Seisukoht

Seisukoht | Igavene monopol (9)

Margo Pajuste, arvamustoimetaja, 17. juuni 2014, 20:04
Foto: STANISLAV MOSHKOV
Sellega, et riik aegajalt praamlaevaühendusega seoses erakordselt kummalisi otsuseid teeb ja et seejuures hakkavad pealtnäha mõistlikud poliitikud veidrat häma ajama, oleme juba harjunud. Nagu sellegagi, et miskipärast elab aastakümneid riigi dotatsioonil suurepäraselt ära üks monopoolses seisus firma, kelle laevad saarte vahet sõidavad.

Jah, need laevad on praegu üsna uued ja suudavad sõita vajadustele vastava graafiku järgi. Ent siiski – miks pole riik seniajani asjast korralikult sarvist haaranud ning otsinud võimalusi vähemalt Saaremaa ja mandri vahele silla rajamiseks? Viimase eelised laevaliikluse ees on ometi päevselged: nii ei jääks saar enam tormivangi, samuti ei mõjuta liiklust veetaseme kõikumised, talvine jää jms.

Silla ehitamise maksumuseks on viimaste arvutuste põhjal pakutud 340 miljonit eurot. Jah, see on kallis, aga ega riik dotatsiooni ka vähe ei maksa. Igal aastal. Pealegi saaks nutikalt asja ajades kindlasti põhiosa rahast Euroopa Liidust.

Aga on kahjuks selge, et ka sillaehitamisest rääkivad poliitikud ei mõtle seda tõsiselt, sest riiklike prioriteetide seast teda arengukavas „Eesti 2030+" enam ei ole.

Üks, mis kindel – ei ole Eesti vabariigis sellist majandusministrit, kelle hammas igavesest ajast igavesti tegutseva praamimonopoli peale hakkaks.

Samal teemal

18. juuni 2014, 07:00
Urve Palo: kurb kogemus sunnib praaminduses kompromisse otsima

9 KOMMENTAARI

a
Andres 21. juuni 2014, 17:47
Huvitav,kaua monopolist Leedo eesti rahva ja ka turistide arvelt rikastub?Kas tõesti kellegi hammas selle siguti peale ei hakka.
s
Saaremaa ja Muhumaa 18. juuni 2014, 09:20
Veetase mõjutab põhiliselt Hiiiumaale sõitmist. Kui Hiiumaale enam ei saa, käivad Saaremaa praamid muretult. Lohakas arvamus seekord.
Loe kõiki (9)

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee