Foto: TIINA KÕRTSINI
Mart Randlane, diplomeeritud raudteeinsener 20. juuli 2014 18:31
Maailma praktikas on suuri transpordimagistraale rajatud siis, kui on tekkinud tungiv vajadus midagi või kedagi suurel hulgal vedada.

Meil on aga asi vastupidi – tahame rajada parimatele standarditele vastava raudtee, millel pole mitte midagi või kedagi vedada. Kõik senised väited ja arutelud tulevaste suurte vedude osas ei ole, pehmelt öeldes, veenvad.

Võib isegi jätta kõrvale küsimuse, et kui seal peaks toimuma üheaegselt kauba- ja reisijatevedu, siis kuidas korraldada liiklust, kui rongide sõidukiiruste vahe on kahekordne.

Tundub, et võimalus Euroopast raha saada on meie valitsejaid pimestanud sedavõrd, et nad on reaalsustaju kaotanud.

Selle küsimuse ümber võib palju vahtu üles lüüa, aga tõehetk peaks saabuma siis, kui riigikogul tuleb langetada otsus väga suurte reaalsete summade eraldamiseks selle mõttetu luksusobjekti rajamiseks, ehkki samal ajal pole meil raha kõige hädapärasemate vajaduste rahuldamiseks.

Kui vedude puudumise tõttu ei saa sellise objekti tasuvusest rääkida, siis on raske ette kujutada, kui palju tema ülalpidamine riigile maksma läheb.