fotot

18/07/14

Ööbisime Mataramis Cico juures. Cico ning tema esivanemad on pärit Balilt, kuid viimased 7 aastat on nad elanud Lomboki saarel. Nad kuuluvad hindude kõrgeimasse klassi (Brahman). Tagahoovi rajatud tempel räägib selgelt nende pühendumisest jumalatele. Hommikuti ärkame ümbritsetuna aromaatsest viirukilõhnast.

Teejuhised neile, kes Indoneesia saartel seiklusi otsivad.

RANNAD

Laenuta jalgratas ja sõida Lomboki lõunaosas asuvaid randasid külastama. Kuta Lombok on hoopis midagi muud kui Kuta Bali. Rand on pea inimtühi, vaated hämmastavad ning vesi kristallpuhas. Sama kehtis mägede taga asuvate naaberrandade kohta. Need kaunid lahesopid paistsid ka surfareid ligi meelitavat. Kui vigane jalgrattakett ja üks liputaja välja arvata, siis oli meie päev täiuslik.

100 km jalgrattasõitu (ja selle ülesmäge lükkamist) on tubli trenn ning jõuproov, mis meile spordisõltlastele väga sobis. Ent järgmisel päeval ei suutnud me suurt midagi teha. Meie plaan ühe kõrgeima Indoneesia vulkaani Rinjani otsa ronida pidi päevakese ootama.

Taastumispäeval sõitsime motikaga Lomboki läänekaldal asuvasse Senggigi randa päikeseloojangut vaatama. Kõige ilusam aeg saabus koos kuu ja tähtedega. Pimedus tõi rannakaldale rahu ning vaikuse. Kui kõik rahvas oli rannalt kadunud viskusin lainetesse ning lasin end seal loksutada kuni Jany mu välja hõikas.

GUNUNG RINJANI (3726 m)

Rannamõnudele järgnes mõni tund und ning kell 2 öösel startisime motikaga Gunung Rinjani suunas. Meie entusiastlik plaan, et kell 5 jõuame mäe jalamile ning ronime tippu 4 tunniga ning sealt alla 3 tunniga, kujunes veidi teiseks.

Kohale jõudsime kell 7, mis oli liiga hilja, et saaksime oma ronimisplaanid ellu viia. Pealegi olime täiest kurnatud viietunnisest motikasõidust. Seega, mis me tegime ja teistelegi soovitame on veeta üks öö Sembalun Lawangi külakeses (teine võimalik teekond algab Senaru külast) ning varahommikul sealt väljapuhanuna alustada.

Leidsime raja alguses oleva kodumajutuse, kus meile pakuti 2,5m jalgadele ehitatud puumajakest hinnaga 50 000 ruupiat öö. Tingimused olid tagasihoidlikud, kuid piisavad. Kes pehmet küljealust ning sooja vett soovivad, leiavad neid naabruskonnast 100 – 400 000 ruupia eest.

Kokkuhoidlikud peaksid koostama põgenemisplaani turismifirma eest, kes väravas giidi ning mäeloa eest kopsakat raha kasseerivad. Nende tööpäev algab kell 7, oluline on enne neid startida

Ärkasime kell 4, tippu jõudsime kella 11 paiku. Kui me ära ei oleks eksinud oleks ilmselt varemgi jõudnud, kuid arvestada tuleks 4-5 tunniga. Vaade Rinjani sügavikus olevale sinisele järevele oli lummav, kuid nii üürike. Paari minutiga laotusid valged pilved vee kohale ning nõnda see jäigi.

Me oleks väga tahtnud sügavikku laskuda ning seal olevates kuuma- ja külmavee allikates oma ihu värskendada nagu paljud seda ka tegid. Turitidele müüakse 2-3 päevaseid pakette, mille hinda me isegi ette ei taha kujutada. Kalliks kujuneb see seetõttu, et lisaks giidile tuleb maksta ka transpordi ning toidu eest.

Transameeste ülesandeks on tassida täisvarustust (telk, toiduvarud, gaasipõleti, mitmeid liitreid vett, soe magamiskott ect). Nad suudavad oma õlul kanda 20-30 kg koormaid. Õlale asetatud bambustüve kummaski otsas on eluks vajalikku kraami täis laotud korvpunutised.

Üles minnes aimasin juba ette, et allatulek saab veelgi keerulisem olema. Järsk liiva- ning kruusasegune pinnas kadus korduvalt mu jalge alt. Ilmselt mu kontrollimatud kiljed ning veritsev käsi olid põhjuseks, miks 19-aastane Oj mulle appi tuli. Ta hüppas nagu noor kits paljastel varastel ühelt mättalt teisele, et minust ette jõuda ning mulle oma kätt ulatada. Üsna printsessilik hetk.

NB! Ära unusta kaasa võtta võimalikult palju vett (min 3 liitrit), päevane toidukraam, midagi peakatteks ning taskulamp.

Lisainfoks veel nii palju, et kõrgeima tipu saavutamiseks ühest päevast ei piisa. Selleks tuleks päev veeta kraatri suudmel ning öösel kell 2 alustada viimast kolmetunnist rännakut. Väidetavalt on öine aeg parim, kuna tuuled on ronimiseks sel ajal kõige soodsamad. Lisaboonuseks muidugi võrratu päikesetõus.