(TIINA KÕRTSINI)

Maailma praktikas on suuri transpordimagistraale rajatud siis, kui on tekkinud tungiv vajadus midagi või kedagi suurel hulgal vedada.

Meil on aga asi vastupidi – tahame rajada parimatele standarditele vastava raudtee, millel pole mitte midagi või kedagi vedada. Kõik senised väited ja arutelud tulevaste suurte vedude osas ei ole, pehmelt öeldes, veenvad.

Võib isegi jätta kõrvale küsimuse, et kui seal peaks toimuma üheaegselt kauba- ja reisijatevedu, siis kuidas korraldada liiklust, kui rongide sõidukiiruste vahe on kahekordne.

Tundub, et võimalus Euroopast raha saada on meie valitsejaid pimestanud sedavõrd, et nad on reaalsustaju kaotanud.

Selle küsimuse ümber võib palju vahtu üles lüüa, aga tõehetk peaks saabuma siis, kui riigikogul tuleb langetada otsus väga suurte reaalsete summade eraldamiseks selle mõttetu luksusobjekti rajamiseks, ehkki samal ajal pole meil raha kõige hädapärasemate vajaduste rahuldamiseks.

Kui vedude puudumise tõttu ei saa sellise objekti tasuvusest rääkida, siis on raske ette kujutada, kui palju tema ülalpidamine riigile maksma läheb.

Jaga artiklit

10 kommentaari

R
rahvas ei pea olema hästi söönud ja nautima stressivaba elu  /   20:59, 25. juuli 2014
Mõned aastad tagasi arutati Venemaal aktiivselt mida teha naftatuludega .
Lõpuks otsusti raha suunata teadusesse / tehnikasse ja 2020 aastaks uuendada kogu relvastus.
Põhjenduseks toodi, et kui rahvas hakkab suitsuvorsti sööma siis see muudetakse sama moodi
sitaks kui tänane sojajahu ja rappevorst .
G
gfa  /   18:20, 25. juuli 2014
võinuks olemasoleva raudtee jätta lõhkumata ja liiklust kiirendada, sellest piisanuks.

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis