Eesti uudised

Tallinki suurim laev Austraaliasse, firma koondab kuni 90 töötajat (31)

Karoliina Vasli, 22. juuli 2014, 07:00
AUSTRAALIAS HÕLPSAM: Silja Europat võib pidada Tallinki esinduslaevaks – ikkagi suurim, kuid kulud on kopsakad ja nii lähebki see nüüd Austraaliasse (eel)pensionipõlve veetma. Erinevalt Euroopa Liidust pole seal ka karm reegel kütuse väävlisisaldusele. TAIRO LUTTER
Tallink kärbib kallineva kütuse tõttu: liinilt lahkub kulukas laev Silja Europa ja koondatakse kuni 90 inimest. Suurt hõlpu sellest pole, sest laevapileti hind tõuseb tuleval aastal ikka paarkümmend protsenti.

Silja Europa on Läänemere suurim ristluslaev, millel vanust juba 21 aastat. Alus saadetakse nüüd Austraaliasse ettevõtte Bridgemans Services Ltd käsutusse majutuslaevaks.

Lepingu kestvus on vähemalt 14 kuud, pikendamise võimalusega kuni 48 kuuks. Seoses laeva lahkumisega vähendatakse töötajaskonda.

Kärpekäärid tabavad kajutiteenindajaid?

Tallinki personalidirektor Vahur Ausmees ütleb Õhtulehele, et koondatakse nii vähe kui võimalik: "Maksimum on kuni 90 töötaja koondamine."

Kellelegi veel pabereid nina alla pole pandud, küll on alustatud läbirääkimisi töötajate ametiühinguga. Ilmselt on kärpekäärid teravaimad kajutiteenindajate hulgas.

"Üritame kahe nädala jooksul töötajaskonda tulevikust teavitada. Paljudele on võimalik leida rakendust näiteks meie hotellides."

Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu (EMSA) esimees Jüri Lember:

"Meie oleme seisukohal, et esmajärjekorras peaksid koondatavate hulgas olema need, kes on hiljem tulnud. Personalivoolavus on Tallinkis suur, mõned tulevadki neljaks-viieks kuuks ja lähevad siis edasi. Tegime Tallinkile ettepaneku, et küsigu inimeste käest, kes neist kavatseb niikuinii ära minna, siis jääb sunniviisilist lahkumist tunduvalt vähemaks."

Ühtlasi öeldi läbirääkimislaua taga, et ei võetaks esmalt ette ametiühingu liikmeid.

Hinnad tõusevad viiendiku võrra

Teenindajatest kuulub ametiühingusse 85 protsenti, tehnilise poole pealt 40 protsenti. Miks paljud töötajad pole ametiühingus?

"See on inimeste vaba tahe, kaela määrima keegi ei hakka," selgitab Lember.

Silja Europast loobumine aitab pisut säästa, kuid paratamatust see ei muuda. Tuleva aasta 1. jaanuarist jõustub eurodirektiiv, mis langetab laevakütuses lubatud väävlisisaldust praegusega võrreldes kümme korda ehk 0,1 protsendini.

"Uued reeglid toovad kaasa laevafirmade jaoks suuremad kulud, kuna peame hakkama kasutama madalama väävlisisaldusega kallimat kütust. Selle katmiseks peame müügitulu suurendama," räägib Tallink Grupi juhatuse aseesimees Andres Hunt.

"Kavas on nii reisijapiletite kui ka sõiduautode ja kaubavedude tariife suurendada. Täpsed muutused tululiikide ja hooaegade lõikes ei ole paigas ja vajavad veel tööd, aga hinnatõus võib küündida paarikümne protsendini."

Miks kaob Baltic Queen Stockholmi liinilt?

Silja Europa rentimisest tulenevalt toimuvad liinidel esialgu järgnevad ümberpaigutused: praegu Tallinna–Stockholmi liinil sõitev Baltic Queen asendab Tallinna–Helsingi liinil sõitvat laeva Silja Europa eeldatavalt 7. augustist ja Riia–Stockholmi liinil sõitev Romantika hakkab asendama Tallinna–Stockholmi liinil sõitvat Baltic Queeni.

Riia–Stockholmi liinil jätkab liiklust Isabelle.

Suhtlusportaalides ja uudisportaalide kommentaariumides kurdavad reisijad, et Rootsi kruiisile minnes tuleb nüüd reisida päevinäinud Romantikaga (valmis 2002, Baltic Queen 2009).

Tallink Grupi juhatuse aseesimees Andres Hunt ütleb, et merenduse mõistes on mõlemad suhtelised uued laevad ja Romantika on varemgi Tallinna–Stockholmi liinil sõitnud.

"Tänase paigutuse tingis mahutavus: intensiivsel Tallinna–Helsingi liinil on vaja suuremat laeva. Kui Silja Europal on umbes 1000 kajutit, siis Baltic Queenil 900. Võrdlusena, Romantikal on umbes 700 kajutit."

Samal teemal

20. jaanuar 2016, 12:10
Tallink toob Silja Europa koduvetele tagasi
4. september 2014, 11:39
Tallinki reisijate arv augustis vähenes
21. juuli 2014, 12:55
Tallink rendib Silja Europa Austraaliale

31 KOMMENTAARI

1
Tule taevas appi.Mida see Tallink Silja Line teeb!!!! Panevad Rootsi liinile künad sõitma!!! APPI KASMAAR!!!! Lolli kari tõesti seal sadamas!!!!
m
mees 24. juuli 2014, 06:56
Pm v6ib hakata lennukiga s6itma :) Krt kahe aastaga 60 % hinnad t6usnud :-!
Loe kõiki (31)

Põnevat ja kasulikku

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee