Midri ökojumestuse blogi

Ole ettevaatlik! Ökoks kuulutatud ilutooted on tihti reklaamitrikk! (3)

Õhtuleht.ee, 6. juuni 2014, 09:57
 
Kosmeetikatööstus kulutab pea neljandiku oma aastatulust reklaamile. Poodi jumestustoodete varusid täiendama minnes hakkavad kindlasti silma kõik need värvilised ja uskumatult häid tulemusi lubavad sildid. Samuti sildid, mis lubavad, et toode on 100% looduslik, üritades selle väitega tarbijas tekitada segadust. Kas tegu on siis 100% kahjulikust keemiast puutumata tootega või on selle väite taga mõni teine mõte? Tõsiselt võetav ökokosmeetikabränd ei saa endale sellist üldistust lubada.


Sellest on palju kirjutatud, et mitmed kaubamärgid kasutavad promo eesmärgil seaduste poolt reguleerimata sõnavara, mis tegelikult viib ostja ainult segadusse.
Ökorõivadisainis palju kasutust leidnud väljend "green-washed" ehk end osaliselt või täielikult "ökoks" kuulutanud, aga seda ainult kasumi eesmärgil ja halvimal juhul ainult mõnest üksikust aspektist lähtudes, on kahjuks väga levinud ka ilutoodete hulgas.
Nagu varem olen kirjutanud, siis paremini orienteerumiseks võib endale selgeks teha sertifikaadid, sest nende puhul saab vähemalt kontrollida, mis on lubatud ja mis mitte. Ja alati tasub ka ise uurida, kas tootel on välja toodud koostisosade nimekiri. Paljude jumestustoodete puhul seda pole. Brändid, mis küll lubavad olla väga keskkonna-, tervise- ja loomasõbralikud, aga ei söanda avalikustada oma toodangu sisu, ei ole minu meelest usaldusväärsed.


On olnud juhtumeid, kus toote sisu uurimisel tuleb välja, et mõni komponent on tervisele kahjulik. Ühe väikelaste kehahooldustooteid turustava brändi puhul tehti pärast sellist avastust lausa avalik pöördumine tarbijaskonna poole. Selleks brändiks on Johnson & Johnson, mis muuhulgas toodab beebitooteid, aga mille puhul peamisteks koostisaineteks on naftakeemia saadused. Oma arvamuse nimetatud brändist kujundab igaüks ise. Leian, et on kiiduväärt, kui suurkorporatsioon oma puudusi tunnistab ja nende parandamiseks samme astub. Skeptik minus tuletab siiski meelde fakti, et tegemist võib olla lihtsalt tarbijaskonnaga manipuleerimisega. Kui see nii ei ole võib loota, et tegemist on arenenud ärikultuuriga ning sooviga rahuldada tarbija nõudmisi ja vajadusi.


Nimetatud tootjat küll ökokosmeetika tegijaks pidada ei saa ning nad polegi end selliselt reklaaminud, küll aga võib mainitud juhtumist kujuneda arusaam, et teadus on ökokosmeetika vaenlane. Materdades aeg-ajalt maha mõned tooted, mis juba turul, aga hilisemate uuringute põhjal siiski kahjulikke komponente sisaldavad.
Leian siiski, et ökojumestuse vaenlaseks võiks pigem pidada tööstuse juriidilise asjaajamise puudujääke (nt reguleerimata väljendid).
Lugeja, keda või mida Sina pigem usaldaksid?

3 KOMMENTAARI

ö
Ökokauge kodanik 6. juuni 2014, 23:28
jah,nii see on,et lollikestele ajatakse ikka kürbseid pähe.Ökotoit...kust kuradist see küll peaks tulema kui vilja kasvatamiseks kasutatakse mineraalv...
(loe edasi)
j
jah 6. juuni 2014, 12:42
sama lugu on toiduga. kõik mahe ja öko pole sugugi nii
Loe kõiki (3)

Põnevat ja kasulikku

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee