastavad märked aga üllatus,üllatus,neile eelnevad venekeelsed märked...Eesti simmid on siis sokutanud vene keele EU liikmesriigi Eesti passi!
k
kas/ 25. juuli 2014, 10:21
Sama häbiväärne on ingliskeele kummardamine eesti on arusaamatute nimedega ettevõteid täis enam ei saa aru kus elad
k
kass/ 25. juuli 2014, 09:48
Hargla ingliskeelseid konserve ostab, terve eesti on täis arusaamatute nimedega asutusi jne.
r
rex/ 25. juuli 2014, 09:24
v
viljandlane/ 25. juuli 2014, 05:03
Miks kustutati minu roppusi või vaenu mitteõhutav kommentaar?Leian samuti,et meil peab asjaajamine olema riigikeeles või vähemalt vene keelt peab igati piirama!Venemaaga peaks tegemist tegema ainult nii palju kui see möödapääsmatu on.Kui keegi tahab selle maaga äri ajada-las teeb seda omal riisikol.
t
tibu/ 25. juuli 2014, 04:53
tõsi ta on...mida rohkem venelased siin saavad omas keeles asju ajada( ka poodides) , seda vähem tekib neis tahtmist eesti keelt üleüldsegi õppida.... nii,et jutt juurteni õige...
h
head inimesed/ 24. juuli 2014, 23:35
delfas,seal kus kõik antivasistid koos on oli alles äsja üleskutse boikoteerida kõiki Eesti kauplusi kus kõrgelaubalistega ei suhelda emakeeles.Igati normaalne üleskutse.
s
24. juuli 2014, 23:28
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
r
Rene/ 24. juuli 2014, 23:47
mingi eriline serjoosa oled

m
Mulle meeldivad Hargla teosed,aga enam ma ei osta ühtki/ 24. juuli 2014, 22:38
Tahaksin ka ostetute eest raha tagasi.Ta jutt on jumalast lolli inimese jutt ja üks kirjanik peaks ikka tahtma,et ta teoseid tõlgitakse kasvõi kurrunurruvuti keelde.Venemaa on suurriik ja meie naaber ja kultuurriik peale selle. Nii lollii juttu Hargla suust poleks uskunud loota.
x
xx/ 25. juuli 2014, 04:54
huvitav, mis ajast venemaa kultuurriigiks on saanude....venelased hävitasid oma kõrgkultuuri 1917.a.
k
KK/ 23. jaanuar 2015, 11:28
H
"Naljavennad"!/ 24. juuli 2014, 21:01
Hargla on kiuslikult väiklane inimene. Ta ei tee asjade põhjust enesele selgeks, lärtsub puht teadmatusest. - Need venekeelsete pealiskirjadega tooted on, olid määratud ekspordiks Venemaale aga mingil põhjusel jäid sinna saatmata (pole välistatud, et saadetised on tagastatud) ja Eestimaal müüki paisatud sest kaup tahab realiseerimist, raha teenimist.
t
tibu/ 25. juuli 2014, 04:55
kui välismaale mõeldud toodet peab siin olude sunnil maha müüma, siis PEAKS selle ka vastavalt ümber pakendama....
h
ht/ 24. juuli 2014, 20:54
Eks meil igaühel ole oma kiiks. Mina jälle väldin neid sööma- ja joomakohti, millel ei ole maakeelset nime. Olgu ma nii näljas, janus või kiimas kui tahes, aga kunagi ei lähe ma mingisse "klapp ollivuudi" (raadioreklaami hääldus) või mõnda teise sarnase nimega asutusse. Õnneks on Eestis peale Tallinna veel linnu , kus see kadaklus ei ole veel nii levinud, näiteks Haapsalu.
e
ei,noh/ 24. juuli 2014, 20:51
kui meest ja lipsu vaadata,siis naistekas ongi koht.
m
mel/ 24. juuli 2014, 20:44
olen nõus kirjanikuga ja nendega, kes sooviks, et näeks eesti tootjatelt, ainult eesti keeles teksti, kuid kas keegi teab, mida selleks ette võtta, et ka nii juhtuks?
2
20+ aastat jahumist/ 24. juuli 2014, 19:19
Kallid kaaskannatajad - see ei ole jama. Juba mõnda aega levib meedias ja tootekujunduses tagurpidi vähikäik! Vaadake Lasnamäel levivaid reklaame. Vaadake ühistranspordis olevaid videoreklaame. Vaadake kaubanduses müüdavaid pakendeid, mis on siin, Eestis toodetud. Ma küsin: MIKS peab igal pool olema võrdses koguses venekeelset teavet?? Arusaadav, kui lisatakse väikses kirjas koos teiste levinumate keelte tõlgetega tagaküljes või siis teatava minimalistliku lisandina meediaväljaandes. Aga no kohe PEAB toppima suurelt ja punaselt! Rõve nõuka-aegne linnapilt hakkab jälle tekkima! Ahjaa - Nüüd ei saada ilma venekeelse mulinata enam hakkama ka suurtes kaubakeskustes! Millegipärast tundub, et eesti venelased lähevad järjest lollimaks.. Millest selline stagnatsioon? Rahaahnus? Multikulti? Äärmiselt ebameeldiv. Pehmelt öeldes.
t
tibu/ 25. juuli 2014, 04:58
väike meeldetuletus:15. juunil 1940 okupeeris NSV Liidu Punaarmee Leedu, 17. juunil 1940 okupeeris NSVL Punaarmee Eesti ja Läti.
Genfi 1949.a.Konventsioon keelab okupeerival riigil asustada okupeeritud territooriumi oma kodanikega. Seega on eesti rahvuse vastu suunatud genotsiidi eesmärgil toimunud ulatuslik Eesti koloniseerimine vastuolus rahvusvahelise õigusega
Baltlaste jaoks kestab MRP, Hitleri-Stalini kokkulepe edasi, sest nii Eesti, Läti ja Leedu on endiselt osaliselt okupeeritud ja sovjetiokupandid pole lahkunud.....
a
aga/ 23. jaanuar 2015, 11:32
Genfi konventsioon (1949) sündis siis ju *peale* okupeerimist ja asustamist (1940) ?
m
Maali maalt/ 25. juuli 2014, 10:24
Aga miks peab meil olema nii palju inglise keelt??
a
aga siis/ 24. juuli 2014, 19:13
ilmselt ei käi hargla kunagi ülemiste keskuses? sest seal on ALATI reklaam suurelt ja karjuvalt vene keeles, lausa rõve. vot selle vastu peaks keegi võitlema. tubli algatus.
m
Mihkel/ 25. juuli 2014, 07:08
Aga miks Sa armas inimene käid selles venkude ostukeskuses? Normaalne inimene ei käi sellistes kohtades. Maximatest rääkimata.
t
tubli/ 24. juuli 2014, 18:23
SEE NÄITAB MITTE LUGUPIDAMIST SELLE RIIGI JA RAHVA VASTU; KUI EI OLE SUUTNUD KEELT SELGEKS ÕPPIDA: TÄIELIKULT NÕUS KIRJANIKUGA:

m
Mina/ 24. juuli 2014, 18:01
ei saa aru, miks peab mõnede inimeste arvates kellegi ees pugema või lipitsema. Minu arvates on igal rahvusel inimesi, kelle üle uhkust tunda ja ka selliseid, kes oleks võinud sündimata jääda. Miks peab kogu aeg õhutama vaenu. Maailm oleks palju parem paik kui inimesed suudaksid suhelda ja ei intriigitseks kogu aeg. Tegelikult häirib mind enim see, et meie, eestlased, peame kellegi ees pidevalt kummardama - seisaks pigem sirge seljaga kõigi ees ja julgeks avaldada oma mõtteid ning ei kordaks nagu papagoi seda, mida arvame, et meilt oodatakse. Enesest võiks lugu pidada ja vaenu ei peaks õhutama!
e
24. juuli 2014, 19:29
Et nagu welcome to estonia, kõigega nõus ja probleeme ei ole? Enesest lugu pidav rahvas ei saa nii madalale laskuda ja uuesti endale kotti pähe tõmmata lasta. Annad sõrme, läheb käsi..
k
25. juuli 2014, 13:54
Kummardame me ikka ja alati - muutub ainult ilmakaar, kuhu just...
d
24. juuli 2014, 17:42
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
e
24. juuli 2014, 19:15
Eks sa vankude austaja ise.
m
24. juuli 2014, 19:22
Mine harjuta algustähti, dekaan või kes iganes.
n
24. juuli 2014, 17:39
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
h
hahhaa/ 24. juuli 2014, 19:15
see, et kirjanik Harglat ei tea, räägib vaid sinu ja su sõprade madalast tasemest. seega pole küll asi, millega kiidelda. tammsaaret ikka tead? aga Tohvrit? või Õnnepalu? aaa, õige, sinusugune teab ju kenderit :D sellest sulle ju piisab. miks ma ei imesta...
v
viva la grafomania/ 27. juuli 2014, 13:46
see, et sa seda armetut grafomaanikest kirjanikuks nimetad, näitab nii mõndagi ka su enda taseme kohta
k
24. juuli 2014, 19:24
Kuradi tubli oled ikka! Äkki soovid ka vene keeles?
v
veel suurem häbi on see,lugupeetud kirjanik,et/ 24. juuli 2014, 17:29
eestlased lubavad käputäiel venelastel ilmas elada ja veel kasutada ameeriklaste endi kodumaad Piiteri ja Magadani vahel.,
o
olen/ 24. juuli 2014, 17:05
nõus tõnuga,sest igal rahvusel on erinevaid isiksusi.Kallid kaasmaalased,ajate oma vihahoos segi poliitikad ja tavalist kodaniku.Ja mis puutub hammastesse,nende haigestumine ei ole alati inimese süü,sest on teatud organismi haigused mis soodustavad hammaste lagunemist.
r
riff/ 24. juuli 2014, 16:44
Kui elan võõral maal Siis on esimene asi see,et õpin riigi keele ära aga mitte ei jahu mingitest õigustest!
Kui ei meeldi mingu moskva rongipeale ja karjugu eto fsjo naše!!!
Meie neid ei kutsunud siia nad okupeerisid meid!!
ä
ära valeta ,riff või kes iganes oled./ 24. juuli 2014, 17:33
KUTSUJAD olid olemas . KUTSUJATE lapsed saatsite ise Brüsselisse igatsema ja esindama ning oma ausa töö eest väärt tasu saama.
Me ei küüditanud kutsujate järglasi,me saatsime nad ausale tööle.
Ei maksa valetada.kutsekirjad on arhiivis ikka veel olemas.
e
Eestlane mujalt/ 24. juuli 2014, 15:42
Eesti pole kakskeelne riik nagu soome.Nendel peab köik ka rootsi keeles olema.Eestis on riigikeeleks EESTI KEEL.Saksas on palju tyrklasi.Ega sellepärast piimapaki peal tyrgi keeles midagi pole.See on nii lihtne.Pead suhtlema selle riigi keeles kus elad.
m
mõtiskleja/ 24. juuli 2014, 15:26
See jutt kõlab umbes nii, et Hargla teoste tõlkeid vene keelde ei tohiks Eestis müüa.
r
raha tuleb tasa teenida/ 24. juuli 2014, 17:30

l
liivakastimängud/ 24. juuli 2014, 15:25
Häbiväärne on see, et Indrek Hargla väljendub nagu lasteaialaps!
v
velts/ 24. juuli 2014, 15:02
vene turg on põhjatu auk ja rahateenimis võimalus..ja sina hargla mine pers.se
m
Myrte/ 24. juuli 2014, 14:34
Sest, see, et me boikoteerime eestimaiseid tooteid millel on peale trükitud venekeelne sõna...
...jap see näiteb nendele raiskadele, mida me arvame nende välispoliitikast...
/iroonia
q
qrs/ 24. juuli 2014, 14:09
Õppimispuudega inimeste diskrimineerimine
n
Nõus/ 24. juuli 2014, 13:51
Muus maailmas ei lömita keegi sisserändajate ees, nii, nagu Eesti seda teeb!
Nt Tallinnas on vene keelt rohkem kuulda, kui eesti keelt! Eesti keel on täiesti välja suremas!
Kas Soomes teenindatakse eestlasi (kui üht suuremat sisserändajate rahvust) eesti keeles? - loomulikult mitte. Kas Saksamaal on kasutusel türgi keel (türklased on Saksamaa suurim sisserändajate kogukond)? - loomulikult mitte, sakslane surub peale oma keele.
Jne! Näiteid on nii palju - ainult väike Eesti teeb sisserändajate elu mugavaks ja siis me kõik imestame, miks Eestis elav venelane ei "suuda" kohalikku keelt selgeks teha!
m
Maali maalt/ 24. juuli 2014, 16:55
Eesti keele suretab tohutu jõuga pealetungiv inglise keel
b
bibliofiil/ 24. juuli 2014, 13:48
Hargla raamat ilmus prantsuse keeles. Prantsusmaa müüb Mistrale Venemaale. Hargla loogika järgi peaksin ma nüüd Hargla raamatuid boikoteerima.
k
kordnik/ 24. juuli 2014, 13:24
Häbiväärne on rahvuslikku vaenu õhutada ja solvata teisi rahvuseid. Ise aga söö matsitoitu silku ja kama ja joo peale eestlaste traditsioonilisi jooke õlut-viina ja ole õnnelik. Ja kas selliste viriseja jutuga sai nüüd onu kuulsaks . Muidu vist keegi ei teadnudki sellist kirjanikku.
v
vanaema/ 24. juuli 2014, 13:34
Olen teiega täiesti nõus! Imestan, et sellist lugu üldse kirjutab ÕL ! Kas tõesti on nüüd lehele lubatud seda, mida ei lubata kommenteeriale, st. rahvuslikku vaenu õhutada?
v
vanaema/ 24. juuli 2014, 14:31
Vabandan ÕL-le ees, kui sain millestki valesti aru.
<
24. juuli 2014, 13:21
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
kas nüüd on jälle vene sõdurid kohal ?/ 24. juuli 2014, 17:35
Pole nagu trehvanud. Laigulised on jänkid ja nemad küüditamisega ei tegele. Neil on kaitsemissiooon

e
eestlane/ 24. juuli 2014, 13:15
Toetan Indrekut 100%. Kõikidele kintsukaapijatele meenutuseks-lugesin hiljuti ühe tuntud kirjaniku mälestusi. Ca 110 aastat tagasi oli selline kord koolides, et see, kes vahetunnis eesti keeles rääkis, sellele riputati kaela silt ''Osjol'' ehk eesel ja see pidi seda kandma seni , kuni leidus uus sõnakuulmatu, kes eesti keeles rääkis. Ka mind isiklikult on TPI-s- tänases Tallinna Tehnikaülikoolis aastal 1984 ähvardatud (kuriukuulus nats polkovnik Fatahhov), et see, kes veel sõnagi eesti keeles räägib, pannakse 7 päevaks järele mõtlema vene keele kui rahvustevaelise suhtlemise keele eelistest.
l
28. juuli 2014, 15:54
Luulud sul? 84 .l aastal küll keegi kõrgkoolis eesti keeles rääkimist ei keeland. Arvad, et oled ainsana tipis käinud, et siin mullikesi puhud, lollikestele?
s
sass/ 24. juuli 2014, 13:11
h
Harglale/ 24. juuli 2014, 13:04
Ära söö ja ära situ ka Lääne tooteid, need enamasti ingliskeelsed ja rikuvad seedimise ära. Keeda moosi ja kirjuta ise eesti keeles sildike peale.
m
Marks/ 24. juuli 2014, 12:48
Mul jumnala savi mida Hargla mõtleb , sellised inimesed polegi eriliselt tarkusega kunagi hiilanud
v
vanaema/ 24. juuli 2014, 12:33
Kahjuks, olen nii rumal, et ei tunne nii "tuntud" kirjaniku. Ja olen veel rumalam, et ei saa aru, miks soomlased kirjutavad iga toote peale venekeelse teksti. Ja muidugi, olen puhta loll, et ei saa aru, miks Soomes saab poes maksta vene rublaga. Ja kujutage ette, neil ei ole häbi raha teenida sellel viisil. Arusaamatu !!!
q
Q/ 24. juuli 2014, 12:25
Ei osta ja loe ingliskeelseid asju . Hargla raamatuid venemaal ei loetaks, neil maailmaklasiga kirjanikke külluses. Huvitav kas paksuke plaanib riigitõõle tagasi, et kaagutab, kirjaniku palgast ei ela ära?
n
Nõus!/ 24. juuli 2014, 12:25
Absoluutselt nõus - Eestis olgu eesti keel!
Venelased st. võõramaalased kohandagu end kohaliku keele järgi - nii on see ka mujal maailmas ja see on täiesti normaalne!
a
ah et nõuate maa ja siinse infrastruktuuri omanikelt/ 24. juuli 2014, 17:37
matside ja orjade keelepruuki !??
Kas see pole vast ääretu ülbus.
Oleks maad ja varad eestlaste omad,siis veel.....
h
hm/ 24. juuli 2014, 12:21
aga see ,et eestlased igale poole inglise ja soome keeles kirjutavad on normaalne :) see ei olegi eesti keele välja suretamine teistele pugemine :) naljaninad

o
24. juuli 2014, 12:19
Olen kahe käega poolt. Oleks ka viie käega, kui mul neid piisavalt leiduks.
j
Jutt puhta õige/ 24. juuli 2014, 12:15
minumeelest täiesti õige ja see on ka minule vastik :/
h
Hargla elanik/ 24. juuli 2014, 12:11
Ei oska kaasa rääkida teemal, kas pakendil peaks olema venekeelne tekst või mitte, mind nad ei häiri. Igatahes head toodangut, kus lisaks eesti keelsele tekstile ka vene tekst, kavatsen ka edaspidi tarbida. Hargla sedöövreid pole lugenud ega kavatse lugeda, sõltumata keelest. Nojah, vene keeles vist ei saaks enam hakkama ka.
m
mustlane/ 24. juuli 2014, 12:09
igasuguseid kiikse inimestel peas -ju siis uus foobia tekkimas.
Miks siis hr. ostab teisi tooteid kus näiteks-läti,leedu,poola,inglise,rootsi jne keeles
m
minu lugupidamine!/ 24. juuli 2014, 12:08
üle pika aja on leidunud ometi üks eestlane,kes asjast räägib.mitte poliitkorrektset jälki läilat ja eestlasi maha suruvat okset.
Harglal on lihtsalt nii õigus!
e
elise/ 24. juuli 2014, 12:04
no, mis te kärate härra peale, võibolla kasvatab ta oma käekestega mahetoodangut, ise kaevab, künnab-äestab-väetab ja korjab saagi-lüpsab laudas kitse-sealt see ramm ja tarkus tulevad-ei tema karda venelast või koread... tõepoolest sellest russofoobiast kõrini-nüüd tahaks küll öelda kuulsa lause: kui ei jaksa ilma russofoobia hirmuta elada, siis võta mõttekaaslased ja mine minema Maalt. Vabandan, kuid tõeliselt vaenu õhutav teema iga päev-samas üleskutse ukraina toodete ostmisele, mida ? krd-i kibedat ketsupit või? eile uhkusts keegi teles, et kogusime nii suure hulga annetusi ukrainale jne., näidati uhkusega oma tavaari...kas keegi nii ideeline ei võiks kokku korjata iga aasta summa, et saaks kasvõi 100 eestlast hambad korda teha? 10 aastaga oleks kõigil ilus naeratus ja tervisrahasid läheks vähem ? see ei oleks siiski investeering meie enda inimestesse ja julgeoleks tervele riigile.tänan, vabandan siiralt oma arusaama pärast, kui nii ma kahjuks mõtlen ja ei jookse ammu enam pea segi ajamise kampaaniates.
n
Nii on/ 24. juuli 2014, 13:17
Hambad on inimesele tasuta antud, miks peaks keegi teine neid pesema hakkama? Või ravima? Kui rämpstoidust ja -jookidest loobuda, on organid terved ning nendega seotud hambad ka. Inimene peab ise talle TASUTA antud tervise eest vastutama!
r
Rein/ 24. juuli 2014, 12:04
Toetan.
Neid kes kõikidele teistele meele järele üritavad olla aga mitte OMA rahvale, võiks nimetada tolerastideks. Igasugu .. "vähemused" kelle survele enamus peab alluma.
Mis on demokraatia? Demos+ kratos= rahva võim. Enamus ütleb mida teha. Seda kui vähemus survestab enamust, nimetati vanasti diktatuuriks.
Aga oli juba vene ajal rahvuslus võrdsustatud riigireetmisega, nii on nüüdsete salajaste hääletustega "valitud" ametnike arvates rahvuslus EU sisevaenlane nr 1.
Ei ole midagi uut siin Päikese all.
Kõik kordub.
d
dekaan/ 24. juuli 2014, 11:56
tal on haigus, seda tuleks ravida

l
lord/ 24. juuli 2014, 11:55
eks lolle ole ka kirjanike hulgas, kui hargla tahaks kedagi boikoteerida siis
1. ärgu ostu ebakvaliteetseid tooteid
2. halvaks läinud tooteid
3. iisraeli firmade tooteid
4. usa firmade tooteid
5. ukraina firmade tooteid
k
K/ 24. juuli 2014, 11:53
See on küll natuke naljakas. Palju tooteid läheb ka Venemaale. Kas eestis müüdavate toodete jaoks peavad olema eraldi pakendid ainult eesti keelsed? Ja see tõstaks jälle toodete hindu. Ise me küll nõuame, et kõigil toodetel oleks eesti keelsed juhendid peal. See on täielik jura, mida härra Hargla momendil ajab. Ja kahju ka teisest. Nii jääb ta paljudest maitsvatest toodetest ju ilma mingi rumala põhimõtte pärast.
t
Teine Indrek/ 24. juuli 2014, 11:52
a
Absoluutselt OIGE :)/ 24. juuli 2014, 11:52
Jagan taisesti arvamust...eestlane peaks olema uhke oma keele yle ja mitte pingutama vene ja soome keeles, peaasi, et klient onnelik oleks. Muide olen ka nainud kuidas proviisorid apteekides ja teistes asutustes soomet panevad, aga soomlane ei pinguta Eestis samuti ,kasvoi viisakusest kylalisrahva vastu, kasvoi moni sona eestis raakida, voi siis inglise keelt. Ja vene elanikonnast ma ei raagigi. Kurb ja hea oleks kui olukord muutuks. Paikest :)
m
Muide/ 24. juuli 2014, 12:01
Ülikoolis oli mul üks kursusekaaslane soomlane, tema küll kategooriliselt keeldus soome keeles rääkimast vaid rääkis minuga eesti keeles. Leidub ka selliseid.
t
Teine Indrek/ 24. juuli 2014, 11:51
Toetan 100%.Ammu juba mõlgutasin sama mõtet.
r
Rahune maha/ 24. juuli 2014, 11:48
Lõpetage juba see russofoobia. Aeg eurooplasteks saada, mitte kõiki vihata. Soomes on rootslasi mingi 6% ja rootsi keel on teine riigikeel. Meil aga on normaalne see et vene tädike saab toidupakilt lugeda mis seal on.
Olge normaalsed! Ei saa vinti üle keerata.
Aga ma vean kihla et Hargla ise läheb venelasega rääkides automaatselt paari minuti pärast vene keelele üle ja seda teevad paljud. Vot sellest peaks alustama! Venelased on valmis meiega purssima eesti keelt aga meie orjahing laseb meil ise lingvistiliselt püksid alla kohe...
ä
ära poe, sinusugust/ 24. juuli 2014, 15:08
rootslane valgeks inimeseks ikka ei peaks.
a
24. juuli 2014, 12:20
Aga millal russid selle "muu maailma foobia" lõpetavad? Nende arust ongi ju maailmas VENEMAA ja siis on see ülejäänud jamps, mis ka kunagi ehk Venemaale kuulub...
k
Keelepoliitikast/ 25. juuli 2014, 07:18
See, kui ma sovjetiga temale arusaadavas keeles räägin, ei ole pugemine. Kui ma pean mõnest võõramaalasest lugu ja leian, et ta võiks rahumeeli Eestis "integreeruda", siis ma räägin temaga eesti keeles, vastupidisel juhul räägin temaga keeles, mida ta mõistab. Sovjettidele ei tohi õpetada eesti keelt. see on ohtlik.
t
tõnu/ 24. juuli 2014, 11:47
no milles need venelased süüdi on? igal rahvusel on häid ja halbu isiksusi. peaks ükskord hakkama aru saama kuidas maailm toimib ja erisuste asemel hakata nägema sarnasusi, negatiivse asemel positiivset.
aga eks igaüks jõuab mõistmiseni oma rada....
j
Junga/ 27. juuli 2014, 12:36
Ok Tõnu lööme sul tati segi või laseme sinu kalli inimese hukkata või siberisse saata näiteks siis vaevalt sa nii positiivselt enam mõtled :D:D:D:D ikka kummaline jobu :D:D
n
nõustuja/ 24. juuli 2014, 11:38
Selge ja arusaadav, toetan. Ühtlasi ka tänud väljaütlemise eest.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee